oplooprem wat is dat? trailervragen !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chan_spetter
Berichten: 35
Geregistreerd: 12-05-07

oplooprem wat is dat? trailervragen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 18:00

heey,
wij willen misschien een trailer kopen, maar wat is een oplooprem?
en bestaan er 1 paards trailers geremd? want wij hebben een lichte auto we kunnen ong. 850 kg.
trekken. mogen wij een 1paards trailer trekken met pony erin?

graag wat tips voor mij.
Haha! Haha!
bedankt! chantal

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: oplooprem wat is dat? trailervragen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:03

Oplooprem weet ik niet. Maar ik zou geen 1paards kopen. Heeft een slechte wegligging en meestal zijn ze al wat slechter.

Mogen jullie in totaal maar 850 kg trekken of niet? Als dat wel zo is dan komen jullie er niet. Tenzij je een shetje hebt.
Er liep ergens een toppic met hetzelfde, daar werden ook gelijk alle regels wat betreft verkeer uitgelegd Lachen

Edit: toppic staat 2 regels onder die van jou viewtopic.php?f=158&t=822798 Lachen

chan_spetter
Berichten: 35
Geregistreerd: 12-05-07

Re: oplooprem wat is dat? trailervragen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 18:05

ja of 900 kg ik weet niet precies maar we hebben een trailer gezien van ong. 540 kg. dus dat kan toch wel of niet?

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: oplooprem wat is dat? trailervragen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:39

chan_spetter schreef:
ja of 900 kg ik weet niet precies maar we hebben een trailer gezien van ong. 540 kg. dus dat kan toch wel of niet?

Yep, dream on.
Nee dus. Forget it, no way, geen schijn van kans. Dit is niet eens een wanna-be, dit is gewoon onmogelijk!

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: oplooprem wat is dat? trailervragen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:17

ikke,mijn 1 3/4 paards trailer heeft een ledig gewicht van 595 kilo.

ik heb jaren met een volvo 360,welke 1200 kilo mocht trekken,deze trailer getrokken met mijn paard erin.

alleen ik zou niet met een auto gaan rijden die "maar" 900 kilo mag trekken,dit zijn vaak veel te lichte auto's voor een trailer + paard,qwa veiligheid.

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: oplooprem wat is dat? trailervragen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:10

kimmie261 schreef:
ikke,mijn 1 3/4 paards trailer heeft een ledig gewicht van 595 kilo.

ik heb jaren met een volvo 360,welke 1200 kilo mocht trekken,deze trailer getrokken met mijn paard erin.

alleen ik zou niet met een auto gaan rijden die "maar" 900 kilo mag trekken,dit zijn vaak veel te lichte auto's voor een trailer + paard,qwa veiligheid.

jouw paard woog vast meer dan 300kg; bovendien mocht jij 300kg MEER aan de haak hebben!
Auto's die maar 900kg mogen trekken zijn NIET geschikt om een geladen paardentrailer mee te trekken, zelfs niet in noodgevallen!

Anoniem

Re: oplooprem wat is dat? trailervragen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:12

Een lichte trailer kan wel
Onze 1,5 weegt 580 kg.

Maar idd, dan valt er weinig meer te laden over als je zo weinig mag trekken. Dan zou ik de auto toch in ruilen tegen wat anders Lachen
Want maar 850 mogen trekken is erg weinig, vraag me dan af wat voor auto'tje het is

cissy

Berichten: 19851
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: oplooprem wat is dat? trailervragen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:34

Fiat Panda?
Nee met maar 850 te mogen trekken ga je het niet redden, althans niet veilig.

chan_spetter
Berichten: 35
Geregistreerd: 12-05-07

Re: oplooprem wat is dat? trailervragen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 13:07

we hebben een skoda fabia. Bloos

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: oplooprem wat is dat? trailervragen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:09

chan_spetter schreef:
we hebben een skoda fabia. Bloos

Oftewel VW Polo..........

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: oplooprem wat is dat? trailervragen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:49

De oplooprem is de rem die op de trailer zit en 'm afremt als de auto remt zodat die niet alles op de kogel moet tegenhouden. Kijk maar eens naar die rubberen harmonica die op de dissel zit als je na wat steviger remmen stil staat, die is dan (als het goed is!) helemaal ingedrukt (en let dan op als je gaat afkoppelen, want dan schiet 'ie naar voren).

Met die auto lijkt het me overigens een kansloze zaak als je een paard wilt vervoeren.

chan_spetter
Berichten: 35
Geregistreerd: 12-05-07

Re: oplooprem wat is dat? trailervragen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 14:04

okee bedankt

FloortjeM
Berichten: 1046
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: 's-Heer Arendskerke

Re: oplooprem wat is dat? trailervragen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:31

Het gaat er niet om wat je daadwerkelijk in je trailer stopt, maar wat je in de trailer zou mogen stoppen. Dat is het laadvermogen. En dat laadvermogen (ongeacht of je dat er ook werkelijk in vervoert) + gewicht trailer moet lager zijn dan je auto. Ik kan me niet voorstellen dat je een trailer kan vinden met een laadvermogen van 300 kilo. Een shet weegt al snel meer, hoor!

Als je een ongeluk krijgt en je rijdt met een niet-toegestane combinatie, dan kan je er vergif op innemen dat je gedonder krijgt met de verzekeraar, óók als het ongeluk niet jouw schuld was. Niet doen dus

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: oplooprem wat is dat? trailervragen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:36


ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: oplooprem wat is dat? trailervragen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:57

FloortjeM schreef:
Het gaat er niet om wat je daadwerkelijk in je trailer stopt, maar wat je in de trailer zou mogen stoppen. Dat is het laadvermogen. En dat laadvermogen (ongeacht of je dat er ook werkelijk in vervoert) + gewicht trailer moet lager zijn dan je auto. Ik kan me niet voorstellen dat je een trailer kan vinden met een laadvermogen van 300 kilo. Een shet weegt al snel meer, hoor!

Als je een ongeluk krijgt en je rijdt met een niet-toegestane combinatie, dan kan je er vergif op innemen dat je gedonder krijgt met de verzekeraar, óók als het ongeluk niet jouw schuld was. Niet doen dus

B of B-E??

FloortjeM
Berichten: 1046
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: 's-Heer Arendskerke

Re: oplooprem wat is dat? trailervragen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:04

B, B-E ligt dat weer anders, maar ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat TS het vroeg voor een B-rijbewijs

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: oplooprem wat is dat? trailervragen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:16

FloortjeM schreef:
B, B-E ligt dat weer anders, maar ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat TS het vroeg voor een B-rijbewijs

Zet dat er dan de volgende keer graag bij. Je wilt niet weten hoeveel onzin hier door sommigen de wereld in wordt geholpen, omdat de verschillen tussen B en B-E hen niet duidelijk zijn.
(ik wacht geduldig op die wetgeving die al die onzin overbodig maakt)