welke jeep is goed en betaalbaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:55

Stoeptegel schreef:
zeker niet. Een landcruiser 90 is constant 4wd en alleen de lage gearing en de sperren zijn in te schakelen voor het echte werk dus.

Let op dat dit geen sperren op de assen zijn, maar een limited slip differentieel op de tussenbak. Dat moet omdat je ook 4wd op de verharde weg rijdt, en je anders teveel krachten op de aandrijflijn krijgt.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:58

patsur schreef:
http://www.terhorst4x4.nl en dan voorraad, heeft ook betaalbare 4wd's.

Een Jeep Cherokee is anders ook best betaalbaar. Zie op marktplaats een Jeep Grand-Cherokee 4.7 I V8 Limited AUT staan voor 9000..


De aanschaf is best betaalbaar voor zo'n auto ja, maar dan van benzinestation naar benzinestation cruisen Tong uitsteken .

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:04

Yvonniej schreef:
Rav4 bedoel je denk ik? Vreemd dat ie zo slecht trekt. Is geen kwaaltje. Maar ja ik lees dat je hem ook belast met een veel te zware kar. Zo blijf je koppelingsplaten verslijten. En zeker als je hem erg veel op de koppeling laat lopen. Over die te lage trekhaak, ik denk dat jou kogeldruk ook veel te veel is, waardoor hij door de kont gaat zakken.

Ik verwonder mij er echt over hoeveel mensen gewoon het risico van een te zware trailer achter hun auto op zich nemen.



over de kogeldruk niet waar, als de trailer los maakt schiet deze gewoon omhoog, kogel ligt lager, ook zo als ik deze aan moet koppellen moet ik op de dissel staan om deze op de trekhaak van de auto te krijgen.
scheelt 4 cm in hoogte.
en maakt niet uit ook al heb je alleen de trailer leeg, gewicht 850 kilo, dan heeft deze nog een probleem met wegrijden.
je bent gewoonweg verplicht om koppeling en gas in gedrukt te houden en is deze op toeren dan kan je weg rijden, zonder dat de auto af te slaat.
en ik heb het niet alleen.
en de trekhaak van een van de eerste rave waren te laag, de garage heeft toen vele klachten gehad.
en verder nog over afslaan is een kwaal, te hoog afgesteld en kunnen deze helaas niet veranderen.
deze problemen had ik met mijn 1.5 paards en met mijn twee paards trailer.
vol of leeg maak niet uit.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:37

Rinske schreef:
patsur schreef:
http://www.terhorst4x4.nl en dan voorraad, heeft ook betaalbare 4wd's.

Een Jeep Cherokee is anders ook best betaalbaar. Zie op marktplaats een Jeep Grand-Cherokee 4.7 I V8 Limited AUT staan voor 9000..


De aanschaf is best betaalbaar voor zo'n auto ja, maar dan van benzinestation naar benzinestation cruisen Tong uitsteken .


Dan moet je geen Jeep willen..

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:29

Sammie schreef:
Kent iemand het merk tata ? Nagelbijten / Gniffelen


Tata Telco is dat volgens mij. Geen ervaring mee, oostblokmerk. Kan zomaar heel goed uitpakken.... Ik ben nu al 2 jaar heel tevreden met mijn oldtimer-look-a-like: een blauwe Lada Niva! Meer dan een anderhalfpaardstrailer kan je er niet mee trekken, maar ik ben gewoon gevallen voor de looks van deze auto. Ooit in 1978 in Rusland ontwikkeld, 1 keer een voorzichtige restyle (waarbij de achterlichtjes in een andere stand gezet zijn, dat is het enige wat je er duidelijk aan kan zien) en verder ziet mijn exemplaar (uit 2003!) er dus nog net zo uit als degenen die in 1978 van de band kwamen rollen.

Hij slurpt benzine, maakt herrie en is verre van comfortabel. Maar mijn trailertje trekt 'ie zonder enige moeite (en grappig genoeg zonder noemenswaardig veel meer brandstofverbruik, het is altijd zo 1 op 9/ 1 op 10, ongeacht wat ik er in stop, achter hang of er verder mee uitprobeer) en ik ben gewoon nogal gecharmeerd van dit autootje, dus tja.... dan heb je er wat voor over Knipoog
(Vriendlief wordt gek van me als ik op vakantie alweer zit te glimmen als er eentje voorbij komt, in Zuid en Oost Europa kom je er regelmatig eentje tegen, en aangeklede Niva's, bijvoorbeeld als brandweerauto, worden steevast op de foto gezet..... Nagelbijten / Gniffelen )

Hij is niet zo zwaar als een grote terreinwagen, dus de wegenbelasting valt wel mee (weet het niet eens uit mijn hoofd eerlijk gezegd), in aanschaf is een tweedehandsje ook goed te doen (nieuw zijn ze E 13.000), je moet alleen wel een beetje onderhoud incalculeren, want er gaat zo af en toe wel iets stuk en dat is meestal iets groots. Reken op eens per jaar een grote onderhoudsbeurt waar je 500 - 1000 euri armer door wordt...
En vergeet dat direct weer als je weer eens een leuke reactie op je auto krijgt, want je hebt absoluut een hoop bekijks!!

Stoeptegel

Berichten: 2564
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Groningen

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:22

Rinske schreef:
Stoeptegel schreef:
zeker niet. Een landcruiser 90 is constant 4wd en alleen de lage gearing en de sperren zijn in te schakelen voor het echte werk dus.

Let op dat dit geen sperren op de assen zijn, maar een limited slip differentieel op de tussenbak. Dat moet omdat je ook 4wd op de verharde weg rijdt, en je anders teveel krachten op de aandrijflijn krijgt.


Nee hoor, er zitten 3 differentielen in de aandrijflijn. Op elke as 1 en in de versnellingsbak 1. Als je dus 1 wiel opkrikt gaat alle motorvermogen naar dat wiel. Er zit bij de 90 een vaste sper in de versnellingsbak en 1 in de achteras. Het is idd niet verstandig om met full sper op de weg te gaan rijden nee Knipoog voor jet weet heb je alle steekassen doormidden.

blackstar

Berichten: 3192
Geregistreerd: 03-10-04

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:12

Tata Telco. Wat ik van mijn vorige wergever heb gehoord. De nieuwe waren al super slecht. Je ziet er wel een aantal te koop staan. Heb er ook pas geleden 1 zien rijden. Maar het aantal die ik de laatste jaren op de weg heb gezien was toch echt wel op 1 hand te tellen.
Een vroegere vriendin heeft er destijds 1 gekocht en deze is nooit de weg op gegaan. Motorblok was volkomen verrot. Lekte koelvloeistof. Wel geprobeerd wat aan te doen en te reviseren, maar dit kon niet meer en er waren geen onderdelen meer voor te koop.

Jeep, wilde ik ook wel hebben. Maar is mij toen afgeraden omdat je eigenlijk 2 dure auto's rijd qua kosten. Je tankt je eigen lam, namaak onderdelen zijn amper te krijgen. Dus moet je originele onderdelen en die zijn schreeuwend duur.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:00

Het is een tata telco sport, maar maakt verder niet, want ze nemen niet op Nagelbijten / Gniffelen. Ik dacht dat een Frans merk was.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:06

Ik heb 2 maanden geleden een Nissan Terrano II gekocht, het is een hele fijne auto die luxe zit en rijdt en heel erg goed te besturen is. Gekocht omdat we nu 4 paarden hebben en 2 van de zelfde leeftijd die we dus vaker samen zullen vervoeren. Morgen de eerste testrit want dan komen ze naar "huis". Ik ken meerdere mensen met Terrano's en die zijn er allemaal heel blij mee, weinig onderhoud e.d. Die van mij is uit 2000 en was net boven de 10000 eur via nissan garage. Maar vanaf 1999 duik je vaak onder de 10000 en toch nog hele leuke auto's tegen gekomen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:32

A.s. zaterdag met een beetje geluk kijken naar een paarse Opel Frontera 2.0I sport.

nodenka

Berichten: 568
Geregistreerd: 02-11-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:38

Wij hebben een Landrover Discovery Haha! , mag 3500 kilo trekken en je betaald aan wegenbelasing (particulier) € 100,00 per maand, rijdt 1 op 12. (onze oude Feroza reed 1 op 7)
Hij is al uit 1991, maar verkeerd in prima staat en is ook weer zonder meuten door de keuring heen gekomen. (geloof dat wij er iets van €2500,00 voor betaald hebben)

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:56

Sammie schreef:
A.s. zaterdag met een beetje geluk kijken naar een paarse Opel Frontera 2.0I sport.

Afbeelding

Zo eentje??
Vind ik persoonlijk een erg leuk kleurtje Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:06

Ja volgens mij wel. Uit '94 komt deze.

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:09

Ex vriendje van me had een KIA sportage 2.0
Kon makkelijk trailer trekken en zag er ook heel leuk uit.
succes bij je zoektocht naar een geschikte auto!

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:23

We hebben nu een SsangYong Musso en hiervoor hadden we een Nissan Terrano. Allebei diesel en op grijs kenteken. Alleen is daar de lol nu voor de particulier wel vanaf.

Beide auto's trekken een 2 prds trailer met paarden prima. Toch heb ik wel wat voors en tegens.

Terrano Super trekauto in zijn 5 met 2 paarden de Brienenoordbrug op zonder problemen. Het nadeel vond ik (als je de 3drs rijd) dat hij wat onstabiel in de bochten kan zijn.

De Musso komt in zijn 5 met 2 paarden niet boven de 80 km op de Brienenoord. Het koppel van deze auto is anders. Hij kan hem prima trekken je moet alleen wel even terug schakelen. Door zijn langere wielbasis is hij wel wat stabieler. Nadeel hiervan is natuurlijk wel dat je weer een grotere draaicirkel hebt en een langere combi bent voor parkeren op wedstrijden enz.

We hebben destijds de overstap gedaan naar een ander merk omdat de Terrano (grijs kenteken) meestal niet in een garage kon.

De Terrano hebben we bijna 5 jaar gehad buiten de normale garage beurten 1 x een Vsnaar kapot gehad.
*raakt hout* De Musso hebben wij nu bijna 5 jaar en komt alleen voor onderhoudsbeurten in de garage.

Bij de garage zijn ze wel duurder dan een normale personenauto.

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:42

Sammie schreef:
Ja volgens mij wel. Uit '94 komt deze.

Mijne uit '93.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:49

Hoe zuinig rijd die van jou?

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:51

Niet!
1 op 8 geloof ik!

Er gaat voor 110 a 120 euro benzine in, en daar kan ik 800 km mee rijden.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:55

Ik vind die Terrano's met grijs kenteken (niet de verlengde uitvoering) zo weinig ruimte hebben! Ik ben niet eens zo lang maar kon de stoel voor mij niet ver genoeg naar achteren doen!

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:27

nodenka schreef:
Wij hebben een Landrover Discovery Haha! , mag 3500 kilo trekken en je betaald aan wegenbelasing (particulier) € 100,00 per maand, rijdt 1 op 12. (onze oude Feroza reed 1 op 7)
Hij is al uit 1991, maar verkeerd in prima staat en is ook weer zonder meuten door de keuring heen gekomen. (geloof dat wij er iets van €2500,00 voor betaald hebben)

Zal ik je even uit de droom helpen?
Bodemplaat laadruimte,
kokerbalken onder de deuren (dragend deel!!),
Binnenschermen voorzijde,
Alu-rot op die plaatsen waar alu en staal aan elkaar gelast zijn.
Kom eens kijken en verbaas je, de mijne is uit '90.

whisperramse

Berichten: 2719
Geregistreerd: 31-12-04

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:30

Een Toyota RAV 4 kan je tweedehands kopen voor zo'n 15 000 euro dacht ik (heeft een kennis er nl voor betaald) en die kan wel een trailer trekken, weet wel niet of dit een tweepaardstrailer is.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:31

asjemenou schreef:
Niet!
1 op 8 geloof ik!

Er gaat voor 110 a 120 euro benzine in, en daar kan ik 800 km mee rijden.

Dat is dan weer jammer Huilen Of rijd jij zo vervaarlijk Whoosh!

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:56

asjemenou schreef:
Niet!
1 op 8 geloof ik!

Er gaat voor 110 a 120 euro benzine in, en daar kan ik 800 km mee rijden.

1:8? Waar maak je je druk om. Kom eens terug tegen de tijd dat ie 1:4 doet Extreme duivel Extreme duivel

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:18

bijna 1:10 zelfs met deze brandstofprijzen.

Mijne gaat voor 150 euro in, maar ik denk niet dat ik er 800km mee red.

----oeps, ja nulletje vergeten-----
Laatst bijgewerkt door Yell op 31-07-07 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:19

Nulletje vergeten? Haha!
nog geen 80 is wel erg weinig!


Ik rij er wel alleen korte stukken mee, dat scheelt waarschijnlijk ook, en bijna geen snelweg.