transportbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paljoeka
Berichten: 322
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Fryslan.

transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 18:57

hey,

vervoer jij je paard met transportbeschermers, zo ja waarom, en zo nee, waarom niet?

ik vervoer mijn paard wel met transportbeschermers, ( amigo ), ook heb ik springschoenen ( BR ) om tijdens de rit.
lijkt mij in elk geval veiliger toe, je weet nooit wat je paard uitvreet in de trailer.

weet niet of het hier goed staat.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:00

Ik doe ook altijd de paarden transportbeschermers om! (Eskadron) Je weet nooit wat er gebeurd. Ik heb al eens een ongeluk gehad met de trailer, hoode mijn paard ook een hoop herrie meken toen, om weer stevig te gaan staan.
Ze heeft er niets aan overgehouden, maar het had heel anders kunnen lopen.

Zo ken ik iemand die dr paard geen transport beschermers om had gedaan (was maar een kort stukje). Uiteindelijk heeft het paard 3 weken in een dierenkliniek gestaan.

william100
Berichten: 2
Geregistreerd: 06-05-07

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:25

nou mijn 4 haflingers krijgen geen transportbeschermers om in de vrachtwagen.
als ze eruit komen is er nog nooit 1 geweest die iets kapot had 1 keer met transport beschermers gedaan en toen had ie wel dikke benen dus voor mij zonder bescherming ze staan mooi rustig in de vrachtwagen. camera dus we kunnen meekijken

PollyB

Berichten: 1216
Geregistreerd: 21-12-05

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:26

Ons ene paard durfst ze niet om die is er zo bang van. En bij de andere heb ik ze wel om omdat die op ijzers staat en heel onhandig is op de trailer ( altjid loopt te rotzooien ) Ik heb trouwens gewoon van de Lidl voor 19 euro Haha!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:28

Pris heeft altijd 4 springschoenen aan en ook hoge transportbeschermers. Gewoon voor de zekerheid eigenlijk. Ze heeft er geen last van, dus kan geen reden bedenken om ze niet om te doen...

amyke

Berichten: 688
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:31

Nop, gewoon omdat ik er geen heb en ik aan het sparen ben,maar vind het zonde voor het geld omdat ze maar 1keer in de maand of soms 2keer vervoerd word.

Ze staat wel met bandages of getten om in de trailer en puur uit gemakzuchtig,dan kan ik op mn gemak bandageren en moet ik het niet meer doen als ik bij mn trainer aankom.

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 01:24

Ja die van mij heeft altijd op reis beschermers om incl. springschoenen. Het bandageren wil ik ook weer gaan gebruiken. Vind ik toch ook een fijne bescherming. En vaak valt dit wat beter langs de benen.

Maar buiten dat dit is het zoveelste topic hierover Knipoog. Als je even de zoekfunctie gebruikt kom je er heel wat tegen.

Daarom heb ik even getemd..

cissy

Berichten: 19851
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:29

gebruik de zoekfuncite eens, geloof dat er al heel wat topics over zijn geweest. Lachen

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:38

mijn paard wordt juist onrustig van al die extra dingen om zijn benen. Zonder bescherming, of met alleen bandages bij lange ritten, blijft hij echter muisstil op de trailer staan.

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:13

Ik gebruik niks. Paarden die goed vervoerd worden, vreten niks uit. Ik heb meer problemen met paarden waar allerlei rommel omheen geknoopt wordt dan met paarden die gewoon bloot op de wagen staan.
Laat ik het eens ander stellen: als je niet kunt rijden met een volle emmer water in de trailer, zonder te knoeien, dan kun je niet autorijden en heb je al helemaal niks op de weg te zoeken met een paard aan je haak!

paljoeka
Berichten: 322
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Fryslan.

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 14:47

Citaat:
Laat ik het eens ander stellen: als je niet kunt rijden met een volle emmer water in de trailer, zonder te knoeien, dan kun je niet autorijden en heb je al helemaal niks op de weg te zoeken met een paard aan je haak!


hoe bedoel je dit nou?? ik stel alleen maar een vraag.

ik heb mijn BE net gehaald en weet uiteraard ook dat ik voorzichtig moet zijn met rijden.
ik was eerst ook niet zo van de bescheming, als het paard rusrig staat gebeurt er toch niks? of toch wel.

ik heb een week terug dit verhaal gehoord van een kennis van mij:
het paard had al veel ervaring met wedstrijden en op de trailer te staan, zonder bescherming.
ze reden naar een wedstrijd toe, en haalden het paard van de trailer, wat het paard heeft gedaan weten ze niet, maar de kroonrand lag helemaal open, en bloede heftig. ze heeft 3kwart jaar niet kunnen rijden, want het moest helen etc.
nu kan ze als ze geluk heeft in het winterseizoen weer starten.... dit is nog even afwachten.

nadat ik dit verhaal gehoord heb, wil ik mijn paard niet meer ''bloot'' op de trailer hebben, wat als dit mijn paard ook gebeurt? , met de bescherming komt het zo ver niet.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:50

ikke schreef:
Ik gebruik niks. Paarden die goed vervoerd worden, vreten niks uit. Ik heb meer problemen met paarden waar allerlei rommel omheen geknoopt wordt dan met paarden die gewoon bloot op de wagen staan.
Laat ik het eens ander stellen: als je niet kunt rijden met een volle emmer water in de trailer, zonder te knoeien, dan kun je niet autorijden en heb je al helemaal niks op de weg te zoeken met een paard aan je haak!


Waarom moet het gelijk zo generaliserend. Al ben je de beste chauffeur, een trauma kan ook van buitenaf komen.
Paard stapt naast de klep, blijft hangen onder tussenscherm, je moet remmen in de bocht omdat een auto voor je een klapband krijgt. Noem maar wat.

cissy

Berichten: 19851
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:55

en dan nog kan er iets gebeuren waar je transportbeschermers geen invloed op hebben, je kunt ze nou eenmaal niet helemaal inpakken van top tot teen. Mijn paard is wel eens van de klep gel*zerd omdat ze met dr ijzer bleef hangen aan de dwarslat. Toen lag ze dus op straat en hele benen open ondanks transportbeschermers. Sindsdien dus geen dwarslatten meer!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:56

Die dingen heb ik inderdaad gelukkig ook niet op mijn klep..

TouchAndGo
Berichten: 1608
Geregistreerd: 09-02-06

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:01

Ik heb nooit transportbeschermers om. Ze kunnen makkelijk blijven hangen achter dingen.

Albert Voorn zei ook: Je moet zo weinig mogelijk aan de benen doen op transport.

paljoeka
Berichten: 322
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Fryslan.

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 15:08

Citaat:
Albert Voorn zei ook: Je moet zo weinig mogelijk aan de benen doen op transport.


ja zo dacht ik eerst ook, maar na wat ik hierboven heb geschreven wil ik het gevaar niet riskeren.

TouchAndGo
Berichten: 1608
Geregistreerd: 09-02-06

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:53

Ja maar zulke dingen kunnen altijd gebeuren. Je zet je paard toch ook niet helemaal ingepakt op stal.

Dat mensen transportbeschermers omdoen moeten ze zelf weten, maar ik kies der zelf voor om het niet te doen.

Maar voor sommige mensen zal het ook wel een stukje rust brengen dat hun paarden transportbeschermers dragen.

Perla

Berichten: 3694
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: friesland

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:56


Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:59

Ach, het ene paard goed door de trailerrit omdat het geen bescherming heeft, en de ander omdat het juist wel bescherming heeft.... Voor ieder paard zijn eigen ding.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:23

Transportbeschermers vind ik persoonlijk griezelige dingen. Ze kunnen gemakkelijker ergens aan haken, ze kunnen afzakken zodat het paard erop kan stappen, paard gaat er raar van lopen en is daarmee slordiger met z'n pootjes, dus nee, mijn paard geen transportbeschermers. Paard gaat bij mij ook bloot op de trailer, in een heel enkel geval kan er een dekentje op, maar veel verder dan dat ga ik niet Knipoog

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:59

paljoeka schreef:
[qoute="ikke"]
Laat ik het eens ander stellen: als je niet kunt rijden met een volle emmer water in de trailer, zonder te knoeien, dan kun je niet autorijden en heb je al helemaal niks op de weg te zoeken met een paard aan je haak!


hoe bedoel je dit nou?? ik stel alleen maar een vraag.

ik heb mijn BE net gehaald en weet uiteraard ook dat ik voorzichtig moet zijn met rijden.
ik was eerst ook niet zo van de bescheming, als het paard rusrig staat gebeurt er toch niks? of toch wel.
[/quote]
Als je paard rustig op de wagen staat gebeurt er niks, tenzij jij niet met die emmer water kunt rijden. Het gros van de piloten heeft geen idee van welke krachten spelen bij paardenvervoer. Als je kunt rijden zonder water te verliezen uit die volle emmer, dan heb je aardig door hoe het werkt.
Lesje paardetrailer rijden hebben? Kom maar langs, als je durft, zal ik het je laten beleven.
paljoeka schreef:
ik heb een week terug dit verhaal gehoord van een kennis van mij:
het paard had al veel ervaring met wedstrijden en op de trailer te staan, zonder bescherming.
ze reden naar een wedstrijd toe, en haalden het paard van de trailer, wat het paard heeft gedaan weten ze niet, maar de kroonrand lag helemaal open, en bloede heftig. ze heeft 3kwart jaar niet kunnen rijden, want het moest helen etc.
nu kan ze als ze geluk heeft in het winterseizoen weer starten.... dit is nog even afwachten.

nadat ik dit verhaal gehoord heb, wil ik mijn paard niet meer ''bloot'' op de trailer hebben, wat als dit mijn paard ook gebeurt? , met de bescherming komt het zo ver niet.

Dream on. Met bescherming kunnen ze ergens achter blijven haken en dan nog veel meer dan alleen een kroonrand open halen. Mijn eerste vraag is dan altijd: hoe is er gereden en hoe ervaren zijn paard en chauffeur? Ik kon mijn paarden zien op de oude vrachtwagen, ik kon dus elk moment zien hoe ze reageerden op mijn rijgedrag. als je dat 50.000km hebt gedaan, heb je een redelijk beeld van hoe dat werkt.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78567
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:22

Bij ons is het wisselend. We hebben er die onrustig staan met beschermers om, die krijgen niets om. Meestal krijgen degenen die het wel kunnen hebben enkel op de heenreis om de achterbenen bescherming. Dit is meer om de witte voetjes ook wit te houden. Bloos Terugweg gaat er niets om. Vaak is het dan ook warmer en irriteert het ze meer. De enige keer dat er bij ons eentje een wond had was een wond wegens abrupt remmen door snijden, en die wond zat op de kont van het paard.

happyfever

Berichten: 557
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: West-Vlaanderen

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:43

mijn pony gaat nog niet op transport is pas 2 jaar
maar ik denk wel dat ik hem transportbeschermers en deken ga om doen.
heb trouwens ook al transportbeschermers en deken gekregen van br 4-ever horses.
is eigenlijk ook te zien voor hoe lang want denk dat ze ook niet te lang om mogen en zeker bandages niet odat hij het niet te warm krijgt misschien wel geen deken als het zomer is enekl in de winter want dan moet er zowiezo een om voor hem warm te houden zodat hij niet ziek komt.
hoefies