Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) voor Nederland EN Belgie in orde gemaakt. Dit kostte vorig jaar ongeveer 50 Euro voor chippen (incl. voorrijkosten van DA vanaf de grens ongeveer!) en registreren in beide databanken. Een paspoort had hij al.
. Ergens klopt er dan toch iets niet 
Is ze in ieder geval iedere 90 dagen in nederland geweest
- maar 34 is voor het formuliertje en ook niet hoe het kan dat ik vorig jaar voor het totaal voorrijkosten, chippen en registreren (Europees EN Belgisch) maar 50 kwijt was
Al is dat in België waarschijnlijk hopeloos... 
Onduidelijkheid alom met het papierwerk, en volgens mij is die pony nog niet geregistreerd. Chip zit erin, nummer staat in het paspoort, echter weer zonder stempel erop. In Nederland registreren lijkt mij in ieder geval een stuk makkelijker.
.Omdat dat langer als dit jaar geleden gebeurd is.Ze willen één centrale bank maken en daar moeten al die paarden heen.
.En omdat ze uiteindelijk well traceerbaar gechipt zijn.Dus wachten we maar rustig af richting juli. Luckystory schreef:Ik zie er tegen op, en stel het bijgevolg zo lang mogelijk uit.![]()
Wat is eigenlijk de 'straf' als ze je pakken met ongechipt paard? Boete of erger? (Denk bijvoorbeeld aan de sanitel richtlijnen waarbij een ongemerkte koe in principe wordt afgemaakt.)
silvana schreef:Ja je kan ze anders niet laten slachten.
Maar ik vroeg me nog iets af.Je moet opgeven slacht of huisdier.
Maar als je nu opgeeft huisdier en je verkoopt je paard zeg maar aan een handelaar.Dan kan die je paard nooit niet meer laten slachten?Lijkt me toch ook een rare situatie.Mij is gezegd dat als jij je paard opgeeft als huidier het met andere medicatie behandelt zou mogen worden als een slachtpaard?
Er was mij verteld dat dit de reden zou zijn dat de paarden gechipt moesten worden,wat er van waar is weet ik niet.Ik heb onder tussen het idee dat het weer een methode is om de staatskas te spekken.
Heb maar eens 10 minishetten staan zit je toch op een lekkere 1000 euro chip en registratiekosten.