Camera in de trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:45

Ik zie het nut wel, ook al gaat om mijn eigen paarden en vervoer ik niet proffesioneel Knipoog. Niet iedereen gaat dagelijks op pad met paard en trailer. De ene keer staat er een grote zware in en de volgende keer een miniveulen, de een staat rustig en de ander staat compleet te shaken om nog onverklaarbare reden. Het geeft mij een fijn gevoel om ze te kunnen zien.

rissa

Berichten: 1180
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: NH

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 14:14

Ik ga helemaal met je mee Cheveyo.

ElCamino

Berichten: 8948
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:10

ik heb een camera alleen gebruikt om te zien wat er precies misging met mijn paard in de trailer. Dat weten we nu en ik gebruik het verder niet. Ik vind het verder afleidend, je bent geneigd steeds naar dat scherm te gaan loeren...

Ik rij puur op gevoel.Ik rij vaak met mijn paard en voel precies aan of wat hij aan het doen is. Je merkt gauw genoeg wanneer er wat echt mis is.
Dan moet je toch naar de kant...heb ik de camera niet voor nodig

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:40

Ja daar hebben wij geen last van mn vriend rijd ik let opd e paarden, wij gebruiken hem ook niet altijd, de eerste paar keer om de rijstijl nog verder te verbeteren door goed te kijken wanneer ze ergens last van hadden. Verder alleen als we lange ritten maken zo af en toe tussendoor en als we met paarden van andere rijden.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:06

wij gaan ook altijd samen met de trailer op pad.

Flowtje
Berichten: 26
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 22:09

Lijkt me wel handig, als er iets mis is in de trailer zie je het wel direct....

rissa

Berichten: 1180
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: NH

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 11:51

We hebben hem geinstaleerd en dat ging vrij makkelijk en is gister ook al gebruikt bij het vervoeren van merrie met veulen. ze stonden heerlijk rustig op de trailer, maar wat een gerustelling voor mezelf dat ik mee kon kijken.
We hadden af en toe wel wat storing, maar dat was niet hinderlijk.
Kortom, ik ben er erg blij mee!

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:15

Ik volg dit ook even.
Ga iedere week met m'n pony naar les en tussendoor ook nog wel eens naar de binnenbak om te rijden (als het slecht weer is).
Vanaf dat ik haar kreeg (1,5 jaar) tot 4 jaar was er niets aan de hand en stapte ze er vrolijk op. Daarna wilde ze er een hele tijd met geen mogelijkheid op, toen ging het weer redelijk, toen weer niet. Nu kan ik har gelukkig weer in m'n eentje laden.
Laatst was ik bijna bij de manege en liet ik de auto uitrollen, ging ie helemaal heen en weer, was m'n pony dus met iets bezig(stampen ofzo).
Ze heeft altijd hooi te eten en eet hier ook wel van. Maar vind het wel een prettig gevoel dat ik weet wat ze aan het uitspoken is, en dat het misschien een oorzaak heeft dat ze de trailer moeilijk in wilde.

Je kunt dus gewoon een achteruitrijcamera installeren?

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:25

Maar als je hem voor in de trailer hebt hangen, gaat je paard er dan niet aan knabbelen?

rissa

Berichten: 1180
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: NH

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 23:49

Roxx, ik heb mijn camera aan het dak hangen bij het lampje en daar kan mijn paardje niet bij komen voor zover ik weet.
Annastasia ik heb een beveiligingscamera gekocht, deze zijn wat goedkoper dan de achteruitrijsystemen. Bij het optrekken stoorde die wat, maar verder goed beeld ondanks het vrij kleine schermpje.

zjaak

Berichten: 779
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Bilthoven

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:15

Goh, dit topic had ik eerder moeten zien Knipoog

Ik heb inmiddels ook een Elro achteruitrij-camera in mijn trailer hangen. Omdat mijn lampje achterin de trailer zit, zit de camera nu ook achterin. Nu hoef je alleen door een stukje "dubbel plafond" heen te boren en beschadig je dus niet je trailer verder. Hoewel mijn systeem ook twee antennes heeft voor op het dak van je trailer en auto (rest is dus draadloos), blijkt dat de antenne direct op de camera en direct op het scherm ook voldoende te zijn. Geen storingen of wat.

Waar je wel even rekening moet houden (in mijn geval dan) is dat de camera dus op een lichtpunt aangesloten moet worden. Omdat ik niet altijd mijn binnenlamp aan heb, hebben we die schakeling wat veranderd. De camera is nu aan zodra de lampen van de auto aan zijn en het lampje in de trailer kan met een schakelaar aangezet worden.

Mijn paard is een lastig geval in de trailer, dus ik vind het wel een prettige gedachte dat we hem zo in de gaten kunnen houden.