hoera ik heb een 1 paardstrailer en nu?kenteken?verzekeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: hoera ik heb een 1 paardstrailer en nu?kenteken?verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:30

oei, dan heb je best wel een zware trailer.
Je moet inderdaad bij de RDW aankloppen.
Ze moeten denk ik ook een chassisnummer hebben (staat in het frame van de trailer)
Schrijf alle gegevens maar op, want ik denk dat je best veel via de telefoon moet vertellen.
Ook denk ik dat je met €100,- niet klaar bent voor het op naam zetten ed.

Succes

__KELLY
Berichten: 3331
Geregistreerd: 05-09-05

Re: hoera ik heb een 1 paardstrailer en nu?kenteken?verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:51

kimmie261 schreef:
1 paards staat bekend om "omvalgevoelig" te zijn,ze zijn vrij hoog met een smalle onderkant...een 1,5 is gewoon veiliger..

maar dat wil niet zeggen dat er ws best mensen zullen zijn die er al jaren veilig mee rondtuffen Lachen


nee precies
maar andere mensen hier beschrijven het puur ernstiger , of het komt zo op mij over ...

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: hoera ik heb een 1 paardstrailer en nu?kenteken?verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:52

__KELLY schreef:
maar andere mensen hier beschrijven het puur ernstiger , of het komt zo op mij over ...

ag wat de 1 ernstig vind vind de ander niks Haha! ken ook mensen die jaren met een 1 paards trailer hebben rondgetuft zonder prblemen maar ik ken ook mensen die met een 1,5 of een 1 3/4 paards trailer omduikelden dus ja Clown ligt ook wel deels aan jezelf denk ik zo...

weten jullie trouwens ook of je een trailer ieder jaar moet laten keuren net zoals een auto?

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: hoera ik heb een 1 paardstrailer en nu?kenteken?verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 17:00

Een trailer hoef je niet ieder jaar te laten keuren.

ikke

Berichten: 37662
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: hoera ik heb een 1 paardstrailer en nu?kenteken?verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:17

Concorde schreef:
Een trailer hoef je niet ieder jaar te laten keuren.

Meer precies: alle trailers onder 3500kg MTM hoeven (nog) niet gekeurd te worden.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: hoera ik heb een 1 paardstrailer en nu?kenteken?verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:20

Ben heel benieuwd of het chassisnummer nog te lezen is, anders heb je dikke kans dat je een oneerlijke trailer hebt...
Zou je een foto van het nummer of de trailer kunnen laten zien?

Overigens kun je het best je trailer ieder jaar PACK laten keuren, soort APK (niet verplicht) voor aanhangers. PACK staat voor Periodieke Aanhanger en Caravan Keuring. Ze controleren dan koppeling, remmen, verlichting, wanden en bodem, banden, chassis, reservewiel, vering en ga zo maar door.
De kosten zijn niet te hoog en het is zeker prettig te weten dat je trailer goed is. Je krijgt dan een sticker op je trailer, waarop staat tot wanneer hij gekeurd is.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: hoera ik heb een 1 paardstrailer en nu?kenteken?verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:22

die van ons laten we elke 2 jaar doen, dat kost iets van nog geen 100 euro meen ik.

__KELLY
Berichten: 3331
Geregistreerd: 05-09-05

Re: hoera ik heb een 1 paardstrailer en nu?kenteken?verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:51

Rianneke schreef:
__KELLY schreef:
maar andere mensen hier beschrijven het puur ernstiger , of het komt zo op mij over ...

ag wat de 1 ernstig vind vind de ander niks Haha! ken ook mensen die jaren met een 1 paards trailer hebben rondgetuft zonder prblemen maar ik ken ook mensen die met een 1,5 of een 1 3/4 paards trailer omduikelden dus ja Clown ligt ook wel deels aan jezelf denk ik zo...

weten jullie trouwens ook of je een trailer ieder jaar moet laten keuren net zoals een auto?



de trailer van ons kwam nieuw uit de winkel alleen kenteken moesten we nog aanvragen die bij onze trailer hoort gelloof ik
en hij is bij ons volgensmij nog nooit gekeurd geweest en ga ervan uit dat hij niet binnen 1 jaar afgekeurd kan worden of dat de wand, bodem of koppeling niet helemaal goed is

katjaaaa
Berichten: 526
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: alkmaar

Re: hoera ik heb een 1 paardstrailer en nu?kenteken?verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 16:27

imker schreef:
Ben heel benieuwd of het chassisnummer nog te lezen is, anders heb je dikke kans dat je een oneerlijke trailer hebt...
Zou je een foto van het nummer of de trailer kunnen laten zien?

Overigens kun je het best je trailer ieder jaar PACK laten keuren, soort APK (niet verplicht) voor aanhangers. PACK staat voor Periodieke Aanhanger en Caravan Keuring. Ze controleren dan koppeling, remmen, verlichting, wanden en bodem, banden, chassis, reservewiel, vering en ga zo maar door.
De kosten zijn niet te hoog en het is zeker prettig te weten dat je trailer goed is. Je krijgt dan een sticker op je trailer, waarop staat tot wanneer hij gekeurd is.




waar kan je dat laten doen in noordholland? Haha!

katjaaaa
Berichten: 526
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: alkmaar

Re: hoera ik heb een 1 paardstrailer en nu?kenteken?verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 16:30

Go jij! Go jij! HOERA .....ik heb mn E-rijbewijs! Go jij! Go jij!

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: hoera ik heb een 1 paardstrailer en nu?kenteken?verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:57

gefeliciteerd, was niet moeilijk he.
zo'n PAck keuring moet je even googlen, kom je vanzelf bij een site waarop alle gecertificeerde bedrijven staan.

Heb onlangs zelf ook zo'n keuring uit laten voeren icm een grote onderhoudsbeurt, nu kan ie in ieder geval weer een jaar mee

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Re: hoera ik heb een 1 paardstrailer en nu?kenteken?verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:17

Hoi,

Volgens mij heb je ondertussen al een hele hoop info maar ik ga hierbij nog even wat toevoegen over het slot. Een makkelijk adresje voor dat slot is vervloed trailers. Ze hebben diverse soorten trailerslots en dus ook diverse prijzen.

Als je trailer ondertussen een eigen kenteken heeft en is verzekerd zou ik hem gewoon meenemen zodat je het slot meteen kunt passen Pling .

Groetjes, Yolande