Wat gebeurt er met inbeslag genomen paarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Wat gebeurt er met inbeslag genomen paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 19:07

HoiHoi.

Ik vraag me af, wat er gebeurd met de inbeslag genomen paarden, door de dierenbescherming.
Gaan die naar verloop van tijd, terug naar de eigenaar?
of worden ze geveild ofzo?

Ik lees zo vaak dat ze inbeslag genomen worden,maar nooit wat er verder mee gebeurt.
wie brengt verheldering?

ibouma

Re: Wat gebeurt er met inbeslag genomen paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:08

ja inderdaad, daar ben ik ook wel benieuwd naar!
even in de gaten houden!

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:21

De paarden die in beslag zijn genomen gaan soms terug naar eigenaar naar goeden afsrpaken en worden dan in de gaten gehouden

De paardenkrijgen soms ook een ander huisje ze gaan dan eerst naar een soort opvang gezin om aan te sterken

als paard er slecht aan toe is worden ze afgemaakt

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:23

kun je aan een paard komen wat in besplag is genomen, tegen een vergoeding?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:25

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:02

Ik geloof dat ze in sommige gevallen idd geveild worden, dan kan je er dus op bieden. Maar hoe/wat/waar/wanneer heb ik geen idee van.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:48

En soms heeft de eigenaar recht op dat het paard terugkomt omdat de DB in het ongelijk is gestelt, en is het paard ineens al verkocht voor de uitspraak van de rechter.... in de tussentijd komen ze op een voor de eigenaar onbekend adres te staan, vanuit daar gaat het paard terug naar de vorige eigenaar, of wordt het verkocht.

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:50

Eigenlijk vreemd dat er zo weinig van bekend is. Volgens mij is het nog niet zo makkelijk om aan zo`n paard te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:57

Ik heb eens naar een adres gemaild die over de tijdelijk opvang ging...nooit meer wat van gehoord.
Ik heb een stal en wei over en zou dus best een arme stumper op willen vangen en aan laten sterken.
Maar dat schiet niet erg op als je niet eens antwoord krijgt op je mail en je verder ook niet weet bij wie je moet zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:58

paarden die in beslag zijn genomen kunnen herplaatst worden maar het gebeurt ook veel te vaak dat er dieren afgemaakt worden na inbeslagname
en niet omdat ze er slecht aan toe zijn , maar onder het kopje "tekort aan opvang" terwijl de mensen die op de lijst voor opvang staan niets te horen krijgen dat er paarden zijn

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:04

draumpje schreef:
paarden die in beslag zijn genomen kunnen herplaatst worden maar het gebeurt ook veel te vaak dat er dieren afghemaakt worden na inbeslagname
en niet omdta ze er slecht aan toe zijn , maar onder het kopje "tekort aan opvang" terwijl de mensen die op de lijst voor opvang staan niets te horen krijgen dat er paarden zijn

Dat is erg jammer, volgens mij zijn er veel mensen die zo`n paard willen opvangen.
Als ik de kans zou krijgen zou ik er wel 1 willen hebben. Maar ja, je hoort er niks van en niemand weet waar de paarden blijven. Best zielig want ze zijn niet voor niks in beslag genomen.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:06

Het is gewoon belachelijk.

Geloof dat elke dag mijn blik richting DB minder goed wordt.
Als ik de verhalen zo op bokt lees. Verdrietig
Zelf heb ik nu ook een opvang hondje waar de DB ook niets aan deed, alleen wat papier rompslomp deden ze wat mee...
Maar voor het hondje niks
Opvang is dus uiteindelijk buiten hen om geregeld.

jerry86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:17

draumpje schreef:
paarden die in beslag zijn genomen kunnen herplaatst worden maar het gebeurt ook veel te vaak dat er dieren afgemaakt worden na inbeslagname
en niet omdat ze er slecht aan toe zijn , maar onder het kopje "tekort aan opvang" terwijl de mensen die op de lijst voor opvang staan niets te horen krijgen dat er paarden zijn

uit welke bron heb je dit ?
want ik kan je zeggen dat (in belgie)
geen enkel paard word afgemaakt als het niet echt medisch nodig is
en hier is de lijst paarden groter dan het aantal mensen die er een wil

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:58

jerry86 schreef:

Dan zal dat in nederland mischien ook zo zijn ben er eingenlijk ook wel erg benieuwd naar hoe dit
allemaal in zijn werking gaat, vind het wel een beetje raar dat het helemaal niet bekend is hoe en wat,
want als ik het zo lees willen al meerdere mensen wel zo n paardje opvangen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:17

Er stond een tijd geleden een heel groot artikel over in de metro. Heb het met verbazing zitten lezen. Paarden worden een tijd ondergebracht bij een geheim adres waar ze alleen worden voorzien van de levensbehoefte. Water en voer. En verder houdt het vaak op. Na een paar maanden worden ze dan voor veel geld te koop aangeboden op marktplaats, veilingen enz.

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:47

echt belachelijk!!!!! Die beestjes hebben al een trauma gehad, en dan wordt er zo mee omgegaan.......

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:49

Ik ken wel iemand met een pony die ze van de DB overgenomen heeft hoor! Er word echt wel goed voor gezorgd, en de eerste 2 jaar werd er om de zoveel tijd gecontroleerd of het goed ging met hem.. Knipoog

Ze gaan ze heus niet bij een geheim adres onderbrengen & alleen levensdingen geven hoor. Die dieren krijgen echt wel de liefde die ze nodig hebben. Ja

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:50

jerry86 schreef:
draumpje schreef:

twee gevallen uit eerste hand meegemaakt b
1 geval bij kennisen die onschuldig werden beticht van verwaarlozing etc, dieren zijn in beslag genomen daarna een deel ingeslapen en een deel verkocht
tweede geval heeft een vriendin van me van dichtbij meegemaakt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:53

We kunnen misschien nog een keer een mail sturen naar de DB, RK. Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:26

Joscaa schreef:
Ik ken wel iemand met een pony die ze van de DB overgenomen heeft hoor! Er word echt wel goed voor gezorgd, en de eerste 2 jaar werd er om de zoveel tijd gecontroleerd of het goed ging met hem.. Knipoog

Ze gaan ze heus niet bij een geheim adres onderbrengen & alleen levensdingen geven hoor. Die dieren krijgen echt wel de liefde die ze nodig hebben. Ja

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit 'verhaal' eerder geloof dan dat er verder niet meer naar wordt omgekeken, alleen voor water + voer..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 23:25

ik heb een email gestuurd naar de dierenbescherming./LID

en die zeggen, dat de honden en katten als ze niet herplaatst worden,zoeizo naar het asiel gaan, en daar op een baasje wachtten.

En met grotere dieren, van schapen,varkens koeien en paarden etc etc.
die worden opgelapt, en bij een handelaar gezet/ aan partuculieren verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:33

Een vriendin van mij heeft bij een handelaar een paard gekocht wat in beslag was genomen in nederland.Ze heeft hem in Belgie gekocht.
Ze kwamen er achter via zijn chip(zijn die dingen nog ergens goed voor).
Dus blijkbaar worden in beslag genomen dieren toch ook verhandeld?

jerry86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:59

OK IN BELGIE ZIT HET ZO

bij een vaststelling van verwaarlozing door dierenbescherming word het ministerie van derenwelzijn op de hoogte gebracht.
Die nnemd dan contact opmet locale politie OF in dringende gevallen sturen ze zelf iemand ter plaatse.
als dan na meestal enkele waarschuwingen de dieren toch in beslag worden genomen word bepaald of de dieren nog ECONOMISCHE
waarde hebben.
is dit het geval worden ze openbaar verkocht. en gaat geld naar de eigenaar.(lees word de opbrengst afgetrokken van gerechtskosten en boetes)
als ze geen waarde meer hebbben ( kosten hoger dan de waarde van het paard) of door medische problemen
worden ze toegewezen aan asiel .
waar de paarden dan weer geplaatst worden en onder toezicht blijven staan onder strikte regels.
tenzij de verzorging te moeilijk is dan blijven ze in opvangcentrum
ook kan de eigenaar soms de dieren vrijwillig afstaan omvervolging te voorkomen(zeldzame gevallen)

voila dat is het zowat denk ik

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 08:34

Ik heb toen dat verhaal over de Norikers in Ulicoten gevolgd. Een groot deel van de paarden was weggehaald en na lange tijd had de rechter besloten, voor zover ik weet, dat de paarden weer terug mochten. Die waren echter nergens meer te vinden en doken 1 voor 1 op internet op waar ze de paarden weer terug kochten van louche handelaars. Gewoon schandalig. En dan dat verhaal van die familie die hun honden in moesten leveren in verband met de pitbull wet. Bij toeval kreeg de familie hun honden nog te zien ( toen ze al afgemaakt waren), en duidelijk was dat de honden verwaarloosd waren en geleden hadden. Dat soort verhalen word je toch niet erg blij van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:09

Snackie schreef:
ik heb een email gestuurd naar de dierenbescherming./LID

en die zeggen, dat de honden en katten als ze niet herplaatst worden,zoeizo naar het asiel gaan, en daar op een baasje wachtten.

En met grotere dieren, van schapen,varkens koeien en paarden etc etc.
die worden opgelapt, en bij een handelaar gezet/ aan partuculieren verkocht.

Nou, dit is een goed bericht, bedankt voor t navragen, zou ik zeggen. Ik sta weer eens te kijken van alle "broodje aap"verhalen die meteen de ronde gaan! Haha!