Verzekeringsvraag: lesgeven met eigen paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LDRD

Berichten: 9875
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Verzekeringsvraag: lesgeven met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:45

Hangt er ook een naam aan die polis? Het is toch geen gewone AVB toch?

Sonjaja

Berichten: 179
Geregistreerd: 14-02-07

Re: Verzekeringsvraag: lesgeven met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:49

Ik zou het niet weten. Ik denk niet dat er een specifieke naam voor die polis is. Rialto maakt namelijk ook polissen op maat. Het betreft geen AVB. Zoals ik al eerder zei heb zelf nooit zo'n polis gesloten maar kreeg deze info van collega in het vak die er wel eens mee van doen heeft gehad. Niet specifiek zoals TS maar een vergelijkbaar risico met motor voertuigen.

LDRD

Berichten: 9875
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Verzekeringsvraag: lesgeven met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:53

Oh maar dan word me wel iets meer duidelijk. Motorrijtuigen is aansprakelijkheidstechnisch natuurlijk wel iets totaal anders dan dieren.
Ik kon het al niet helemaal volgen namelijk en was al benieuwd of ik nog wat kon leren Tong uitsteken .

Sonjaja

Berichten: 179
Geregistreerd: 14-02-07

Re: Verzekeringsvraag: lesgeven met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:42

het lijkt mij dat het een losse risico verzekering is die hiaten zoals in een wampolis of avp polis overlapt
daarom kan ik me de hoge premies ook wel voor stellen

LDRD

Berichten: 9875
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Verzekeringsvraag: lesgeven met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:48

Ja, die premies kan ik me ook voorstellen, zeker als geen andere verzekeraar er trek in lijkt te hebben.
Maar het lijkt me ook dat er nogal wat overlap kan plaatsvinden en dan vraag ik me toch af hoe en wat bij samenloop, want die is er ongetwijfeld?

Sonjaja

Berichten: 179
Geregistreerd: 14-02-07

Re: Verzekeringsvraag: lesgeven met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:02

hmmm ik denk dat we nu wel heel erg off topic gaan.
maar ik vermoed dat deze polis alleen dekt wat AVP uitsluit. het zou immers gaan om risico's die daar zijn uitgesloten. en het is dan een Op Maat Polis geworden.

LDRD

Berichten: 9875
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Verzekeringsvraag: lesgeven met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:19

Ja, beetje off topic, maar voor mij wel interessant Clown . Geeft weer nieuwe inzichten aangezien ik zo'n verzekering tot nu toe nog nooit ben tegen gekomen. Knipoog

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Verzekeringsvraag: lesgeven met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 21:29

Nou, we leren zo allemaal wat bij hoor. Dus off-topic of niet, interessant onderwerp. En idd, die verzekering die Sonjaja noemt, is wat te prijzig.

Ik houd het nu gewoon bij lesgeven in de vrienden- en kennissenkring. Dat is gewoon verzekerd (ook als ik er een kleine vergoeding voor vraag) Knipoog .

LDRD

Berichten: 9875
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Verzekeringsvraag: lesgeven met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 11:00

Duke schreef:
Ik houd het nu gewoon bij lesgeven in de vrienden- en kennissenkring. Dat is gewoon verzekerd (ook als ik er een kleine vergoeding voor vraag) Knipoog .


Heel verstandig, want dit soort dingen overzekerd doen is heel onverstandig. Een letselschade kan behoorlijk in de papieren lopen.