van plan geweest paard te stelen????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noudy

Berichten: 1870
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: 's-Heerenberg

van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 15:52

Volgens mij zijn ze vannacht van plan geweest om 1 van mijn paarden te stelen.
Teminste dat denk ik, we kwamen vanmorgen in de wei en had 1 van mijn paarden,
een zelfgemaakt halster om (zie foto).

Afbeelding

Was al aan het kijken en denk wat heeft zij nou aan haar hoofd hangen, zag toen ze eraan
kwam eerst alleen het touw eraan bungelen.
Denk dat ik heel veel geluk heb gehad.

Heeft iemand uit de achterhoek de afgelopen week ook iets raars meegemaakt?
Ben daar wel benieuwd naar, omdat zaterdag ook bij een vriendin 3 van haar 4 paarden
op straat liepen en de wei een complete chaos was en het hek openstond wat ze niet
zelf los kunnen krijgen.
Dit is ook vlak bij mij wei in de buurt 1km ben der niet echt gerust op.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 15:53

Jeetje dat is nog al wat zeg,heb je wel een stevig slot om het hek?

wiifke

Berichten: 1476
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Friesland

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 15:57

Jeetje, dan schrik je wel even!
Ik zou ze vanacht maar lekker op stal zetten! Bloos!

__Esther__
Berichten: 4398
Geregistreerd: 23-01-06

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 15:58

Of misschien wilde iemand er wel op rijden o.i.d

en tegenwoordig hoor je ook steeds meer over dierenseks. Ik zou je paard maar even goed na kijken Bloos!
Laatst bijgewerkt door __Esther__ op 17-09-07 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

daNiielle_

Berichten: 7345
Geregistreerd: 21-11-06

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 15:59

Ja je hebt idd geluk gehad Bloos!
Maar misschien waren het wel mensen die je paard wilde poetsen? (ook al lijkt me dat je dat niet zomaar doet)

Bij ons, (ook in de achterhoek) zijn een paar keer de paarden losgelaten, maar daar hebben de laatste tijd geen last meer van.

Manen worden ook regelmatig zomaar afgeknipt Verward

edit; eerst werden de paarden los gelaten, toen deden we een slot op het hek, en toen werden de manen zomaar af geknipt? Verward
Laatst bijgewerkt door daNiielle_ op 17-09-07 16:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:01

Kijk idd alsjeblieft je paard na. Ik weet niet of je undercover in nederland hebt gezien maar er gebeuren soms hele rare dingen in paardenweides. Ik weet niet of het mogelijk is maar hou een keer 's avonds de wacht en kijk eens wat er gebeurd. Als ik ook maar een vermoeden heb ga ik met een buks in de wei liggen wachten. Ook kan het idd zijn dat mensen je paard hebben gebruikt voor een nachtelijk ritje. Was je paard anders in zijn doen en laten? Zenuwachtig ofzo?

kaatje77

Berichten: 10432
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:02

Wat goed dat dit hier gemeld wordt.
Heb je de politie al ingeschakeld? Zou ik zeker even doen.

Ik hoop dat alles goed is gegaan met je paarden.

Heel veel succes met het verwerken ervan, het is natuurlijk niet niks als je je paard zo aantreft, er gaat van alles door je hoofd. Ach gut

Dribbel_24
Berichten: 964
Geregistreerd: 21-11-05
Woonplaats: Gelderland

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:05

Jeetje dat is wel even schrikken, je woont niet ver bij mij vandaan.

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:06

Heel veel sterkte...
Misschien maar eens de wacht houden...?

Nikj

Berichten: 3211
Geregistreerd: 06-11-05

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:21

Het komt steeds dichterbij.. De achterhoek. Scheve mond
Kijk alsjeblieft je paard na, je weet idd maar nooit wat er mee is gebeurt.

noudy

Berichten: 1870
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 16:22

DublinJ schreef:
Kijk idd alsjeblieft je paard na. Ik weet niet of je undercover in nederland hebt gezien maar er gebeuren soms hele rare dingen in paardenweides. Ik weet niet of het mogelijk is maar hou een keer 's avonds de wacht en kijk eens wat er gebeurd. Als ik ook maar een vermoeden heb ga ik met een buks in de wei liggen wachten. Ook kan het idd zijn dat mensen je paard hebben gebruikt voor een nachtelijk ritje. Was je paard anders in zijn doen en laten? Zenuwachtig ofzo?


Nachtelijk ritje o.i.d kan me eigenlijk niet zo voorstellen ze is vrij zenuwachtig van zichzelf,
heb undercover in nl toen ook gezien maar ze is de grootste van het stel dan hadden ze denk ik
wel 1 van de rustige pony s gepakt denk niet dat ze dat bij die grote kunnen klaarspelen, maar ja
zeg nooit nooit.
Ze was wel iets zenuwachtiger als anders moet ik zeggen maar even met haar bezig geweest en toen
was ze ook weer normaal.
Tja nu weet ik helemaal niet meer wat ik ervan moet denken.

McLaren

Berichten: 588
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:24

ik zou zeker de wacht houden, zo hebben wij ook weleens iemand op heterdaad betrapt
en dan bij voorkeur met sterke mannen

piewie

Berichten: 1920
Geregistreerd: 11-05-07

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:39

gatver, het komt steeds dichter bij, heb je aangifte of melding bij de politie gedaan. Dan checken ze vaker je weiland en omgeving. Ik heb dit een aantal jaar geleden ook mee gemaakt en die personen zijn wel gepakt. en omdat je in de achterhoek woont kijk ook even hoeveel duitse auto's er rond rijden.... Duiters zijn gek op nederlandse paarden.

901823
Berichten: 4889
Geregistreerd: 05-06-06

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:43

Wat bestaan er toch *** mensen...

Op de wei naast mij hebben ze gaas en daar boven prikkeldraad en gewoon stroomdraad. Vandeweek ook doorgeknipt: pony's los gelaten. Gelukkig weer terecht, maar niet leuk.
Dag daarna bij mij ingebroken; schrikdraadapparaat weg.

Edit: zie iets over sloten.
Bij mij zit er 1 goed slot om de poort, 2 aan het hok, in het hok stond een kist met daarin het schrikapparaat, die kist zat ook op slot met een goed slot. Niks houdt ze tegen dus. Knipoog
Deur kapot gemaakt en vervolgens stroomapparaat met kist en al mee genomen.
Laatst bijgewerkt door 901823 op 17-09-07 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

ieleoor

Berichten: 563
Geregistreerd: 30-07-06
Woonplaats: ergens in de kop van noord-holland

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:43

gatverdamme zeg!!!
zou t idd in de gaten houden ,misschien iets van een camera ophangen??
bleeehhh wat zal jij slecht slapen zeg............

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:45

He jakkes... Ik vind dit helemaal niks, ik stuur je even een pb'tje.

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:52

Zaterdag nacht zijn de paarden bij ons uit de wei gekomen, 4 paarden, en ik snap niet echt hoe het gebeurd kan zijn. Het enige dat gebeurd kan zijn is dat ze met zijn 4tjes over wat ijzerwerk en brandnetels een wal op zijn gesprongen.

Ik kan me niet voorstelen dat dieven dit hebben gedaan, omdat wij in het weekend veel gasten hebben, en dat kan haast niet onopgemerkt blijven.

We denken dat er mensen zijn gaan voetballen en dat ze zo opgejaagd zijn, maar ik schrik wel van je bericht!

(woon vlak bij gendringen)

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:16

Volgens mij maakt het voor die lui niet echt uit wat de grootte van het paard is. Als je toch al zo brutaal bent waarom dan niet degene pakken die je voorkeur heeft (echt te walgelijk voor woorden)

Lijkt me dus dat er in Achterhoek meer van dit soort dingen gebeuren. Al drie in korte tijd zo te lezen. Als ik jullie was had ik gewoon aangifte gedaan. Niet dat de ploitie nu iets kan maar wanneer ze die mensen eventueel pakken is er meer bewijs. Lijkt of ze ze willen stelen maar wel raar dat het ze dan niet gelukt is (wel gelukkig natuurlijk maar wel vreemd) Als ik een paard zou willen stelen is dat natuurlijk relatief makkelijk. Wat een idioten zijn er toch in deze wereld. ik hoop echt dat het en kwajongens streek is ofzo. Dat is nog het minst erge van alle dingen die zouden kunnen gebeuren.

Heel veel succes en sterkte Ach gut

noudy

Berichten: 1870
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 17:28

DublinJ schreef:
Volgens mij maakt het voor die lui niet echt uit wat de grootte van het paard is. Als je toch al zo brutaal bent waarom dan niet degene pakken die je voorkeur heeft (echt te walgelijk voor woorden)

Lijkt me dus dat er in Achterhoek meer van dit soort dingen gebeuren. Al drie in korte tijd zo te lezen. Als ik jullie was had ik gewoon aangifte gedaan. Niet dat de ploitie nu iets kan maar wanneer ze die mensen eventueel pakken is er meer bewijs. Lijkt of ze ze willen stelen maar wel raar dat het ze dan niet gelukt is (wel gelukkig natuurlijk maar wel vreemd) Als ik een paard zou willen stelen is dat natuurlijk relatief makkelijk. Wat een idioten zijn er toch in deze wereld. ik hoop echt dat het en kwajongens streek is ofzo. Dat is nog het minst erge van alle dingen die zouden kunnen gebeuren.

Heel veel succes en sterkte Ach gut


Is te hopen een kwajongensstreek, maar denk het niet het halster was behoorlijk goed in elkaar gemaakt.
en niet door een leek gedaan, heb zelf eens een touw gepakt maar krijg hem lang niet zo goed inelkaar
ondanks dat ik die ene als voorbeeld heb.

Nikj

Berichten: 3211
Geregistreerd: 06-11-05

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:23

Je doet je paarden vanacht toch wel weer naar binnen he? Als dat mogelijk is. Scheve mond

noudy

Berichten: 1870
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 02:10

Nee laat ze juist wel in de wei, in de stallen kunnen ze helemaal geen kant op maar de buurman zou vannacht een oogje in het zeil houden.

danielle1981

Berichten: 1465
Geregistreerd: 10-01-06

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 07:19

Oeh getsie, das schrikken zeg! als ik dit zo hoor ben ik toch wel erg blij dat bij ons de paarden achter het huis staan en je er niet zomaar bij kunt komen.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:48

aah gatsie nee he! Had wel gemerkt dat alle draden bij onze wei kapot waren enzo Nagelbijten / Gniffelen staat een flinke klap stroom op, leek me sterk dat de andere 2 waren uitgebroken.... houd het even heel goed in de gaten, zowiezo is waar mijn paard staat veel sociale controle en mensen houden haar erg goed in de gaten! ze loopt in feite achter en naast mensen hun huizen.

staat ijzerdraad met stroom erop, een groot hek met een slot erop en bij mijn wei nog extra stroomdraad 2 meter van het ijzerdraad vandaan zodat ze niet bij de weg kan...

wordt hier toch een beetje bang van......zal de mensen eromheen is vragen of ze een extra oogje in het zeil willen houden!

nash
Berichten: 37
Geregistreerd: 30-06-05

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 00:33

gatsie wat een nare berichten, wie doet nou zoiets Boos!
veel sterkte voor de mensen die snachts de wacht hebben Whoosh!

DubbelFun

Berichten: 88732
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: van plan geweest paard te stelen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:44

Van al deze gevallen kun je best de politie inlichten, wie weet hoeveel meldingen zij al gekregen hebben. En bij voldoende meldingen (= een serieus probleem) kunnen ze er wat aan doen (extra surveilleren oid).