Wat vragen voor mijn pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rebel_Jits

Berichten: 5632
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Wat vragen voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 19:05

Mijn zusje en ik delen onze pony. Sinds het begin van de zomervakantie komt m'n zusje er niet meer, ik ga er nu zo vaak mogelijk heen, maar ik kan lang niet alle dagen meer komen. Dus daar heb ik een bijrijdster voor.
Nou beleef ik zelf ook steeds minder plezier aan het rijden. Ik vind het super als ik er ben, maar het erheen gaan is het probleem. Zeker met regenachtige dagen blijf ik liever binnen.
Nou heb ik examenjaar, een baantje en een vriend die op 1,5 uur treinen van mij woont. Ook nog een pony erbij, is gewoon een beetje teveel, denk ik.

Te koop zetten is dus een goede oplossing. Ik heb alleen geen idee wat voor een prijs ik zou moeten vragen.

Het betreft een NRPS-merrie van 15 jaar.
Ze is 1.55 hoog
Heeft paspoort en is gechipt, altijd netjes ontwormt en bekapt.
Nooit ziek of kreupel.
Is vos met bles en la hoog witbeen.
Zeer veelzijdig: dressuur kan ze M-oefeningen, springen ook op redelijke hoogte (vrijspringen: zeker 1.30). Buitenritten zijn geen probleem, ze is verkeersmak.
Heeft wedstrijdervaring tot M-dressuur en M-springen. Kan makkelijk een L-cross rijden, vind dat ook zeer leuk. Is bij ons nooit officieel uitgebracht, enkel wedstrijden van de ponyclub en manege. Wel officieel uitgebracht door vorige eigenaars.
Karakter: zeer lief, komt altijd knuffelen met je. Laat alles toe, maar heeft het niet zo op de sprays (is dan gespannen).
Het is geen echte beginnerspony. Je kan er beginners op zetten, maar ze is graag aan het werk. Wilt vooral met springen en buitenritten erg heet worden (ze luistert wel naar je).
Ze heeft echter een aparte galop, door een ongelukje tijdens het springen. Dit is gebeurd voordat we haar kregen. Ook beweegt ze haar neus altijd tijdens het rijden. Daar heb je geen last van met rijden, ze beweegt alleen haar bovenlip.
Ik weet niet of ze ooit een veulen heeft gehad, ik denk het niet. Is ook amper hengstig.

Ik zou er dan het zadel (Kieffer, veelzijdig springgericht, 800,- nieuwprijs, 1,5 jaar oud), 1 hoofdstel (gecombineerd) met bit, 2 staldekens, 1 zweetdeken en zo'n 2 dekjes bij doen.
Bij aanvraag kunnen ze ook een stuk of 5 bitten, 5 dekjes, 2 hoofdstellen, peesbeschermers en strijklappen, een borsttuig met losse martingaal, een slofteugel, een elastiek en een poetsset erbij krijgen/kopen.

Wat zouden jullie vragen voor mijn pony? En wat voor wat ze op aanvraag kunnen krijgen?

Oja; we kregen haar voor 1750,- (incl. de dekens, het borsttuig met martingaal, het zadel en 2 dekjes). Ze moest met spoed weg toen en de vorige eigenaars waren basisschoolvriendinnetjes van mij. Echt een vriendenprijsje dus Haha!

juval

Berichten: 13262
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Wat vragen voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:32

ik zou 2000 een nette prijs vinden om mee te beginnen. zakken kan dan altijd nog.
succes er mee!

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat vragen voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:42

ik denk 2.500 ze heeft wel ervaring er zit ook wat spul bij. dus vind ik 2.500 wel een goeie prijs!

nelleke22

Berichten: 171
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Giessen

Re: Wat vragen voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:45

2000 denk ik Knipoog

pinkyhorse

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-08-07

Re: Wat vragen voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:13

ik zou toch voor de (min) 2.500 euro gaan.
Zoals al eerder vermeld kan dat paardje wel al het een en het ander + zadel,...

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Wat vragen voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:45

Losse taxatietopics (dus vragen wat voor je pony kan vragen) zijn niet toegestaan, er is een apart taxatietopic voor NRPS: N.R.P.S taxatietopic
Graag daar je vraag stellen, hier een slotje.