Ik heb de verslagen gevraagd van de DB, voor het geval dat, en vandaag was ze er weer.
Ze heeft stenen gegooid, op ons huis, en geschreeuwd dat ik goldy met rust moest laten. Heb de politie gebeld, die zijn haar op komen halen, en heb haar nog gewaarschuwd voor de processierupsen.
Vervolgens vroeg de pliesie of ik aangifte wilde doen, JA, maar of ik haar nog even mocht spreken voordat ik dat deed.
Ze mochten haar maar vasthouden tot ze gekalmeerd was, dus heeft ze daar een paar uur gezeten, en toen ben ik voor de laatste keer met haar gaan praten. Na de schrik daagde me dat een shet in het dorp ook goldy heette (maar die is al jaaaaaaren weg), en dus gooide ik het over die boeg. Oom meegenomen in zijn pak, dat was mijn 'advocaat' (aka getuige met bandje), en gevraagd wat dat met goldy was.
Goldy was het perdje dat ze vroeger gevoerd had. Ze kon overduidelijk zien dat dit Goldy was, en dat ik haar zo slecht behandeld en gevoerd had, dat ze niet groter was geworden dan haar veulen grootte. Hoe oud is Goldy nu dan? 8 jaar ongeveer. Bobby is pas bijna 3, dus dat kan al niet, vertelde ik haar, maar dat ging er niet in. Wat het arme dier had gedaan om zo'n behandeling te verdienen...
Ik leg haar dus de verslagen van de DB voor, want niets anders leek vat op haar te hebben, en daarin stond dat het een 2-3 jarige shet is, in perfecte conditie, dat ze lichamelijk en geestelijk helemaal in orde is, stalling, eten en drinken meeeer dan voldoende is, maar vooral dat ze ook Bobby heet, en dus niet Goldy. Toen bedacht ze zich, 'ja maar jij bent toch dat meisje van de topaasstraat dat esther ook verzorgde, en waar die veulentjes zo bang van waren?' 'Nee mevrouw, allereerst waren het geen veulentjes, maar shetlanders, die worden nou eenmaal niet groter, en ten tweede was het een ander meisje, dat woonde aan de andere kant van de kruising, tot haar vader stierf. Zij verzorgde ze.' 'Oh, ben jij niet (naam noem ik hier ook maar weer niet
)' 'Nee, ik heet Lizanne, van Huub van Tjieu van Curvers (zo gaat dat in een dorp: Lizanne curvers? lizanne van huub van tjieu van curvers?).
Enfin, verder nog uitleg gegeven over shetlanders, en DAT DIE NIET GROTER KONDEN WORDEN, en over Bobbie, en hoe ze precies verzorgd werd. Misverstand dus, maar ik ben aan het twijfelen of ik niet toch een aanklacht tegen haar indien. Heb aleens eerder een aanklacht in kunnen dienen (vrouw die kostte wat kostte haar kind op Bobby wilde zetten, zich al vaker over het hek had gewrongen en uiteindelijk hek had vernield, Bubs had beklemd en kind erop gedauwd, wat fout ging) en ik begin er wel een beetje genoeg van te krijgen. Maar ja, van de andere kant is het dus gewoon een idioot die meent iets te weten over dingen die gewoon onmogelijk zijn.
Maar goed, ik heb gezegd dat ik er nog over na wil denken, maar dat als ik hoor dat ze ook maar iets tegen iemand anders heeft gezegd (heb de naam van mijn oma's ongewilde bronnen genoemd, daar schrik je van als je ze kent uit het roddelcircuit) over dat ik Bubs niet goed verzorg, ze meteen alles aan haar broek krijgt.