Skippybal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oonax
Berichten: 1597
Geregistreerd: 21-01-06

Skippybal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 23:46

Eén van de paarden die ik rijd heeft als veulen lang met een bal gespeeld. Toen hij groter werd hebben ze hem echter moeten afpakken omdat het te gevaarlijk werd. Het beest was er helemaal het hart van in Haha!
Nu vroeg ik me eigenlijk af of ik hem onder toezicht met een skippybal of iets dergelijks mag laten spelen? Is dit gevaarlijk?

8nnemiek

Berichten: 43488
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Skippybal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:48

Zorg wel dat de skippybal geen handvat heeft waar zijn been in kan blijven haken. Dan kan het best.
Nog beter is een paardenvoetbal, of een yogabal. Die zijn wat steviger en groter. Ook leuk om met rijden een spelletje paardenvoetbal te doen Lachen

daantjuhhh

Berichten: 26918
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Skippybal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:50

Ja ik weet niet wat ie ermee doet??

Ik laat de mijne er niet meer mee spelen.
de mijne (hengst) gaat vol boven op de bal liggen.
dus ik ben bang dat dadelijk dat ding knalt en hij de schrik van zijn leven krijgt.

als je een skippy aanschaft koop er dan een waarvan het handvat 2 losse stokjes zijn en niet z'n rond gat zeg maar, want daar kan z'n hoef in blijven hangen.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Skippybal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:53

mijn paard gaat er ook op liggen heeft er al meerdere gesneuveld. hij pakt ze in zn mond loopt te schudden en te rennen enz ermee vind hij prachtig. had eerst een yoga bal die was snel kapot daarna skippyballen. de eerste tijd kreef hij hem alleen als ik erbij was. maar nu ligt hij gewoon in de wei (hij kijkt er ok neit meer naar om)

cissy

Berichten: 19862
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Skippybal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:31

of een jollybal, die zijn er ook in verschillende maten.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Skippybal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:22

Anouar heeft een keer zp'n ding laten knallen (had hem opgehangen in z'n stal) Hij zou vast geschrokken zijn, maar hij heeft er geen trauma aan over gehouden.

Als je zo'n rond handvat hebt die niet gevuld is met lucht kan je hem er gewoon afsnijden

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Re: Skippybal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:24

Ik heb 2 Jollyballen (als je goed zoekt zijn ze geen €35,- maar €20,-) en ze vinden het super!
Er zit een klein en stevig handvat aan en de bal kan niet lek. Mocht ie 'ingedeukt' blijven dan even de pomp erin en hij blijft weer goed. Ze kunnen ook in de bal zelf bijten en erop staan. Ze liggen bij mij standaard in de wei!

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Skippybal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:29

Ik heb een tonnetje in de wei met een gaatje. Soms doe ik er brokjes in, maar ook zonder brokjes ligt dat ding elke dag heel ergens anders, dus ze spelen er wel mee.
Hij ligt ook zeer regelmatig in de moestuin Clown Hebben ze hem weer eens onder het draad door gerold

maartje_h

Berichten: 8071
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Re: Skippybal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:33

Bij ons hadden ze ook de jollyballen tot ze er niet mee naar omkeken , dus een tijdje eruit gehaald en binnenkort geven we ze weer mischien hebben ze dan hernieuwde interesse in de bal!

een skippybal hebben we ook al eens geprobeerd maar omdat die zo licht zijn gooide ze die zo een eind uit het weiland en hij overleefde het ook niet erg lang


VAn die oranje pionnen leggen we ook nog wel eens in de stal of in de wei ofzo

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Skippybal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:10

ik heb ook zo'n voederbal. Ene keer biks erin, andere keer niks.
Ze vindt het geweldig, en hoe ruig ze er ook mee omgaat de bal houdt het al 3 jaar uit.
hij was wel vrij prijzig rond de € 50,-

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Skippybal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:12

ik heb een boei van een boot, knalroze Haha!
sommige paarden vinden het idd geweldig !!

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Skippybal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 16:59

Door de bal niet helemaal vol op te pompen is de kans kleiner dat je paard hem zo sloopt dat hij echt knapt.

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Skippybal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:33

Mijn paard had de jollybal binnen 3 dagen kapot (men zette een hoef op het handvat en sleurt met de tanden aan de bal *LOL* ) maar mijn portemonnee was erger gekwetst dan mijn paard Haha!

AaronYve

Berichten: 10505
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Skippybal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:37

Ik had een fitness bal, die vond ik erg fijn want zitten geen handvaten aan en is groot.
Helaas heeft niet het paard hem gesloopt maar de hond Haha!