keuren,inenten,verzekeringen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aniekje

Berichten: 1063
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Utrecht

keuren,inenten,verzekeringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 15:32

Hoi Lachen

Waarschijnlijk wil ik dit jaar een paard gaan kopen.
Ik wil me natuurlijk heel goed in verdiepen enz. daarom ben ik me nu alvast aan het orienteren en wil ik eigenlijk wel eens weten hoe/wat jullie deden.

Ik wil het paard laten keuren. (Rontgenologische en klinische keuring). Ik wil er dressuur, springen en buiten mee rijden. Maar niet fanatiek wedstrijd. Toch wil ik hem voor de sport keuren. Vinden jullie dit verstandig ? waarom wel of niet ?
Wat heb je zelf gedaan rontge en klinische ?
En wat zijn jullie kosten hiervoor geweest?


Het paard moet natuurlijk ook ingeent worden. Elk jaar.
Doen jullie inenten voor Influenza,Rhinopneumonie of nog meer?
En wat zijn jou kosten hiervoor ?


Heb je je paard verzekerd?
waarom en is het een sportpaard of een recreatie paard?
( ik ben het van wel plan)
En voor wat is die verzekerd? Alleen ziektekosten bijv?
en wat zij jou kosten hier per maand voor?


(oja het is niet zo dat we het niet kunnen financieren enz dat ik daarom alle kosten vraag)
Anders zouden we nooit aan een paard beginnen!.
Ik ben gewoon benieuwd.

Heeft iemand nog een goed advies?

Oja als we naar een paard gaan kijken. Gaat er een heel ervaren persoon mee Knipoog

Ik ga natuurlijk gewoon bellen met een veearts enz. Maar ik wilde het eigenlijk even weten van de bokkers Knipoog

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: keuren,inenten,verzekeringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:19

> Keuren <
In verband met de lage aanschafprijs heb ik alleen klinisch gekeurd. Dat kostte me 120 Euro omdat ik mijn eigen DA naar Verweggistan liet komen. In de regio rekent hij 70 Euro.

> Enten <
Ik laat jaarlijks een tetanus/influenza enting zetten. Rhino doe ik niet omdat de enting rhino niet eens tegen schijnt te houden. Ik heb zelf ook nog nooit een paard met rhino gehad gelukkig *even afkloppen* Kosten 17,50 Euro, met de hele stal tegelijk dan.

> Verzekering <
Deed ik vroeger wel, maar nu heb ik gewoon geld apart staan. Heb op Bokt teveel gelezen over sportpaarden die als recreatiepaard verkocht werden door de verzekering en ineens weer in de sport opdoken. Daarnaast wil ik zelf kiezen of ik al dan niet wil behandelen of afmaken. Het geld wat je aan premie betaalt vind ik ook niet echt in verhouding staan eigenlijk, want er is vaak heel veel uit de verzekering gesloten.

Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: keuren,inenten,verzekeringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:25

Ik heb mijn recreatie paardje niet laten keuren, ook door de lage prijs eigelijk.
verder wordt hij elk jaar geent tegen tetanus en influenza en is hij niet verzekerd. wel heb ik ene flink bedrag achter de hand mocht er ooit wat ernstigs gebeuren.

aniekje

Berichten: 1063
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Utrecht

Re: keuren,inenten,verzekeringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 16:34

Bedankt.. oja ik was de tetanus prik vergeten.

Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: keuren,inenten,verzekeringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:37

die zit toch altijd bij de influenza in?

Up_to_Date

Berichten: 3232
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pannerden(gld.)

Re: keuren,inenten,verzekeringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:39

Ik heb Februari een paard gekocht.
Ik heb alleen de klinische keuring laten doen.
Dat was 90 euro. De rontgenlogische keuring heb ik niet laten doen,
dat kostte 550 euro en dat vond ik te duur. Ik rijdt er dressuur.

De inenting heeft zij nog ff gedaan dus die doe ik a.s februari voor het eerst bij haar.

Ik heb ze (nog) niet verzekerd.
Ik was laatst aan het rondkijken voor verzekeringen maar toen werd ze eind juli kreupel. Ze is begin sept. net weer hersteld dus ik ga dit binnenkort weer oppakken.

vaatwasser

Berichten: 709
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: in de keuken

Re: keuren,inenten,verzekeringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:44

Mijn paard is klinisch en röngtenlogisch gekeurd, aangezien het een sportpaard is, de keuring heeft de verkoper betaalt,
hij wordt tegen rhino om de drie maanden ingeent, (ik geloof 25) en tegen influeza en tentanus om de 6 maanden,
hij is verzekerd voor zijn aankoopbedrag en ik hij is voor alles verzekerd, waarvoor een dierenarts moet komen(behalve de entingen e.d.) daarvoor betaal ik volgens mij 65 euro per maand.
Veel succes met je eigen paardje! Ik hoop dat je wat leuks vindt!

p.s.
als je nog geen paard heb, kan je kijken op sporthorses.nl! staan vaak hele leuke paarden tussen in elke prijsklasse/leeftijd/niveau!

vaatwasser

Berichten: 709
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: in de keuken

Re: keuren,inenten,verzekeringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:45

die keuring was trouwens 487 euro voor twintig foto's en klinische keuring, de inenting tegen influenza en tentanus is voglens mij 25 euro,

Marije_jiplover

Berichten: 25366
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: keuren,inenten,verzekeringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:15

MD-->TAO