verzekeringen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

verzekeringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 19:14

ik heb mijn pony nu voor dood en ongevallen verzekerd. Pony is een kern gezonde 13 jarige forest die nooit wat heeft gehad ik de anderhalf jaar dat ik hem ken. Ik heb er 2000 voor betaald. Eerst reedt ik vooral recreatief maar ik heb ons nou de endurance in gestort wat toch wel verhoogd risico op keupelheden geeft.

Ik zit nou dus te denken een uitgebreide basis verzekering voor hem af te gaan sluiten, zodat kreupelheden ook worden gedekt. Aan de andere kant betaald je er natuurlijk wel voor, en gezien het beest eigenlijk goed beenwerk heeft en niet al te gauw kreupel word..

Is het zinvoller gewoon geld opzij te houden voor eventueel 'iets' dat hij kan krijgen en door te gaan met de dood en ongevallen verzekering of toch de uitgebreide verzekering af te sluiten?

hoe hebben jullie je paarden verzekerd? Graag bij vertellen wat voor paard in wat voor sport en dus waarom.

Maar

Re: verzekeringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:49

Ik ga dit topic even volgen

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:37

ik ook; ben me aan het beraden of ik mijn straks 3jarige ga verzekeren, en hoe..

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:27

we krijgen alleen geen antwoord

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:30

Bij ons staan ongeveer 45 paarden en alleen de dekhengst is verzekerd voor de dood. De rest is niet echt nodig omdat ze geen zware arbeid verrichten en amper van het erf afkomen (buitenritjes daargelaten)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:43

woeliej schreef:
ik heb mijn pony nu voor dood en ongevallen verzekerd. Pony is een kern gezonde 13 jarige forest die nooit wat heeft gehad ik de anderhalf jaar dat ik hem ken. Ik heb er 2000 voor betaald. Eerst reedt ik vooral recreatief maar ik heb ons nou de endurance in gestort wat toch wel verhoogd risico op keupelheden geeft.

Ik zit nou dus te denken een uitgebreide basis verzekering voor hem af te gaan sluiten, zodat kreupelheden ook worden gedekt. Aan de andere kant betaald je er natuurlijk wel voor, en gezien het beest eigenlijk goed beenwerk heeft en niet al te gauw kreupel word..

Is het zinvoller gewoon geld opzij te houden voor eventueel 'iets' dat hij kan krijgen en door te gaan met de dood en ongevallen verzekering of toch de uitgebreide verzekering af te sluiten?

hoe hebben jullie je paarden verzekerd? Graag bij vertellen wat voor paard in wat voor sport en dus waarom.

Niet. Ik heb voldoende geld achter de hand om noodzakelijke ingrepen te kunnen betalen en tegen de tijd dat ingrepen voor mij onbetaalbaar worden, vraag ik me ernstig af hoe zinvol behandelen nog is voor het paard. Ik ga niet behandelen tot elke prijs, daar zitten bij mij grenzen aan.
Om heel eerlijk te zijn; ik heb in 20 jaar paardenbezit nog niet zoveel dierenartskosten gehad als dat sommigen hier per jaar aan ziektekostenverzekering betalen.
Bedenk ook dat de verzekerde waarde van het paard tevens het plafond van uitkering is! Dus als je paard voor 2500 euro is verzekerd en je hebt 3500 euro aan ziektekosten, dan krijg je alsnog een rekening van 1000 euro gepresenteerd, bovenop je eigen risico!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:01

Ik denk dat het er een beetje vanaf hangt hoeveel geld je zelf ter beschikking hebt. Ik heb nog geen paard maar zit me wel al te orienteren voor wanneer ik over een jaar of twee zelf één ga kopen. Bij de meeste verzekeringen kan het al snel niet meer uit... En zeker als je het dier voor een lager bedrag hebt verzekerd... Als je geen - of heen weinig - geld achter de hand hebt is het denk ik wel nuttig voor de noodgevallen maar anders is eigen vermogen vrijwel altijd goedkoper.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:10

Ik vind dit heel persoonlijk. Ik heb er voor gekozen om mijn paard wel helemaal te verzekeren. (Uitgebreid + Va kosten) Ik heb genoeg reserven voor evt. va kosten, toch vind ik dit ''zonde'' geld. Ik wil niet onze volledige spaarpot om moeten gooien voor extra kosten aan mijn paard, ik betaal dan liever een x bedrag per paar maanden aan premie.

Ik heb mijn premie er overigens dubbel en dwars uitgehaald. De va kosten van de afgelopen jaren zijn dermate hoog opgelopen dat ik erg blij was met mijn verzekering.

Als ik zou verzekeren dan zou ik het wel meteen volledig doen, dus incl. va kosten ed. Aan standaard verzekeringen heb je vrij weinig.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:14

Ik rij Uron dressuurmatig en springmatig. En heb voor meneer een uitgebreide verzekering.. gewoon voor de zekerheid. je weet maar nooit.
Het zal je maar gebeuren je hebt hem niet verzekerd en er gebeurd wat.. kan je hem beter verzekeren dan niet.. zo bekijk ik het. Ik zou dus voor de uitgebreide gaan, als die ook de kosten van de vee arts dekken

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:53

Wat zijn de kosten van een gemiddelde verzekering per maand?

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 15:10

Mrln90 schreef:

op http://www.hippozorg.nl kun je een premie berekening doen, mischien dat je daar wat aan hebt?

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:54

woeliej schreef:
Mrln90 schreef:

op http://www.hippozorg.nl kun je een premie berekening doen, mischien dat je daar wat aan hebt?

Ja! bedankt Haha!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:32

woeliej schreef:

Hoe diep stort je je op de endurance? Waarom zou je meer blessures krijgen door het rijden van endurance? Als je een goed gezonde pony hebt met degelijk beenwerk kun je met een beetje beleid heel ver komen zonder blessures.
Ga eerst eens klasse 1 door en rij wat klasse 2 wedstrijden en kijk dan hoe hij het doet.
Mocht je besluiten te willen verzekeren, kijk dan wel uit of je boven de waarde van je paard vergoedingen krijgt. Als dat niet zo is, zou ik zeker niet verzekeren (ik heb mijn paard sowieso al niet verzekerd, van de uitgespaarde premie kan ik een leuke opvolger kopen). Beste manier om de dierenarts buiten de deur te houden is nadenken over wat je doet.

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:42

Ik twijfel ook zo erg...
De aanschafwaarde van mijn paard is niet zo hoog dus ik weet niet of het het dan wel waard is allemaal. Aan de andere kant moet ik er niet aan denken dat ik haar niet kan laten helpen omdat ik het geld er niet voor heb. Sommige dingen zijn met een relatief makkelijke ingreep of behandeling goed te behandelen of genezen, dan wil je dat ook graag laten doen.
Ik denk dat ik er toch maar voor ga!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:40

Mpepers schreef:
Ik twijfel ook zo erg...
De aanschafwaarde van mijn paard is niet zo hoog dus ik weet niet of het het dan wel waard is allemaal. Aan de andere kant moet ik er niet aan denken dat ik haar niet kan laten helpen omdat ik het geld er niet voor heb. Sommige dingen zijn met een relatief makkelijke ingreep of behandeling goed te behandelen of genezen, dan wil je dat ook graag laten doen.
Ik denk dat ik er toch maar voor ga!

Maar als die aanschaf al niet zo hoog was, je de verzekerde waarde waarschijnlijk ook niet zo hoog zult maken, wat is dan nog het nut? Je begint met een eigen risico van enkele 100-en euro's en de serieuze ingrepen worden maar deels vergoed, omdat er niet meer wordt vergoed dan de verzekerde waarde. Als je dat beetje geld dan niet op kunt hoesten, dan kun je je afvragen of je wel een paard kunt houden.........

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:52

Ik heb mijn paard voor 2400 euro gekocht. Ik ben helemaal niet arm, maar kan het me niet veroorloven al ons spaargeld in mijn merrie te moeten steken... Ik heb ook nog een gezin met drie kinderen en hond. Ik ben ook niet bang voor de gewone medische kosten en eens een keer een dierenarts, maar wel voor langdurige of kostbare ingrepen/behandelingen. Mijn merrie is 13 jaar oud.
Misschien verklaart dit mijn twijfel? (Trouwens, hoe rijk moet je zijn om een paard te kunnen houden?)

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:05

ikke schreef:
Maar als die aanschaf al niet zo hoog was, je de verzekerde waarde waarschijnlijk ook niet zo hoog zult maken, wat is dan nog het nut? Je begint met een eigen risico van enkele 100-en euro's en de serieuze ingrepen worden maar deels vergoed, omdat er niet meer wordt vergoed dan de verzekerde waarde. Als je dat beetje geld dan niet op kunt hoesten, dan kun je je afvragen of je wel een paard kunt houden.........

Ik ben het hier niet mee eens. Ik heb mijn paard verzekerd voor 2500 euro, op deze manier blijft de premie ''leuk'' en zijn de grootste medische uitschieters toch gedekt. Mijn eigen risico is overigens 20% met een minimum van 40 euro. Dwz dat ik bij een factuur van 1000 euro zelf maar 200 hoef op te hoesten, imo toch een behoorlijk verschil? Er wordt jaarlijks idd niet meer vergoed als de verzekerde waarde, 2500 vind ik dan echter wel een safe bedrag.

Ik vind het ook erg kort door de bocht om dan maar direct er van uit te gaan dat men de wat hogere facturen niet kan betalen als hij/zij een verzekering afsluit. Misschien hebben deze mensen wel een gezin of (in mijn geval) een partner die niet zo veel met paarden heeft. Ik wil mijn vriend niet opschepen met hoge va kosten (ivm gezamelijke spaarrekening) en daarom los ik het dus op deze manier op met een verzekering Knipoog

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:33

Ik heb hetzelfde idee als MarchaL. Zelfs als er een dure operatie nodig is, die zeg een 500 duurder is dan de aanschafwaarde van mijn paard, dan scheelt het alsnog of ik 3000 euro moet betalen, of 700 euro... En ook ik wil mijn vriend hier niet mee opzadelen. Met een dergelijk bedrag kan ik daarnaast ook sparen voor een eigen pot, en houdt ze zichzelf een beetje heel, dan kan ik haar na een jaar of 3 uit de verzekering halen Lachen

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:54

Kjoetie heeft daar ook een goed punt: daarnaast sparen voor een eigen pot! Pling

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:06

MarchaL schreef:
Ik ben het hier niet mee eens. Ik heb mijn paard verzekerd voor 2500 euro, op deze manier blijft de premie ''leuk'' en zijn de grootste medische uitschieters toch gedekt. Mijn eigen risico is overigens 20% met een minimum van 40 euro. Dwz dat ik bij een factuur van 1000 euro zelf maar 200 hoef op te hoesten, imo toch een behoorlijk verschil? Er wordt jaarlijks idd niet meer vergoed als de verzekerde waarde, 2500 vind ik dan echter wel een safe bedrag.

En hoe vaak komt het voor dat je voor 1000 euro aan je da kwijt bent? Ik mag hopen dat je dat niet elk jaar hebt, want dan gaat er toch ergens iets niet goed. In de bijna 15 jaar dat ik mijn paard heb kom ik niet verder dan jaarlijks enten (meestal niet vergoed door de verzekering) en 3x bezoekje in verband met het krijgen van een veulen. Zoals ik het zie is mijn verzekering het feit dat ze dagelijks hele dagen naar buiten gaat, goede kwaliteit ruwvoer krijgt, regelmatige beweging met nette warming up en cooling down en een goede smid die met enige regelmaat haar hoeven controleert en waar nodig corrigeert.

MarchaL schreef:
Ik vind het ook erg kort door de bocht om dan maar direct er van uit te gaan dat men de wat hogere facturen niet kan betalen als hij/zij een verzekering afsluit. Misschien hebben deze mensen wel een gezin of (in mijn geval) een partner die niet zo veel met paarden heeft. Ik wil mijn vriend niet opschepen met hoge va kosten (ivm gezamelijke spaarrekening) en daarom los ik het dus op deze manier op met een verzekering Knipoog

Als je je gezin er niet mee op wilt schepen, zorg je voor een aparte spaarrekening voor het paard, die je voedt uit je eigen inkomen. Heel simpel, hoor.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:28

Waratje schreef:
En hoe vaak komt het voor dat je voor 1000 euro aan je da kwijt bent? Ik mag hopen dat je dat niet elk jaar hebt, want dan gaat er toch ergens iets niet goed. In de bijna 15 jaar dat ik mijn paard heb kom ik niet verder dan jaarlijks enten (meestal niet vergoed door de verzekering) en 3x bezoekje in verband met het krijgen van een veulen. Zoals ik het zie is mijn verzekering het feit dat ze dagelijks hele dagen naar buiten gaat, goede kwaliteit ruwvoer krijgt, regelmatige beweging met nette warming up en cooling down en een goede smid die met enige regelmaat haar hoeven controleert en waar nodig corrigeert.

Dan ben ik heel blij voor jou, ik herken hier echter heel weinig in. Helaas heeft mijn paard me de afgelopen jaren behoorlijk veel gekost aan va kosten. (en ja, dan heb ik het over duizenden euro's!) Ga me nu niet vertellen dat dit aan de verzorging ligt, mijn paard krijgt namelijk exact hetzelfde als dat jij hierboven beschrijft.

Een ongelukje zit in een klein hoekje, hoge kosten ook. Om een voorbeeldje te geven, een keer ernstige verstoppingskoliek incl. opname, 1000 euro. Vorig jaar een peesblessure, opnieuw 1000 euro aan alle onderzoeken en scans ed. Hierna had ze de pech dat er een dekkende ruin op is gesprongen, rug beschadigd en opnieuw honderden euro's aan kosten. Al met al dus behoorlijk veel pech en flinke kosten.

Waratje schreef:
Als je je gezin er niet mee op wilt schepen, zorg je voor een aparte spaarrekening voor het paard, die je voedt uit je eigen inkomen. Heel simpel, hoor.

Het is ook heel simpel om je hier voor te verzekeren hoor Pling In mijn geval is het iig goed uitgepakt.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:05

ik wil dit topic ook even volgen, had er zelf ook een topic over geopend, maar een mod verwees hierheen.
Ik wil dus ook m´n toekomstige merrie verzekeren. hebben jullie een basis verzekering of een uitgebreide ziektekosten? ik wil mijn merrie hoop ik komend jaar laten dekken, is er dan nog een speciale verzekering handig? vruchtverzekering ofzo?
hebben jullie nog goede of slechte ervaringen met bepaalde verzekeringsmaatschappijen?