Wat betaal je ongv. voor zo'n pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Wat betaal je ongv. voor zo'n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 20:21

Ik vroeg me af wat je betaalt voor een pony die aan deze beschrijving voldoet:
Grote D/E pony
Het liefst M/Z gelopen (niet verplicht dus)
Dressuurpony die een klein sprongetje kan maken
Goede leerpony
Braaf buiten
Cool in het hoofd (af en toe een bokkesprongetje maakt niet uit natuurlijk)
Zacht mondje en fijn aan het been
Geen stalgebreken
Geschikt voor een bangere/zenuwachtige ruiter
Braaf in de omgang en geen stalgebreken
Het liefst niet ouder dan 13

Dus, een goed doorgereden pony waar alle knopjes op zitten.
Ik snap dat je wat meer voor zo'n pony betaalt maar wat is een beetje het gemiddelde?
Wat zouden jullie betalen?

Alvast bedankt.

Stippie1
Berichten: 596
Geregistreerd: 06-07-07

Re: Wat betaal je ongv. voor zo'n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:27

Dat ligt er echt heel erg aan hoor.
Over het algemeen liggen e pony´s iets lager in prijs omdat de overstap naar paard dan erg klein is), maar als je echt een sportpony zoekt dan weer niet.

Dus het is best lastig een prijs aan te geven. Maar als je geen haast hebt kan je best tegen buitenkansjes aanlopen hoor. Gewoon de advertentiesites in de gaten houden en soms staan er wel hele leuke tussen voor een betaalbare prijs.

Ik heb zelf 2 paarden, waarvan beide met super papier, alleen de ene moet nog heel erg veel leren en daar heb ik niet zoveel voor betaald, maar zodra hij alles kan dan gaat hij heel veel opleveren (alleen gaat ie niet weg, want het is mijn schatje;)).
De ander is een 6 jarige die al Z dressuur loopt en M springen en die heeft enorm veel gekost en die wordt alleen maar meer waard naarmate hij wat ouder wordt en nog meer kan.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Wat betaal je ongv. voor zo'n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 20:29

Stippie1 schreef:
Dat ligt er echt heel erg aan hoor.
Over het algemeen liggen e pony´s iets lager in prijs omdat de overstap naar paard dan erg klein is), maar als je echt een sportpony zoekt dan weer niet.

Dus het is best lastig een prijs aan te geven. Maar als je geen haast hebt kan je best tegen buitenkansjes aanlopen hoor. Gewoon de advertentiesites in de gaten houden en soms staan er wel hele leuke tussen voor een betaalbare prijs.

Ik heb zelf 2 paarden, waarvan beide met super papier, alleen de ene moet nog heel erg veel leren en daar heb ik niet zoveel voor betaald, maar zodra hij alles kan dan gaat hij heel veel opleveren (alleen gaat ie niet weg, want het is mijn schatje;)).
De ander is een 6 jarige die al Z dressuur loopt en M springen en die heeft enorm veel gekost en die wordt alleen maar meer waard naarmate hij wat ouder wordt en nog meer kan.

Nou ja.. Ik ben ook nog niet op zoek.
Zit met problemen thuis, van mijn ouders.
Ik vroeg het me eigenlijk af.

Ik zoek bewust geen paard omdat je dan het driedubbele betaald. Nagelbijten / Gniffelen

love_01
Berichten: 124
Geregistreerd: 14-04-07

Re: Wat betaal je ongv. voor zo'n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:39

Een C of E pony is bijna de helft goedkoperr

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Wat betaal je ongv. voor zo'n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 21:01

Bedankt Love_01. Ja

love_01
Berichten: 124
Geregistreerd: 14-04-07

Re: Wat betaal je ongv. voor zo'n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:16

tip haha voor leuk onderschrift>> ik zoek een pony? etc. / wat je rijdt bijv .B-+10 w.p / wedstrijden...
BEETJE CREATIEFF Haha!

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re: Wat betaal je ongv. voor zo'n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:38

Ik heb een E-pony die op het moment M2 loopt, het is een pony die zeer braaf is maar soms ook wel een beetje ondeugend in de omgang. Maar wel een super lief dier!! Hij is 8 jaar en makkelijk in de mond! 100% verkeersmak, doet echt helemaal niks buiten of in het bos ofzo en je kunt er denk ik ook aardig wat van leren. In de omgang soms wat eigenwijs maar als hij weet dat jij de baas bent dan luisterd hij ook echt naar je!! (Ik kan hem op concours en overal neerzetten zonder vast te houden en hij blijft net zolang wachten totdat ik zeg dat hij mee mag lopen en dan loopt hij gewoon achter me aan) Verder geen stalgebreken of niks.. Dit is dus een pony die volgens mij aan jouw eisen voldoet, helaas voldoet hij nog niet aan 1 eis en dat is dat hij nog niet te koop is...... maar ik denk dat wij hem over een jaar of 1,5 verkopen (dan ben ik 18 en is het december dus mag ik geen wedstrijden meer met hem rijden en ga ik 5 maanden op stage naar waarschijnlijk het buitenland) en ik denk dat wij er dan tussen de 4000-5000 euro voor vragen.. Kan altijd meer of minder worden, ligt eraan wat de prijzen dan zijn en wat hij dan loopt (waarschijnlijk Z, hoop ik!!)
Maar zo heb je een beetje een idee wat ik ervoor zou vragen Knipoog
Het is dus geen pony met officiele papieren en dat scheelt ook wel wat, ook is het geen pony die super gaaf en spectaculair in lopen is maar gewoon normaal.. En dat scheelt heeeel veel in de prijs denk ik zomaar.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Re: Wat betaal je ongv. voor zo'n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:11

Een paar jaar geleden hebben we mijn pony gekocht voor toen nog 3750 GULDEN.
Hij was toen 11 jaar, Z2-dressuur, mooi NRPS papier erbij, kleine E-pony (kan best ingemeten worden als D-pony haha)verkeersmak en betrouwbaar, cool in het hoofd, geschikt voor beginners (was ik toen ook Knipoog ) en hij was zeker een goed leerpaard. Hij heeft mij een hoop geleerd.
Maar ik geloof dat we met Emeraldo heeeel erg veel geluk hebben gehad!!!

passiepeer

Berichten: 190
Geregistreerd: 01-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Re: Wat betaal je ongv. voor zo'n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:47

als ik jouw beschrijfing zo lees, en dan ook puur op de beschrijfing dan denk ik aan een bedrag van ong 2500 euro. daarvoor zie je ze ook wel op marktplaats staan

Eleandra

Berichten: 6614
Geregistreerd: 27-06-06
Woonplaats: Venlo en Saint Lucia

Re: Wat betaal je ongv. voor zo'n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:37

love_01 schreef:
tip haha voor leuk onderschrift>> ik zoek een pony? etc. / wat je rijdt bijv .B-+10 w.p / wedstrijden...
BEETJE CREATIEFF Haha!

Uhh, zeer ontopic? Gestoord
Ok mijn bericht ook, maargoed ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ongeveer de prijs voor zo'n paard zou zijn.

angelax

Berichten: 3355
Geregistreerd: 20-08-07
Woonplaats: Groningen

Re: Wat betaal je ongv. voor zo'n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:49

je meot togh wel rekenen op 2000 of 3000 euro minimaal;)

GummyBear
Berichten: 3035
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Wat betaal je ongv. voor zo'n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:36

Ik denk dat je rond de €4000 uitkomt. Ja

Wolf_Avr
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-08-07

Re: Wat betaal je ongv. voor zo'n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:36

Rond de 2500/3000??

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: Wat betaal je ongv. voor zo'n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:39

Tussen de 2500 en 4500 euro toch echt wel denk ik. Lachen

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Re: Wat betaal je ongv. voor zo'n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:09

kijk eens rond op marktplaats, prijzen verschillen namelijk ook erg per jaargetijde Knipoog
In de winter worden de prijzen lager, let maar op

MyWishMax

Berichten: 25488
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wat betaal je ongv. voor zo'n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:12

Wij hebben voor een M1 pony, een E van 10 jaar en de beschrijving die jij geeft toen 4000 betaalt.

Maar de meeste zijn vrij prijzig! Vanaf 4000 en dan heb je een M1 pony, de echt goede zijn stukken duurder

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Wat betaal je ongv. voor zo'n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:39

[PP] -> [TAO]

horsefan08
Berichten: 1136
Geregistreerd: 20-05-06

Re: Wat betaal je ongv. voor zo'n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:14

Ik denk dat je tussen de 4000 euro en 6000 euro zit! Haha!

Klikoo
Berichten: 1392
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Wat betaal je ongv. voor zo'n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:16

ik heb een pony gekocht, een E-pony, Z1, M springen, alles er bij, had gen papieren, maarkon wel super lopen voor 6000 euro.
Dus ik den kdat je bij dat toch wel ook rond die prijs of wat lager zou zitten. E-pony's zijn dan over het algemeen goedkopen dan D-pony's. En klein gebleven KWPNner met goeie papieren, hoeven ook neit persee zo duur te zijn terwijl ze wel geweldig kunnen lopen meestal