Vrachtwagens trailer inhalen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 13:36

Ik moest van vandaag een paardje terugbrengen naar zijn eigenaar en had toch een uurtje rijden voor de boeg.
Paardje is wat druk achterin de trailer, ik houd me keurig aan de snelheidslimiet van 80 km. Ik kom op een stuk waar ik van 2 baans naar 3 baans ga, word ik aan beide kanten door grote vrachtwagens ingehaald. Paardje krijgt zowat een beroerte achterin en anders ik wel Verdrietig ...
Kom verderop in een stukje file sluit de vrachtwagen achter mij zowat in mijn trailer... mijn trailer begint te dansen en ik gebaar van AFSTAND AUB!!

Die onbenul begint terug te zwaaien. Ik ga de vluchtstrook op en hij begint te schreeuwen heeeeej je paard schopt je trailer straks aan gort.... ik zeg ja met dank aan jou, je kan er toch wel een paar meter tussenlaten?

Dan moet je niet rijen met die knol in een trailer als ie niet verkeersmak is!

Ben er tussengeschoven, en ben van ellende maar iets harder gaan rijden zodat ik niet constant ingehaald werd Boos! .

Was in ieder geval erg blij dat ik er was en paard ook Haha!

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:39

Slaat ook nergens op
Kan best geloven dat het paard het niet leuk vind 2 van die mega dingen

daarom vermijd ik liever snelwegen tenzij het echt moet Bloos
liever binnendoor Ja

Apple

Berichten: 76227
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:40

Veel chauffeurs en automobilisten hebben geen idee wat het betekent als je daar met je trailer rijdt.

Afgelopen zondag ook nog, klein beetje opstopping op een uitvoegstrook. Wij houden netjes wat afstand van de voorganger, piept er op het allerlaatste moment nog een peugeot 206 tussen die vervolgens ook hard moest remmen. Ja, daar wordt je niet blij van.

Ik vind snelwegen trouwens wel fijn rijden, constant tempo, geen stoplichten.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:41

veel chauffeurs hebben het benul helaas niet dat een paard kan schrikken,
ik vind het ook heel goed dat op veel trailers een sticker word geplaatst met "hou alsjeblieft afstand"

verder zul je op de snelwegen idd net wat harder moeten rijden, de vrachtwagens rijden tegen de begrenzer aan, en dit ligt hoger dan 80 km / h

Lia

Berichten: 119
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: omgeving Nijmegen

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:43

Jeetje dat is niet bepaald prettig.
De vrachtwagen chauffeurs kan ik opzich ook wel snappen deze rijden tussen de 80 km en 90 km per uur en dan is het voor hun opzich lastig als er iemand met trailer of caravan bijvoorbeeld de precieze 80 km aanhoud.
Maar ik vind wel dat de chauffeurs rekening met trailers moeten houden dus niet met tweeen inhalen en ook niet de trailer aan proberen te duwen. Er zit toch een levend dier in

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:44

Sommige mensen begrijpen gewoon niet dat als je dieren vervoert je daar rekening mee moet houden.

Ik vind eigenlijk dat rijden met trailer een maximum van 90 moet krijgen. Krijg je ook bijna een vrachtwagens meer die inhalen. Al mogen vrachtwagens eigenlijk ook maar 80 rijden, maar ze zijn begrenst op 90 en de meeste trappen dus door tot die 90.

Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:44

levert wel boetes op als je net wat harder rijdt, kan ik uit ervaring zeggen..

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 13:46

Mijn eigen pa is vrachtwagenchauffeur heb hem meteen gerustreerd opgebeld.. Pap als je een trailer ziet, duw hem niet aan..... Bloos

Apple

Berichten: 76227
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:46

Jacimatho, yup, maar dan alleen bij trajectcontrole Knipoog. Gewone flitskasten zien dat minder goed.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:47

MarryAnneR schreef:
Mijn eigen pa is vrachtwagenchauffeur heb hem meteen gerustreerd opgebeld.. Pap als je een trailer ziet, duw hem niet aan..... Bloos


Ook mijn vader is vrachtwagenchauffeur, maar die begrijpt gelukkig wel dat je rekening moet houden met trailers. Knipoog

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:48

Gewoon denkbeeldig lijntje uitgooien naar de vrachtwagen voor je en er 100 meter achteraan gaan rijden. Neem voor de grap maar eens een tomtom mee die echt kilometers aangeeft en je schrikt ervan hoe langzaam je auto eigenlijk gaat als je denkt precies 80 te rijden.

Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:48

Idd Apple....had niet door dat ik op trajectcontrole zat, werd erg sneu van die flinke bon die me werd gepresenteerd terwijl ik iets van 90 reed....
Krijgen al die vrachtwagens er dan ook 1?

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:50

jacimatho schreef:
Idd Apple....had niet door dat ik op trajectcontrole zat, werd erg sneu van die flinke bon die me werd gepresenteerd terwijl ik iets van 90 reed....
Krijgen al die vrachtwagens er dan ook 1?


Ja, wordt mijn oom nooit zo blij van als ze met 5 vrachtwagens achter elkaar aan rijden. Clown

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:51

ja vrachtwagens krijgen die bon ook, maar die zijn beter geijkt dan personenwagens waardoor ze voor je idee harder rijden dan 80 km.

De ANWB is bezig met een actie om de maximumsnelheid voor caravans te verhogen naar 90 om deze gevaarlijke situaties (caravan gaat er van uit dat hij 80 rijdt maar doordat de auto niet goed geijkt is rijdt hij langzamer waardoor vrachtwagens gaan inhalen) te voorkomen.

Wellicht ook een goed idee voor trailers?!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:56

Anne_GTI schreef:
Gewoon denkbeeldig lijntje uitgooien naar de vrachtwagen voor je en er 100 meter achteraan gaan rijden. Neem voor de grap maar eens een tomtom mee die echt kilometers aangeeft en je schrikt ervan hoe langzaam je auto eigenlijk gaat als je denkt precies 80 te rijden.


Inderdaad. Gewoon mee met de stroom vrachtwagens, dat rijdt verreweg het prettigst voor alle partijen. "Aanhaken" en dan de cruise-control aan, gaat prima! En inderdaad 80 op het navigatiesysteem, niet op de autoteller. Zul je zien dat het met die zo hard rijden vrachtwagens ook nog wel iets meevalt. En als er dan toch eentje in wil halen, dan laat ik even wat gas los, dan is ie er ook zo voorbij. Seintje als 'ie er voorbij is en je hebt weer vrienden gemaakt.
Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee... Personenauto's veroorzaken vaker vervelende situaties in mijn beleving. En auto's met caravan haal ik zelf ook nog wel eens in met de trailer, die kunnen wel zoooo langzaam rijden Slapen
Laatst bijgewerkt door Margreet op 28-08-07 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:00

Anne_GTI schreef:
Gewoon denkbeeldig lijntje uitgooien naar de vrachtwagen voor je en er 100 meter achteraan gaan rijden. Neem voor de grap maar eens een tomtom mee die echt kilometers aangeeft en je schrikt ervan hoe langzaam je auto eigenlijk gaat als je denkt precies 80 te rijden.


Klopt..
Hoe vaak mensen niet precies 80 gaan rijden op hun teller.. terwijl ze geëikt slechts 70 rijden..
Daarom rij ik standaart te hard Haha!
Uiteraard zijn er ook mnsen die op een 100-weg slechts 70 rijden.. hoe krijg je ergenis??!!

Vanuit de vrachtwagen chauffeur zijn de mensen met trailers en caravans juist degene die de boel op houden/ in de weg rijden.. omdat ze niet eens aan de geëikte snelheid komen van 80..
Bovendien lopen de meeste vrachtwagens ongeveer 90, en daar kan je als automobilist best rekening mee houden..

Ir111

Berichten: 12001
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:02

Tja, de meeste verkeersdeelnemers hebben geen benul wat het is om te rijden met een paard achter je auto. Om dit soort dingen te voorkomen is het erg nuttig een bordje achter op je trailer te bevestigen met iets van 'angstig paard, afstand aub'.

Ik rij heel veel snelweg kilometers met de trailer en ik rij eigenlijk zoals Margreet hier boven beschrijft. Dat gaat prima.

maartje_h

Berichten: 8071
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:04

Mijn vriend is ook vrachtwagen chauffeur en die houdt altijd netjes rekening met trailers enzo maar ja het is idd precies wat hierboven allemaal beschreven staat

Rijdt hij zelf met de trailer dan volgen we idd vaak gewoon in de stoet vrachtwagens

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 14:04

Ik ga vanmiddag nog een bordje laten maken... Zoiets van als je deze tekst kan lezen dan heb je goede ogen en rijd je te dicht op mijn trailer Bloos

Marije_jiplover

Berichten: 25383
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:06

femmefatale1 schreef:
Anne_GTI schreef:
Vanuit de vrachtwagen chauffeur zijn de mensen met trailers en caravans juist degene die de boel op houden/ in de weg rijden.. omdat ze niet eens aan de geëikte snelheid komen van 80..
Bovendien lopen de meeste vrachtwagens ongeveer 90, en daar kan je als automobilist best rekening mee houden..


Met het eerste stuk van je quote ben ik het wel eens, maar met de laatste zin niet! Ik ga nl géén bekeuring riskeren omdat ik dan die vrachtwagenchauffeur te vriend blijf

Ir111

Berichten: 12001
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:07

MarryAnneR schreef:
Ik ga vanmiddag nog een bordje laten maken... Zoiets van als je deze tekst kan lezen dan heb je goede ogen en rijd je te dicht op mijn trailer Bloos


Maar waarom niet gewoon een bordje met 'afstand houden'? Desnoods nog iets van 'angstig paard' erbij. Mensen weten gewoon echt niet hoe paarden in elkaar zitten en hoe ze reageren. Daar kunnen ze niets aan doen. Aan de paardenmensen de taak om ze dat, op vriendelijke wijze, duidelijk te maken.

Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:24

Marije_jiplover schreef:
Met het eerste stuk van je quote ben ik het wel eens, maar met de laatste zin niet! Ik ga nl géén bekeuring riskeren omdat ik dan die vrachtwagenchauffeur te vriend blijf


Volgens mij begrijp je het niet..
Een gemiddeld mens rijd nog geen eens 80 km per uur..!!
Bovendien, als mij paard wel fatsoenlijk stil staat als ik de meeste vrachtwagens zelf voorbij ga, is mij dat een prent echt wel waard..
(liever veilig aankomen met een prent van 18 euro, dan aankomen met een paard wat over de zeik is, en met evt gevolgen vandien, omdat het baasje geen prent wilt riskeren)..


maartje_h schreef:
Mijn vriend is ook vrachtwagen chauffeur en die houdt altijd netjes rekening met trailers enzo maar ja het is idd precies wat hierboven allemaal beschreven staat

Rijdt hij zelf met de trailer dan volgen we idd vaak gewoon in de stoet vrachtwagens


Ja, jou vriend gaat met paarden om en heeft dat begrip ook.
Maar de meeste mensen hebben geen idee hoe het voor een vwchauffeur is als er een trailer in de weg rijd met zo'n knol erin..

Anoniem

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:29

Ja precies dat heb ik dus ook meegemaakt. Idd van die lekkere hoge grote vrachtwagens. Paard kijkt achterom en weet niet wat hij ziet, volledig over de emmer. Met moeite stuur vast kunnen houden en bij het stoplicht schud te hele trailer.

Niet te begrijpen, juist van vrachtwagenchauffeurs verwacht je toch wat meer verkeersinzicht.

Wij maken nu standaard zijltje achterin dicht en vouwen de beide hoeken terug in een driehoekje voor de frisse lucht. Nu hoort hij het wel en is niet fijn voor hem, maar wat hij ziet maakt hem angstig. Vrachtwagens zetten hem er gewoon op bijna een halve meter of misschien nog wel minder achter.

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:30

Heel irritant ja. Mijn paard heeft het ook niet graag, gelukkig houden de meeste vrachtwagenchauffeurs wel afstand als ze zien dat hij op de trailer begint te springen.

Ik rij op met de vrachtwagens maar dat houdt regelmatig in dat ik 110(!) rij... en dan nog tussenpiepende vrachtwagens omdat ik een ruime remweg wil laten...
Van een dicht zeiltje flipt de mijne helemaal door, dus dat doe ik zeker niet.

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Re: Vrachtwagens trailer inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 14:34

Ik probeer dan wel precies 80 aan te houden maar ik rijd een jeep cherokee automaat.. hij gaat dan zweven tussen versnelling.. van da bordje was een grapje.... maar ga zeker wel een afstandbordje op mijn trailer plakken