Geen lessen, maar vrij oefenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thefrodo

Berichten: 141
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Brabant

Geen lessen, maar vrij oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 14:03

Hallo,

Ik ben het niet tegengekomen op de sites van de maneges, maar ik vraag me af of het doorgaans ook mogelijk is om zeg maar vrij te kunnen rijden op maneges.
Bij de meeste maneges staat alleen dat je lesuren kan volgen of groepsritten. Eigenlijk zou ik naast lessen ook de mogelijkheid willen hebben om een uurtje vrij te oefenen op een paard.

Weet iemand of dat mogelijk is?

Groeten

moonfish13
Berichten: 18248
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Geen lessen, maar vrij oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:16

bij ons kan dat wel als je op de manege in de lessen rijd is het 4 euro per uur.
maar als je gewoon wilt rijden zonder dat je verder daar rijd is t 6 euro per uur. ( maar dat is volgens mij vrij goedkoop... wat ik heb ook wel s 12 euro betaald...

Thefrodo

Berichten: 141
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Brabant

Re: Geen lessen, maar vrij oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 14:21

Waar is bij ons?

coco84
Berichten: 577
Geregistreerd: 19-12-06
Woonplaats: Buurt van Arhnem

Re: Geen lessen, maar vrij oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:23

Bij ons op de manege is dat mogelijk. IK lease daar een pony dus daar rij ik heel vaak op ( dit is wel een pony die ze liever niet in de lessen hebben)voor mij eigen ,voor een bepaald bedrag in de maand mag ik dan paar keer in de week op haar vrijrijden. Maar doe nog wel lessen.

En het is bij manege lingebos in vuren

Thefrodo

Berichten: 141
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Brabant

Re: Geen lessen, maar vrij oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 14:31

Zijn er ook mensen die suggesties hebben in brabant? Zeg maar Breda-Tilburg en omstreken?

Charaz

Berichten: 24356
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Geen lessen, maar vrij oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:34

Toen ik er reed was dit op manege de Hoefslag ook mogelijk, is toen verkocht en heet nu manege Piaffe.
Deze manege zit in Oud-Gastel dus dat zal wel een beetje te ver weg voor je zijn.

pinkyhorse

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-08-07

Re: Geen lessen, maar vrij oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:48

ja ik ken een manege in oost-vlaanderen (belgiƫ) en daar kun je een paard huren.
Ja ik heb het ook over de manege de "De hoefslag".
paard huren: 1uur-> 9euro, 2uur--> 18 euro
en er zijn 2 binnenpistes, eentje voor de lessen en de andere voor het vrij rijden, eigenaars,...
en een buitenpiste.
Daar kun je dan met het paard dat je huurt een uurtje vrij rijden! of een wandeling maken.
Het is dan voor 1uur, of jah misschien 2uur,.. van jou en je mag ermee doen wat je wilt Knipoog

Thefrodo

Berichten: 141
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Brabant

Re: Geen lessen, maar vrij oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 16:27

Ik heb even een paar maneges afgebeld. Er is er maar een in de buurt die dat doet. Manege Ad van Bladel in Drunen de rest voor zover ik nagegaan ben rijdt alleen in les verband.