betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:37

Lynn_Nikita schreef:
waar kon je dat vindne, bij algeme voorwaarden?
en dan nog, hoe kan het zijn, dat tnt een vergoeding alleen aan afzender kan geven, niet aan mij, ik mis nu flink wat geld\ spullen


De link staat eronder Lachen

Bij elk bedrijf dat verzendingen afhandelt is dit naar mijn weten zo geregeld, of dit nu TNT, GLS, of zoiets als Selekt Post is. Degene die het pakket verzend kan een klacht in dienen, maar met een onverzekerd pakket weet ik niet precies hoe het zit.
Ben je al met je legitimatie bewijs naar het dichtstbijzijnde postkantoor gegaan om eens te kijken, of het daar 'toevallig' niet is afgeleverd? Als je een beetje geluk hebt staat het daar, zo niet. Misschien is het dan wel onderweg als retourzending.

Lynn_Nikita

Berichten: 25531
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 23:38

ben al geweest en hadden niks helaas... moest maar contact opnemen met tnt

ben zo kwaad, is kan gewoon niks doen, lekker mijn extra centjes eindelijk een leren laarzen, en dan zo...

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:43

Lynn_Nikita schreef:
ben al geweest en hadden niks helaas... moest maar contact opnemen met tnt

ben zo kwaad, is kan gewoon niks doen, lekker mijn extra centjes eindelijk een leren laarzen, en dan zo...


Ik kan mij goed voorstellen dat je kwaad bent, want het gaat tenslotte om een groot bedrag.
Je kunt het alleen even afwachten i'm afraid. Je zou een brief met klacht kunnen schrijven aan TNTpost. Misschien dat je zo iets meer van TNT gedaan krijgt en wellicht ook een goede manier om even wat boosheid van je af te schrijven.

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:45

Laat ik vooropstellen dat ik het voor jou erg vervelend vind Lynn-Nikita, maar ik begrijp de verkoper toch ook wel hoor. Blijkbaar geeft TNT bij haar aan dat het pakket op het juiste adres is afgeleverd. Ik kan me dan ook wel voorstellen dat ze jou niet zomaar het bedrag terugbetalen. Als het zo gemakkelijk zou gaan zijn er binnen de kortste keren overal mensen die pakketjes in ontvangst nemen en vervolgens hun geld terug vragen omdat ze niets zouden hebben ontvangen. Ik snap dus wel dat de verkoper voorlopig geen terugbetaling doet. Ik neem aan dat zij het eerst met TNT moet regelen. Als dat een schadevergoeding zou opleveren (en dus de erkenning dat TNT je pakketje zoek heeft gemaakt) zou jij je geld terug moeten krijgen. Heel vervelend, ik zou ook tegen het plafond gaan als ik zo lang op mijn zuurverdiende centjes moest wachten, maar vanuit het oogpunt van de verkoper gezien wel begrijpelijk.

Lynn_Nikita

Berichten: 25531
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 09:55

ja, begrijp aan ene kant ok, maar als hun al weten dat zovaak misgaat.... waarom zeggen ze dat er iet bij, die 1,75 extra had ik echt wel willen betalen!!!
Bij mij is niet eerder zo fout gegaan, en dacht dat je bij zoiets wel moest tekenen, nee dus

Libella

Berichten: 1368
Geregistreerd: 10-03-06

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 09:56

Lynn_Nikita schreef:
ik heb net de algemene voorwaarden nog eens doorgelezen, maar zie nergens dat per post onverzekerd verzonden word, en dat je extra moet aangeven dat je dat wel wilt
waar kan ik dat dan vinden, of zijn dat die kleine lettertjes???

en als klant ga je er al niet vanauit dat het pakketje zomaar kwijt raakt, dat bij zulk duur product zomaar verzonden word, terwijl afzender weet, en zelfs emailt dat vaak, voorkomt dat dozen kwijtraken door slechte bezorging, daar bedoel ik dus mee afgeven bij buren zonder briefje of zomaar aan de deur zetten of in tuin


In de VERZENDINFO zeg ik toch!

Je kunt alleen een schadevergoeding aanvragen bij een verzekerde verzending helaas. Verbeter me als ik ernaast zit!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-07 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop ;)

alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:07

even het hele topic door gelezen
en zo te zien zijn tnt en de verkoper er samen uit en doen ze niets meer om de spullen van de ts te vinden
met als gevolg dat de ts nu zonder geld en zonder spullen zit!

nou weet ik dat de wereld nog al wantrouwend in elkaar steekt, maar zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten.
de verkoper zou op zijn minst de ts het voordeel van de twijfel kunnen gunnen en alles in het werk moeten stellen de zending te achter halen.

Anoniem

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:11

Ik ben het met alex eens dat als de verkoper wat meer achter de vodden van de tnt aanzit er misschien wel wat gedaan kan worden.

Zeker als jij aan hebt gegeven dat het op een ander adres moet.
Dan kan de verkoper wel zeggen standaard draait zus en zo uit, maar waar is dan het opmerkingen vak voor?

Of maak net als de paardendrogist een apart vak voor waar de bestelling afgeleverd moet worden


Lynn ik zou maandag gewoon naar de rechtswinkel gaan en daar navragen wat er gedaan kan worden
Want zomaar zoveel geld kwijt liet ik toch ook niet zomaar zitten...
Ook voor de tnt die zo laks doet
want op jou adres is het niet, ook niet getekend, vraag me nog steeds af hoe ze dat kunnen beweren

Lynn_Nikita

Berichten: 25531
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 10:38

ik ga zeker maandag heen, en libella, ik zei erna al dat ik gevonden had, en schimmelig had het al gekopieerd, verzendinfo.
maar jullie hebben je centen, tnt ook, ik heb niks
is dan zo moeilijk te brgijpen dat ik gewoon kwaad ben?? Ook nu gezegt word dat iedereen wel pakje kan aannemen en zeggen dat ze niks hebben ontvangen.
ik heb niks aangenomen, was niet eens thuis en woon alleen, en als tnt zegt dat ik huisgenoot heb, wil ik wel weten wie dat is dan

alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:52

wat is dit toch de wereld op zijn kop

de ts heeft netjes betaald, vervolgens niets ontvangen en er al helemaal niet voor getekend.

en nu schuiven zowel de verzender als de bezorger de fout van zich af en laten de ts met lege handen staan.

dat heet je handen wassen in onschuld en is nou niet echt goede reclame voor beide.

ik hoop dat de ts met de rechtswinkel meer sucses heeft.

Anoniem

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:54

Idd
Overigens zou ik zeggen dat een webwinkel zelf verzekerd is voor zoiets.
Want dergelijk iets kan wel vaker voor komen en sinds de TGP TNT is geworden hoor je steeds meer dit soort dingen.
Daar zou ik als winkel mijn naam niet door kapot willen maken

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:06

runningkawa schreef:
Ik ben het met alex eens dat als de verkoper wat meer achter de vodden van de tnt aanzit er misschien wel wat gedaan kan worden.

Zeker als jij aan hebt gegeven dat het op een ander adres moet.
Dan kan de verkoper wel zeggen standaard draait zus en zo uit, maar waar is dan het opmerkingen vak voor?

Of maak net als de paardendrogist een apart vak voor waar de bestelling afgeleverd moet worden


Lynn ik zou maandag gewoon naar de rechtswinkel gaan en daar navragen wat er gedaan kan worden
Want zomaar zoveel geld kwijt liet ik toch ook niet zomaar zitten...
Ook voor de tnt die zo laks doet
want op jou adres is het niet, ook niet getekend, vraag me nog steeds af hoe ze dat kunnen beweren


De Paardendrogist werkt met een postbedrijf dat ook niet altijd heel netjes is (dit kun je gerust van mij aannemen, aangezien pakketjes bij mij diverse keren 'verkeerd' bezorgd zijn).

Laten we voorop stellen dat de verantwoording van elke winkel stopt zodra het pakketje 'de deur' uit is. Als dit wordt opgehaald ligt deze in de handen van de klant, als het pakket wordt verstuurd in de handen van het verzend bedrijf (en natuurlijk weer in handen van de klant omdat deze voor de optie 'verzenden' heeft gekozen).
Ik kan je nu al zeggen dat naar de rechtswinkel gaan waarschijnlijk verspilde moeite is, omdat technisch gezien de klant in gebreke is gebleven door het niet vroegtijdig aangeven van de 'verzendwijze' terwijl 'hoe en wat' wel duidelijk staat vermeld op de website van de winkel. TNTpost heeft hier een gruwelijke fout gemaakt met een onverzekerd pakket en zodoende sta je met lege handen... Dit zullen de mensen in de rechtswinkel je waarschijnlijk ook vertellen aan de hand van de AV van TNTpost.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:12

runningkawa schreef:
Idd
Overigens zou ik zeggen dat een webwinkel zelf verzekerd is voor zoiets.
Want dergelijk iets kan wel vaker voor komen en sinds de TGP TNT is geworden hoor je steeds meer dit soort dingen.
Daar zou ik als winkel mijn naam niet door kapot willen maken


Dat klopt niet hoor RK. Zo'n bedrijfsverzekering kost honderden euro's per jaar, dus als je een relatief kleine winkel hebt loont dat niet echt. Plus! Doordat er één bestelling op de 100+ bestellingen anders loopt dan verwacht maak je nog geen goede naam kapot, anders hadden bedrijven zoals Divoza en De Paardendrogist - waar het veel meer fout gaat, omdat deze bedrijven vele malen groter zijn dan de gemiddelde webwinkel - geen klanten meer, right?

Anoniem

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:13

Deze hebben mij alleen is verteld dat als het pakketje weg zou zijn je een nieuw kreeg.
Je werd daarbij wel geregistreed zo dat je dat niet elke keer zou kunnen doen. Maar dat vind ik begrijpelijk Lachen

Die zijn er dus volgens verzelerd
Dan krijg je het opnieuw, dus raken dan idd geen klanten kwijt Lachen

Dus ook al klein bedrijf liet ik die verzekering niet
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-07 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop ;)

_Jorien_

Berichten: 2901
Geregistreerd: 25-04-07

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:21

Ik volg dit topic al een tijdje, maar gewoon al t idee dat tnt glashard loopt te liegen dat ze je het pakketje wel hebben afgeleverd. Wat geeft dat nu voor vertrouwen in hun? Ik hoop voor je dat 't pakje nog terecht komt, en zo niet, dat er dan tenminste fatsoenlijk iets geregeld kan worden!!

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:41

runningkawa schreef:
Deze hebben mij alleen is verteld dat als het pakketje weg zou zijn je een nieuw kreeg.
Je werd daarbij wel geregistreed zo dat je dat niet elke keer zou kunnen doen. Maar dat vind ik begrijpelijk Lachen


Dat kun je in veel gevallen op je buik schrijven, zeker als er in het pakket relatief dure artikelen zitten.
Denk je dat als Divoza een Tracktrace briefje in handen heeft waar op staat dat de bestelling bezorgd is, Divoza jou dan het bedrag terug stort, of je op een andere manier tegemoet komt?
In veel gevallen wordt zoiets 'overmacht' toegeschreven en wordt dus niet vergoed.

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:43

Ik heb hetzelfde eens meegemaakt met TNT. Onderzoek gestart etc. Uiteindelijk een kladje in mijn bus van de bezorger, dat hij het pakketje toch echt bij de buren had afgegeven, maar die hadden niks gehad. Ik nog eens gebeld, en ze zouden de bezorger opdracht geven persoonlijk bij mij langs te komen. Prompt 's avonds de buurvrouw aan de deur, met een zojuist bezorgd pakketje (was weken later). Dat heeft dus ergens in een busje gelegen al die tijd en toen het de bezorger te heet onder de voeten werd, heeft hij het alsnog snel bij de buren gedumpt.

Misschien kun je ook eens bij TNT informeren wie de bezorger was, en via hem achterhalen wat er precies gebeurd is. Het zou je verbazen wat zoiets voor een effect heeft op iemands geheugen... Heel veel succes in ieder geval!

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:48

runningkawa schreef:
Die zijn er dus volgens verzelerd
Dan krijg je het opnieuw, dus raken dan idd geen klanten kwijt Lachen

Dus ook al klein bedrijf liet ik die verzekering niet


Lol, je hebt geen idee waar je het over hebt Tong uitsteken (no offence).

Ik run mijn bedrijfje bijvoorbeeld meer hobby-matig, omdat het niet mijn 1e bron van inkomen is. Zo'n verzekering kost - bij wijze van - in veel gevallen meer dan ik omzet in 6 maanden Haha! Het is dus gewoon niet haalbaar voor de kleine visjes om zoiets af te sluiten. De grote haaien zijn integendeel tot op hun tanden verzekerd, dit omdat zij honderden pakketten per maand de deur uit doen en het dus wel rendabel is.
Ik ga nu wel heel erg off topic.... Nagelbijten / Gniffelen

Libella

Berichten: 1368
Geregistreerd: 10-03-06

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:05

alex66 schreef:
even het hele topic door gelezen
en zo te zien zijn tnt en de verkoper er samen uit en doen ze niets meer om de spullen van de ts te vinden
met als gevolg dat de ts nu zonder geld en zonder spullen zit!

nou weet ik dat de wereld nog al wantrouwend in elkaar steekt, maar zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten.
de verkoper zou op zijn minst de ts het voordeel van de twijfel kunnen gunnen en alles in het werk moeten stellen de zending te achter halen.


Wie zegt dat Libella dat niet heeft gedaan? Wij hebben zelf een onderzoek laten doen door de TNT welke wij schriftelijk hebben aangevraagd. Daarnaast hebben wij ook nog gebeld!

Anoniem

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:06

Schimmelig schreef:
runningkawa schreef:
Die zijn er dus volgens verzelerd
Dan krijg je het opnieuw, dus raken dan idd geen klanten kwijt Lachen

Dus ook al klein bedrijf liet ik die verzekering niet


Lol, je hebt geen idee waar je het over hebt Tong uitsteken (no offence).

Ik run mijn bedrijfje bijvoorbeeld meer hobby-matig, omdat het niet mijn 1e bron van inkomen is. Zo'n verzekering kost - bij wijze van - in veel gevallen meer dan ik omzet in 6 maanden Haha! Het is dus gewoon niet haalbaar voor de kleine visjes om zoiets af te sluiten. De grote haaien zijn integendeel tot op hun tanden verzekerd, dit omdat zij honderden pakketten per maand de deur uit doen en het dus wel rendabel is.
Ik ga nu wel heel erg off topic.... Nagelbijten / Gniffelen


geen idee

mocht jij willen...
ja voor een klein bedrijf duur ja..slechte naam krijgen is duurder...
Kun je dat als klein visje niet, dan zul je wat anders moeten doen dan je zo belachelijk te zetten...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-07 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Libella

Berichten: 1368
Geregistreerd: 10-03-06

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:07

runningkawa schreef:
Ik ben het met alex eens dat als de verkoper wat meer achter de vodden van de tnt aanzit er misschien wel wat gedaan kan worden.

Zeker als jij aan hebt gegeven dat het op een ander adres moet.
Dan kan de verkoper wel zeggen standaard draait zus en zo uit, maar waar is dan het opmerkingen vak voor?

Of maak net als de paardendrogist een apart vak voor waar de bestelling afgeleverd moet worden


Lynn ik zou maandag gewoon naar de rechtswinkel gaan en daar navragen wat er gedaan kan worden
Want zomaar zoveel geld kwijt liet ik toch ook niet zomaar zitten...
Ook voor de tnt die zo laks doet
want op jou adres is het niet, ook niet getekend, vraag me nog steeds af hoe ze dat kunnen beweren



Wij hebben dus een speciaal gedeelte wat je dient in te vullen: een verzendadres (!!!) en een factuuradres, dit kun je apart ingeven! Het opmerkingen veld is daar niet voor bedoeld.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:13

runningkawa schreef:
geen idee

mocht jij willen...
ja voor een klein bedrijf duur ja..slechte naam krijgen is duurder...
Kun je dat als klein visje niet, dan zul je wat anders moeten doen dan je zo belachelijk te zetten...


In dit geval heeft de klant haar gegevens verkeerd ingevuld. Wie 'zet zich dan belachelijk' door er een topic over te openen?
Ik zou mijzelf de ogen uit mijn kop schamen om 'een bedrijf', 'een persoon' af te branden op een openbaar forum. Zeker als het eigenlijk ook nog eens mijn eigen schuld is, omdat ik een formulier niet goed heb ingevuld... Valt dit dan niet onder Smaad, oh wacht... misschien zelfs laster?

Anoniem

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:16

nee, ze heeft niets verkeerd ingevuld..ze heeft het gewoon netjes bij opmerkingen geplaatst, waar het eerder ook goed was.
Opmerkingen is een vakje wat er niet voor janl.. staat Lachen
Dat je als bedrijf je dingen afraffelt en niet leest is niet de klant zijn schuld Bloos

Het i-net bedrijf kan ook een vakje aanmaken met aflever adres, dan is ze dit soort situaties zeker voor.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:19

runningkawa schreef:
nee, ze heeft niets verkeerd ingevuld..ze heeft het gewoon netjes bij opmerkingen geplaatst, waar het eerder ook goed was.
Opmerkingen is een vakje wat er niet voor janl.. staat Lachen
Dat je als bedrijf je dingen afraffelt en niet leest is niet de klant zijn schuld Bloos

Het i-net bedrijf kan ook een vakje aanmaken met aflever adres, dan is ze dit soort situaties zeker voor.


Dat heeft het betreffende bedrijf ook! Lachen
Conclusie: de klant heeft niet goed opgelet?

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:20

tsja, vervelende kwestie. nu weet ik wel dat postbezorgers niet altijd je-van-het zijn: er is vorig jaar iemand die in onze wijk bezorgde betrapt dat hij post niet had bezorgd, maar achtergehouden en zelfs verbrand had! Bloos!
heel vervelend, want daardoor hebben een hoop mensen rekeningen en belasting-dingen niet gehad, met alle gevolgen vandien... Boos!

dus ik wens TS veel succes bij de rechtswinkel, en hoop erg dat het toch nog goed komt.

verder weet ik dat ze me ooit bij de paardendrogist (ook een webbedrijf, zij het groter) een nieuwe deken hebben gestuurd, omdat Select de eerstgestuurde niet had bezorgd bij me... het KAN dus wel! Knipoog