Camera in de trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rissa

Berichten: 1180
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: NH

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 20:44

Is inderdaad voor de camera zelf, die is namelijk het zelfde als bij de vorige set 7,5 volt. Deze set komt bij de Macro vandaan, maar is niet degene uit de folder.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 20:49

ok en welk merk is dit dan?
kan ik morgenmiddag misschien ook ff naar de makro!

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 20:49

Ik heb een draadloze Elro bewakingscamera in de trailer, en dat bevalt prima. Hij werkt inderdaad op de sigarettenaansteker. Storing is minimaal, ik ben er heel tevreden over. Hij kostte (volgens mij) 69 euro (zeker niet meer), ik heb hem eigenlijk gekocht als bewakingscamera in de stal (als m'n merrie moet bevallen), maar voor de rest van het jaar hangt hij dus in de trailer. Ideaal, ik zou niet meer zonder willen ! Zeker als je ook een veulen moet vervoeren !

rissa

Berichten: 1180
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: NH

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 21:02

Rianneke, het is ook een Elro, alleen een ander type als mijn eerste aankoop. Je kan ze bij de Makro werkend zien, ze hangen allemaal naast elkaar (tenminste in Amsterdam wel). Toen ik ging testen of de camera een beetje tegen hobbels kon door de camera te bewegen begon de eerste set die ik had enorm te storen en de nieuwe set absoluut niet. Daarbij komt dat bij die eerste set een behoorlijk groot scherm zat en dat kon ik eigenlijk niet zo goed kwijt in de auto.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:17

oke! zal morgen of zaterdag eens op camera jacht gaan dan!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:23

Bij de Macro koop je voor 150 euries een draadloos kamerasysteem.......... kan je zo in je wagen hangen en het beeldscherm op je dashboard zetten.....

verstandig plan overigens!

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:25

ik zoek er eigenlijk 1 helemaal zonder draadjes Haha! ook niet voor de camera! (is voor de niet technische mensen Clown )

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:26

Bij de Karwei nu 199 euro.
Ik heb het overigens al jaren (niet draadloos trouwens) en vind het erg prettig

Jolliegirl

Berichten: 33002
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:26

Ik ben er niet zo voor, áls er wat gebeurt. ga je daarop letten ipv op het wegverkeerd.
ik vind het afleidend iig, maar denk er gemengt over, aan de andere kant is het wel erg fijn idee om te kunnen zien wat er gebeurt.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:12

KiWiKo schreef:
Bij de Macro koop je voor 150 euries een draadloos kamerasysteem.......... kan je zo in je wagen hangen en het beeldscherm op je dashboard zetten.....

verstandig plan overigens!



ja maar hoe doe je dat met stroomvoorziening van de camera in de trailer?

rissa

Berichten: 1180
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: NH

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 01:28

Samsam, Je moet de camera aansluiten op het lichtje in de trailer.

Rianneke ik weet niet of dat bestaat, de camera heeft wel spanning nodig.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 02:21

Wij gaan nooit met 1 persoon met de trailer op stap. Bestuurder let op de weg en bijrijder let op de paarden, in dit geval op het schermpje Knipoog.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:40

Neonlight schreef:
Maar die jij hebt is wel 12 volt Karoliena. Knipoog Hoeft geen omvormer tussen.


Ja klopt maar voglens mijn vriend was een omvormer ook geen probleem

Jolliegirl

Berichten: 33002
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:35

Cheveyo schreef:
Wij gaan nooit met 1 persoon met de trailer op stap. Bestuurder let op de weg en bijrijder let op de paarden, in dit geval op het schermpje Knipoog.



Mja oke, en toch blijf ik er niet echt voor. Knipoog
weetniet, geen goede ervaring ermee... mensen die plots toch op het schermpje letten ipv de weg omdat ze horen van degene naast hem dat het paard omhoog komt.

maar aan de andere kant, zodra er iets is, en je kunt jeelf inhouden te blijven kijken, kan je rustig een plekje zoeken om te stoppen ofzo.

Miss_m

Berichten: 1837
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:40

Jolliegirl schreef:
Cheveyo schreef:
Wij gaan nooit met 1 persoon met de trailer op stap. Bestuurder let op de weg en bijrijder let op de paarden, in dit geval op het schermpje Knipoog.



Mja oke, en toch blijf ik er niet echt voor. Knipoog
weetniet, geen goede ervaring ermee... mensen die plots toch op het schermpje letten ipv de weg omdat ze horen van degene naast hem dat het paard omhoog komt.

maar aan de andere kant, zodra er iets is, en je kunt jeelf inhouden te blijven kijken, kan je rustig een plekje zoeken om te stoppen ofzo.


Wat denk je van een routeplanner is toch eigenlijk hetzelfde..(of als er iemand een dvd kijkt dan kijk je toch mee)
Mijn broer verkoopt die camera's ook kan ze aansluiten op routeplanner of los scherm..

Jolliegirl

Berichten: 33002
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:44

routeplanner kijk je fftjes naar, als jij ziet dat jou pard compleet door het lint gaat z'n hoofd tot bloedenstoe stoot...dan let je naar mijn mening niet meer op de weg, dat weet ik zeker.
ik denk dat je er dan zo van schrikt.
dvd kijken heb ik geen ervaring mee Knipoog maar dat zou ik achterin de auto monteren

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 18:15

Jolliegirl schreef:
routeplanner kijk je fftjes naar, als jij ziet dat jou pard compleet door het lint gaat z'n hoofd tot bloedenstoe stoot...dan let je naar mijn mening niet meer op de weg, dat weet ik zeker.
ik denk dat je er dan zo van schrikt.
dvd kijken heb ik geen ervaring mee Knipoog maar dat zou ik achterin de auto monteren

als ik dat zou zien op dat schermpje rijd ik echt niet verder maar parkeer ik em meteen aan de kant Haha! geen afleiding dus...
als een paard trouwens compleet uit het lint gaat merk je dat ook wel aan de schommelingen enzo! mij gaat het vooral om kleinere dingen...

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 12:18

Ik zie liever op tijd als mijn paard het voor elkaar mocht krijgen om zijn hoofd onder het touw te krijgen. Dan kan je een hoop ongelukken voorkomen. Maar ook een richtlijn voor het rijden van de chauffeur, te hard door de bocht kan je dan mooi zien, uitleggen wil niet altijd werken namelijk haha.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:50

Cheveyo schreef:
Ik zie liever op tijd als mijn paard het voor elkaar mocht krijgen om zijn hoofd onder het touw te krijgen. Dan kan je een hoop ongelukken voorkomen. Maar ook een richtlijn voor het rijden van de chauffeur, te hard door de bocht kan je dan mooi zien, uitleggen wil niet altijd werken namelijk haha.

met paarden rijden is een vak appart Haha! en wat verfoeien sommige mensen je als jij super langzaam door de bocht heen gaat Haha!

Jolliegirl

Berichten: 33002
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:56

Rianneke schreef:
Jolliegirl schreef:
routeplanner kijk je fftjes naar, als jij ziet dat jou pard compleet door het lint gaat z'n hoofd tot bloedenstoe stoot...dan let je naar mijn mening niet meer op de weg, dat weet ik zeker.
ik denk dat je er dan zo van schrikt.
dvd kijken heb ik geen ervaring mee Knipoog maar dat zou ik achterin de auto monteren

als ik dat zou zien op dat schermpje rijd ik echt niet verder maar parkeer ik em meteen aan de kant Haha! geen afleiding dus...
als een paard trouwens compleet uit het lint gaat merk je dat ook wel aan de schommelingen enzo! mij gaat het vooral om kleinere dingen...


lekker gevaarlijk op de vluchtstrook zeker? en als je nou op n drukke weg rijd??

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:02

Jolliegirl schreef:
lekker gevaarlijk op de vluchtstrook zeker? en als je nou op n drukke weg rijd??

ik pak binnendoorweggetjes als het kan... en tsjah als ik zoiets zou zien parkeer ik em wel op de vluchtstrook ja! niet abrupt rem derop enz enz maar gewoon met mijn verstand zo snel mogelijk stil komen te staan op een goede plek Haha!

Jolliegirl

Berichten: 33002
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:05

Rianneke schreef:
Jolliegirl schreef:
lekker gevaarlijk op de vluchtstrook zeker? en als je nou op n drukke weg rijd??

ik pak binnendoorweggetjes als het kan... en tsjah als ik zoiets zou zien parkeer ik em wel op de vluchtstrook ja! niet abrupt rem derop enz enz maar gewoon met mijn verstand zo snel mogelijk stil komen te staan op een goede plek Haha!



Mja oke, maar hou je verstand er maar eens bij als je paard met z'n kop onder t touw door is. is moeilijk.
Ik was dan naastzittende, maar ik hield het al amper maar.

maargoed ieder zijn keuze toch Lachen en die accepteer ik Ja

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:16

dat kunnen ze gelukkig bij mij niet doen Haha! staan met 2 touwen aardig strak vast gelukkig!

SummerEnds
Berichten: 256
Geregistreerd: 29-01-07

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:15

Ja wij hebben het ook. Dan kan je via een camera die je plaatst in de trailer zien wat er gebeurt op een monitor in de auto.

ikke

Berichten: 37662
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 08:57

Camera's zijn wel zinvol voor achteruitrijden en de dode hoek, links op de vrachtwagen, maar voor bij de paarden is het nut beperkt. Ik wil beide systemen (achteruit en links) op de nieuwe wagen en dan is een camera bij de paarden natuurlijk een kleine moeite (en nauwelijk extra kosten), maar enkel voor de paarden zie ik het nut niet, zeker niet in een trailer.
Dat mensen als Kiwiko, die proffesioneel vervoeren, een camera hebben kan ik wel begrijpen. Je moet elke keer maar weer afwachten met wat voor ellende ze je nu weer op pad sturen Haha! . Als je niet weet wat je eigen paard allemaal uitspookt op de trailer, hoe vaak ga je er dan mee op stap??