trailerlaad probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
alladinmj
Berichten: 83
Geregistreerd: 13-06-07

Re: trailerlaad probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:11

ongeveer 3 dagen de trailer in de wei en voer hem op de trailer zo vind hij het niet eng.
na een dag of drie de stang dicht en klep, blijf er wel bij staan in de trailer want hij kan het eng vinden. nou en dan beloon je hem en laat je hem er weer uit ga rond dag 4/5 ofzo hem op de trailer zetten klep en stang dicht en ga een klein stukje rijden het best is erbij blijven maar dat mag eigenlijk niet en als het goed is dan is het dan gelukt, doe een hooinet in de trailer iets te knabbelen is altijd fijner voor je paard.
Succes Haha!

Nicky_

Berichten: 3745
Geregistreerd: 22-12-04

Re: trailerlaad probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:12

Heb je even een pb gestuurd Knipoog

itsinmygenes
Berichten: 1884
Geregistreerd: 17-08-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: trailerlaad probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:26

www.2moons.nl

Ik raad je haar zeker aan! Mijn pony is als veulen van de klep afgevallen en had daardoor echt een trauma aan trailers.. Zelf heb ik uren gestaan met haar en ze bleef maar steigeren en op een gegeven moment wist ik echt niet meer wat ik moest doen. Toen zijn we (ik en mijn vader) naar zo'n theorieavond gegaan en toen is ze bij ons gekomen.. Nu loopt mijn pony redelijk goed de trailer in en vind het ook wel leuk, alleen zal ze nooit vergeten wat er vroeger allemaal is gebeurd, dus daarom twijfeld ze nog weleens. Maar zei kan echt zoveel met paarden. Heel bijzonder. Haha!

JanusJoke

Berichten: 16
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Stein, Limburg

Re: trailerlaad probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 15:50

Zeg ook niet dat er iets mis mee is met die riekpunten, vindt het grappig Lachen . Heeft me ook al iemand gezegt een tik met de zweep op zijn billen zodra die in zijn achteruit gaat. En wat ik nog gehoord heb is een longeerlijn om zijn middel, door de lus halen tussen zijn voorbenen door en dan door het halster. Dan zou hij op de zelfde plaats druk krijgen als dat je hem rijdt en dat hij voorwaarts moet. Cool

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: trailerlaad probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:07

Ik kan 2Moons ook aanraden. Zij helpt je zodat je zonder dwang je paard op en van de trailer krijgt. En als je het uitlegt, zal zij ook kunnen helpen met het blijven staan in de trailer.
Ik ben ook een keer naar een theorie-avond geweest bij 2Moons en echt waar....het is een openbaring. Ik kan het iedereen aanraden, of je nu wel of geen problemen met een paard hebt....deze kennis zou ieder paardenmens moeten hebben *LOL*

finn2003
Berichten: 288
Geregistreerd: 31-05-05

Re: trailerlaad probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:09

de longeerlijn om zn middel werkt bij ons prima. Die van ons loopt nu zo de trailer in zonder een centje pijn.

Maar wat ik hier lees?! Eerst de klep dicht doen en dan pas de stang erachter. Mijn god, dat is pas vragen om ongelukken. Je paard hoeft maar achteruit te schoppen en je houd die klep nooit en ik wil niet eens weten wat er gebeurt als je paard achteruit komt met de klep half omhoog. Dat zou ik dus echt nooit doen

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: trailerlaad probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:24

Paard van een vriendin van me is een keer met zadel en al ONDER de stang door gekomen. En het paard is toch wel 1,65 m hoor...dus het past wel Ja

LDRD

Berichten: 9876
Geregistreerd: 04-02-04

Re: trailerlaad probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:27

Nadiaaa schreef:
Paard van een vriendin van me is een keer met zadel en al ONDER de stang door gekomen. En het paard is toch wel 1,65 m hoor...dus het past wel Ja


Haha! Dat kan ik bevestigen dat het zeker kan, want mijn merrie heeft zich er ook eens onderdoor gewurmd, zonder zadel dat wel Tong uitsteken .

Edit: overigens heeft mijn schoonvader het allemaal staan filmen en die dacht dat het zo hoorde, dus filmde onverstoorbaar verder Clown .
Laatst bijgewerkt door LDRD op 29-08-07 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

JanusJoke

Berichten: 16
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Stein, Limburg

Re: trailerlaad probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 16:28

Maar die van mij wilde zich draaien in een 1 1/2 paardstrailer en dat past niet echt, vooral als de stang er nog achter zit en vast gepint. was echt geen pretje om te zien, vooral als je daar alleen staat op een wei. Moest na een dag wel lachen. Ik zat helemaal in de stress en toen ik hem eruit haalde ging ie gewoon gras eten of er niks gebeurt was

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: trailerlaad probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:29

Dus voor de TS of anderen allerlei noodgrepen gaan uithalen, schakel professionele hulp in. Dan weet je zeker dat het goed gaat en dat je probleem opgelost is/wordt....