Vrachtwagens trailer inhalen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37662
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:22

tienus63 schreef:
crossmonster schreef:
ik vind het ook heel goed dat op veel trailers een sticker word geplaatst met "hou alsjeblieft afstand"

Wij hadden ook zo'n paard die helemaal panisch werd als er een vrachtwagen achter reed.
Maar wij waren juist bang door een duidelijke tekst op de trailer te zetten dat mensen het juist grappig zouden vinden om een dansende trailer te zien.

Dit paard werd ook helemaal panisch als je voorgesorteerd stond en vrachtwagens moesten er langs rijden.
Paard werd zo panisch dat de klep gewoon bol stond door de klappen die hij gaf; je begrijpt niet dat er ondanks dat en het kabaal mensen, vrachtwagens én personenauto's achter in de trailer bleven rijden.
Het paard was overigens hartstikke verkeersmak.

Wat denk je dat er gebeurt als je dat transportbedrijf belt en ze met vermelding van een kenteken voor rot scheldt? D'r zijn voor minder chauffeirs ontslagen.................

tienus63

Berichten: 12182
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:47

@ ikke,

dat hebben we nog net niet gedaan. We hebben eenmaal meegemaakt dat een trucker overduidelijk opzettelijk in de trailer reed, inhalen ho maar, uiteindelijk hebben wij de eerste de beste zijweg genomen die we tegen kwamen.
We hebben er op dat moment helemaal niet aangedacht om het bedrijf te bellen, we hadden veel te veel moeite om de trailer op de weg te houden.
Maar het zeker iets om voor een eventuele volgende keer wel toe te passen.

Maar als je bij een verkeerslicht staat of bij een oprit/afrit van de autoweg, dan ontkom je er niet aan dat vrachtwagens erg dichtbij komen.

Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:43

ikke schreef:
femmefatale1 schreef:
Een geladen vrachtwagen van bv 42 ton totaalgewicht remt echt niet zomaar af.. en ook in een noodstop, komt het gewicht gewoon door denderen..

Ehm, boven 40 ton is vergunningplichtig Haha! Haha! Haha!


Wat wil je hiermee zeggen?
Mijn man is beroeps chauffeur en in bezit van alle vergunningen en certificaten..

En die 42 ton was overigens maar een voorbeeld..

ikke

Berichten: 37662
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:08

femmefatale1 schreef:
Wat wil je hiermee zeggen?
Mijn man is beroeps chauffeur en in bezit van alle vergunningen en certificaten..

En die 42 ton was overigens maar een voorbeeld..

Die smilies hadden ook een reden.
Boven 40 ton mag je niet op de weg komen, tenzij je een speciale ontheffing hebt.

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:17

Voordat ik mijn rijbewijs (B) uberhaupt had was mij door een paardeneigenaar (die ook autorij-instructeur was geweest) dat je met trailer bij veel vrachtwagens achter je beter te hard kan rijden om dit soort dingen te voorkomen. Je hoeft dan niet meteen 100 of 120 te scheuren, maar wat boven het streepje van de 80 is niet verkeerd.
Zelf rijd ik tegenwoordig op de teller 90 met trailer (ik weet het, het is te hard, maar wel veiliger). Elke kilometerteller heeft een afwijking en daarnaast: gaat er altijd nog zo'n 4 km correctie vanaf, waardoor je misschien een keer pech hebt voor een bekeuring van minder dan 10 km.

Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:16

ikke schreef:
femmefatale1 schreef:
Wat wil je hiermee zeggen?
Mijn man is beroeps chauffeur en in bezit van alle vergunningen en certificaten..

En die 42 ton was overigens maar een voorbeeld..

Die smilies hadden ook een reden.
Boven 40 ton mag je niet op de weg komen, tenzij je een speciale ontheffing hebt.


Aha, dat wist ik niet..
Hij werkte toen nog voor een bedrijf wat schijt had aan regels... dus dat zou wel goed kunnen..

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:32

ELpatcho schreef:
Keuzes maken!


Belachelijk, ik zal mijn sportpaard maar verkopen omdat andere mensen zich op de weg niet weten te gedragen Gestoord
Ze moeten gewoon afstand houden, dan is er niks aan de hand.
(niet persoonlijk naar jou he ElPatcho Knipoog )

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:38

tienus63 schreef:
Maar als je bij een verkeerslicht staat of bij een oprit/afrit van de autoweg, dan ontkom je er niet aan dat vrachtwagens erg dichtbij komen.


Jawel, zelf tijdig stoppen als je een vrachtauto achter je hebt, dan kan je altijd nog iets naar voren rollen.

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:39

Urielle schreef:
ELpatcho schreef:
Keuzes maken!


Belachelijk, ik zal mijn sportpaard maar verkopen omdat andere mensen zich op de weg niet weten te gedragen Gestoord
Ze moeten gewoon afstand houden, dan is er niks aan de hand.
(niet persoonlijk naar jou he ElPatcho Knipoog )


neej je moet dan maar niet over snelwegen rijden, of je maakt je niet zo druk over een dansend paard, je kan ook iets harder gaan rijden enz.. keuzes genoeg! inhalen voor een vrachtauto lijkt me niet niet gedragen btw daarnaast vind ik nog steeds dat vrachtautochauffeurs hun werk doen, zijn net zo goed deelnemers in het verkeer en hebben dezelfde rechten, inhalen en achter een trailer rijden zijn niet veboden, tuurlijk bumperklevers zitte fout, maar dat geldt ook voor personenautos!

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:45

Lieve schat, ik train en rij wedstrijden in Nederland, mijn stal ligt aan de snelweg in Belgie dus ik kom nog niet van het erf zonder de snelweg over te moeten, al ga ik naar het dorp ernaast, dan moet ik er nog over. Ik rij op de weg tussen de 100 en 110!!! als het moet en wordt nog steeds ingehaald, en ja, ik maak me druk over een dansend paard want het is gewoon gevaarlijk in het verkeer. Als je paard zich tegen de wand smijt en/of je trailer gaat aan het slingeren zit jij wel fout terwijl er zo'n *piep* op je kont hangt en de oorzaak is.

Anoniem

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:14

Elpatcho, je kunt toch rekening met elkaar houden op de weg? Heeft toch niks met rechten te maken? Een heer in het verkeer is een ....? Die zie je steeds minder vaak. Ieder voor zich god voor ons allen??? Niet elk paard is bang, maar om er maar van uit te gaan dat je gewoon alles mag omdat het je recht is en de ander maar gewoon niet moet gaan???

Morris

Berichten: 3447
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 09:55

Interessante discussie.

Ik heb verder geen problemen met vrachtwagens. Soms is het even lastig als vrachtwagens mij inhalen dat je soms naar de vrachtwagen wordt gezogen.
Ik ben zo'n type die het liefst 80 rijdt. Maar twee weken geleden vertrokken we gezamenlijk met de vereniging en toen reed ik op mijn teller zo'n 90-95. Ik vond dat best hard, maar het ging eigenlijk prima.
Waar ik zelf mee zit is, dat mijn paard nogal beweeglijk kan zijn in trailer. Ik bedoel dan schrapen, of een pasje verzetten. Dat is wat mij zorgen baart, als ik 90-95 rijdt en ze gaat flink schrapen dan gaat de trailer wiebelen. Dus 1 van mijn redenen dat ik het liefst 80 rijdt is dat mijn paard nogal kan bewegen.
Nu heeft ze zich de laatste keer goed gedragen Haha! . Ervaring komt met de jaren.

Even terugkomend op de vrachtwagens. Mijn paard vond ze eerst ook wel eng, ook als we in werden gehaald. Gelukkig is ze niet panisch.
Vorig jaar reed ik op de snelweg, ik zag aan de lucht dat er regen zou komen. Nou dat was dus een stort/hoosbui. Ik reed daar met een gangetje van 80, en toen kwam zo ineens die hoosbui, nou dat vond mijn paard niet leuk (zachtjes gezegd) ze schrok zich lam. Toen ging we behoorlijk wiebelend over de snelweg, konden we dus niets aan doen. Dat vond ik ook behoorlijk eng.

Nu moet ik erbij zeggen dat mijn combinatie net kan. Een feroza voor een 1.5 paardtrailer. Het kan wel, maar het houdt niet veel over. Ik ben van mening als je een zware auto voor de trailer hebt, dat dit de stabiliteit van de combinatie ten goede komt. Mede ook daardoor, let ik goed op hoe de combinatie zich gedraagt en daar pas ik mijn snelheid op aan.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:12

Wij rijden tom-tom 80, dus kleine 90 op de teller.
Pony krijgt pantysokken met een propje watten in de oren, zodat hij de vrachtauto's niet hoort, en het zeiltje gaat altijd dicht. Bij warm weer de voorste luikjes open.
Zonder watjes en met open zeiltje vliegt hij door het dak, zo is er niks aan de hand Lachen

Morris

Berichten: 3447
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:14

ik ga straks ook even met de navigatie rijden, ik wil wel eens weten wat die aangeeft als ik met mijn auto bijvoorbeeld 80 rijd.

Gjilke, wat een goed idee van die pantysokjes. Maar het zeiltje dicht zal ik niet snel doen, of zeg maar gerust nooit.

tienus63

Berichten: 12182
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 15:02

Gjilke schreef:
Wij rijden tom-tom 80, dus kleine 90 op de teller.
Pony krijgt pantysokken met een propje watten in de oren, zodat hij de vrachtauto's niet hoort, en het zeiltje gaat altijd dicht. Bij warm weer de voorste luikjes open.
Zonder watjes en met open zeiltje vliegt hij door het dak, zo is er niks aan de hand Lachen

Jammer dat wij nooit op dat idee gekomen zijn bij ons paard wat zo panisch was voor vrachtwagens als in de trailer stond.
Ik zal de tip zeker onthouden mochten we ooit weer een dergelijk paard moeten vervoeren.
Zeiltje open of dicht maakte bij dit paard geen verschil.