Vervoeren paard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vrouw2014
Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-05-07

Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 14:15

hoi,

Ik ga deze week met mijn paard een weekendje weg! Heb der heel veel zin in maar we moeten best een stuk rijden nog.

Ik gebruik altijd transportbeschermers als ik met hem weg ga, maar omdat ik eigelijk nooit gek veel weg ga heb ik goedkope transport beschermers gekocht. De laatste keer dat we hem mee namen op de trailer werd ie het op een gegeve moment zo zat dat ie heef staan bokken en doen in de trailer.
Nou hebben die transportbeschermers alles behalve een functie gehad, me paard had allemaal schaafwonden op ze benen zitten!!

Ik heb wel mooie transport beschermers gezien maar voor die 1 keer dat ik in het half jaar weg ga ik vind ik het een dure uitgave!
Verder heb ik wel is gehoord van bandages in plaats van transportbeschermers.

Wat voor soort bandages raden jullie mij aan (fleece ofzo?) En moet ik hem dan gewoon bandangeren zoals gebruikelijk?

Dankje wel

Groetjes Danielle

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:54

Als je even op mijn site kijkt, bij het kopje FOTO'S dan zie je hoe je correct een paard transportbandages omdoet.
Succes ermee!

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:26

Kan het niet zijn dat je paard is gaan bokken omdat de beschermers niet meer goed zaten?? zeker bij goedkope beschermers kan dat gebeuren.... had je hoge of lage beschermers??

Vrouw2014
Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-05-07

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 18:30

ow daar vraag je me wat!?
Het vervoeren is voor mij allemaal nog nieuw dus ben daar nog niet echt in thuis.

Afbeelding
Hier een foto van de transportbeschermers.

Me paard is inderdaad gaan bokken, Zelf denk ik dat het komt door het schakelen van de auto maar wat je zeg het kunnen ook de beschermers geweest zijn.
Ik heb bewust goedkopere gekocht omdat ik eigelijk nooit met me paard weg ga en om dat 100 euro of meer neer te leggen voor 1 of 2 keer per jaar weg te gaan?!

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:07

Wat doet ie als je er niks omheen doet??
Om heel eerlijk te zijn, ik heb 15 jaar stad-en-land afgejakkert met mijn paard op de vrachtwagen en trailer en daar deed ik nooit iets om aan bescherming. Dat paard heeft zeker 60.000 - 70.000km gereisd in die tijd.
Je zou eens op een korte rit kunnen proberen hoe je paard reageert. Paarden die gewoon rustig op de trailer staan en gereden worden door een chauffeur die nadenkt over wat ie doet (volle emmer water in de trailer, zonder knoeien!!) hebben niks nodig, ècht niet.

Anoniem

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:10

Ik verwacht ook eerder dat hij het juist is gaan doen op afzakkende beschermers.

net als ikke vervoer ik ook altijd zonder, behlave bij 2 paarden op de trailer.
Maar eentje alleen gewoon zonder Lachen

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:14

runningkawa schreef:
Ik verwacht ook eerder dat hij het juist is gaan doen op afzakkende beschermers.

net als ikke vervoer ik ook altijd zonder, behlave bij 2 paarden op de trailer.
Maar eentje alleen gewoon zonder Lachen

Waarom maak je daarin onderscheid??

Ezter
Berichten: 793
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:15

Beenbeschermers hoeven helemaal niet zo duur te zijn. Ik heb gewoon de eenvoudige, lage beschermer van Harry's Horse. Ik heb er volgens mij 25 of 30 euro voor betaald (voor de set) en ze zitten prima. Zachte binnenkant, gladde buitenkant. Het onderste stukje is niet gevoerd wat prettig is met schoonmaken. Stevig en breed klitteband. Goed vastmaken, ik heb er nooit problemen mee gehad.
Ik zou in ieder geval je klitteband controleren, blijft dat wel zitten? Doe ze verder niet te los en zorg dat de sluitingen aan de buitenkant zitten. (maar dat had je geloof ik al)

Anoniem

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:17

omdat die wel eens wat naar elkaar kunnen gaan musten.
En ondanks een tussen schot/zeil heb je dan toch eerder wat beschadigingen.
Vaak door zichzelf aangebracht

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:27

runningkawa schreef:
omdat die wel eens wat naar elkaar kunnen gaan musten.
En ondanks een tussen schot/zeil heb je dan toch eerder wat beschadigingen.
Vaak door zichzelf aangebracht

Hhmm, ja, daar had ik op de vrachtwagen geen last van. Ik gaf dan een brul naar achter en dan waren ze stil. Bovendien was ik dan ook meestal met twee, zodat de passagier even naar de paarden toe kon. Ik had een open verbinding naar de paarden.

Anoniem

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:28

Dat is wel handig
Met een trailer gaat dat niet zo makkelijk Clown

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:31

runningkawa schreef:
Dat is wel handig
Met een trailer gaat dat niet zo makkelijk Clown

Daarom heb ik weer een vrachtwagen gekocht. Waarom denk je dat ik altijd roep dat wanneer je eenmaal met een vrachtwagen hebt gewerkt, een trailer voor het mindere volk is Haha!

caat_eve

Berichten: 1790
Geregistreerd: 02-07-05

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:34

Ik doe wel eens een grote lap eronder (van die gewone onderlappen voor bandages), die gewoon open laten flappen zegmaar, dan komt t tot de kroonrand-knie. Dan een elastische bandage er goed omheeg bandageren.

Vrouw2014
Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-05-07

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 23:05

ik heb bij mij op stal rond gevraagt en ga morgen bandage onderleggers halen, zelf denk ik dat dat voor mijn paard het beste is. Heb nog een set van 4 elastische bandages liggen dus het komt allemaal goed! (ik heb geen onderleggers omdat ik geen voorstander ben om met bandages te rijden, alleen heb wel bandages liggen......vreemd?!)

Ik heb transportbeschermers in de aanbieding gekocht 10 euro maar normaal waren ze ook iets van 30 euro dus ja prijs zeg niks!!

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:10

caat_eve schreef:
Ik doe wel eens een grote lap eronder (van die gewone onderlappen voor bandages), die gewoon open laten flappen zegmaar, dan komt t tot de kroonrand-knie. Dan een elastische bandage er goed omheeg bandageren.

met een elastische niet doen!
op lange afstanden knelt dit veel te veel!

echter met een grote onderlap en een fleece of katoenen bandages is een goed oplossing, veel fijner als die transportbeschermers.

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:24

Transportbandages zijn nooiot elastische bandages!
Als je met bandages werkt koop dan transportbandages! Goede onderlappen en er kan niets gebeuren.

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:32

Mijn paard is zo rustig in de trailer dat ik het idee heb dat ik het hem eerder moeilijk maak als ik transportbeschermers omdoe.
Als er rustig gereden word merk je niks van hem en staat hij echt helemaal stil.

cissy

Berichten: 19851
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:30

waarschijnlijk is de klittenband van je transportbeschermer te wijd en zakt ie af, als ze dan verstappen om hun evenwicht te vinden kunnen ze op de onderste rand vd beschermer gaan staan. Dan lukt het dus logischerwijs niet om te verstappen en dan krijg je b(r)okken.
Je zou dus nog kunnen overwegen om het klittenband een stuk op te schuiven zodat je ze wat strakker vast kunt doen.

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:32

Danielle, Premiere heeft super transportbeschermers voor een spotprijsje! Totale set kost slechts € 59.95 en ik geef er nu nog eens 40 % korting op!

Nibbit

Berichten: 10423
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:35

Als het paard rustig staat zonder, zou ik dat gewoon proberen

Vrouw2014
Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-05-07

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 19:07

Ik heb vanmiddag onderleggers gekocht en heb gelukkig ook nog bandages liggen zonder elastiek er in! Het word een hele lange rit dus doe ze er liever voor de zekerheid wel om heen! Mocht die nou echt super rustig blijven onderweg dan heb ik daar van geleerd en doe ik ze de volgende keer niet meer om!!

Dank jullie wel!!

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:30

Danielledm schreef:
Ik heb vanmiddag onderleggers gekocht en heb gelukkig ook nog bandages liggen zonder elastiek er in! Het word een hele lange rit dus doe ze er liever voor de zekerheid wel om heen! Mocht die nou echt super rustig blijven onderweg dan heb ik daar van geleerd en doe ik ze de volgende keer niet meer om!!

Dank jullie wel!!

Een hele lange rit is relatief; vanuit Utrecht kun je in 2,5 uur zo ongeveer in elke uithoek van NL staan. Bovendien moet je er serieus rekening mee houden dat ze wel eens onrustig kan zijn, juist OMDAT je zo nodig zooi om de benen moest draaien. Dat is tenminste wat mij altijd opviel als ik andere paarden op de vrachtwagen had staan.

Perla

Berichten: 3694
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: friesland

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 08:04

Ik ben niet lang geleden ook overgestapt van hoge transportbeschermers naar transportbandages, doordat de achterste transportbeschermers maar net pasten maar wel telkens afzakten en ze ging er idd ook op staan.
transportbeschermers heb je sneller om maar ik gebruik zeker veel liever transportbandages

Anoniem

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 11:57

Draai het zooitje er idd ook thuis al eens regelmatig om en stap een stukje.
Veel paarden die achteruit gaan trappen om het kwijt te raken Lachen

kolanda
Berichten: 35
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Vervoeren paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:09

Ik vervoer mijn paard vaak zonder iets of anders met peesbeschermers, mijn ervaring is dat als ik transportbeschermers om doe dat ze ernaar gaan trappen om dat het ook vreemd is denk ik.
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn paard altijd braaf de trailer oploopt en ook stil staat tijdens het rijden.
Groetjes, Kolanda