knip

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imre

Berichten: 14211
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:49

Evelijn schreef:
Ik heb m'n paard niet verzekerd. De redenen:
1. hij was niet verzekerd en al bijna boven de leeftijdsgrens
2. hij was niet zo duur in aanschaf
3. dingen waar ik hem voor zou willen verzekeren, zijn niet mogelijk of in mijn ogen te duur
4. ben ook niet van overtuigt dat hij door de keuring zou komen

Verhalen over naar de verzekering over laten gaan na afkeuring en dan paard toch weer levend terug vinden op marktplaats e.d. hebben het imago van verzekeringen ook niet beter gemaakt. Ik neem de beslissingen rondom me paard liever zelf. Dure ingrepen als koliekoperaties e.d. die zitten er gewoon niet in. Dat wil ik mijn paard ook niet aandoen. Dan mag hij gewoon naar de paardenhemel.


Zelfd redenen. Mijn paard was al 17 toen ik hem kocht, te oud dus voor de meeste verzekeringen.

Sansevieria
Berichten: 4224
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:56

ik heb ze de laatste jaren niet meer verzekerd, toen ik er nog 2 had wel, dat was wat betreft kosten wel te overzien, maar nu met 4 stuks werdt me dat ten eerste te duur, ten tweede, mijn oudste is nu 17, die had met 16 zowieso uit de verzekering gemoeten,

en daarbij al die verhalen, doorverkochte paarden etc, niet willen uitkeren, ik heb het uit eerste hand meegemaakt bij een vriendin, die had een arabisch hengstveulen voor een aardig bedrag verzekerd, goeie afstamming, uit een redelijk dure moeder, beestje kreeg een klap, been op een gruwelijke wijze gebroken, het beentje bungelde er echt alleen nog aan een pees aan, en op het moment dat ze daar stonden lang met 3 dierenartsen moeten debateren of het arme ding eindelijk ingeslapen mocht worden van de verzekering, ze vonden het nog wel de moeite waard om te opereren, de idioten Boos! (sorry voor de uitdrukking) het weefsel was afgestorven geweest, of het veulen doodgebloed tegen die tijd dat je ergens in een kliniek geweest was, nog los van alle pijn en ellende tijdens de revalidatieperiode,

mijn man is erbij geweest, die heeft er weken niet van geslapen, en dat heeft mij toen ook direkt laten beslissen ze uit de verzekering te doen,

als er eentje ziek wordt, hier is een reservepotje voor, en als je er vier hebt, ben je denk ik niet zo snel met een nieuwe ervoor in de plaats kopen, als je er een hebt zou dat denk ik wel anders zijn.

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:58

Wij hebben onze 2 paarden ook niet verzekerd. We hebben ze puur voor de recreatie en ze waren ook niet duur in aanschaf. Wel heb ik even bij de verzekering nagevraagd of eventuele schade aangebracht door de paarden wel verzekerd was, want dat vond ik wel heel belangrijk.
Overigens is het feit dat ze niet verzekerd zijn absoluut geen belemmering om de DA te laten komen als het nodig is en te laten doen wat nodig is!

Clyde
Berichten: 883
Geregistreerd: 29-04-05

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:00

Mijn paard was te oud voor de verzekering 16 jaar toen ik hem kocht.

ChristaMoor

Berichten: 2641
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:01

Wel verzekerd, omdat ik de verantwoording heb genomen een eigen paard te nemen, en daarvoor ook de da of kliniek moet kunnen betalen. In eens een bedrag van zo'n 2000 euro bv. kan ik niet missen, de driemaandelijkse premie voor de verzekering wel. Zou ze onverwachts naar de kliniek moeten, dan is hiervoor iig geld vanuit de verzekering.

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:18

Evelijn schreef:
Dat je trouwens weer een startbedrag hebt voor een nieuw paard als je hem voor de doodverzekerd dat lijkt me wel van toepassing bij paard van 10.000 euro maar die van mij heb ik nog niet eens voor een kwart daarvan gekocht dus dan is sparen een betere optie.


Ik heb die van mij voor veel minder dan een kwart van het bedrag gekocht. Als hij me nu dood neer zou vallen krijg ik van de verzekering meer geld terug dan dat ik er voor betaald heb.

Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor een paard je weer wilt kopen. Ik kan voor wat ik wil voor het bedrag wat ik weer zou krijgen een leuk jong paard weer kopen.

En er komt bij dat het fonds gewoon heel erg goedkoop is en ik weet dat dit fonds (uit ervaring van anderen) correct omgaat met het paard mocht het afgekeurd worden om de een of andere reden.

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:27

mijn paard is wel verzekerd.
ik betaal 150euro per jaar,maar dan zijn de dierenartskosten wel voor mijn rekening.
ik weet 200% zeker dat ze bij deze verzekering correct omgaan met de paarden,en dat vind ik ook belangrijk.
als er wat is word en snel correct gehandeld.
ik heb mijn paard onder andere verzekerd voor brand/bliksem/blijvende kreupelheid.

Ambiiee

Berichten: 1221
Geregistreerd: 07-01-07

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:06

Ik heb mijn jaarling wel verzekerd.. Dood en ongevallen, en uitgebreide ziekte kosten.. Gewoon om het feit dat ik dan zeker weet niet in geld nood te komen.. Mijn merrie van 23 heb ik niet verzekerd.. Als daar ooit wta mee zou gebeuren komen er toch geen operaties of wat dan ook.

Noraa4
Berichten: 194
Geregistreerd: 27-03-06

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:01

mijn vorige paard was niet verzekerd .........dat heb ik geweten Verdrietig . na een ongeluk en anderhalf jaar revalideren verder heeft me dat in totaal 16.000 gulden gekost. een hoop geld maar als je gek bent op je dier wil je alles proberen. je schrikt je rot wat een operatie kost, foto's, injecties en dan niet vergeten wat je per dag al aan stallingsgeld moet betalen op de uithof.

het paard wat ik nu heb is wel verzekerd en dat vind ik een rustgevend idee.

avanoort
Berichten: 1443
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:03

Mijn paard is niet verzekerd omdat hij te oud is!
26 jaar! Haha! Haha! Haha!

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:45

Ik heb mijn paardje niet verzekerd. Ze was niet zo duur, en ik weet zeker dat ik binnen de 3 tot 5 jaar meer kwijt zou zijn aan de verzekering dan aan m'n aanschaf van het paard.

Daarbij vind ik het een walgelijk systeem dat je weet ik hoe lang betaald voor een paard, en zodra ze 21 zijn ze er alsnog uitgegooit worden.

Ravenna
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-02-06

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:52

mijn vorige merrie hebben we toen wel verzekerd (en gelukkig maar want wel geld gekregen toen we haar in moesten laten slapen "dus hebben we in ieder geval nog wat overgehouden").
mijn ruin heb ik nu niet verzekerd maar twijfel of ik dat nog ga doen.
dan heb ik nog een probleem met verzekeren want het is een paard dat niet zomaar voor een laag bedrag verzekerd kan worden (het is een heel lang verhaal om uit te leggen).
maar misschien dat ik het toch nog ga doen Bloos

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:17

Mijne is alleen verzekerd voor schade aan derden...

Voor de rest vind ik verzekeringen vaak pure geldklopperij en word je als het nodig begint te worden(>16) er uit gekegeld. Of ze vinden weer een of ander muggezifterig regeltje dat ze zo kunnen aanpassen waardoor ze niet moeten uitbetalen. Nope liever een spaarpot en desnoods een lening bij mijn ouder als het echt nodig moet zijn.

vb. van een niet-paard gerelateerd onderwerp. Mijn broer is met zijn koersfiets achterop een correct geparkeerde wagen geknald, eigenaren van die auto nergens te bekennen (ja mijn broer heeft altijd wat aparts). Dus volledig mijn broer zijn fout. Er was best wel wat schade aan de auto, dus mijn broer schakelt de verzekering in. Ok hij moest wel de schade aan de auto betalen. Maar moesten die mensen van de auto, dus niet hun verzekering, aan hem een "emotionele" schadevergoeding betalen van zo'n 250EUR. U leest het goed. Die mensen doen niks fout, mijn broer haalt een domme actie uit en krijgt 250EUR? Die mensen uit die auto konden daar niet echt mee lachen.

Verzekeringswereld is krom.

Fake
Berichten: 2419
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:44

Wel verzekeren, puur vanwege de risico's die je evt. zou kunnen hebben als er een ongeluk zou gebeuren en jij zelf in 1 klap een heleboel onkosten moet vergoeden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:47

ik verzeker niet, omdat ik graag zelf de beslissing maak.

bijvoorbeeld, mijn paard heeft ernstig koliek gehad, zo erg dat hij acuut geopereerd moest worden.... had ik eerst toestemming moeten halen bij de verzekering, (paard nog langer lijden) en als de verzekering zegt, nope paard dood uitkeren is goedkoper, dan moet je je paard in laten slapen of alsnog zelf betalen...

ik hou graag de regie in eigen handen

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:50

Ik ben WA verzekerd, ook voor schade die mijn paard aanricht. Maar hij is niet voor de ziektekosten verzekerd Mijn ouders betalen mijn paard, en hebben toen uitgerekend dat het goedkoper is om hem niet te verzekeren. Natuurlijk blijft het een kansberekening, en kan het paard een been breken en een operatie van ik weet niet hoeveel geld moeten ondergaan. Maar over het algemeen zijn we de afgelopen 10 jaar dat ik eigen paarden heb, goedkoper uitgeweest zonder verzekering Lachen

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:51

KiWiKo schreef:
ik verzeker niet, omdat ik graag zelf de beslissing maak.

bijvoorbeeld, mijn paard heeft ernstig koliek gehad, zo erg dat hij acuut geopereerd moest worden.... had ik eerst toestemming moeten halen bij de verzekering, (paard nog langer lijden) en als de verzekering zegt, nope paard dood uitkeren is goedkoper, dan moet je je paard in laten slapen of alsnog zelf betalen...

ik hou graag de regie in eigen handen



Ik wist helemaal niet dat dat zo werkt Verward Wat raar zeg.. zo gaat het toch ook niet met mensenziektekostenverzekeringen? Heel apart... op die manier haal je toch zeker nooit je premie eruit? Scheve mond

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:52

Hoi,
ik heb in het verleden ook altijd mijn paarden verzekerd gehad bij het paardenfonds in ons dorp, totdat mijn paard met een gebroken hoefbeen op stal stond en niet meer beter zou worden. Het paardenfonds is een verzekering die met handelaren in de buurt afspraken heeft gemaakt en mijn paard werd dus ook door een handelaar opgehaald. Ik was toe zelf bedlegerig en kon dus niet mee naar het slachthuis. Ik moest toen maar in die handelaar geloven dat hij mijn paard meteen naar het slachthuis zou brengen. Helaas is deze handelaar + nog een paar waarvan ik weet dat ze opkopen van verzekeraars alleen maar uit op een paar €€€€ verdienen en weet dus ook dat er paarden weer in de handel terecht komen. Alleen al daarom heb ik mijn paarden NIET VERZEKERD!! Als 1 van mijn paarden om wat voor reden niet langer kan leven, laat ik hem/haar bij huis inslapen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:57

verootjoo schreef:
KiWiKo schreef:
ik verzeker niet, omdat ik graag zelf de beslissing maak.

bijvoorbeeld, mijn paard heeft ernstig koliek gehad, zo erg dat hij acuut geopereerd moest worden.... had ik eerst toestemming moeten halen bij de verzekering, (paard nog langer lijden) en als de verzekering zegt, nope paard dood uitkeren is goedkoper, dan moet je je paard in laten slapen of alsnog zelf betalen...

ik hou graag de regie in eigen handen



Ik wist helemaal niet dat dat zo werkt Verward Wat raar zeg.. zo gaat het toch ook niet met mensenziektekostenverzekeringen? Heel apart... op die manier haal je toch zeker nooit je premie eruit? Scheve mond


les een bij de school van verzekeraars is ......... probeer altijd onder uitkering uit te komen, en als je dan toch uit moet keren, zorg ervoor dat dit zo weinig mogelijk is......

dus als de operatie duurder is dan het geld waar het paard voor verzekerd is, dan mag je het dier gewoon af laten maken

totall loss noemen ze dat Haha!

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:15

mwa...misschien toch eens een verzekeringsbedrijfje op gaan richten Schijnheilig Klinkt alsof je daar heul erg rijk van wordt Tong uitsteken

Maar goed...ik weet nu dus dat geen een paard van mij ooit meer wordt verzekerd Scheve mond

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:16

hoe denk je dan dat ze al die mooie grote kantoren kunnen betalen en de dir met een tonnetje of 6 per jaar naar huis gaat Lachen

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 01:50

KiWiKo schreef:
ik verzeker niet, omdat ik graag zelf de beslissing maak.

bijvoorbeeld, mijn paard heeft ernstig koliek gehad, zo erg dat hij acuut geopereerd moest worden.... had ik eerst toestemming moeten halen bij de verzekering, (paard nog langer lijden) en als de verzekering zegt, nope paard dood uitkeren is goedkoper, dan moet je je paard in laten slapen of alsnog zelf betalen...

ik hou graag de regie in eigen handen

Exact de reden waarom mijn paard ook niet verzekerd is, ik wil alles zelf beslissen en niet wachten op een of ander oordeel.
Teveel ellende mee gezien.

pNg

Berichten: 349
Geregistreerd: 18-01-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 01:53

mijn paard is te oud en heb haar nog niet zo lang!

elizahbep

Berichten: 585
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 21:59

heej,
toen ik mijn paard net had gekocht (heb haar eerst een paar maanden geleast) zou zij gekeurt worden maar de veearts ging op eens op de vakantie. (we lieten haar keuren voor de verzekering) toen de veearts weer terug kwam van zijn vakantie ging ik op ponykamp. en zou ze op een woensdag gekeurt worden. alleen werd ze de zaterdag daarvoor spierbevangen... de keuring kon dus niet door gaan en we waren nog niet verzekerd. om een lang verhaal kort te maken... we moesten 1400 euro betalen omdat we iets te laat waren met de verzekering

dus neem een verzekering voor als er iets gebeurt. (mijn paardje heeft echter nooit iets dus we hadden niet verwacht dat ze spierbevangen zou worden).

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 23:25

KiWiKo schreef:
ik verzeker niet, omdat ik graag zelf de beslissing maak.
ik hou graag de regie in eigen handen


zelfde reden hier. ik zorg zelf wel dat ik geld achter de hand heb. mocht het niet genoeg zijn kan ik altijd lenen bij mijn ouders.

en mocht het echt te gek worden dan laat ik hem inslapen. op zo'n moment heb ik geen zin om ook nog eens prutsmuts te hebben met de verzekering.