betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25497
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 11:23

volgens tnt is mijn pakketje afgeleverd, maar ik heb niks ontvangen. is al meer dan week geleden dat volgens de track & trace code aan had moeten komen.
ik heb contact opgenomen met leveravier ( noem geen namen) maar heb op bericht dat erg vervelend is nog geen oplossing gekregen

vervelende is dat bestelling van meer dan 200- is, voor mij erg veel geld. Ik had adres van ouders opgegeven bij bestelling, bij opmerkingen, maar hebben het toch naar mijn eigen adres verstuurd.
Op zich is dat niet zon ramp, maar ik ben nu al wek aan wachter terwijl tnt zegt is afgeleverd en hun zeggen is verzonden en ik heb nog niks

wat kan ik nu doen hieraan??
Ik wil graag mijn spullen hebben, hier heb ik ook voor betaald. In hun algemene voorwaarden staat hier niks over vermeld
is verzonden via tnt, omdat bedrag boven 50- betrof waren verzendkosten niet voor mij, dus weet niet hoe het verzonden is.
Hoef je niet te tekenen voor een pakketje? Kan tnt dat zomaar ergens neerzetten?/ En als dan mee genomen word door anderen ( woon in appartementen complex waar iedereen in en uit kan lopen, wie is dan verantwoordelijk hiervoor???

ik heb vooruit moeten betalen, en ben ik nu alle skwijt of moet dat bedrijf me nieue artikelen opsturen en met tnt regelen verder??

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:27

Is het niet zo dat een pakket voor dat bedrag verzekerd is tot 500 euro? Ik heb in elk geval 2x iets van tnt hier gehad (nederland naar belgië) en moest dit aftekenen. Als ik niet thuis zou zijn mag het pakket niet zomaar voor de deur gezet worden maar moest men later terugkomen tot 3x geloof ik en dan kon ik het afhalen bij het postkantoor in de buurt..

cavaletti
Berichten: 6796
Geregistreerd: 24-04-05

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:34

Wij hebben het ook een keer gehad. Wij pakket verstuurt naar klant, Gevolgd via track en trace, en gezien dat het pakket netjes was afgeleverd. Klant boos want volgens hem was het pakket dus niet aangekomen. Veel gescheld enz, tot ineens na een PAAR WEKEN een mailtje kwam met sorry sorry enz, pakket was aangenomen door de buurman en die had het vergeten te vertellen.
Dus ik zou even rondvragen als ik jou was en zowiezo een kopie aanvragen aan tnt van het ondertekende, want je moet namelijk tekenen voor een pakket, dan kun je misschien daaruit opmaken wie het in ontvangst genomen heeft.

Lynn_Nikita

Berichten: 25497
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 11:37

heb zelf maar eens gebeld met tnt 9 alweer) en nu blijkt ander huis nr te zijn verstuurd, nr 2 ( is nr van mijn ouders , maar wel naar mijn straat)
moet contact opnemen met verzender, word beetje gek van nu!!!

edit, ik heb al bij alle buren aangebeld in dit complex en niemand had wat

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:40

Poeh, lastig zeg. Ik maak idd vaak mee dat het bij de buren staat (je zal maar net oneerlijke buren hebben, die doen alsof ze van niks weten).

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:41

Kan TNT of jijzelf niet zien wie er voor ontvangst heeft getekend? Dat kan wellicht meer duidelijkheid geven. Anders zou ik toch proberen TNT aansprakelijk te stellen.

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:42

Wat vervelend!!!!

En nu??

Hadden ze geen briefje in de bus gedaan dat het op een ander nummer is afgegeven?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-07 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop ;)

cavaletti
Berichten: 6796
Geregistreerd: 24-04-05

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:43

Lynn_Nikita schreef:
heb zelf maar eens gebeld met tnt 9 alweer) en nu blijkt ander huis nr te zijn verstuurd, nr 2 ( is nr van mijn ouders , maar wel naar mijn straat)
moet contact opnemen met verzender, word beetje gek van nu!!!

edit, ik heb al bij alle buren aangebeld in dit complex en niemand had wat



Dus moet jouw pakketje liggen bij NR 2 in jou straat, die mensen komen daar niet meer onderuit. Ik zou dus naar DAT huis gaan en gewoon je spullen ophalen.

Op de trace code kun je toch ook als het goed is postcode en huisnummer terugvinden dus dat moet te verifieren zijn.
Laatst bijgewerkt door cavaletti op 21-06-07 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Bienotje

Berichten: 10875
Geregistreerd: 09-09-04

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:44

Geen briefje in de bus ontvangen dat men geprobeerd heeft wat te bezorgen bij je terwijl je er zelf niet was? Heb je al navraag gedaan bij je buren (evt. gewoon een briefje bij allen in de bus van je appartementencomplex).

Informeer verder rustig eens waar je het hebt besteld naar wat hun als mogelijkheden opperen. Bel verder de TNT.servicenummer op en vraag daar om uitleg/ info. Pakketjes kwijtegraakt door TNT moeten zou je logischerwijs verwachten dat die vergoed worden, alleen zal het lastig zijn om aan te tonen dat de TNt fout zit. Afijn, alle manieren proberen om je pakketje alsnog te vinden dus. Succes!

GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:45

Er mag toch niet zomaar bij buren afgeleverd worden?!? Daar moet eerst toestemming voor worden gevraagd.

Zowiezo moet voor een pakket ondertekend worden, dus laat tnt maar op de proppen komen met een ondertekende afleverbon/vrachtbrief whatever.

Apple

Berichten: 76208
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:47

Ik heb bij diverse pakjes dat al bij twee verschillende buren en uit de voortuin kunnen plukken.

Niet zo handig, in alledrie de gevallen was er niets achtergelaten bij mij, dus stom toeval dat ik er achter kwam waar ik mn pakje kon vinden (een keer ben ik gewoon huizen langs geweest, 1 keer kwamen de buren het brengen en de derde keer ging ik toevallig vuilnis buiten zetten en kwam een pakje tegen).

Slechts in het 4e geval lag er een briefje in de bus met mededeling bij welke buurman ik het pakje kon ophalen.

Zit dus niets anders op dan iedereen met dezelfde postcode langs gaan en hopen dat je degene treft die jouw pakje heeft.

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:48

GamblersCup schreef:
Er mag toch niet zomaar bij buren afgeleverd worden?!? Daar moet eerst toestemming voor worden gevraagd.

Zowiezo moet voor een pakket ondertekend worden, dus laat tnt maar op de proppen komen met een ondertekende afleverbon/vrachtbrief whatever.


Dacht ik eigenlijk ook al, onze buurman verwachte een pakket voor zijn studie en heeft telefonisch & met een briefje op de deur vermeld dat het pakket bij ons mocht afgeleverd worden omdat hij niet thuis was. Lachen

Tyron

Berichten: 1057
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:49

Als je een pakketje verstuurd (6,20 verzendkosten) hoef je er niet voor te tekenen bij afname. Als je vantevoren niet aangeeft dat je niet wil dat het ergens anders afgeleverd mag worden dan heeft de postbode het recht het bij de buren af te geven. De postbode is dan wel verplicht om een briefje bij jou in de bus te doen waar ze het hebben afgegeven.

Als de afzender de straat en huisnummer hebben verwisseld dan kan de postbode er ook niks aan doen en zal het toch op dat nummer afgegeven moeten zijn, maar dan zou ik persoonlijk de afzender aansprakkelijk stellen voor het vermissen van het pakketje. Neem aan dat het een bedrijf is en niet een particulier?

Sammy78

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Twente

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:56

hopelijk krijg jij je bestelling spoedig. als het goed is zijn die dure verzendingen verzekerd. misschien kan de leverancier nog wat voor je betekenen.

ik had leren laarzen besteld en die zouden ook opgestuurd worden. ik dacht dus dat ze aangetekend werden verstuurd zoals ik had aangegeven. 3 weken na de bestelling gedaan te hebben, maakt mijn man mij op een zaterdag nacht waker (toen hij weer thuis kwam) en hij had een kadootje voor me.

ach leuk dacht ik maar kan dat morgen niet....... wat blijkt nu. TNT had het pakketje onder een stoel onder het afdak gelegd. wij waren gewoon thuis en niemand heeft wat vernomen. zelfs de hond niet. Ik 's maandags bellen met de leverancier en zij konden mij vertellen dat het pakketje afgetekend was????????
zij een kopie faxen, is het dus niet een handtekening van een van ons. Nou fijne lui werken er bij de postexpresses.

No_worries

Berichten: 1830
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:58

Zo had ik van de week ook een pakketje in mijn gang liggen, voor de buren. Mijn voordeur was op een of andere manier open blijven staan (heeft dus fijn de halve dag opengestaan terwijl ik werkte Bloos ) en het pakje is gewoon bij mij gedumpt, niets gevraagd, niets getekend, geen briefje in de bus bij de buren. Ongehoord! Nu kan ik toevallig goed met de buren en heb ik het pakje gewoon bij hun gebracht, maar wat als dit niet zo was... Dit was trouwens niet door TNT bezorgd maar door GLS.

Heb je al gevraagd bij nr.2 in jouw straat? Daar zou het dan moeten zijn en dat is volgens mij inderdaad ook terug te vinden via het track & trace-nummer. Hoop dat het goed komt, het is veel geld...

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:43

Mijn pakket uit USA was naar het verkeerde huisnr gestuurd. De beste man had geen idee voor wie het was dus heeft het naar het postkantoor gebracht, ik wist dus nog van niets.
Na contact met USA waar mijn pakket bleef bleek dat het allang verstuurd was.
Ze houden het 3 weken op het postkantoor, ik kwam veel later en het is naar een depot in Rotterdam verdwenen omdat het niet retour kon naar de afzender, zat niet een of andere code op.

Afijn, dat is de schuld van de afzender, ik heb netjes mijn gld teruggestort geregen met excuses.
Zij hadden mijn adresgegvens verkeerd op het pakje gezet en zij hadden niet ervoor gezorgd dat het retour kon.
Moest alleen shipment kosten betalen, de 200 dollar aan kleding kreeg ik retour!

Het pakje ligt nog ergens in Rotterdam en daar kunnen ze het niet traceren...
Sommige bedrijven lossen het dus wel netjes op.

Lynn_Nikita

Berichten: 25497
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 12:43

Ik was even weg, wat een reacties!!
ik heb bij nr 2 gevraagd, oudere mensen en die wisten van niks

ook zegt de afzender dat op nr 28 is beorgd, ik bestel er vrij vaak en ijn adres staat daar in systeem. ga zo weer eens mailen naar hun

Ik heb ook leren laarzen besteld en was vrij veel geld waar ik nu dus naar op zoek moet.
ik heb verder alle buren al gevraagd en ook geen briefje is bus ontvangen dat ergens anders afgeleverd is, of dat ik bij postkantoor kan afhalen.
Wie is nu verantwoordelijk voor als mijn pakketje nooit meer opduikt??

Lynn_Nikita

Berichten: 25497
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 12:44

en gekke is, bij t&t moet je postcode en huisnr ingeven, bij nr 2 zie ik niks staan, accepteerd ie code niet, bij 28 wel. Kan ook zijn dat de tnt uit haar nek ***

Lynn_Nikita

Berichten: 25497
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 12:50

even correctie, moet alleen postcode ingeven
dat kan dus dat dat wel dezelfde is, maar afzender zegt dat nr 28 is ingevuld, wat nu?

Lynn_Nikita

Berichten: 25497
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 14:03

email terug van bedrijf, hun hebben ook gebeld en krijgen nu klachten formulier opgestuurd. Geen idee hoe lan dat kan gaan duren en hoelang ik kan gaan wachten.
begrijp dat hun nu ook alles aan doen om het pakketje te vinden maar is zwaar balen.
Wilde graag mijn rijlaarzen passen en nu is het geld al betaald en heb ik nog niks

Lynn_Nikita

Berichten: 25497
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 12:32

tnt mij net gebeld, nu zeggen ze dat postbode het heeft afgegeven bij nr 28, omdat hij zag dat nr 2 op de lijst stond, maar op pakketje 28 en dat heeft hij dus ook op 28 afgegeven.
knap hoor, ik w sniet thuis!!!!

Moest maar afwachten nu, en aflaten aan tnt en verzender
FIJN, ik wil gewoon mijn spullen, was al duur genoeg en heb me op verheugd.

Wat een fouten allemaal, bah bah,e n wat zeggen ze dan,,, ow wacht maar rustig af
WAAR IS MIJN PAKKETJE??

Apple

Berichten: 76208
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:35

Heb je al rondgelopen in de buurt? Hetzelfde postcodegebied? Voortuin uitgespit? Onder bankjes gekeken?

Anne_GTI

Berichten: 18205
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:39

Apple schreef:
Heb je al rondgelopen in de buurt? Hetzelfde postcodegebied? Voortuin uitgespit? Onder bankjes gekeken?


postbezorgers zijn idd soms net zwarte pieten. Je kan overal naar je pakje gaan zoeken.

Lynn_Nikita

Berichten: 25497
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 12:39

yep, eerst zeiden ze dat op nr 2 was afgeleverd, ik daar heen gegaan, Niks ontvangen. Toen zeiden ze ow nee, poastbode heeft persoonlijk afgegeven op nr 28, nou kan niet dus, en toen zeiden ze mss op 20 omdat diezelfde dag daar aangetekend pakketje bezorgd was.
ik woon in appartement complex en heb al mijn buren al gevraagd, niks
ook heb ik in d ehl gekeken aangezien daar wel vaker pakketjes worden gedumpt volgens bewoners ( volgens TNT was dat ONmogelijk jaja)
Nu moest ik dus maar afachten, ben echt pissig aan worden nu eigenlijk. moet vooruit betalen, word verzonden en moet dan maar geduld hebben totdat beide partijen hebben opgelost, is al 13e aangekomen volgens tnt

Esther

Berichten: 4146
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 20:28

Kun je ze niet naar de lijst vragen waar je normaal op tekenen voor ontvangst? Dan kun je toch aantonen dat het niet jou handtekening is en het dus niet bij jou afgeleverd is?
Pff, wat een klantonvriendelijk bedrijf, hier gaat het al niet beter met de pakjes, worden overal willekeurig afgeleverd of neergezet. En dan nog alle verantwoordelijkheid afwijzen... Gelukkig hebben wij betrouwbare buren...