De boot op

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilona_D

Berichten: 201
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Koningsbosch

De boot op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 12:40

Hoi hoi,

Binnenkort maken we een reis met mijn paard waar een stukje water tussenzit (waddeneiland). Graag wil ik jullie advies/mening over hoe ik haar het beste kan voorbereiden op dit boottochtje.

Ik weet niet of paarden op het water nerveus worden, ik kan het me wel voorstellen maar heb er geen ervaring mee, wie kan me hier meer over vertellen ?!

Iedere tip is welkom, over het algemeen gaat ze gemakkelijk de trailer op en staat ze redelijk stil (mits er genoeg hooi is waar ze aankomt Knipoog ).

cissy

Berichten: 19851
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: De boot op

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:00

als het geen slecht weer is kun je gewoon gaan zonder speciale voorbereiding. de trailer is op de weg ook in beweging en zolang er geen enorme golfslag is kun je gewoon op pad.
of ga je aan de hand op pad?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: De boot op

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:12

Ik begrijp dat je met trailer gaat. Als je de mogelijkheid hebt voor een plekje aan dek met de auto-trailer combinatie, (ken de boten naar de waddeneilanden niet) dan zou ik dat doen. In het ruim kan het toch erg snel erg benauwd voor ze worden.
De transporten die ik heb gezien op de veerboot naar Engeland hadden de paardentrailers/vrachtwagens iig op het dek staan.

juval

Berichten: 13262
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: De boot op

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 20:28

misschien zou je eens kunnen proberen met je paard over een pontje te gaan, dat duurt niet zo lang, en dan kan je zien hoe die reageert. succes

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: De boot op

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:37

Gewoon gaan, niks aan de hand. Zorg wel voor voldoende afleideing (indien nodig). Texel is geen punt, duurt maar 20min of zoiets. Ga je naar Terschelling of de andere eilanden, bedenk dan dat de overtocht 1,5 uur duurt. Laat je op het midden van het schip zetten. Dat is veelal het laagste punt van het dek. Stel namelijk dat je pony gaat plassen, dan loopt de pies niet over het hele dek (dat is ons ooit gebeurt) meldt ook aan de bemanning dat je paarden bij je hebt. Officieel mag je tijdens de vaart niet op het autodek, maar als je het netjes vraagt, gaan ze met je mee en kun je onderweg je paard even checken en eventueel van extra hooi voorzien.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Re: De boot op

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:59

Mijn paard vond het NIET leuk, hij ging niet uit zijn dak ofzo maar was erg nerveus en dat kwam eigenlijk door alle geluiden, dus het dichtslaan van deuren die omroepinstallatie enz.
Zeil (of wat dan ook) heb ik het liefst dicht aan boord maar gezien de temp.toen was dat geen optie..
ik zou gewoon zorgen dat je afleiding hebt voor je paard mocht hij wat nerveus zijn.
Texel is idd 20 minuten en je kan in de auto blijven zitten of bij je paard blijven staan.

Ilona_D

Berichten: 201
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Koningsbosch

Re: De boot op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 14:55

Dankje wel voor de reactie's, we gaan trouwens naar Ameland en mij is het gezegd dat je dan 3 kwartier onderweg bent met de boot.

Is moeilijk voor het hier uit te proberen in Limburg kom je het namelijk niet voor Haha!

Ik weet ook niet of ik het kan aangeven waar ik kan staan, zorg in iedergeval dat ze voldoende hooi heeft en verder geen idee? ga proberen of ik even bij haar mag gaan kijken en hopen dat dat mag.. hopelijk blijft ze rustig.vindt het allemaal maar niks en hoop dat het snel voorbij is.

Als we volgende week terug zijn laat ik zeker iets weten?
Iemand trouwens ervaring met Ameland? ben nog nooit daar geweest en we blijven 5 dagen..

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: De boot op

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:06

Ameland is zeker een mooie plek Ja
Vele mooie uitrijdmogelijkheden, zowel bos, heide en strand Lachen

Je vaart ongeveer 45 minuten, en je mag gewoon het autodek op gaan. Mensen doen het niet omdat het voor de 'normale' persoon wat saai is Lachen . Verder zou ik even bellen als ik jou was, want als het goed is hebben jullie een reservatie voor de boot. Vermeld erbij dat jullie een auto-trailer combi hebben mét een paard.

Anoniem

Re: De boot op

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:43

Op welke stal ga je staan?
Maak je niet al te druk, die boten zijn vrij stabiel hoor. Inderdaad wat Tjatjaana zegt, even van te voren doorgeven dat je met paard in trailer komt, dan houden ze rekening met de plek. Ze hebben ervaring zat met paarden in trailers op de boot, dus het komt vast helemaal goed!
Veel plezier

Ilona_D

Berichten: 201
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Koningsbosch

Re: De boot op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 16:55

Hi. zou even laten weten of het goed gegaan is..
Het ging dus super Haha! , ze heeft nauwelijks gemerkt dat ze op de boot stond en de 45 min waren zo voorbij.
Ameland is echt een heerlijk eiland voor te rijden..het was een geweldige week.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: De boot op

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:22

Fijn dat het zo goed is gegaan, en je hebt duidelijk een week gehad waar je van hebt bij kunnen tanken.