Camera in de trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:00

ik ben ook rond aan het kijken naar zoiets maar kon alleen nog maar de dure vinden (van 300 euro) maar als je zoiets ook voor een paar tientjes bij de gamma ofzo kan halen zal ik eens even kijken deze week!

maar wat voor camera hebben jullie nu precies allemaal gekocht?

(bij de makro is namelijk nu wel een aanbieding van een beveiligingscamera maar die kost nog 150 euro ofzo en draadloos, en dat stoort heel erg lees ik hier net dus dat word em niet Haha! )

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:03

Kijk eens bij de kijkshop, daar staan ze ook.
Of eventueel tweedehands.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:03

Die van ons is ook draadloos en niet duur dus maar stoort bijna nooit, terwijl er toch een wand van plaatstaal tussen zit

Anne_0

Berichten: 515
Geregistreerd: 07-02-07

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:05

Anne_0 schreef:
Ik heb ook een camera in de trailer. Super fijn. Is oa te koop bij de makro voor een 'paar euro'. Aansluiting gaat gewoon via de stekker die je altijd bij de trekhaak insteekt. Beetje handig iemand kan dat zelf aansluiten, hier heeft mijn vader het gedaan. Hij hangt voor in de trailer bovenaan.


onze trailer staat nu bij de dealer, als ie terug zal ik eens kijken welk merk de camera is.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:18

weet iemand of dat ook een"naam"heefd?? want ik ga eens kijken op marktplaats en google... bij google lukt het niet echt onder de naam trailer camera of camera trailer....

rissa

Berichten: 1180
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: NH

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 18:22

Rianneke, die van de makro had ik dus ook gezien en twijfel nu ook erg tussen wel of niet draadloos. Hoor er in ieder geval verschillende berichten over.

TinkerXXlufx, probeer anders eens achteruitrij camera.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78601
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:58

Ik heb het nagevraagd en nagekeken, wij hebben ook een Elro net als Karoliena, bij de Karwei gekocht voor €79. Was in de aanbieding, anders was deze €129. Wij hebben dus een achteruitrijcamera.
De onze is dus nog niet gemonteerd, gebeurd volgende week waarschijnlijk. Wij hebben het geluk dat wij een vrachtwagen hebben, is iets makkelijker te monteren. Bovendien loopt er al het een en ander aan stroom vanwege het keukenblok dat we er in hebben zitten (kraan werkt bijvoorbeeld ook op de accu) en de verlichting, dus ook de omvormers hebben we al liggen (mochten die nodig zijn).

Sies

Berichten: 3257
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Overasselt

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 20:05

Wij hebben in onze vakantie de trailer opgeknapt, en een oplossing van € 9,95.
Prima te zien in de achteruitkijkspiegel van de auto, en het paard is makkelijk te laden omdat er veel licht in de trailer is.
Afbeelding
Onze trailer is uit 1981 (ouder dan ik zelf)

rissa

Berichten: 1180
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: NH

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 00:10

Sies, het is inderdaad ook een oplossing maar ik vindt het erg zonde van mijn splinternieuwe trailer.

_sabinee

Berichten: 811
Geregistreerd: 18-03-06
Woonplaats: twello

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 00:27

ik volg ook ff is wel een goed idee namelijk

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 07:20

Sies schreef:
Wij hebben in onze vakantie de trailer opgeknapt, en een oplossing van € 9,95.
Prima te zien in de achteruitkijkspiegel van de auto, en het paard is makkelijk te laden omdat er veel licht in de trailer is.

maar zie jij ze dan wel goed? lijkt me best wel een beperkt beeld Bloos

rissa schreef:
Rianneke, die van de makro had ik dus ook gezien en twijfel nu ook erg tussen wel of niet draadloos. Hoor er in ieder geval verschillende berichten over.

TinkerXXlufx, probeer anders eens achteruitrij camera.

bij die van de makro heb je trouwens wel 2 cameraatjes!

maar ben benieuwd hoe je dat allemaal moet gaan installeren Bloos ben niet heel technisch aangelegt en ik heb geen idee hoe het met mijn leidingen zit Haha!

blacklight

Berichten: 1010
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Wintelre

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 07:26

Wij hebben een westfalia Jupiter XL met een grote raam aan de voorkant. Wij kunnen dus ook zien wat de paarden doen enzo. Dat was ook de reden waarom ik die trailer wilde. Maar een veulentje kan je dan niet zien en die camera is wel een goed idee, ik volg dit ook even!

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:26

Sies schreef:
Wij hebben in onze vakantie de trailer opgeknapt, en een oplossing van € 9,95.
Prima te zien in de achteruitkijkspiegel van de auto, en het paard is makkelijk te laden omdat er veel licht in de trailer is.
Afbeelding
Onze trailer is uit 1981 (ouder dan ik zelf)


Goede oplossing... Helaas met de volpoly trailer (net nieuw) niet uitvoerbaar. Onze vorige trailer had grote ramen. Hierdoor kon ik ze in de buitenspiegels zien. Omdat een dakluik vaak lekt heb ik nu uitzet ramen maar daar zit een tralie voor. Gevolg is nu dat ik ze in de spiegels niet meer kan zien.
Daarom zoek ik nu toch naar een camera.

Voor diegene die hem in hebben laten bouwen in wat voor prijsklasse moet ik dan gaan denken en welke adressen zijn aan te raden.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:53

heeft er hier ook nog iemand een draadloos systeem die daar helemaal tevreden over is? en in de trailer of in een vrachtwagentje?
ik ben erg aan het stijfelen over draadloos Bloos

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:03

Wij zijn heel tevreden over het draadloze systeem

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:49

en heb je die in de trailer of in een vrachtwagentje?

rissa

Berichten: 1180
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: NH

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 17:48

Ik heb zojuist bij de Gamma een draadloos systeem gekocht voor €89,- van Elro. Het is een beveiligingssysteem, dus geen achteruitrijcamera, maar wel met aansluiting voor de sigarettenaansteker in de auto. Ga morgen toch ook nog even bij de Makro kijken want ik wil zeker weten dat ik iets goeds heb.
Volgende week komt er bij de Praxis een achteruitrijsysteem in de aanbieding voor geloof ik €149,- (normaal €189,-), weet alleen niet of die ook draadloos is.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:48

Rianneke: Wij hebben hem in de trailer

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:37

rissa schreef:
Ik heb zojuist bij de Gamma een draadloos systeem gekocht voor €89,- van Elro. Het is een beveiligingssysteem, dus geen achteruitrijcamera, maar wel met aansluiting voor de sigarettenaansteker in de auto. Ga morgen toch ook nog even bij de Makro kijken want ik wil zeker weten dat ik iets goeds heb.
Volgende week komt er bij de Praxis een achteruitrijsysteem in de aanbieding voor geloof ik €149,- (normaal €189,-), weet alleen niet of die ook draadloos is.

kan je em ook nog ergens anders op aansluiten? ik heb namelijk geen sigaretten aansteker in me wagentje Clown anders klinkt het wel goed Pling

rissa

Berichten: 1180
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: NH

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 00:45

Rianneke, ik ben echt helemaal niet technisch aangelegd, maar volgens mij is het dan best lastig om iets aan te sluiten, We moeten zelf ook nog even uitzoeken hoe we de camera aansluiten op het lampje in de trailer. De camera heeft namelijk 7,5 volt nodig en het lampje geeft 12 volt.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:29

Mn vriend was zo klaar met aansluiten, dus echt moielijk is het niet.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78601
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 13:10

Maar die jij hebt is wel 12 volt Karoliena. Knipoog Hoeft geen omvormer tussen.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:13

pfff ook dat nog.... Haha!
denk dat ik het ding gewoon ga kopen en dan maar aan een goede technische man vraag om het aan te sluiten Cool

rissa

Berichten: 1180
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: NH

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 18:22

Ik ben weer terug van de Macro en we hebben een andere Elro meegenomen en de eerste gaat terug. Ik kon nu het verschil zien tussen de diverse camera's en die van €89,- stoort toch wel vrij vaak. Nu heb ik er een van rond de 130,- gekocht met een klein, maar wel duidelijk kleurenschermpje. Deze is ook draadloos en het scherm werkt op batterijen. dus geen sigarettenaansteker nodig. Morgen gaan we bij een electrozaak even een omvormer halen.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 20:24

rissa schreef:
Ik ben weer terug van de Macro en we hebben een andere Elro meegenomen en de eerste gaat terug. Ik kon nu het verschil zien tussen de diverse camera's en die van €89,- stoort toch wel vrij vaak. Nu heb ik er een van rond de 130,- gekocht met een klein, maar wel duidelijk kleurenschermpje. Deze is ook draadloos en het scherm werkt op batterijen. dus geen sigarettenaansteker nodig. Morgen gaan we bij een electrozaak even een omvormer halen.

die goede van jou komt dus bij de macro vandaan als ik het goed begrijp?
maar als het schermpje op baterijen werkt he... waar heb je dan die omvormer voor nodig? voor het cameraatje of... Clown (of ben ik nou zo blond Bloos )