paard doorverkocht met gebrekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 17:10

En dan blijft het mij toch verbazen dat dit paard dus goedgekeurd is door een dierenarts....

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 17:15

ik zou als koper zijnde ook echt zeker wel achter die eerste foto's aangaan en ze door een onafhankelijke DA nog eens laten nakijken.. daarnaast zou ik het keuringsrapport willen zien...

Anoniem

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:06

Tiessie schreef:
En dan blijft het mij toch verbazen dat dit paard dus goedgekeurd is door een dierenarts....



Ik had bijna een paardje gekocht dat door de verkopende dierenarts goedgekeurd was. Ik zag dat hij niet helemaal zuiver was achter. Ik wilde hem weer laten keuren maar door mijn dierenarts. Paps werd kwaad en het mocht NIET! Paard was nl al eerder afgekeurd en hij wilde het risico niet weer nemen. Onder 1 hoedje?? Het is maar hoe je het bekijkt, ik heb iig het paard laten staan. Paps heeft vast een goede DA getroffen. Paps was ex koeienboer, DA misschien wel goede maatjes met de boeren in de omgeving.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:01

Er is ook een DA geweest die 'n jong paard met arthrose had goedgekeurd, met een "ach, een beetje arthrose is niet zo erg". Dit paard was ook als sportpaard verkocht, en binnen afzienbare tijd ingeslapen wegens extreme arthrose. De nieuwe eigenaren hebben die DA toen aan weten te klagen, dat heeft allemaal op bokt gestaan.

Dus ja, keuringen zijn ook niet onfeilbaar, maar in ieder geval betrouwbaarder dan verhalen van verkopers...

Ik ben zeker ook benieuwd naar een onafhankelijke mening over de foto's waarop HKO 3 geconstateerd werd, en ook naar eventuele behandelingen die het paard recent heeft ondergaan... Als er pijnstillers in 't spel zijn geweest (wat imo toch de enige oplossing is voor het raadsel, als een paard vóór de koop gereden kan worden zonder problemen, maar na de koop nog niet eens 'n paar uurtjes op de wei kan - een paardenbeen is niet zomaar overbelast) moeten deze pijnstillers toch ergens vandaan zijn gekomen.

ikke

Berichten: 37662
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:05

Tiessie schreef:
En dan blijft het mij toch verbazen dat dit paard dus goedgekeurd is door een dierenarts....

Welke dierenarts??

j0rinda

Berichten: 412
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:15

ik weet het niet meer helemaal zeker maar dacht dat het xxxxxx was en dat de kopende partij hier mee kwam, maar zoals k al zeg daar ben ik niet helemaal zeker van
Laatst bijgewerkt door Tanja op 06-08-07 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:43

Lijkt me niet zo handig dat je hier met namen gaat strooien, al helemaal als je het niet zeker weet. Hierbij tem ik dus ook.
Misschien dat je het zelf nog even kan aanpassen.

Overigens wens ik TS sterkte. Ik heb het hele topic vol verbazing gelezen. Ik hoop dat je een goede advocaat hierop hebt gezet.

j0rinda

Berichten: 412
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 23:22

sorry geen erg in gehad. excuses. maar dacht wel dat de verkopende partij, de keuringsarts zogezegd zelf heeft uitgezocht.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:57

Misschien moet je even kijken wat je typt voordat je op 't versturen-knopje drukt. Eerst zeg je dat de kopers de keuringsarts hebben gekozen, en meteen erna zeg je dat de verkopers de keuringsarts hebben uitgezocht *LOL*

j0rinda

Berichten: 412
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:54

ohw ik lees het idd.
sorry maar wat ik dus bedoel in bijde berichten is de kopende partij, 1ste bericht was dus juist

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:54

de verkopende partij zal blij met jou zijn hier op bokt Knipoog

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 23:58

Tiessie schreef:
En dan blijft het mij toch verbazen dat dit paard dus goedgekeurd is door een dierenarts....

Mij niet.......... Ik heb ooit een paard verkocht wat never nooit niet kreupel was geweest. Reed ritten van 4 à 5 uur, en nooit een probleem gehad. Paard verkocht met twee weken proeftijd, koper heeft haar laten keuren door DA die de koper zelf had uitgezocht. Zelf niet eens bij de keuring geweest..... Paard kwam prima door de keuring. Twee maand later paard stokkreupel, foto gemaakt HKO4 op beide voorbenen en wel zo erg dat er niets meer aan te doen was!

Dus het kan inderdaad........

j0rinda

Berichten: 412
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:10

zo dat is ook lekker dan.
in 2 maanden tijd ga je toch onwijs veel om zo een dier geven, althans ik wel.
maar zo is het wel, ook met artrose, zet 100 paarden op de foto en denk dat zo 50% hiervan artrose heeft, enkel geen last. als zo een paard geen last heeft valt er ook niets te merken. tot een foto gemaakt is.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:28

j0rinda schreef:
maar zo is het wel, ook met artrose, zet 100 paarden op de foto en denk dat zo 50% hiervan artrose heeft, enkel geen last. als zo een paard geen last heeft valt er ook niets te merken. tot een foto gemaakt is.
Natuurlijk hebben ze wel last van arthrose, ook al is het pas in een beginfase. Alleen laten de paarden er niets / niet veel van merken, en door vele eigenaren worden de kleine hintjes niet goed opgemerkt.

Hoe ging 't ook al weer? Goede ruiters horen hun paard fluisteren, redelijke ruiters horen hun paard praten, maar slechte ruiters horen hun paard nog niet eens schreeuwen of zoiets?

Onze poes heeft ons ook niet verteld dat ze arthrose had, en toch zijn wij er heel snel bij geweest. Dankzij één klein hintje.

Hiermee wil ik absoluut niet zeggen iemand, wie dan ook, een pijn-hint van welk paard dan ook gemist heeft! Het ligt namelijk heel sterk aan karakter of een paard pijn wel of niet aangeeft!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:51

erger nog ben het het de vorige stelling eens
heb zelf ook oa artrose en toen ik kleine peintjes kreeg al op foto gezet ...was al ver heen ..
zolang je nog voldoende smeersel hebt (om het zo maar eens te zeggen) hoef je er niet al te veel van te merken in de begin fase
pas toen er tig dingen bij kwa,men alle gevorderd stadium kregen we pas serieus last !

(al kan ik me wel vinden in de stelling dat veel mensen hun paard niet horen roepen , schreeuwen , )

j0rinda

Berichten: 412
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:12

is zeker waar, die van mij liet het gelukkig wel merken dat er iets was, maar da kon niets vinden als die kwam. dankzij buigproef kwam er iets uit en toen op de foto gezet, de kleinste begin fase en pony loopt nu prima (wel met speciaal beslag)

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 00:51

Hester schreef:
Hiermee wil ik absoluut niet zeggen iemand, wie dan ook, een pijn-hint van welk paard dan ook gemist heeft! Het ligt namelijk heel sterk aan karakter of een paard pijn wel of niet aangeeft!

Precies....

Ik hoor mijn paard absoluut fluisteren Knipoog
Maar het paard wat ik verkocht had fluisterde niet, schreeuwde ook niet, pas toen het te laat was..... Ze kwam zelfs met glans door de buigproef... Snap er zelf na al die jaren nog niks van, maar goed....

ikke

Berichten: 37662
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:17

BitchyWitchy schreef:
Hester schreef:
Hiermee wil ik absoluut niet zeggen iemand, wie dan ook, een pijn-hint van welk paard dan ook gemist heeft! Het ligt namelijk heel sterk aan karakter of een paard pijn wel of niet aangeeft!

Precies....

Ik hoor mijn paard absoluut fluisteren Knipoog
Maar het paard wat ik verkocht had fluisterde niet, schreeuwde ook niet, pas toen het te laat was..... Ze kwam zelfs met glans door de buigproef... Snap er zelf na al die jaren nog niks van, maar goed....

Jawel, ik kende er ook een. Die liep een klap op van mijn paard, waarbij de voorkant van het pijpbeen ontveld was. Dat heeft pijn gedaan, zeker weten, maar het paard heeft geen stap kreupel gelopen, terwijl we nog ruim een uur moesten rijden voordat we thuis konden zijn.
Dit zijn wel de uitzonderingen, hoor. Dat paard is uiteindelijk ook maar 16 of zo geworden, omdat ie toen dus totaal verrotte pootjes bleek te hebben. Niemand heeft dat paard ooit een stap kreupel zien lopen, totdat het ècht te laat was....

j0rinda

Berichten: 412
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:39

ja dit is vaak erg vervelend. paarden die niets aangeven. zo had ik een verzorgpony met al 4 meterdarm afgestorven, nog een paar cm en het was over, pony gaf het op het laatste moment aan en stond daarbij op het randje van de dood.

Anoniem

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:59

Ik ben benieuwd hoe het af loopt en hoop dat TS ons op de hoogte houdt.

Peerdloverdt
Berichten: 51
Geregistreerd: 15-08-07

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:35

ik ben er ook benieuwd naar, ik hoop niet dat ik in zo'n soort situatie terecht kom maar dan wil ik wel weten wat ik moet doen..

ikke

Berichten: 37662
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:40

Peerdloverdt schreef:
ik ben er ook benieuwd naar, ik hoop niet dat ik in zo'n soort situatie terecht kom maar dan wil ik wel weten wat ik moet doen..

Keuren door een goede dierenarts en bloedje trekken voorkomt een hoop ellende.
Dat is hier ook het punt; TS laat het volstrekt onduidelijk wie wanneer en in opdracht wie het paard heeft gekeurt. Laat dus altijd je paard keuren (sprak hij die drie ongekeurde paarden heeft).

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:42

whaha practice what you preace Ikke Haha!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:51

heel simpel , niet keuren niet zeuren ..
hier ook 2 blind gekochte niet gekeurde paarden .. Bloos

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:02

de kopende partij kiest de dierenarts uit.
Omdat wij de paarden verzekeren neem ik altijd even contact op met mijn verzekeringsagent en overleg even met hem waar we zullen keuren. Hij kent de juiste dierenartsen in zijn eigen regio, en als wij iets willen kopen buiten zijn regio, neemt hij contact op met zijn collega uit die regio en overlegt met hem. De verzekering wil ook een gezond paard opnemen in de verzekering en niet eentje waar achteraf toch iets mee aan de hand blijkt te zijn. Vandaar dat wij voor deze manier gekozen hebben.