Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
woeliej schreef:ik heb mijn pony nu voor dood en ongevallen verzekerd. Pony is een kern gezonde 13 jarige forest die nooit wat heeft gehad ik de anderhalf jaar dat ik hem ken. Ik heb er 2000 voor betaald. Eerst reedt ik vooral recreatief maar ik heb ons nou de endurance in gestort wat toch wel verhoogd risico op keupelheden geeft.
Ik zit nou dus te denken een uitgebreide basis verzekering voor hem af te gaan sluiten, zodat kreupelheden ook worden gedekt. Aan de andere kant betaald je er natuurlijk wel voor, en gezien het beest eigenlijk goed beenwerk heeft en niet al te gauw kreupel word..
Is het zinvoller gewoon geld opzij te houden voor eventueel 'iets' dat hij kan krijgen en door te gaan met de dood en ongevallen verzekering of toch de uitgebreide verzekering af te sluiten?
hoe hebben jullie je paarden verzekerd? Graag bij vertellen wat voor paard in wat voor sport en dus waarom.
Mrln90 schreef:Wat zijn de kosten van een gemiddelde verzekering per maand?
woeliej schreef:Mrln90 schreef:Wat zijn de kosten van een gemiddelde verzekering per maand?
op http://www.hippozorg.nl kun je een premie berekening doen, mischien dat je daar wat aan hebt?
woeliej schreef:ik heb mijn pony nu voor dood en ongevallen verzekerd. Pony is een kern gezonde 13 jarige forest die nooit wat heeft gehad ik de anderhalf jaar dat ik hem ken. Ik heb er 2000 voor betaald. Eerst reedt ik vooral recreatief maar ik heb ons nou de endurance in gestort wat toch wel verhoogd risico op keupelheden geeft.
Ik zit nou dus te denken een uitgebreide basis verzekering voor hem af te gaan sluiten, zodat kreupelheden ook worden gedekt. Aan de andere kant betaald je er natuurlijk wel voor, en gezien het beest eigenlijk goed beenwerk heeft en niet al te gauw kreupel word..
Is het zinvoller gewoon geld opzij te houden voor eventueel 'iets' dat hij kan krijgen en door te gaan met de dood en ongevallen verzekering of toch de uitgebreide verzekering af te sluiten?
hoe hebben jullie je paarden verzekerd? Graag bij vertellen wat voor paard in wat voor sport en dus waarom.
Mpepers schreef:Ik twijfel ook zo erg...
De aanschafwaarde van mijn paard is niet zo hoog dus ik weet niet of het het dan wel waard is allemaal. Aan de andere kant moet ik er niet aan denken dat ik haar niet kan laten helpen omdat ik het geld er niet voor heb. Sommige dingen zijn met een relatief makkelijke ingreep of behandeling goed te behandelen of genezen, dan wil je dat ook graag laten doen.
Ik denk dat ik er toch maar voor ga!
ikke schreef:Maar als die aanschaf al niet zo hoog was, je de verzekerde waarde waarschijnlijk ook niet zo hoog zult maken, wat is dan nog het nut? Je begint met een eigen risico van enkele 100-en euro's en de serieuze ingrepen worden maar deels vergoed, omdat er niet meer wordt vergoed dan de verzekerde waarde. Als je dat beetje geld dan niet op kunt hoesten, dan kun je je afvragen of je wel een paard kunt houden.........
MarchaL schreef:Ik ben het hier niet mee eens. Ik heb mijn paard verzekerd voor 2500 euro, op deze manier blijft de premie ''leuk'' en zijn de grootste medische uitschieters toch gedekt. Mijn eigen risico is overigens 20% met een minimum van 40 euro. Dwz dat ik bij een factuur van 1000 euro zelf maar 200 hoef op te hoesten, imo toch een behoorlijk verschil? Er wordt jaarlijks idd niet meer vergoed als de verzekerde waarde, 2500 vind ik dan echter wel een safe bedrag.
MarchaL schreef:Ik vind het ook erg kort door de bocht om dan maar direct er van uit te gaan dat men de wat hogere facturen niet kan betalen als hij/zij een verzekering afsluit. Misschien hebben deze mensen wel een gezin of (in mijn geval) een partner die niet zo veel met paarden heeft. Ik wil mijn vriend niet opschepen met hoge va kosten (ivm gezamelijke spaarrekening) en daarom los ik het dus op deze manier op met een verzekering
Waratje schreef:En hoe vaak komt het voor dat je voor 1000 euro aan je da kwijt bent? Ik mag hopen dat je dat niet elk jaar hebt, want dan gaat er toch ergens iets niet goed. In de bijna 15 jaar dat ik mijn paard heb kom ik niet verder dan jaarlijks enten (meestal niet vergoed door de verzekering) en 3x bezoekje in verband met het krijgen van een veulen. Zoals ik het zie is mijn verzekering het feit dat ze dagelijks hele dagen naar buiten gaat, goede kwaliteit ruwvoer krijgt, regelmatige beweging met nette warming up en cooling down en een goede smid die met enige regelmaat haar hoeven controleert en waar nodig corrigeert.
Waratje schreef:Als je je gezin er niet mee op wilt schepen, zorg je voor een aparte spaarrekening voor het paard, die je voedt uit je eigen inkomen. Heel simpel, hoor.
In mijn geval is het iig goed uitgepakt.