knip

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:54

omdat de verzekering niet eerlijk met paarden omgaat

je paard komt op de paardenmarkt terecht
of als hij onder invloed van zware medicijnen is wordt die illigaal in het buitenland geslacht
of ze worden eerst 3 maanden in een weitje dedumpt waar ze vergaan van de pijn omdat alle medicijnen uit het bloed moeten zijn om vervolgens geslachte worden

nee bedankt geen verzekering voor mij

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:48

Ik ben niet verzekerd.

Zodra je paard 21 is, gooien ze je uit de verzekering. Ik verwacht niet dat ze voor die tijd dood neervalt (ze is nu 15), en de veearts kosten kunnen we zelf wel hebben.
De kans dat wij wat aan de verzekering hebben vind ik niet zo groot.

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:54

daarom moet je ook goed uitkijken welke verzekering je neemt.

als je een eerlijke verzekering hebt komt je paard niet op de paardenmarkt terecht.
er zijn idd verzekeringen die leeftijdsgrenzen hebben,maar heus niet alle

loulou

Berichten: 14813
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:18

wat is volgens jou dan een eerlijke verzekering?

Noraa4
Berichten: 194
Geregistreerd: 27-03-06

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:31

er zijn zeker wel goede verzekeringen!!! die alles vergoeden tot 80%.
laat je goed voorlichten. en dat je niets meer te vertellen zou hebben is een broodje aap verhaal.
het is en blijft jouw paard en daar kan niemand zeggenschap over hebben. alles gaat in goed overleg.
en zit je bij een kliniek die is aangesloten bij die verzekering dan heb je geen toestemming nodig!!! de dierenarts beslist of het een spoedgeval is of niet.

ook hier weer moeten de goede onder de kwade leiden.

suffie
Berichten: 5719
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:05

Fake schreef:
Wel verzekeren, puur vanwege de risico's die je evt. zou kunnen hebben als er een ongeluk zou gebeuren en jij zelf in 1 klap een heleboel onkosten moet vergoeden.


Volgens mij doel je hier op een goede WA verzekering ipv een verzekering voor ziektekosten van je paard.

Olita
Berichten: 241
Geregistreerd: 11-12-05
Woonplaats: Marum

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:18

een verzekering is best prijzig als je het voor meerdere dingen laat doen.
Zelf heb ik een basis verzekering. Ik dacht ook dat ik en mijn pony nooit echt kwalen zouden krijgen dat ik echt een verzekering nodig zouden hebben.. (naief....) en nu staat ze al 9 weken op stal met 2 breuken in een bot in haar been.
Spijt heb ik zeker dat ik alleeneen basis vezekering heb afgesloten... als ik ooit weer een paard koop.. dan weet ik wel wat ik zou doen..

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:03

Ik heb er voor gekozen om mijn paard wel te verzekeren, uitgebreid incl. va kosten.

Toen ik mijn paard 4 jaar geleden kocht wist ik niet precies wat ik aan va kosten kon verwachten. (1e eigen paard) Natuurlijk had ik wel geld achter de hand maar ik zag het niet zo zitten om in een klap duizenden euro's aan bv. een operatie kwijt te zijn. Omdat ik er zeker van wilde zijn dat ik mijn paard wel ten alle tijden de beste medische zorg kan bieden heb ik gekozen voor een verzekering. In mijn geval is dit achteraf gezien een goede beslissing geweest, mijn paard bleek nogal een brokkenpiloot en mijn premie heb ik er dus al dubbel en dwars uit.

Sugar_SL

Berichten: 494
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Sint-Truiden,België

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:06

Mijn paard is verzekerd.
de reden is dat ze dan altijd naar de kliniek kan gaan, we kunnen haar dan altijd helpen

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 21:05

KiWiKo schreef:
ik verzeker niet, omdat ik graag zelf de beslissing maak.

bijvoorbeeld, mijn paard heeft ernstig koliek gehad, zo erg dat hij acuut geopereerd moest worden.... had ik eerst toestemming moeten halen bij de verzekering, (paard nog langer lijden) en als de verzekering zegt, nope paard dood uitkeren is goedkoper, dan moet je je paard in laten slapen of alsnog zelf betalen...

ik hou graag de regie in eigen handen

Ben ik het niet mee eens, althans mijn ervaring is geheel anders...

mijn paard is 2 jaar geleden geopereerd en de operatie/stalling/nabehandelingen/medicijnen...ect..ect... kwamen op een kleine €100,-minder uit als het verzekerde bedrag van mijn paard, ze hebben daar geen seconde moeilijk over gedaan, kon hem zonder discussie laten helpen.

Als mijn paard niet verzekerd zou zijn dan had ik een aardige smak geld kwijt geweest, hij is trouwens uitgebreid + uitgebreide ziektekosten verzekerd en ik heb er tot nu toe alleen maar profijt van gehad.

Als je paard afgekeurd wordt en naar de slacht of ingeslapen moet worden dan kun je dit altijd in eigen beheer houden als je niet het risico wilt lopen dat je paard in de "handel" terecht komt. Je koopt je paard terug van de verzekering en dan kun je zelf bepalen wat en waneer/waar je het laat gebeuren.

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 21:08

justSaar schreef:
omdat de verzekering niet eerlijk met paarden omgaat

je paard komt op de paardenmarkt terecht
of als hij onder invloed van zware medicijnen is wordt die illigaal in het buitenland geslacht
of ze worden eerst 3 maanden in een weitje dedumpt waar ze vergaan van de pijn omdat alle medicijnen uit het bloed moeten zijn om vervolgens geslachte worden

nee bedankt geen verzekering voor mij



pure onzin...je "koopt" je paard terug van de verzekering voor een klein bedrag en je hebt zelf alles in eigen hand......maar er zijn altijd mensen die kiezen voor een paar honderd euro meer uitkeren van de verzekering dan dat ze kiezen voor zekerheid, dit is dus geheel aan jezelf of dit kan gebeuren.

Plukje
Berichten: 1659
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:24

Ik heb Pluk jarenlang naar alle tevredenheid verzekerd en ook ieder jaar mijn jaarpremie eruit gehaald. Toen wij besloten voor een kindje te gaan wilde ik alle 'onnodige' kosten schrappen en heb ik mijn verzekering beeindigd omdat we over een dikke spaarrekening beschikten. Per 01 Januari 2007 was Pluk niet meer verzekerd.

31 Januari 2007 stond Pluk kreupel op stal: peesschede ontsteking, slijmbeursontsteking, verklevingen op de pees en een scheur van 6 centimeter in de diepe buigpees. Pluk moest direct geopereerd worden en enige tijd in de kliniek verblijven. Toen we Pluk gingen ophalen brak de differentieel van onze (vrij nieuwe) auto af.

Nu zijn we een half jaar en 7000 euro (exclusief reparatie auto) verder. Pluk moet nog steeds 1 keer in de 6 weken terug voor controlle wat gemiddeld 400-500 euro kost. Als Pluk nog verzekerd was geweest hadden wij hier maar 25% van moeten betalen.

Als ik kijk naar de afgelopen paar jaar zijn alle bedragen die ik heb gedeclareerd niet zo spannend geweest, maar op jaarbasis kwam ik wel altijd boven mijn jaarpremie van 800 euro uit. Ik had ook nooit verwacht dat ik in zo'n situatie zou komen als ik nu in zit. Maar mocht er na Pluk ooit een nieuw paard komen wordt deze ook weer volledig verzekerd.

blacklight

Berichten: 1010
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Wintelre

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:31

Mijn paarden zijn wel verzekerd. Gewoon voor de aanschafprijs, en dan het pakket met alles erin behalve blijvende kreupelheid want dat werd opeens een paar honderd euro duurder. (wat erg vreemd was, maar goed als hij echt blijvend kreupel is en er pijn aan blijft houden zouden we hem af moeten laten maken en dan is hij wel weer verzekerd ofzoiets) allemaal wel ingewikkeld dus en ik vond het ook een beetje vreemd, maar goed. Er kwam ook zo`n man om te kijken of hij het geld waarvoor we hem verzekerde wel waard was. En die is alleen maar even in de stal geweest, ik snap niet echt hoe hij daar uit op kan maken of hij het bedrag daadwerkelijk waard is. Maar goed hij is in ieder geval verzekerd en dat geeft opzich wel een veilig gevoel. Hoewel er geen bedrag op kan tegen de gezondheid of het leven van mijn paarden

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 02:02

mijn E pony is nooit verzekerd geweest (vonden mijn ouders niet nodig, gewoon omdat ze de dierenarts kosten toch wel kunnen betalen mocht het nodig zijn) als 3 jarige gekocht en van B-Z2+ winstpunten gereden.. wordt een dure verzekering dan bij een Z2 pony.


Btw pony is nooit ziek geweest! geen DA aan te pas gekomen.. dan zouden al je centjes gewoon weggegooit geld geweest in de 5 jaar dat we hem hadden. Sigaar

Tessie1981

Berichten: 314
Geregistreerd: 12-04-05

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 07:56

Ik was ook altijd heel erg aan het twijfelen of ik mijn paard uit de verzekering zou halen. Ik betaal 400,- per jaar, dit is gebaseerd op de aankoopprijs en uitgebreid verzekerd met uitbegebreide ziektekosten dekking.
Wat mij steeds deed twijfelen is dat mijn paard is uitgesloten op zijn voorbenen ivm toontredend staan.
Maar begin deze maand heb ik een kliniek bezoek gehad, hij heeft kissing spines en spat. Hij moest een heel duur infuus en nu heb ik de kosten voor 2 jaar er al bijna uit. Ik kreeg 750,- vergoed van de 1000,-.

ikke

Berichten: 37662
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:30

studiemiep schreef:
mijn E pony is nooit verzekerd geweest (vonden mijn ouders niet nodig, gewoon omdat ze de dierenarts kosten toch wel kunnen betalen mocht het nodig zijn) als 3 jarige gekocht en van B-Z2+ winstpunten gereden.. wordt een dure verzekering dan bij een Z2 pony.


Btw pony is nooit ziek geweest! geen DA aan te pas gekomen.. dan zouden al je centjes gewoon weggegooit geld geweest in de 5 jaar dat we hem hadden. Sigaar

Ik zie ook hier weer premiebedragen voorbij komen die op jaarbasis hoger zijn dan wat ik in 20 jaar paardenbezit aan dierenartskosten heb gehad. Ik zou er zelfs de entingen bij kunnen tellen en dan nog ben ik goedkoper uit. Dus zelfs al zou ik nu opeens 50000 euro aan ziektekosten krijgen, dan nog is het goedkoper geweest voor mij (ik zou eerst eens goed nadenken of ik die 5000 euro wel zou uitgeven).
Het valt mij op dat ook hier veel mensen zich laten leiden door de angst op hoge dierenartskosten en die angst ook bij anderen proberen over te brengen. Bedenk ook dat een niet onbelangrijk deel van dure behandelingen door de eigenaar wordt veroorzaakt en ik heb wel eens het idee dat dierenartsen (onnodig?) duurdere behandelingen toepassen bij verzekerde paarden.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 13:25

paardj schreef:
Mijn paard is verzekerd.
de reden is dat ze dan altijd naar de kliniek kan gaan, we kunnen haar dan altijd helpen

Mijn paard is niet verzekerd en ik kan nog steeds altijd naar de kliniek gaan en haar laten helpen Knipoog
Alleen heb ik dat nog nooit hoeven doen en als ik kijk naar wat ik in 14 jaar aan da-kosten heb gehad en dat vergelijk met de jaarpremies die hier voorbij komen, heb ik toch leuke dingen kunnen doen van het geld dat anderen aan hun verzekeraar geven. Daarbij wil ik inderdaad zelf direct kunnen beslissen wat er moet gebeuren in een noodgeval en niet eerst hoeven overleggen met een buitenstaander met eigen belangen.

Dennis

Berichten: 31491
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 13:35

Mijn pony's hebben zo weinig marktwaarde dat het geen nut heeft om ze tegen dood te verzekeren.

Als ik ze tegen ziekte kosten verzekerd had had ik de kosten van het verzekeren er nooit uit gehad(ook niet nu ik 2x iets duurs gehad heb).

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 13:38

Wij hebben ooit één paard verzekerd, en dat doen we echt nooit meer. Die mensen vinden altijd wel iets om onder de uitbetaling uit te komen ( je paard in een wei zetten die afgezet is met een hek is tegenwoordig ook al nalatigheid van de eigenaar Gestoord ). Daarnaast is het me te duur en wil ik zelf beslissen hoe, wanneer en door wie ik mijn paard laat behandelen ( of niet ). Ik ben in de jaren dat ik mijn huidige paard heb, nog minder dierenartskosten kwijt geweest dan één maand premie die ik zou moeten betalen.
Ik heb zelf een spaarpotje, en als ik het nodig vind, wordt mijn paard behandeld, daar hoef ik echt niet bang voor te zijn.
Ongevallenverzekering is ook zo'n pot nat, daar wordt dus echt bijna nooit iets bij uitgekeerd ( lees de hele kleine lettertjes maar eens heel goed). Nee hoor, allemaal geldklopperij, ik maak mijn zuurverdiende centjes liever zelf op.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:29

bovendien dat tegen de dood verzekeren..??

net of je dan dat geld wilt hebben!! nou ik niet hoor, je paard is al dood en das erg genoeg dan hoef ik die rotcenten ook niet.


Kijk als je een paard hebt van een x bedrag dan wordt het al anders, maar onder de 10.000 euro vind ik het niet meer interesant hoor.

En heb idd ook een idee dat het een HYPE is....

ikke

Berichten: 37662
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:49

studiemiep schreef:
En heb idd ook een idee dat het een HYPE is....

Nee, het is handig inspelen op angstgevoelens van paardenbezitters. Naarmate het aantal paardenmensen afneemt en er meer mensen-met-paarden komen, neemt de onzekerheid toe. Daar springen verzekeringen handig op in.
Dat sommigen nu meer ziektekosten hebben dan ze premie betalen, kwam 20 jaar geleden nauwelijks voor, dan ging het paard naar de slager, al dan niet via de onderlinge verzekering. 20 jaar geleden was zo'n uitgebreide verzekering nauwelijk mogelijk, maar ja, tegenwoordig moet kennelijk tot elke prijs een paard behouden kunnen worden.........

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:24

Dat ben ik niet met je eens ikke, ik denk dat het niks te maken heeft met paarden mensen of mensen met paarden. Sommige mensen hebben genoeg geld achter de hand om hun paard niet te verzekeren, andere hebben dat niet en weer andere zijn bang voor de risico's van verzekeren, zoals je scheel betalen en bij een dure grap niks uitbetaalt krijgen door kleine lettertjes.
Misschien kun je onderbouwen waarom je denkt dat mensen met paarden onzekerder zijn als paardenmensen?
Want i.m.o. zou het eerder andersom zijn, paardenmensen zouden dan denk ik verder gaan voor hun paard en dus verzekeren zodat je alles voor je paard kunt betekenen ( als je tenminste zelf geen goed potje heb)
Denk dat mensen met paarden eerder ervoor kiezen hun paard te laten inslapen.

Dan ben ik er wel vanuit gegaan dat paardenmensen echt veel om hun paard geven en mensen met paarden minder maar dat is natuurlijk ook iets waar we uren over door kunnen discusieren, wanneer is iemand een paarden mens en wanneer is iemand een mens met paarden?

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:30

Ik snap wel wat ikke bedoeld, en ik kan het me er helemaal in vinden.
Paardenmensen van de oude stempel kijken nu eenmaal anders naar een paard, veel economischer. Niet dat dat betekent dat ze niet om de paarden geven, in tegen deel. Ze kijken naar wat haalbaar is, en laten het paard in zijn waarde. Dat betekent dus op tijd stoppen met behandelen als het niks meer uithaalt en geen onnodige behandelingen, omdat het paard "niet lekker in zijn vel zit".

Mensen met paarden daarentegen, kijken veel emotioneler naar de dieren. Zij zijn tot alles bereid om het paard in leven te houden en kunnen moeilijker afscheid nemen.

Ik ben qua paarden opgevoed op een boerderij waar melkvee gehouden werd. Daar staan mensen gewoon heel anders tegen hun dieren te kijken dan op de meeste pensionstallen. En dat zegt echt niks over hoe veel ze om hun paard geven, ik heb het idee dat ze daar veel beter af zijn Knipoog Maar persoonlijk krijg ik dan ( door deze 'opvoeding') ook de kriebels van het overdreven gedokter aan beesten.

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:35

Vanuit dat oogpunt geef ik je wel weer gelijk maar dat is misschien ook wel een verschil tussen vroegere paardenmensen en die van nu.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:35

Ik krijg de indruk dat jij een andere definitie hanteert voor "paardenmensen" dan Ikke Knipoog
Het gaat niet om hoeveel je van je paard houdt (helpt wel als je dat doet), maar hoeveel verstand van zaken je hebt. Heel veel mensen laten voor elke scheve scheet de dierenarts komen, dat zijn je "mensen-met-paarden", die hebben baat bij die verzekering. Paardenmensen hebben over het algemeen goed inzicht in wanneer het zinvol is om de DA erbij te halen, maar evenzeer het inzicht wanneer het niet nodig is, omdat ze zelf weten hoe je met bepaalde zaken om moet gaan. Verder kijkt een paardenmens naar het nut van een handeling voor het paard, als dat geen paardwaardig leven meer kan hebben, dan neem je tijdig het besluit tot inslapen. Ik heb ondertussen al diverse keren meegemaakt dat mensen-met-paarden dat besluit niet willen nemen en dus door laten dokteren terwijl hun paard pijn heeft en niet meer echt paard kan zijn.
Je kunt het al zien aan de volgorde van de woorden: bij een paardenmens staat het paard voorop, bij mensen-met-paarden de mens......