EFO verzekering? Of juist niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: EFO verzekering? Of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:59

Elzepelze schreef:
Mijn vorige paard had ik er ook verzekerd.
Ik had tarief A, brand, dood door blikseminslag en diefstal.
Ziektekosten had ik haar niet voor verzekerd geloof ik.


Tarief A ís ziektekosten. Dood door bliksem en diefstal moet je apart (bij) verzekeren.

Citaat:
Wel vond ik dat ik van de website niet veel wijzer werd, daarom heb ik gebeld en werd ik erg vriendelijk en duidelijk geholpen.


Website is idd niet erg informatief. Je kunt beter een inspecteur (in jouw regio) bellen. Wordt je veel wijzer van.

Up_to_Date

Berichten: 3232
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pannerden(gld.)

Re: EFO verzekering? Of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 17:09

Ik vind de website ook niet echt erg duidelijk.

Ik heb ook zitten twijfelen of ik haar wel of niet zou verzekeren.
Uiteindelijk besloten om het wel te doen.
Je hebt 'pech' als je hem nooit nodig hebt en het geld er voor niks heb ingestoken maar als er wat gebeurd en de kosten lopen hoog op, dan zeg je misschien: had ik maar...

Ik ga van de week zo'n mannetje bellen en een afspraak maken.
Hopelijk kan hij mij meer info vertellen over welk tarief hij mij adviseerd.
Ik zit alleen met een nadeel: mijn klinisch rapport is van eind februari en hij mag max. 3mnd oud zijn.
Dus ik denk dat ik een nieuwe nodig heb..

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: EFO verzekering? Of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:12

Dat weet ik bijna wel zeker, en wellicht nog foto's, maar dat ligt weer aan het te verzekeren bedrag.

Perla

Berichten: 3694
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: friesland

Re: EFO verzekering? Of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:26

volgens mij moet je vanaf 4500 aan verzekerde waarde er foto's bij hebben.

maar hoe doen ze dat dan als er bijvoorbeeld bemerkingen op de foto's zijn? verzekeren ze dan bijvoorbeeld het rechter voorbeen niet??

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: EFO verzekering? Of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:29

Ligt een beetje aan het probleem of ze uitsluitsel van een been geven of helemaal niet verzekeren.

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Re: EFO verzekering? Of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 00:50

Kijk eens op www. Equinerisk (voorheen Interpolis) heb deze verz. al een aantal jaren en ben super tevreden.

Sowieso is het aan te raden diverse verzekeringen naast elkaar te leggen. Er zit echt zoveel verschil tussen namelijk.

dlintermans
Berichten: 4
Geregistreerd: 26-05-06

Re: EFO verzekering? Of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:26

Omdat ik me nu toch niet kan houden, zal ik even reageren. Wij zijn (en blijkbaar zo te lezen zij we niet de enige) absoluut NIET tevreden van EFO. Wij kochten 3 jaar geleden een paard (zonder papieren) van een handelaar. Toen we dit zelf na wouden laten chippen, bleek hij al een chip te hebben. Zo kwamen we erachter dat het paard papieren had en eigenlijk door de vorige eigenaars was meegegeven met de verzekering om dit te laten slachten! Niets is minder waar dus! De verzekering heeft dit paard doorverkocht (of althans er niet goed op toegezien dat het paard geslacht moest worden) en zo is hij via via bij ons terecht gekomen. Wij hebben met de vorige eigenaars contact gehad dan en zij zijn ook naar hun paard komen zien. Gelukkig hebben ze gezien dat hij nu heel goed is bij ons en gelukkig en dat zijn initiële reden van de slacht (hij werd blind en toen heel gevaarlijk blijkbaar, bij ons echter nooit iets van te merken nu) niet meer van toepassing is. Hij is effectief half blind, maar hij is supergelukkig en voor de rest gezond! De contacten die we toen ook gehad hebben met de verzekeringsmaatschappij ben ik ook heel ontevreden over. Het leek eerst alsof wij de slechterikken waren!!! Zij zijn zelf ook komen vaststellen of het inderdaad om dat paard ging en bekennen uiteraard niets! Het zou volgens hen ergens bij hun tussenpersonen (diegenen die het paard effectief komen ophalen en naar de slacht moeten brengen) foutgelopen zijn. Hoe dan ook, wij hebben hier verder niets meer van gehoord (alleen een jaar terug nog van de maatschappij een telefoon gekregen met een aanzienlijk bod om het paard terug te kopen!! wellicht om alles in de doofpot te steken??). Tot op vandaag kan ik het niet verkroppen dat de maatschappij hier zo makkelijk mee wegkomt! En blijkbaar zijn wij niet de enigen!! Is daar nu echt niets aan te doen vraag ik me dan af?? Misschien niet, maar ik kan alvast wel ons verhaal doen, dat is het minste. Wat anderen hiermee doen, is dan hun keuze. Ik hoop alvast dat het niet meer gebeurt...

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: EFO verzekering? Of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:48

Waaw wat een verhaal.... ik kan me voorstellen dat dit niet alleen bij EFO gebeurd, maar ook elders. Ik heb al meer van dit soort horrorverhalen gelezen. Het zal je gebeuren: je paard naar de slacht en later kun je het opzoeken bij de nieuwe eigenaren???

Heeeel erg!

Uphill
Berichten: 225
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: EFO verzekering? Of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 17:02

Maanling schreef:
Waaw wat een verhaal.... ik kan me voorstellen dat dit niet alleen bij EFO gebeurd, maar ook elders. Ik heb al meer van dit soort horrorverhalen gelezen. Het zal je gebeuren: je paard naar de slacht en later kun je het opzoeken bij de nieuwe eigenaren???

Heeeel erg!


Ik heb dit zelfde jaren geleden meegemaakt op de pensionstal waar ik toen stond. En paard werd afgekeurd wegens kreupelheid en werd overgenomen door een verzekering ( weet niet meer welke ) Hij zou voor de dood weg gaan. Een handelaar zou voor transport zorgen naar het slachthuis. Anderhalf jaar later werd hij echter gezien in de Krimpenerwaard door een stalgenoot. Die was helemaal confuus want het was echt Ramses ( hij had zulke unieke aftekeningen daar was geen tweede van )

Ik praat hier wel over de tijd dat de chip nog niet bestond. Ons was toen al bekend dat er genoeg gehandeld werd voor het slachthuis. Paarden waar ze nog wel brood inzagen werden meegenomen op rust gezet en daarna verhandeld.

De betreffende 'keurige' handelaar was Jan Ketting uit Rockanje.

Arnyek
Berichten: 638
Geregistreerd: 09-09-04

Re: EFO verzekering? Of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:05

En dan iemand die ervaring heeft met een andere verzekering, nl. HippoZorg.
Al mijn schades zijn keurig afgehandeld. Ik had mijn paard uitgebreid verzekerd incl. uitgebreide ziektekosten. Toendertijd volstond een recente klinische keuring tot EUR 4500, daarboven is een rontgenlogische keuring vereist.
Ook mijn paard is een paar maanden geleden afgekeurd en ik twijfelde of hij het lang ging volhouden op de wei. Ik heb toen met de verzekering overlegd en ik kon hem tot 1 september op de wei laten staan voordat ik zou besluiten om hem terug te kopen of te laten overnemen. Helaas is het het laatste geworden. Hij is enorm achteruit gegaan.

Het overnemen is keurig gebeurd. Zie mijn topic op [IM].
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=826275&hilit=

Uphill
Berichten: 225
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: EFO verzekering? Of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:47

Mijn ervaring met EFO is dat zij in het terugkopen van het paard, zodat je zelf de laatste gang kan regelen, zeer soepel zijn. Ik geef nooit een paard of pony zo mee en vertrouw op de blauwe ogen van een derden. Ik ben zelf bij de laatste ademtocht, in eerste plaats voor het dier, in tweede plaats dat je zeker weet dat hij niet weer over een paar maanden ergens opnieuw moet lijden.