knip

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:38

MissVicky schreef:
Vanuit dat oogpunt geef ik je wel weer gelijk maar dat is misschien ook wel een verschil tussen vroegere paardenmensen en die van nu.


Nee hoor, er zijn nog steeds genoeg 'paardenmensen', alleen de mensen met paarden rukken op. Puur gevolg van de goede economie, het wordt voor steeds meer mensen haalbaar een paard te kopen ( en te onderhouden ), die van huis uit niet gewend zijn om met vee/beesten om te gaan.

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 18:17

Begrijp ik maar er komen daardoor ook weer paardenmensen die van de nieuwe stempel zijn en dus wel opgegroeid zijn met paarden maar juist minder "boers" zijn als ik het zo mag noemen. Vind het niet helemaal de juiste benaming maar weet zo even niet hoe ik het anders moet noemen

ikke

Berichten: 37662
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:57

erleyne schreef:
Ik snap wel wat ikke bedoeld, en ik kan het me er helemaal in vinden.
Paardenmensen van de oude stempel kijken nu eenmaal anders naar een paard, veel economischer. Niet dat dat betekent dat ze niet om de paarden geven, in tegen deel. Ze kijken naar wat haalbaar is, en laten het paard in zijn waarde. Dat betekent dus op tijd stoppen met behandelen als het niks meer uithaalt en geen onnodige behandelingen, omdat het paard "niet lekker in zijn vel zit".

Mensen met paarden daarentegen, kijken veel emotioneler naar de dieren. Zij zijn tot alles bereid om het paard in leven te houden en kunnen moeilijker afscheid nemen.

Ik ben qua paarden opgevoed op een boerderij waar melkvee gehouden werd. Daar staan mensen gewoon heel anders tegen hun dieren te kijken dan op de meeste pensionstallen. En dat zegt echt niks over hoe veel ze om hun paard geven, ik heb het idee dat ze daar veel beter af zijn Knipoog Maar persoonlijk krijg ik dan ( door deze 'opvoeding') ook de kriebels van het overdreven gedokter aan beesten.

Héé, een boeredeerne. Kijk dat maakt het leven een stuk simpeler. Welliswaar tweede generatie, maar ik stam uit dezelfde hoek. Mijn opa zaliger was goed gezien in de lokale paardenwereld. Toen ik voor een andere stal ging kijken en de stalbaas uitvond dat ik een kleinzoon was, was het goed, ik mocht komen, geen enkel probleem. Postuum dank aan mijn opa, die nu op zijn wolk met de stalbaas kan praten.........
Dank voor de uitleg, scheelt mij weer een hoop tikwerk Haha!

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:27

Dat dokteren met dieren is niet alleen iets bij paarden, ik zie het nog veel meer bij huisdieren... Caviaatjes die geopereerd worden, katten die koste wat het kost doorbehandeld moeten worden, waarbij je je afvraagt wat voor leven zo'n beest nog heeft... Ja, hij is nog vrolijk... Hoezo vrolijk? Beestje ziet er uitgemergeld uit en is een schim van wat ie geweest is... Maar ja, hij gaat niet in een hoekje zitten doodgaan...

Het klinkt misschien wat hard... Maar de kunst is wel alles in verhouding te blijven zien en te proberen je te verplaatsen in je dier. En voor boeren telt de economische waarde heel sterk. Kan het beest niet meer werken voor de kost? Dan wordt ie verkocht of gaat ie naar de slager...
Laatst nog een boer die zich verbaasde over die paarden hier bij mij in het land die niets staan te doen... Daar hadden ze een andere oplossing voor werd me verteld...

Ik heb niet van die dure paarden. Voor de dood zag ik niet zo zitten en verder moet je paard bij bepaalde verzekeringen klinisch gekeurd worden en heb je leeftijdseisen en de kleine lettertjes vond ik toch wel heel veel uitsluiten...
Wie weet dat ik het paard in de toekomst nog een keer in de verzekering probeer te krijgen, maar Andrew zeker niet.

Luce86Hera

Berichten: 33
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Katwijk

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:10

Mijn paarden zijn ook niet verzekerd, veel te duur en we hebben iets achter de hand mocht er iets mis gaan.

Trennie
Berichten: 1753
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:27

Ik heb mijn paard niet verzekerd omdat hij:
1. niet duur in aanschaf is.
2. ik zo veel geld kwijt ben om hem ook voor ziektekosten te verzekeren, met daarbij altijd eerst een eigen bijdrage als er iets is, dat ik dat geld liever zelf op spaar op een aparte rekening.
3. ik ten allen tijde zelf wil beslissen wat er met mijn paard gebeurd mocht er iets zijn.

Trennie
Berichten: 1753
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:28

Ik heb mijn paard niet verzekerd omdat hij:
1. niet duur in aanschaf is.
2. ik zo veel geld kwijt ben om hem ook voor ziektekosten te verzekeren, met daarbij altijd eerst een eigen bijdrage als er iets is, dat ik dat geld liever zelf op spaar op een aparte rekening.
3. ik ten allen tijde zelf wil beslissen wat er met mijn paard gebeurd mocht er iets zijn.

Siers83

Berichten: 7393
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 16:40

Ik heb mijn paard ook niet verzekerd. Ze is 13 dus heeft niet echt veel zin meer. Oke voor mij was de aanschaf een hoop geld. En heb ook geen spaarpot, maar ja als het nodig is vind ik t geld wel.

playboysches

Berichten: 775
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Uithoorn

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:53

ik heb mijn paard in elk geval WA verzekerd en tegen dood/ongevallen/blijvende ongeschiktheid. ook heb ik mijn tuig verzekerd. deze verzekering is helemaal niet zo duur.

verder wil ik hem graag ziektekosten verzekerd hebben, omdat ik een paard heb dat een beetje een kluns is en altijd wel iets heeft. dit jaar ben ik al aardig wat geld kwijtgeweest aan dierenarts kosten.
eerst maar is kijken of hij door de keuring komt en dan wil ik hem ziektekosten laten verzekeren.
ik heb wel geld achter de hand voor als hij ziek is, maar een verzekering lijkt me toch handiger.

ikke

Berichten: 37662
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:56

playboysches schreef:
ik heb mijn paard in elk geval WA verzekerd en tegen dood/ongevallen/blijvende ongeschiktheid. ook heb ik mijn tuig verzekerd. deze verzekering is helemaal niet zo duur.

verder wil ik hem graag ziektekosten verzekerd hebben, omdat ik een paard heb dat een beetje een kluns is en altijd wel iets heeft. dit jaar ben ik al aardig wat geld kwijtgeweest aan dierenarts kosten.
eerst maar is kijken of hij door de keuring komt en dan wil ik hem ziektekosten laten verzekeren.
ik heb wel geld achter de hand voor als hij ziek is, maar een verzekering lijkt me toch handiger.

Ik mag toch hopen dat je die WA niet apart hebt afgesloten. Indien ja, dan ben je mooi opgelicht door je verzekering. Paarden horen onder je AVP te vallen. Indien dat bij jouw verzekering niet zo is, flikker ze buiten en neem er een die het wel doet.

Sietsss__
Berichten: 53
Geregistreerd: 17-06-07

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:56

mijn paard is ook niet verzekerd omdattie nooit wat heeft en hij was niet zo duur in de aanschaf.. als hij oud word is het voor hem de slacht klinkt banketstaaf maja het is gewoon zo me nieuwe paard word wel verzekerd maar die is kostbaarder

playboysches

Berichten: 775
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Uithoorn

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 23:40

sorry dat ik het vraag maar wat is AVP?

ik heb wel een tijdje terug gehoord, dat je paard onder je eigen WA verzekering valt net zoals met huisdieren, of dit waar is weet ik niet.
bij mij op stal is elk paard verplicht WA verzekerd te zijn, iedereen heeft dus een WA voor zijn paard en ik heb dat dus ook gedaan.
de verzekering is ook helemaal niet duur betaal maar iets van 11 euro per maand voor dus WA, ongevallen/dood en mijn tuig. als de WA eraf zou gaan zou dat misschien een paar euro schelen, maar ik ben liever goed verzekerd.
verzekering is in elk geval wel heel goed, toen ik net een maand verzekerd was hebben ze al een flink bedrag moeten uitkeren. (paard had schade gemaakt aan auto)

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 23:49

Ik heb een bedrag achter de hand mocht er iets nodig zijn. Mijn pony heb ik gekregen.. beestje is 16 en is 3x hoefbevangen geweest verder hebben mensen moeite met het rijde met haar en ik reed haar en verzorgde haar al een lange tijd.. zoon 6 jaar..
Dus toen de keuze bij de mensen kwam inlaten slapen of weggeven is ze naar mij gegaan... Inmiddels 2,5 maand verder is ze afgeslankt loopt ze weer netjes en ook onder t zadel enz..
Geen verzekering voor mij vind t pure geldkloperij

ikke

Berichten: 37662
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:36

playboysches schreef:
sorry dat ik het vraag maar wat is AVP?

ik heb wel een tijdje terug gehoord, dat je paard onder je eigen WA verzekering valt net zoals met huisdieren, of dit waar is weet ik niet.
bij mij op stal is elk paard verplicht WA verzekerd te zijn, iedereen heeft dus een WA voor zijn paard en ik heb dat dus ook gedaan.
de verzekering is ook helemaal niet duur betaal maar iets van 11 euro per maand voor dus WA, ongevallen/dood en mijn tuig. als de WA eraf zou gaan zou dat misschien een paar euro schelen, maar ik ben liever goed verzekerd.
verzekering is in elk geval wel heel goed, toen ik net een maand verzekerd was hebben ze al een flink bedrag moeten uitkeren. (paard had schade gemaakt aan auto)

De APV is wat jij nog WA noemt. Ik neem aan dat je die APV gewoon hebt. En ja, huisdieren, ook je paard, vallen gewoon onder deze verzekering. Sommige verzkeringen stellen het wel op prijs dat de aanwezigheid van het paard gemeld wordt.
Dat je stalbaas die WA eist is eigenlijk overbodig, tenzij je in zo'n gebied woont waar veel mensen uit principe niet verzekerd zijn.
Je bent dus zeer waarschijnlijk dubbel verzekerd en dat is niet alleen vrij zinloos, het zegt ook iets over de mentaliteit (of het gebrek daaraan) van de verzekeringsmaatschappij. Deze hadden je hier namelijk op moeten wijzen! Je bent toch niet verzekerd bij die glasheldere club, mag ik hopen?

Tancreda4

Berichten: 24118
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:39

Ik heb mijn paard niet in de verzekering zitten omdat ze is afgekeurd bij de klinische keuring. Ik zou opzich nog wel kunnen verzekeringen behalve het been waar ze op is afgekeurd, maar hebben we tot nu toe nog niet gedaan. Ik zit er echter wel weer aan te denken om misschien toch weer te laten keuren en te kijken of ik haar alsnog in de verzekering kan krijgen. Dan maar zonder dat ene been (als dat mogelijk is). Hier moet ik me nog even wat meer over laten informeren.

Mijn paard is een grote kluns en heeft altijd wel iets. Als ik een verzekering zou hebben voor ziektekosten zou dat misschien wel enorm schelen (zul je net zien dat je het dan nooit nodig hebt, maar goed, dat is dan ook een positief gevolg eigenlijk Tong uitsteken )

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:56

mijn hengsten waren nooit verzekerd en de merrie die ik nu heb gelukkig wel.

Tancreda4, je kan je paard verzekeren zonder dat ene been.

Ik heb tot nu toe geen spijt gehad van mijn verzekering omdat ik het gewoon kortweg niet op kan hoesten toen ze 2 weken in Utrecht had gestaan. Ben ik eerlijk in. Betaal maandelijks een bedrag wat ik prima kan missen en toen ik 2 keer in de maand een Da op bezoek kreeg en daarna een rekening kreeg van de DA van gem. 250 euro was ik opeens nog blijer met me verzekering. Had ik met mijn miniumloontje niet kunnen toveren!

als je een sterk paard heb (beetje moeilijk om uit te leggen) hoop dat jullie snappen wat ik bedoel met sterk paard dan zou ik het ook niet doen.

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:57

dat was trouwens 4 maanden achter elkaar he.
was gepromoveerd tot vaste klant bij de DA, als ik belde kreeg ik niet eerst klinieknaam en da naam maar gelijk Hey Wen weer crisis?

al weet ik niet of ik trots moet zijn om vaste klant te zijn...

capopjekop

Berichten: 30683
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:04

Mijn pony's zijn niet verzekert, gewoon omdat we er nooit over nagedacht hebben. Mijn ouders betalen de kosten van het onderhoud en mijn pa betaald liever de DA zo dan dat hij iedere maand de verzekering betaald. Daarbij zijn mijn dieren bijna nooit ziek en als ze eens een of andere duurdere operatie moeten ondergaan is daar het geld wel voor.

We zijn verder wel via het ruiterbewijs verzekert voor als we iemand tijdens het rijden schade berokkenen

Semmetje

Berichten: 272
Geregistreerd: 10-02-07

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:10

wij hebben onze pony's niet verzekerd, want als ze dood gaan (bijv.) krijg je je pony toch niet terug!!!
en het is ook best wel duur, en paarden zijn zo ieso in onderhoud al aardig duur..!!

ikke

Berichten: 37662
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:10

capopjekop schreef:
Mijn pony's zijn niet verzekert, gewoon omdat we er nooit over nagedacht hebben. Mijn ouders betalen de kosten van het onderhoud en mijn pa betaald liever de DA zo dan dat hij iedere maand de verzekering betaald. Daarbij zijn mijn dieren bijna nooit ziek en als ze eens een of andere duurdere operatie moeten ondergaan is daar het geld wel voor.

We zijn verder wel via het ruiterbewijs verzekert voor als we iemand tijdens het rijden schade berokkenen

Hetgeen dan weer zinloos is, omdat die schade gewoon onder je AVP valt, tenzij je zo'n pricipieel type bent uit een zekere regio (geloof ik niet). Maar die pa van jou is in ieder geval een verstandige kerel Haha!

capopjekop

Berichten: 30683
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:24

Daar heb ik me ook al niet in verdiept eigenlijk Tong uitsteken Ik verleng dat ding steeds maar omdat ik het mss ooit nodig heb, vandaar.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:07

Mijn paard is niet verzekerd. Dat was ze in het begin wel, maar ik heb haar daar na een half jaar uitgehaald.

De reden waardoor ik overstag ging om haar uit de verzekering te halen was heel simpel. Eens per half jaar (of was het jaar) kwam er iemand van de verzekering de paarden en pony's op stallen bekijken. (manege) Mijn paard deed daar ook aan mee, scheelde tenslotte geld. Ik wist wat mijn paard gekost had en ook wat de andere pensionpaarden etc ongeveer gekost hadden, sommige precies. Nu was het zo, mijn paard zat goed in de spieren, op conditie, niveau etc. Een ander paard was slungelig, niet gespierd, mager, maar wel groter. Volgens die man van de verzekering was dat paard meer geld waard dan mijn paard. Toen ik vroeg waarom, antwoordde hij dat dat door de slachtprijs kwam... Toen heb ik Prisca accuut uit de verzekering gehaald. Eigenlijk dus uit verontwaardigdheid...

Andere redenen zijn:
- ik weet nog niet wat ik wil, mocht Pris echt ziek worden en wil dat dan zelf kunnen beslissen. Bij een verzekering gaan ze automatisch naar de slacht, tenzij je ze voor een bedrag terug koopt.
- Ik heb een spaarrekening waar genoeg op staat om een eventuele operatie of lang ziekbed te kunnen betalen. (mocht die rekening het nog niet halen, dan heb ik nog ouders die dan wel bij willen springen)
- wat ik zou willen verzekeren bestaat niet
- verzekeringen keren in sommige gevallen van dood niet eens uit (in omgeving meegemaakt)
- ik wil niet onnodig lang doorgaan met allerlei middeltjes etc. om voor de verzekering te bewijzen dat mijn paard echt doodziek is (ook in omgeving meegemaakt)

Dat was het wel denk ik Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 08:57

capopjekop schreef:
We zijn verder wel via het ruiterbewijs verzekert voor als we iemand tijdens het rijden schade berokkenen

Dat ben je altijd via de gewone WA verzekering Lachen

Flowtje
Berichten: 26
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:44

Bij ons zijn de twee jonge paardjes verzekerd. Met de bedoeling dat als er iets gebeurt met één van hen, er een startkapitaal is voor een nieuw paard. De dertienjarige is niet verzekerd, daar zal namelijk ook geen nieuw paard voor in de plaats komen.....

Krijtje
Berichten: 4119
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 14:11

Mijn paard is verzekerd tegen dood en blijvende ongeschiktheid voor de sport. Mocht 1 van de twee gebeuren dan krijg ik het bedrag waarvoor hij is verzekerd.

Ik betaal hiervoor een premie van 150,-per jaar.
Dus €12,50 per maand.

Als ik 12,50 per maand zou sparen, ben ik pas na 30 jaar ( Nagelbijten / Gniffelen ) op het bedrag wat ik zou krijgen als hij sterft of ongeschikt wordt.

Kortom, verzekeren is in mijn geval beter dan sparen Lachen