Vrachtwagens trailer inhalen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Casarell

Berichten: 9604
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 08:32

Neonlight schreef:
Verder ben ik van mening dat iedereen die nu afgeeft op de vrachtwagens eerst zelf eens met een vrachtwagen moet rijden. Dan kom je erachter dat de ergernissen van de vrachtwagens op de 1ste plek de auto's met aanhanger, trailer of caravan is. Waarom? Omdat die veels te langzaam rijden en rechts blijven hangen, en dan ook nog eens vaak tijdens inhalen ineens wel het gas intrappen (want o jee, ik word ingehaald door een vrachtwagen).


Absoluut mee eens..
Sommige auto's die ingehaald worden door vrachtwagens, gaan ineens gas geven als de vrachtwagen er naast zit, omdat er weer zo'n asociale chauffeur in haalt

Alle gevolgen van dien.. de vrachtwagen chaufeur pissig omdat ie eikel in de auto ineens gas geeft en hij er dus niet voorbij komt.. en als je dat een paar keer doet, heb je idd wel kans dat de VWC het anders aan gaat pakken..

Of hij gaat nog dichter op je bumper rijden, sommige rijden gewoon tegen je trekhaak (dus wees gewaarschuwd) andere halen alsnog in en snijden je af..
Niet dat die dingen terecht zijn, maar het is wel logisch uit de ooghoek van de VWC.

Een geladen vrachtwagen van bv 42 ton totaalgewicht remt echt niet zomaar af.. en ook in een noodstop, komt het gewicht gewoon door denderen..

Ook een slimme actie van de automobilist is het "evensnel voor die vrachtwagen langs uit voegen"...
Een vrachtwagen krijgt echt de kans niet om af te remmen als het fout gaat voor zijn neus..
En oa door zulke acties, waarbij er ook regelmatig doden vallen.. is de vrachtwagen chauffeur asociaal...

Mensen, idd rij eens met een VWC mee als je de kans krijgt..
Dan ga je pas zien hoeveel rotzooi er op de weg rijd!!!!!!!!!!!!!
(en dat het vaak de personen auto's zijn die stomme acties uit voeren..)
Laatst bijgewerkt door Casarell op 29-08-07 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 08:33

Neonlight, afgelopen weekend zoals er staat van Pulderbos naar Maasdijk. Pulderbos ligt aan de snelweg Antwerpen-Eindhoven. Maasdijk ligt bij Hoek van Holland.

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:14

femmefatale1 schreef:
Een geladen vrachtwagen van bv 42 ton totaalgewicht remt echt niet zomaar af.. en ook in een noodstop, komt het gewicht gewoon door denderen..

Ehm, boven 40 ton is vergunningplichtig Haha! Haha! Haha!

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:36

KarinvdM schreef:
Ik pas me ook zoveel mogelijk aan aan het vrachtverkeer, het rijdt een stuk fijner als je niet steeds ingehaald wordt. En ja, dat levert me af en toe een bekeuring op, maar dat is niet anders. 80km vind ik overigens ook niet echt een prettige snelheid.

Nou rijd ik al ruim 15 jaar rond met mijn vrachtautootje, rijdt altijd met de vrachtwagens mee, maar dat heeft me nog nooit een bekeuring opgelevert. Ik heb ruim 60.000km gereden in die tijd. Met 5600kg MTM val ik toch echt onder de vrachtwagens, voor zover ik weet.............

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:41

Afgelopen zaterdag kreeg ik er weer eentje binnen, op weg naar de halve finale van de Pavocup hebben ze me gesnapt.

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:43

mmz ik ben zelf werkzaam geweest als vrachtwagen chauffeur,

de meest aangehouden snelheid van trucks is 82 km p/h de meesten hebben hem dan ook nog eens op een cruise staan omdat dat simpelweg ook diesel bespaard, daar word de baas weer blij van...

maar goed, lastig is het wel als chauffeurs niet goed weten hoe om te gaan met een trailer,

mijn advies, rijd iets harder 82/83 km en je word door een vrachtwagen niet snel meer ingehaald en je zit nog in de veilige bekeuringsvrije zone..

en verder... als je paard dat eng vind als een vrachtwagen dicht op hem rijd zou ik juist vooral vaker op de snelweg gaan rijden om hem daaraan te laten wennen. voorkomen is immers beter dan genezen.

en wat betreeft die tonnen. ik reed op een zoab cleaner, das een grote truck gevuld met water en volgeladen een gewicht van 50 ton.
(en ja daar hadden wij een hele mooie vergunning voor)
water beweegt en klotst alle kanten op.. gevolg: remmen doe je liever niet op de snelweg want dat is naast een lange remweg ook vervelend omdat je alle concentratie nodig hebt vanwege het klotsen) als je dan wilt in halen aan de linkerkant omdat er rechts een truck wil invoegen dan doe je dat ook gewoon , in dat opzicht is het enkel ongelukken voorkomen

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:46

jammer dat je mijn bericht genegeerd word

nogmaals mijn man IS vrachtwagen chauffeur ..
al zijn hele leven
hun vrachtwagens zijn begrensd op 95km
in belgie mag er harder gereden worden en dat doet men dus ook

maar ook in nederland worden we regelmatig ingehaald
en niet alleen door buitelandse chauffeurs ..

als hij met de trailer rijd doet hij zijn best om met het verkeer mee te rijden , maar harder als 90/95 vind hij met de trailer ook niet verantwoord , daar je dan alsnog ingehaald word alsof je stilstaat rijd hij nu gewoon 80/85 met de trailer

zoals in alle bevolkings groepen zitten er ook onder de chauffeurs nette en minder nette

maar als ze op een haartje passeren
op je laadklep blijven hangen
je snijden ben je echt niet gelukkig

als er een vrachtwaen inhaalt en wil invoegen houd hij daar altijd rekening mee en geeft seintje

sorrie maar hij weet exact hoe het is IN DIE VRACHTWAGEN
en nog loopt hij op een hele boel te schelden
er word heel erg rekening gehouden met een trailer

Anoniem

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:58

Ik denk niet dat mensen met een trailer ineens harder gaan rijden en natuurlijk blijven ze rechts rijden. Ze mogen nl maar 80 rijden en er zijn veel vrachtwagens die harder rijden op hun crusecontrol dan dat ze eigenlijk mogen. Wij hebben meestal de navigatie aan staan en kan je precies zien hoe hard je rijdt.

Wij hebben ook vrachtwagen gereden en bij inhalen gaven wij altijd lichtseinen zodat de vrachtwagen naast ons kon zien wanneer hij genoeg ruimte had om naar rechts te kunnen gaan. Maar er zijn tegenwoordig behoorlijk veel vrachtwagens op de weg, soms ben je op sommige uren bijna het enige autootje en dan gaan ze elkaar met 2 km verschil in halen...... dat snap ik dan niet. Diegene die ingehaald wordt zal niet even van zijn crusecontrol afgaan en diegene die inhaalt ergert zich dat de vrachtwagen voor hem 2 km langzamer rijdt. Idd bij stoplichten heb je die inmens grote vrachtwagens die met een hoop lawaai hun wagen praktisch tegen je trailer aanzetten. Zelfs oprijden nadat ze al geremd waren. Zij kijken tegen de top van je trailer, draait je paard zich om dat kijkt hij recht in het gezicht van de chauffeur, als ze dan zien dat zo een paard angstig wordt, gaat trappelen en je ziet die trailer staan dansen, dan weet je toch voor de volgende keer dat dat niet zo een goed idee is?

Natuurlijk zijn er prima chauffeurs, maar ze hebben ook een slechte naam omdat er zat zijn die dat niet zijn. Trouwens ik heb wel heel wat rare en enge stunts gezien bij onze Poolse chauffeurs, rijden er veel hier en die zijn niet altijd even bewust bezig.

Als ik met de trailer op pad ben, ben ik altijd weer ontzettend blij als hij weer op stal is. Ben altijd best bang voor brokken, zet hem ook niet graag op de trailer en rij bewust nooit zelf.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:00

rakkertje13 schreef:
daarom vermijd ik liever snelwegen tenzij het echt moet Bloos
liever binnendoor Ja


Weet niet wat nou erger is:
Korte rit met vrachtwagens of een 3x zo lange rit met hobbels; afremmen/optrekken; rotondes; scherpe bochten

Clown

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:01

bij een stoplicht geen afstand is een ding
vind het als je rijd en dan op je klep gaan hangen veel enger
daar houd ik al niet van we zonder trailer rijde en met trailer helemaal niet

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:16

ik ga regelmatig met de trailer van Hellevoetsluis naar Batenburg en zit dan vaak tussen de vrachtwagens in Knipoog
ook word ik weleens ingehaalt door een vrachtwagen en ik haal ook weleens in.

en idd gebeurt het weleens dat er 1 te dicht achter me komt ,maar ik hou mijn spiegels goed in de gaten Knipoog
ik heb een goede relatie[ OK dan! Schijnheilig ] met de chauffers onder weg
je ziet snel genoeg of ze jou voorbij willen ,en dan hou ik even in Sigaar

en verder ga ik met de stroom mee,ik rij idd vaak te hard Bloos

montyjansen

Berichten: 1015
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Bunnik

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:23

LiNdA1986 schreef:
MarryAnneR schreef:
Mijn eigen pa is vrachtwagenchauffeur heb hem meteen gerustreerd opgebeld.. Pap als je een trailer ziet, duw hem niet aan..... Bloos


Ook mijn vader is vrachtwagenchauffeur, maar die begrijpt gelukkig wel dat je rekening moet houden met trailers. Knipoog

Eén van de weinigen dan. Hij mag dan wel achter me rijden, die anderen mogen van mij allemaal minstens 1 lekke band krijgen,heb je geen last meer van ze.

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:24

Urielle schreef:
ELpatcho schreef:
ik vind als je paard daar heel erg van flipt moet je niet op een snelweg gaan rijden! daar rijden nou eenmaal vrachtauto's en die zullen je indd wel inhalen jah dus eigen schuld dikke bult (sorry)


Hoe wil je dan in vredesnaam ergens anders komen?


Keuzes maken!

montyjansen

Berichten: 1015
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Bunnik

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:33

nickyu schreef:
jammer dat je mijn bericht genegeerd word

nogmaals mijn man IS vrachtwagen chauffeur ..
al zijn hele leven
hun vrachtwagens zijn begrensd op 95km
in belgie mag er harder gereden worden en dat doet men dus ook

maar ook in nederland worden we regelmatig ingehaald
en niet alleen door buitelandse chauffeurs ..

als hij met de trailer rijd doet hij zijn best om met het verkeer mee te rijden , maar harder als 90/95 vind hij met de trailer ook niet verantwoord , daar je dan alsnog ingehaald word alsof je stilstaat rijd hij nu gewoon 80/85 met de trailer

zoals in alle bevolkings groepen zitten er ook onder de chauffeurs nette en minder nette

maar als ze op een haartje passeren
op je laadklep blijven hangen
je snijden ben je echt niet gelukkig

als er een vrachtwaen inhaalt en wil invoegen houd hij daar altijd rekening mee en geeft seintje

sorrie maar hij weet exact hoe het is IN DIE VRACHTWAGEN
en nog loopt hij op een hele boel te schelden
er word heel erg rekening gehouden met een trailer

Je word op gejaagd om harder te rijden, maar als er een bekeuring thuis komt is er niemand die zegt, Jo die betalen wij wel, terwijl je met angst en beven (waarschijnlijk de meeste ) voor een vrachtwagen weg blijf rijden, en je paard moet maar moeilijk laden, en je wil hem laten wennen aan de trailer (hij moet toch ervaring op doen).
Gelukkig er zijn uitzonderingen, ik heb ook 13 jaar op een vrachtauto gereden.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:42

Overigens heb ik weinige vervelende ervaringen met vrachtwagenchauffeurs. Ze seinen altijd als ze iets gaan doen en bedanken je met hun knipperlicht ook nog. Als jij dit terugdoet is er niets aan de hand en ik heb zelfs meegemaakt dat ze ruimte voor je maken!
Eens ben ik afgesneden door een vrachtwagen met trailer.. waardoor wij een noodstop moesten maken en paard ondersteboven lag! (Gelukkig goed afgelopen__

Lest

Berichten: 1905
Geregistreerd: 10-05-04

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:45

femmefatale1 schreef:
[
Absoluut mee eens..
Sommige auto's die ingehaald worden door vrachtwagens, gaan ineens gas geven als de vrachtwagen er naast zit, omdat er weer zo'n asociale chauffeur in haalt

Alle gevolgen van dien.. de vrachtwagen chaufeur pissig omdat ie eikel in de auto ineens gas geeft en hij er dus niet voorbij komt.. en als je dat een paar keer doet, heb je idd wel kans dat de VWC het anders aan gaat pakken..

Of hij gaat nog dichter op je bumper rijden, sommige rijden gewoon tegen je trekhaak (dus wees gewaarschuwd) andere halen alsnog in en snijden je af..
Niet dat die dingen terecht zijn, maar het is wel logisch uit de ooghoek van de VWC.

Een geladen vrachtwagen van bv 42 ton totaalgewicht remt echt niet zomaar af.. en ook in een noodstop, komt het gewicht gewoon door denderen..

Ook een slimme actie van de automobilist is het "evensnel voor die vrachtwagen langs uit voegen"...
Een vrachtwagen krijgt echt de kans niet om af te remmen als het fout gaat voor zijn neus..
En oa door zulke acties, waarbij er ook regelmatig doden vallen.. is de vrachtwagen chauffeur asociaal...

Mensen, idd rij eens met een VWC mee als je de kans krijgt..
Dan ga je pas zien hoeveel rotzooi er op de weg rijd!!!!!!!!!!!!!
(en dat het vaak de personen auto's zijn die stomme acties uit voeren..)


Nee, ik vind het totaal níet logisch van een vrachtwagenchauffeur als jij bovenop de trekhaak van een personenauto gaat rijden. Je weet dat jouw remweg een stuk groter is dan die van een personenauto, dan ga je toch niet bumperkleven?? Dat vind ik ronduit asociaal en niet te begrijpen. Het is wel lekker makkelijk want met een vrachtwagen heb je meer "macht" dan met een personenauto.
(om niet te discrimineren, ik vind ook bumperklevende personenauto's asociaal)

Zelf heb ik geen problemen met vrachtwagenchauffeurs. We worden wel eens ingehaald door vrachtwagens op de snelweg maar we rijden dan ook braaf 80 km/h en niet harder. Pony's geven er niks om, ze vinden het erger als je een iets te scherpe bocht neemt of plots moet remmen. Paarden hebben vaker last van het rijgedrag van de bestuurder van de trailer dan van andere bestuurders.

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:51

ik heb juist meer moeite met de automobilist dan met de vrachtwagens.
De chauffeurs van de vrachtwagens geven meestal netjes een seintje als ik ze inhhaal, dan kan ik terug naar rechts.... en ja, ik knipper naar ze als ze me voorbij komen en terug kunnen. En ze bedanken me ook met hun knippertje...

Verder ga ik als het kan zelfs gewoon naar links bij een invoegstrook voor ze.

Ik HAAT echter de auto's die nog even voor je komen als je afstand houdt in de filer, die nog even snel invoegen voor je smoel of die je afsnijden als je te angzaam naar hun zin een andere sleurhut inhaalt...

Zelf rij ik op de snelweg ruim 90.
Ik haal de meeste vrachtauto's in ( behalve de bloemenboeren en fruitboeren, die gaan 110)

Mijn paard was een drama met transport ( komt uit polen van een slachttransport af) maar na een paar jaar vindt hij alles best... oefening baart kunst...zel logisch nadenken en je proberen niet op te winden...

Ir111

Berichten: 11981
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:53

ikke schreef:
Nou rijd ik al ruim 15 jaar rond met mijn vrachtautootje, rijdt altijd met de vrachtwagens mee, maar dat heeft me nog nooit een bekeuring opgelevert. Ik heb ruim 60.000km gereden in die tijd. Met 5600kg MTM val ik toch echt onder de vrachtwagens, voor zover ik weet.............


Kom dan maar eens het stuk trajectcontrole Arnhem - knooppunt Grijsoord rijden... Gegarandeerd dat je er eentje krijgt.


Elaine schreef:
Overigens heb ik weinige vervelende ervaringen met vrachtwagenchauffeurs. Ze seinen altijd als ze iets gaan doen en bedanken je met hun knipperlicht ook nog. Als jij dit terugdoet is er niets aan de hand en ik heb zelfs meegemaakt dat ze ruimte voor je maken!


Precies! Ik heb minder last van vrachtverkeer als ik met mijn trailer rij dan van personenwagens die hun auto er nog net ff tussendoor gooien! Haha!

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:40

Ir111 schreef:
ikke schreef:
Nou rijd ik al ruim 15 jaar rond met mijn vrachtautootje, rijdt altijd met de vrachtwagens mee, maar dat heeft me nog nooit een bekeuring opgelevert. Ik heb ruim 60.000km gereden in die tijd. Met 5600kg MTM val ik toch echt onder de vrachtwagens, voor zover ik weet.............


Kom dan maar eens het stuk trajectcontrole Arnhem - knooppunt Grijsoord rijden... Gegarandeerd dat je er eentje krijgt.

Doe ik al een jaar, niks aan het handje. ik ken mijn snelheid EN de afwijking van mijn teller.
Voor irritante hufters in te grote auto's heb ik remproeven. Het is mijn ervaring dat als ze te dicht op je rijden en je tikt even de rem aan, dat 99% van de chauffeurs die hint begrijpt en meer afstand neemt. Die ene klootzak (vaak Belgen!!) die het niet begrijpt, die mag z'n remmen voluit testen, waar ie vervolgens blijft is niet meer mijn probleem.............
Ir111 schreef:
Elaine schreef:
Overigens heb ik weinige vervelende ervaringen met vrachtwagenchauffeurs. Ze seinen altijd als ze iets gaan doen en bedanken je met hun knipperlicht ook nog. Als jij dit terugdoet is er niets aan de hand en ik heb zelfs meegemaakt dat ze ruimte voor je maken!


Precies! Ik heb minder last van vrachtverkeer als ik met mijn trailer rij dan van personenwagens die hun auto er nog net ff tussendoor gooien! Haha!

Kijken, kijken en nog eens kijken. Aan het rijgedrag kun je zien wat iemand van plan is. Anticipeer daarop. Bij je examen C-rijbewijs wordt je afgerekend op je anticiperende rijgedrag; daar kun je op zakken!! Anticiperen is meer dan alleen in je spiegels staren.

Ir111

Berichten: 11981
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:45

ikke schreef:
Elaine schreef:
Overigens heb ik weinige vervelende ervaringen met vrachtwagenchauffeurs. Ze seinen altijd als ze iets gaan doen en bedanken je met hun knipperlicht ook nog. Als jij dit terugdoet is er niets aan de hand en ik heb zelfs meegemaakt dat ze ruimte voor je maken!


Precies! Ik heb minder last van vrachtverkeer als ik met mijn trailer rij dan van personenwagens die hun auto er nog net ff tussendoor gooien! Haha!

Kijken, kijken en nog eens kijken. Aan het rijgedrag kun je zien wat iemand van plan is. Anticipeer daarop. Bij je examen C-rijbewijs wordt je afgerekend op je anticiperende rijgedrag; daar kun je op zakken!! Anticiperen is meer dan alleen in je spiegels staren.[/quote]



Wat wil je hiermee zeggen!? Ik begrijp je reactie niet helemaal? Bedoel je dat ik niet anticipeer of in mijn spiegels zit te staren? Lachen

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 11:48

Ik heb mijn paps dit natuurlijk ook laten lezen... Paarden en verkeer kunnen naar mijn weten best vrienden worden. Paard is trouwens best verkeersmak maar moet inderdaad niet het idee hebben dat ze in haar kont moeten parkeren. Ik blijf vrachtwagens grote monsters vinden waar ik op de weg (alleen met trailer) toch een beetje huiverig voor blijf. En natuurlijk geeft paps me gelijk wat betreft trailer aanduwen... Over dat ik dan maar niet moet gaan rijden... daar ga ik niet eens op in...

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:55

Ir111 schreef:
ikke schreef:
Kijken, kijken en nog eens kijken. Aan het rijgedrag kun je zien wat iemand van plan is. Anticipeer daarop. Bij je examen C-rijbewijs wordt je afgerekend op je anticiperende rijgedrag; daar kun je op zakken!! Anticiperen is meer dan alleen in je spiegels staren.

Wat wil je hiermee zeggen!? Ik begrijp je reactie niet helemaal? Bedoel je dat ik niet anticipeer of in mijn spiegels zit te staren? Lachen

Ja. In het algemeen, niet persoonlijk. Het gros van de chauffeurs heeft niet in de gaten wat er om hen heen gebeurt. Zeker met de vrachtwagen, maar ook met de trailer moet je gewoon precies weten wat er 1 km voor EN achter je op de weg gebeurt; wie waar rijdt, hoeveel er rijden, hoe hard ze rijden, hoe debiel of hoe strak.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:56

ik vind dat je als trailer bestuurster goed rekening moet houden met het vrachtverkeer om je heen.
kijk ga ik de tunnel in ,dan hou ik mijn combinatie echt op de 80km stel je voor dat het gaat slingeren,maar weer naar boven klimmend hou ik de vrachtwagens achter mij in de gaten
als deze te dichtbij gaan komen geef ik gas bij.
je moet elkaar een beetje helpen op de weg!

en van dat seinen Haha! dat maak ik ook mee,als ik een vrachtwagen inhaal krijg ik ook vaak een teken dat ik weer terug naar rechts kan Haha!

ik heb gelukkig nog geen slechte ervaringen met chauffers gehad.

Ir111

Berichten: 11981
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:00

ikke schreef:
Ja. In het algemeen, niet persoonlijk.


Ha, fijn! Haha!

tienus63

Berichten: 12153
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:06

crossmonster schreef:
ik vind het ook heel goed dat op veel trailers een sticker word geplaatst met "hou alsjeblieft afstand"

Wij hadden ook zo'n paard die helemaal panisch werd als er een vrachtwagen achter reed.
Maar wij waren juist bang door een duidelijke tekst op de trailer te zetten dat mensen het juist grappig zouden vinden om een dansende trailer te zien.

Dit paard werd ook helemaal panisch als je voorgesorteerd stond en vrachtwagens moesten er langs rijden.
Paard werd zo panisch dat de klep gewoon bol stond door de klappen die hij gaf; je begrijpt niet dat er ondanks dat en het kabaal mensen, vrachtwagens én personenauto's achter in de trailer bleven rijden.
Het paard was overigens hartstikke verkeersmak.