knip

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:38

Alina schreef:
Mijn paard is verzekerd tegen dood en blijvende ongeschiktheid voor de sport. Mocht 1 van de twee gebeuren dan krijg ik het bedrag waarvoor hij is verzekerd.

Ik betaal hiervoor een premie van 150,-per jaar.
Dus €12,50 per maand.

Als ik 12,50 per maand zou sparen, ben ik pas na 30 jaar ( Nagelbijten / Gniffelen ) op het bedrag wat ik zou krijgen als hij sterft of ongeschikt wordt.

Kortom, verzekeren is in mijn geval beter dan sparen Lachen

Keren ze altijd dat vaste bedrag uit? Dus ook als het paard over bijvoorbeeld 10 jaar ongeschikt wordt voor de sport? Of is hij dan opeens een stuk minder waard?

swatch
Berichten: 1387
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:19

Ik had mijn paard tijdens mijn studie voor ongeschiktheid en ziekte verzekerd. Gewoon omdat dat een periode is, waarin je bijvoorbeeld een paar duizend euro voor een koliekoperatie minder makkelijk kan missen. En als je het dier verzekerd hebt, dan gebeurt er natuurlijk niets. (murphy's law..)
Inmiddels werkzaam en na jaren dikke premie betaald te hebben, toch het paard uit de verzekering gehaald. (en dat gaat gelukkig ook al jaren goed!)

AaronYve

Berichten: 10505
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:23

Mijn paard is wel verzekerd, en kost nog geeneens zoveel, onder de €100 per jaar.
Meen iets van 86,- Hij is verzekerd voor noodslachting en schade aan andere.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 08:23

Waratje schreef:
Alina schreef:
Mijn paard is verzekerd tegen dood en blijvende ongeschiktheid voor de sport. Mocht 1 van de twee gebeuren dan krijg ik het bedrag waarvoor hij is verzekerd.

Ik betaal hiervoor een premie van 150,-per jaar.
Dus €12,50 per maand.

Als ik 12,50 per maand zou sparen, ben ik pas na 30 jaar ( Nagelbijten / Gniffelen ) op het bedrag wat ik zou krijgen als hij sterft of ongeschikt wordt.

Kortom, verzekeren is in mijn geval beter dan sparen Lachen

Keren ze altijd dat vaste bedrag uit? Dus ook als het paard over bijvoorbeeld 10 jaar ongeschikt wordt voor de sport? Of is hij dan opeens een stuk minder waard?


Als hij een bepaalde leeftijd heeft bereikt ( die kan per verzekering verschillen ), gooien ze hem er gewoon uit. Al die jaren premie voor niks betaald Knipoog

piewie

Berichten: 1920
Geregistreerd: 11-05-07

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 08:40

he hallo,
Ik heb mijn paarden verzekerd bij een onderlinge verzekering van boeren. Dit kost 22 euro in het half jaar en ze komen elk half jaar checken of de verzekerde waarde nog correct is.
Hij is voor alles verzekerd doodslag, ziekte enz. ik krijg 75% van het verzekerde bedrag terug.
Dit heb ik altijd al gedaan bij mijn paarden en ik ben nog geen 1x op de koffie gekomen, in tegenstelling tot mijn vriendin.

Zij had vorig jaar een paard gekocht.... gekeurd en al en alles was goed. Maar ze wilde hem niet laten verzekeren. Nu is heeft het paard spat aan zijn achterspronggewricht!!! Dit is niet mee te verhelpen. Dit heeft haar in totaal ongeveer 1600 euro gekost!!!! Dit komt dus op haar eigen kosten terecht. Nu de behandeling gestopt is, moet ze er serieus over na gaan denken om het paard in te laten slapen. Ze krijgt dus geen geld terug van de verzekering en moet dus erg lang sparen voor een ander paard, aangezien ze een alleen staande moeder is.
Het heeft haar dus meer gekost, want als ze verzekerd was, had ze deze kosten deels vergoed gehad.

Je hoeft je paard niet te verzekeren, maar aan dit verhaal zie je maar, dat het best noodzakelijk is. een veearts kost behoorlijk wat geld en als ik dit deels vergoed krijg vind ik dit prima, zo kan ik de kosten onder drukken en komt het niet alleen uit mijn eigen portomonee.

Yinari

Berichten: 3639
Geregistreerd: 19-08-05

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:02

Onze paarden zijn jarenlang wel verzekerd geweest, ook onze pony is tot haar 25ste jaar in de verzekering geweest.

Toen we met ons paard problemen kregen bleek dat je vrijwel nooit iets uitgekeerd krijgt, en we hadden niet eens de basisverzekering maar met extra's. We hebben ook niet van die verschrikkelijk dure paarden dus het was gewoon voordeliger om ze eruit te halen. Pony heeft maar 400 euro (omgerekend) gekost en paard c.a. 1200 euro. Shetlanders zijn rond de 50-100 euro geweest en de IJslander hebben we nooit in de verzekering gehad.

Niet van die bedragen die je direct mist als je paard onverhoopt komt te overlijden. Daarbij, wanneer we ellende hadden kregen we toch niets. Dat is voor ons de reden geweest om ze uit de verzekering te halen.

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:37

Mijn pony is wel verzekerd!
Je weet nooit wat er gebeurd Knipoog
Ik weet trouwens niet hoeveel t kost oid.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:45

erleyne schreef:
Waratje schreef:
Keren ze altijd dat vaste bedrag uit? Dus ook als het paard over bijvoorbeeld 10 jaar ongeschikt wordt voor de sport? Of is hij dan opeens een stuk minder waard?


Als hij een bepaalde leeftijd heeft bereikt ( die kan per verzekering verschillen ), gooien ze hem er gewoon uit. Al die jaren premie voor niks betaald Knipoog

Mjah, dat idee had ik ook al, maar bij gebrek aan verzekering heb ik ook geen polis om eens uit te spellen voor dit soort aardigheidjes Knipoog
En als paarden worden verkocht voor er iets gebeurt, heb je dit soort dingen niet door ook. Hoe ouder het paard is als je het in de verzekering doet, hoe lager het uit te keren bedrag, dus de volgende eigenaar betaald ook weer braaf 12,50 (of zo) voor een lager uitkeringsbedrag, mocht het paard vòòr verkoop iets overkomen, krijgen ze wat geld, maar gebeurt er niets gooien ze het paard uit de verzekering als het risico echt aan de orde is. 't Is een manier van geld verdienen, hè? Geld, geld!

GiGi_90

Berichten: 658
Geregistreerd: 14-12-05

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:17

*ik houd dit topic even in de gaten*

kysia

Berichten: 122
Geregistreerd: 21-09-04

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:59

mijn paarden zijn niet verzekerd
zou ook niet weten waarom ik het wel zou doen
mijn merrie is begin dit jaar geopereerd aan koliek en sukkeld nu met nieren en lever
kort om ze kost klauwen vol geld
even goed zit ik er niet mee dat ik 14 jaar geleden mijn verzekering na 1 jaar voor haar heb op gezegt
ik had dan al die jaren voor nop betaald want op het moment van de elende was ze niet meer verzekerd geweest vanwege dr leeftijd.....

gelukkig had ik een `potje`als dit niet zo was geweest was ik naar de bank gestapt
je bent dan net zo duur uit met aflossen als dat je verzekerd ben alleen betaal je dan pas als het echt nodig is...alles liever dan premie voor niks betalen

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:19

Wij hebben Anouar verzekert voor levensbedreigende dingen zoals botbreuken en koliekoperaties enzo.
Mocht er iets gebeuren en hij is nog te redden duur een dure behandeling dan moet hij die gewoon krijgen.

ikke

Berichten: 37662
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:23

Lenneke_ schreef:
Wij hebben Anouar verzekert voor levensbedreigende dingen zoals botbreuken en koliekoperaties enzo.
Mocht er iets gebeuren en hij is nog te redden duur een dure behandeling dan moet hij die gewoon krijgen.

Maar stel dat Anouar 4000 euro waard is volgens die verzekering en de behandeling van een seriues geval gaat je 5000 euro kosten; betaald die verzekering dan het VOLLEDIGE bedrag??

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:11

M'n ouders hebben alles uitgezocht met die verzekering, dus hoe of wat precies weet ik niet.
Maar stel dat ze maar 4000 van de 5000 betalen dan is het voor ons nog maar 1000 euro.
Om de waarde van Anouar terug te krijgen interesseert me niet

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:15

Ik heb mijn paarden zelf (tussen 5,25% en 9,75%* v.d. verzekerde waarde per jaar)bij Efo verzekerd en ziektekosten Uitgebreid Plus (á 200 euro per jaar).
80% vergoeding en alleen geen fysio e.d. verzekerd (nog niet).

Als je redelijk wat geld achter de hand hebt dat je een eventuele dure behandeling kan betalen, dan hoef je niet per se te verbeteren. Als je dat niet kan is verzekeren vaak verstandiger. Maar: er wordt niet meer uitbetaald dan de verzekerde waarde. Als zo'n behandeling moet worden uitgevoerd nemen verzekeringen het paard vaak over. Als je dat net wilt is je paard niet meer verzekerd en moet je dus alsnog de kosten zelf betalen.


* Hoe hoger de verzekerde waarde, hoe hoger het percentage.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:18

Achteraf gezien hadden we beter de uitgebreide kunnen nemen, we hebben de laatste tijd nogal wat dierenarts kosten gehad.
Maar ja, achteraf is makkelijk praten.

Chocotof

Berichten: 3597
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Boxtel.

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:41

Ik heb mijn pony niet verzekerd omdat ik zelf wil beslissen
wat er met haar gebeurt mocht het mis gaan.

Mocht ze verder een dure ingreep nodig hebben
dan betaal ik dat van mijn spaargeld.
Waarom? Omdat iemand die ik ken haar paard had
verzekerd en toen het paard uiteindelijk iets kreeg
het nog niet vergoed werd.

Yinari

Berichten: 3639
Geregistreerd: 19-08-05

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:44

Ja, dat niet-vergoeden was voor ons ook de hoofdreden. Óf je moet een superuitgebreide verzekering hebben maar dan betaal je je ook scheel.

Zelf beslissen kan tegenwoordig ook met een verzekerd paard, want je kunt hem weer terugkopen van de verzekering.

moonfish13
Berichten: 18248
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:44

ik weet niet of ik mijn paard zou laten verzekeren...
maar wat ik wel weet is als mijn paard veel pijn zou hebben en er zou een lange pijnlijke behandeling moeten komen en mijn paard ziet de lol er niet van in.... ik weet het niet als het 100 % zeker is dat het goed komt zou ik er voor gaan, als het zo zou zijn dat het bijvoorbeeld 10% kans zou zijn dat ie t zou redden of er pijn aan zou blijven houden, dan mag hij van mij naar de paardenhemel.

dlintermans
Berichten: 4
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Wat is de reden om je paard wel of juist NIET te verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:45

Ik kan niet veel tips geven omtrent verschillende maatschappijen enzo, maar wel misschien een verhaal meegeven van wat hebben meegemaakt (meerbepaald negatieve ervaring met EFO)... Omdat ik niet sterk ben met informatica-toestanden, kan ik het hier niet plaatsen, maar als je volgens mij via mijn profiel ofzo gaat, kan je wel zien welke berichten ik al eerder geplaatst heb (en dat zijn er nog niet veel...).