Hoeveel vragen voor priveles?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haffilover
Berichten: 880
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Didam

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 21:32

horsefan08 schreef:
ik denk dat je niet erg veel kan vragen! ik heb van een profesional al een half uur priveles voor 7 euro! dus ik denk niet dat je meer als 2,50 euro per half uur kunt vragen!


Oke ik snap het. Ik denk dat ik sowieso even ga kijken wat haar moeder wil.

haffilover
Berichten: 880
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Didam

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 21:36

pinkyhorse schreef:
manee, ik bedoel dat wel niet sarcastisch!:)


Ik word boos omdat ik hier niets mee kan!
Je geeft niet aan wat je nou eigenlijk bedoelt als ik het vraag.
Als je me niet serieus wil nemen kun je beter niet meer reageren want zo heb ik er niks aan.
Ik weet natuurlijk dat heel bokt nu vind dat ik weer 'boos' doe, maar wat moet ik met iemand die zijn opmerkingen wel niet sarcastisch vind?

haffilover
Berichten: 880
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Didam

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 21:39

pinkyhorse schreef:
maar waarom wordt jij hier nu iedere keer zo boos!?
Iedereen bedoeld dat hier goed ze!! Je wordt hier iedere keer zo boos als ze een antwoord op uw vraag geven. Jij vraagt onze mening, wij geven onze mening..


Weet je wat het punt is? Ik vraag wat ik voor een priveles kan vragen.
En ik krijg alleen maar boze reacties dat het niet goed voor school is enz. Ik weet dat mijn school en huiswerk voorgaat maar als het kan , waarom niet?
Ik weet wel waar ik mee bezig ben!

eertjuh22

Berichten: 2749
Geregistreerd: 01-10-05
Woonplaats: st.willebrord

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:58

aangezien je leeftijd en andere factoren vind ik 5 euro per uur (2.5 euro per half uur) ook wel een redelijk bedrag.
op de manege hier in de buurt beginnen de kinderen trouwens ook met een half uurtje rijden.
toen mijn dochter over ging van een half uur rijden naar een uur rijden was ze echt kapot toen ze van die pony af kwam. Knipoog dus je zou een half uur 'poetsles' kunnen doen en een half uurtje rijden.

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:12

haffilover schreef:
pinkyhorse schreef:
manee, ik bedoel dat wel niet sarcastisch!:)


Ik word boos omdat ik hier niets mee kan!
Je geeft niet aan wat je nou eigenlijk bedoelt als ik het vraag.
Als je me niet serieus wil nemen kun je beter niet meer reageren want zo heb ik er niks aan.
Ik weet natuurlijk dat heel bokt nu vind dat ik weer 'boos' doe, maar wat moet ik met iemand die zijn opmerkingen wel niet sarcastisch vind?


Zeg Haffilover, doe eens een beetje rustig tegen dat meiske zeg! Verward
Ze zegt net tegen je dat ze het NIET sarcastisch bedoeld en dan ga je nog tegen haar tekeer. Als je nu nog niet begrijpt wat ze bedoelt (volgens mij komt Pinkyhorse uit Belgie, aan de manier van typen te zien) dan kun je dat ook gewoon vragen toch?

Met 5 Euro per uur is het dik betaald hoor. Geef het kindje een half uur rijles en een half uur algemene omgang met de pony, dan heb je nog iets van verdiensten eraan.
Maar bespreek het wel met je ouders en de eigenaar van de pony, want als het kindje eraf valt kunnen zowel jij als de eigenaar van de pony aansprakelijk gesteld worden volgens mij.

haffilover
Berichten: 880
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Didam

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 23:10

Urielle schreef:
haffilover schreef:

Ik word boos omdat ik hier niets mee kan!
Je geeft niet aan wat je nou eigenlijk bedoelt als ik het vraag.
doe, maar wat moet ik met iemand die zijn opmerkingen wel niet sarcastisch vind?Als je me niet serieus wil nemen kun je beter niet meer reageren want zo heb ik er niks aan.
Ik weet natuurlijk dat heel bokt nu vind dat ik weer 'boos'


Zeg Haffilover, doe eens een beetje rustig tegen dat meiske zeg! Verward
Ze zegt net tegen je dat ze het NIET sarcastisch bedoeld en dan ga je nog tegen haar tekeer. Als je nu nog niet begrijpt wat ze bedoelt (volgens mij komt Pinkyhorse uit Belgie, aan de manier van typen te zien) dan kun je dat ook gewoon vragen toch?

Met 5 Euro per uur is het dik betaald hoor. Geef het kindje een half uur rijles en een half uur algemene omgang met de pony, dan heb je nog iets van verdiensten eraan.
Maar bespreek het wel met je ouders en de eigenaar van de pony, want als het kindje eraf valt kunnen zowel jij als de eigenaar van de pony aansprakelijk gesteld worden volgens mij.


Zij zegt : Manee, ik bedoel dat WEL NIET sarcastisch.
Is het dan wel of niet?
Het is niet tekeer gaan en eigenlijk ook niet eens aanvallend bedoelt.

supertinkie

Berichten: 1970
Geregistreerd: 19-11-06

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:29

haffilover schreef:
Ja sorry! Ik weet dat mijn reacties nogal bot zijn enzo. Ik heb net een positieve reactie van een bokker op mijn pb gehad. Maar ze durfde hem niet eens in het topic te zetten omdat ze bang was dat heel bokt zich tegen haar zou keren.
Ik snap je bezorgheid. Ik doe een halfuur rijden per week ong (en half uur borstelen en opzadelen enz)
Zou dat kunnen denk je?
Bedankt voor je fijne reactie!


Gewoon een half uurtje rijden en dan max 5 a 7 minuten draven moet wel kunnen. En het is inderdaad ook goed om veel met de omgang bezig te zijn, dat het kind dat ook goed leert! Dan zie ik er niet zo veel problemen in, als je gewoon maar rustig aan doet en niks overhaasten.

pinkyhorse

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-08-07

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:01

Ok haffilover,
ik zal het nu nog ene keer duidelijk zeggen.
Ik bedoelde dat NIET sarcastisch!:) Ok? begrijp je mij nu?
jaja ik zal maar zwijgen in jouw topic zeker...

lindake
Berichten: 11269
Geregistreerd: 29-04-07

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:27

Je kan het meisje ook meenemen om de shet te gaan halen en terug te zetten. Kan ze er misschien zonder zadel op terwijl jij het paardje vasthoud. Dat is goed voor de zit. Daarnaast kan je ze laten poetsen en ze iets bijbrengen over paardenverzorging. En daarna eventjes rijden opt gemakje, er moet geen druk achter zitten. Voor dat alles zou ik 5 euro vragen als je dan toch betaald wil worden.

Verder zou ik de ouders van het meisje en jou ouders afspraken laten maken omtrent deze lessen. Misschien kunnen ze een contractje opstellen met als meededeling dat wanneer het kind valt ofzo de kosten voor de ouders zijn omdat zij willen dat jij haar les geeft.

13 jaar is wel erg jong om les te geven marjah jij en je ouders moeten het zelf weten.

Daihyo

Berichten: 88114
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:40

Je hebt wel een erg kort lontje. Ik vraag me af hoe je gaat reageren als het rijden met dat kindje niet gelijk goed gaat...

Wat betreft de aansprakelijkheid van lesgeven zonder diploma's en verzekeringen e.d. kun je eens in dit topic kijken: viewtopic.php?f=158&t=824780&hilit=&view=unread#unread

haffilover
Berichten: 880
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Didam

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 16:24

Amanda schreef:
Je hebt wel een erg kort lontje. Ik vraag me af hoe je gaat reageren als het rijden met dat kindje niet gelijk goed gaat...

Wat betreft de aansprakelijkheid van lesgeven zonder diploma's en verzekeringen e.d. kun je eens in dit topic kijken: viewtopic.php?f=158&t=824780&hilit=&view=unread#unread


Als het niet gelijk goed gaat vertel ik haar wat beter kan en proberen we het gewoon weer?
En zoals ik al eerder gezegd heb, heb ik net vervelend nieuws gehad.

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Hoeveel vragen voor priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:38

haffilover schreef:
Ladygiroc schreef:
Ik zou als ik jou was eerst eens gaan vragen wat die mensen vragen voor het lenen van die shet.
Ik ben 21 en heb paar jaar geleden ook wel vriendinnen "les" gegeven. Heb daar niks voor gevraagd.
Ik vond het toen leuk om die meiden te helpen en dat hun normaal met een paard overweg konden vond ik belangrijker dan geld.

Je hebt geen papieren, dat je zelf leuk kan rijden wil nog niet zeggen dat je ook les kan geven.


Kom maar langs. Dan mag je een GRATIS priveles. Dan pak ik wel een leuke pennypony of 1 van mijn 1000 arabische hengsten. Dan poets ik hem eerst 10 keer en maak ik wel even roze knotjes in zijn manen.


Waar slaat dat nou weer op?! Ik hoef echt geen les van jou hoor!
Waarom denk je dat je papieren moet hebben? Anders gaan iedereen zomaar les geven.

Ik snap echt niet waarom je dit topic heb geopend want je kan niet tegen kritiek. Denk dat je nou echt dat je 20 euro per uur kan vragen?? Forget it!

En zoals eerder vernoemd, ben benieuwd hoe jij met een meisje omgaat die nog niks kan, als je dan net zo snel uit je slof schiet als achter een pc komt het niet goed.