Aankoop contract paard, wat er in zetten.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Aankoop contract paard, wat er in zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 13:39

Hallo,

Ik hoop dat ik het hier goed zet.

Ik zal even het hele verhaal zo kort mogenlijk vertellen.

Wij hebben een 7 jarige merrie te koop staan.
Ik kreeg ongeveer 2 weken terug een e- mail van iemand uit Spanje voor meer informatie. Na een paar e-mailtjes kreeg ik een mailtje dat ze het paard graag wou kopen (ook de vraag prijs betaalde) maar door haar werk geen tijd had om te komen kijken.
Of ik een bankrekening nummer door kon geven en het adres waar het paard staat, en ons fax nummer.
Ik heb het oor gegeven, en eigenlijk geen reactie meer verwacht.
Tot ik Zaterdag avond een fax kreeg met een bewijs van overschrijving van een spaanse bank.
Vanmorgen belde een transporteur om te vragen of het adres klopt, en hij belt me van de week nog om precies af te spreken waneer hij dr komt halen.
Ook moeten we een export verklaring van een DA hebben.

Morgen is onze bank weer open, en gaan we navragen of het geld er idd is, en moeten we even kijken of alles klopt etc. met hulp van de bank.
Het paard gaat uiteraard niet eerder het erf af dan dat alles wat dat betreft klopt.

Nou wil ik een contract maken en die naar de koper sturen om onszelf in te dekken zeg maar.
Uiteraard komen daar alle gegevens van het paard in te staan, en wij willen er ook een aparte verklaring van een DA bij doen dat het paard gezond is (een klinische keuring dus).
Ook komt er in dat de transport kosten voor haar rekening zijn.
Wij willen ook de transporteur laten tekenen dat het paard geen benen gebroken heeft of iets dergelijks, en dus rad te wagen op gaat. Of als hij dat niet kan doen er voor zorgen dat de DA aanwezig is bij het inladen.


Heeft iemand verder nog tips over dat aankoop contract etc?

Heel erg bedankt!

Liefs Jesst

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Aankoop contract paard, wat er in zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:44

hmmm zal eens checken ook bij de spaanse bank of de cheque wel gedekt is en niet achteraf zal worden terugevorderd.
Ik weet trouwens niet of ik mijn paard zou verkopen naar iemand die ik niet ken, ander land en alles via via via.....hmmm riekt raar! Knipoog

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Aankoop contract paard, wat er in zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:45

oh je zit in Frankrijk, weet niet of de praktijken daar ook zo zijn Knipoog. Dat is hetzelfde als een paard vanuit NL naar BE te verkopen. Toch raar dat ze niet komen kijken...

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Aankoop contract paard, wat er in zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 14:00

Ja ik vond het ook wel raar. Maar mijn zwager is de eigenaar, en hij zei gewoon verkopen.
Pas als we groenlicht van de bank krijgen gaat het paard weg.

ikke

Berichten: 37662
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Aankoop contract paard, wat er in zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:55

Alleen dat paard meegeven als je het geld cash in handen hebt en geen moment eerder. Je zult de eerste niet zijn die paard en geld kwijt is. Als die transporteur niet wil wachten is dat probleem opdrachtgever!! Beetje oppassen dus, hoewel het natuurlijk best kan zijn dat deze koper wèl oprecht is.

daantjuhhh

Berichten: 26918
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Aankoop contract paard, wat er in zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:57

ikke schreef:
Alleen dat paard meegeven als je het geld cash in handen hebt en geen moment eerder. Je zult de eerste niet zijn die paard en geld kwijt is. Als die transporteur niet wil wachten is dat probleem opdrachtgever!! Beetje oppassen dus, hoewel het natuurlijk best kan zijn dat deze koper wèl oprecht is.

Inderdaad.
Er zijn gewoon hele kamers in sommige landen waar 30 PC's staan met jonge mensen er achter die op deze manier heel veel mensen uit andere landen bedonderen.
Ze doen het niet alleen met paarden!

cissy

Berichten: 19862
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Aankoop contract paard, wat er in zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:58

bij mij gaan bij zo'n verhaal altijd alle alarmbellen rinkelen, je koopt geen paard op afstand! en zeker goed kijken of je je centen wel krijgt, er zijn legio voorbeelden van oplichting te vinden de laatste tijd!
WEES GEWAARSCHUWD!

en zoveel mogelijk in dat contract zetten om jezelf in te dekken, pas was er ook een topic op bokt over een paard wat beschadigd van de vrachtwagen kwam vanuit het buitenland.

Persoonlijk zou ik dat paard pas op transport zetten nadat ik dat contract getekend retour kreeg én de centen in mn handen had! Het kan zijn dat de spaanse bank later alsnog de cheque storneerd en dan is je paard al onderweg en kun je naar je centen fluiten ondanks dat je ze al gehad had van jouw bank.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Aankoop contract paard, wat er in zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:01

Ik ben het met bovenstaande reacties eens! Heel erg goed oppassen met dit soort zaken!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Aankoop contract paard, wat er in zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 18:00

Dat doen we uiteraard. Er komt ook in het contract dat alle risico van het transport voor haar is, en de DA tekent dat het paard goed de wagen op gaat.
Ik wil ook idd eerst het contract getekend terug voor het paard weg gaat.
Onze bank zou naar spanje bellen om het na te vragen en ook na vragen hoe lang ze kan storneren

cissy

Berichten: 19862
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Aankoop contract paard, wat er in zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:57

heb je al wat gehoord van je bank?

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Aankoop contract paard, wat er in zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:59

Persoonlijk zou ik mijn paard niet meegeven aan iemand die ik nog nooit heb ontmoet, maar goed; ik ben dan ook heel erg beschermend. Ben benieuwt hoe dit afloopt..

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Re: Aankoop contract paard, wat er in zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:42


Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Aankoop contract paard, wat er in zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 08:52

Dank jullie wel!
Zaterdag is ze opgehaald. En alles is goed gegaan.
Contract is ook getekend.

Het paard was niet van mij zelf, dus daar heb ik niets over te zeggen.