Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quente_
Berichten: 1919
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Ermelo

Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 15:20

Eind augustus zal mijn paard bij een manege/pensionstal komen te staan.
Aangezien het een erg dure stal is,zijn we van plan om een bijrijdster te vragen.
Nou vraag ik me af welk bedrag ik ervoor kan vragen.

Accomodatie van de stal:
* Direct achter de grote bossen inkunnen
* springbak
* Crossbak
* Grote dressuurbak (verboden voor manegepaarden)
* gewone buitenbak
* Binnenbak
* Longeerring

* Kantine
* Ruitersportzaakje

etc. etc. (stapmolen enzo..)

Het is de bedoeling dat diegene het niet helemaal mag beschouwen als eigen paard.
niet in het boek zetten dat ze in de paddock of stapmolen mag dus, (beperkt aantal per maand)
Het gaat om ong. 2x in de week..

Gebruik van mijn spullen (zadelkast) mag wel.

Over het paard:

4 jarige KWPNer. (v. redford)
waarmee gewoon mee kan worden gesprongen,,dressuur etc.
Alleen buitenrijden in de samenstelling met nog een paard erbij.


100% zeker is het niet dat ik dit ga doen,maar ben benieuwd wat ik hiervoor kan gaan vragen.

T0rnad0

Berichten: 285
Geregistreerd: 15-07-07

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:46

Denk dat je beter eerst iemand kan zoeken/vinden die een 'klik' heeft met je paard en die er goed mee omgaat voor dat je over geld gaat praten....

Miss wil iemand wel de hoofdprijs betalen maar die je paard rijdt als een natte krant !!
En dat wil je zeker niet.

T0rnad0

Berichten: 285
Geregistreerd: 15-07-07

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:49

En mag het ook wel van de stal eigenaar, ik ken stallen waar dit niet mag omdat de eigenaar dit 'broodroof' noem.

En de bijrijder gewoon 'manege' lesgeld moet betalen om op jouw paard te mogen rijden.... Verdrietig

Succes

sassrd

Berichten: 59
Geregistreerd: 25-06-07
Woonplaats: Velsen-Noord

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:08

hoeveel is de stalling per maand? en kan diegene lessen, of moet dat van jou? hoe duur is dat? Knipoog ook dingen die je moet bekijken.
welke leeftijd wil je voor je bijrijd(st)er?

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:11

Als je iemand mee gaat laten betalen in het onderhoud heeft diegene zeker ook bepaalde rechten !!!

Overleg idd eerst met de pensionhouder of dit mag van ze...en of je bij-rijder ook aan hen moet betalen,( dat kan in je voordeel zijn dat je niet achter je geld aan hoeft te lopen...) of dat de bij-rijder jou gewoon betaalt.
Het gaat erom dat wanneer je een manege-klant "afpikt" van de manege waar je staat dit ze geld gaat kosten. Daar moet je over praten. Wanneer je iemand neemt die van "buiten" komt en geen klant is is dat vaak geen probleem.

Spreek verder een vaste dag af voor 2x per week.een doordeweekse dag en een dag in het weekend of zo...

Het ligt aan de hoogte het stalgeld wat je gaat vragen.
En of diegene ook in de les mee gaat rijden ( manege-les of pensionles) en dat zelf moet betalen.Bedenk ook of diegene mee mag doen aan evenementen... normaal doen ze dat op een manege-dier en kost het meer da op een pensionpaard.

Denk dat wanneer je €300 in de maand aan stalling kwijt bent je wel €100 aan je mede-berijder kunt vragen.
En dan betaal je zelf gewoon de hoefsmid, DA etc. Die kosten heb je anders tenslotte ook.

juval

Berichten: 13224
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:19

als je de bijrijder neemt omdat je anders het stalgeld niet kan betalen lijkt me dat niet zo'n goed plan, dan kan je beter naar een goedkopere, minder luxe stalling zoeken. Want een goede betrouwbare blijvende bijrijder vinden is moeilijk.

Ik heb ook een tijdje een paard bijgereden, daar betaalde ik 50 euro per maand voor om 2 dagen in de week te rijden.

Fake
Berichten: 2419
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:51

juval schreef:
als je de bijrijder neemt omdat je anders het stalgeld niet kan betalen lijkt me dat niet zo'n goed plan, dan kan je beter naar een goedkopere, minder luxe stalling zoeken. Want een goede betrouwbare blijvende bijrijder vinden is moeilijk.

Ik heb ook een tijdje een paard bijgereden, daar betaalde ik 50 euro per maand voor om 2 dagen in de week te rijden.


Hier ben ik het inderdaad mee eens Ja
Zoek je een bijrijder om het stalgeld te kunnen betalen of niet?

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:04

Citaat:
Aangezien het een erg dure stal is,zijn we van plan om een bijrijdster te vragen.


Ik denk dat je met deze insteek niet op zoek moet gaan naar een bijrijder, dan kun je het niet zo goed een bijbetaler noemen Knipoog
Als je dus een bijrijder gaat zoeken vanwege de kosten kun je beter een goedkopere (minder luxe) stal gaan zoeken dan iemand de wel de Geld, geld! heeft maar verder geen meerwaarde is voor jouw paard.

it_is_me
Berichten: 3217
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:08

Is er geen goedkopere stalling in de omgeving? Of heb je een speciale reden, dat je paard juist op deze manege wilt hebben?

Quente_
Berichten: 1919
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 19:33

Het gaat niet zo zeer om de kosten,bedoel dat geld is geen ramp,dat betalen we wel (stalgeld).

Reden dat we hier gaan staan is om de vele mogelijkheden, en omdat deze buurt echt in de top 1 stond bij mij.. (Bos ,,rijvereniging op 100 mtr. afstand evt. ,,vele bakken,,gezelligheid daar etc.)

We zitten nog te twijfelen of we mijn (paardgefokte) E-pony daar in een ruime ponystal zetten (dan zal je 227,50 p.m betalen)
of in een paardenstal. (320,- p.m)

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:41

Als het geld geen ramp is, waarom wil dan wel om die reden een bijrijd(st)er?
En als de (ruime) ponystal groot genoeg is voor jouw E-pony zou ik hem/haar in die stal zetten i.p.v. de dan onnodige grotere/duurdere paardenstal.

Quente_
Berichten: 1919
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 19:46

als er nog een ponystal vrij is,doen we dat waarschijnlijk wel denk ik Lachen Of die vrij is,weet ik alleen nog niet.. Paardenstallen waren alleen zeker al vrij.
(nou is het wel zeker dat ze er gaat staan hoor..Knipoog dat weten ze.. maar we moeten nog kiezen wat we doen.)

Lab_iris

Berichten: 1014
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:56

je kkan ook doen de helft van het stallings geld betalen..

Quente_
Berichten: 1919
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 09:42

dat lijkt mij zelf wat te veel.. ?
Voor 2x in de week.. dan zal ik haar 5x in de week doen..
beetje oneerlijk Tong uitsteken

Anoniem

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 09:44

Niets
jij wilt hulp omdat je eens tijd voor jezelf wilt
Bijrijder geeft je die hulp

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 09:52

ElCamino schreef:
Denk dat wanneer je €300 in de maand aan stalling kwijt bent je wel €100 aan je mede-berijder kunt vragen.
En dan betaal je zelf gewoon de hoefsmid, DA etc. Die kosten heb je anders tenslotte ook.


Vind 100 euro wel erg veel hoor voor 2 dagen in de week!! Zeker als je beperkingen hebt in wat je mag doen. zelf hou ik een maximum aan van 50 euro per maand, mits ik dan ook lekker mijn gang mag gaan met het paard.

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 09:59

als ik het goed begrijp neem je dus alleen een bijrijder omdat de stal te duur is? hoezo ga je dan niet naar een andere stal?

Quente_
Berichten: 1919
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 10:05

heb ik al eerder vernoemd hier Knipoog

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 10:10

HupsSakii schreef:
heb ik al eerder vernoemd hier Knipoog


Je hebt inderdaad vermeld dat je die keuze hebt gemaakt vanwege de goede facaliteiten, je kunt het zelf bekostigen maar toch wil je om die reden een bijrijd(st)er.
Nu ben ik van mening dat je geen bijrijd(st)er moet willen hebben vanwege de kosten, een bijrijd(st)er zal niet vragen om een luxe stal (mag ik aannemen) en gezien jij degene bent die de keuze maakt om zoveel over te hebben voor een stal zul je i.m.o. ook gewoon volledig voor die kosten op moeten draaien.

Quente_
Berichten: 1919
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 16:24

dat ik volledig over die kosten zou moeten opdraaien snap ik.
Dat doe ik ook gewoon.
Maar ik vroeg me af,stel ik er 1 zou nemen,of ik dan een (kleine) bijdrage kan vragen.
Bedoel,diegene hoeft ook alleen maar ''plezier'' aan t paard te beleven. Hoeft niet te voeren/uitmesten et cetera.

Daihyo

Berichten: 88073
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 16:31

Misschien moet je je eerst eens duidelijk afvragen waarom je een bijrijdster wilt.
Omdat je tijd tekort hebt? Omdat je geld tekort hebt? Omdat je een avondje vrij wilt zijn in de week? Om iemand anders een plezier te doen?
Ik denk dat dat zeker meespeelt in het vaststellen van een bijdrage.

Wanneer je een bijrijder echt nodig hebt vind ik een bijdrage al minder relevant dan wanneer je het niet nodig hebt maar iemand anders een plezier wilt doen.
Dus ipv op een manegepaard iemand op jouw paard laten rijden.

Heb je iemand echt nodig dan bewijs je elkaar een wederdienst.
Hij/zij helpt jou uit de brand vanwege tijd/geldgebrek. En jij helpt haar door je paard beschikbaar te stellen.

Verder kan je bijvoorbeeld ook om een bijdrage voor de hoefsmid vragen wanneer diegene veel buiten rijdt bijvoorbeeld.
Of aanschaf van spullen, zoals dekjes, halster, enz.

Voor wat jij biedt zou ik niet meer dan 50 euro in de maand vragen Lachen

_Laura__
Berichten: 152
Geregistreerd: 04-04-07

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:14

ik denk dat jullie samen dan tot een goed bedrag uit moeten komen

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:21

geweldig hoor al die faciliteiten, maar als bijrijder zoek je voornamelijk naar een leuk paard waar je iets mee kan, die zoeken niet op faciliteiten waar het paard staat. dus wat dat betreft zou ik zeggen, laat je bijrijder daar niet voor meebetalen (voor jouw drang naar luxe dan..) sja.. voor 2 dagen in de week.. ik denk niet dat je daar echt veel voor kan vragen...

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:46

Het is best moeilijk, ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Zodra ik een pony gevonden heb wil ik ook een bijrijder voor een paar keer per week. Dit ivm tijd (een paar avonden 'vrij' is toch wel heel handig ivm andere huisdieren en vriend en huishouden enzo) en een paar tientjes extra per maand zijn ook zeer welkom gezien het dure leven van vandaag.

Moet je dan geld vragen voor iets waarmee je een dienst wordt bewezen is dan ergens hierboven de vraag. Nou, ik zie het alsvolgt: iemand wilt graag rijden en huurt feitelijk het paard en de spullen van mij. Ja, daar mag best wat voor betaald worden. Zo werkt het toch in het leven?

Ik wilde 75,- of 85,- vragen voor 2x per week. Maar dan mag wel alles met het paardje gedaan worden, behalve alleen naar buiten. Wel samen met iemand.

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Hoeveel vragen aan een bijrijd(st)er ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:55

Maanling zoals jij het stelt kan ook andersom, jij wilt graag een vrij avondje en zoekt iemand die dat avondje wilt opvullen, kunnen zij dus net zo goed geld voor vragen.