Loenen, wie is daar bekend?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

polly2

Loenen, wie is daar bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 15:56

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik wist niet waar het anders moest. Ik merk het wel.

Wij gaan deze zomer verhuizen naar Loenen. We hebben daar een huis gekocht en we gaan onze paarden daar bij huis neerzetten.
Ik heb me al behoorlijk verdiept in Loenen en omgeving, via VVV website, via staatsbosbeheer, de website van de gemeente Apeldoorn etc..
Ik heb ontdekt dat er meerdere rijverenigingen in de buurt zijn en ook meerdere menverenigingen.
Wie van jullie is daar bekend?
Wie kan me antwoord geven op de volgende vragen:
Welke vereniging ken je goed?
Wat voor lessen worden daar gegeven?
Hoe ziet de accomodatie er uit?
Wie geeft er les? En wat vind je daar van?

(zowel voor mennen als onder het zadel bedoel ik deze vragen)

Hoe is daar in het bos te rijden? Ik heb gehoord dat je een ruiterbewijs moet hebben, is dat waar?

En...wellicht heb je nog meer te vertellen dan ik nu weet te vragen. Ik hoor het graag, want ik ben erg nieuwsgierig naar onze nieuwe woonomgeving. ben ook geïnteresseerd wat er te doen is buiten de paarden om (hondenvereniging, andere sporten etc..)

Kom maar op!!!

polly2

Re: Loenen, wie is daar bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 17:02

Geen Loenense mensen hier op Bokt???

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:29

waar ligt loenen ergenst??

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:33

Loenen gelderland bedoel je??

Je hebt géén ruiterbewijs nodig, wel op sommige routes hebben een natuurmonumentenlabel nodig, die is te halen bij het VVV voor 10,- per jaar.

Tevens je antwoorden:
Welke vereniging ken je goed?: Loenermarkruiters ken ik het beste.
Wat voor lessen worden daar gegeven? = Springen en dressuur. Tevens ook de mogelijkheid voor carroussel en 4tallen.
Hoe ziet de accomodatie er uit? = Een leuke buitenbak met goed springmateriaal en verlichting. Verder wel een leuke kantine.
Wie geeft er les? En wat vind je daar van? = Instructrice dressuur vind ik wel behoorlijk fijn les geven, de springintructeur ken ik niet, die is er nog niet zo lang.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 19:23

@adnari: Dank je wel voor je reactie. Ja...Loenen Gelderland bedoel ik, ik had het immers over de website van de gemeente Apeldoorn. Dus Loenen, gemeente Apeldoorn.
Waar liggen de gebieden waarvoor je dat label nodig hebt?
Wij zitten vlak bij de grote watervallen straks. Kun je me ook wat meer vertellen over de routes in het bos?
Weet je ook wat over menners uit de buurt te vertellen?
Alvast bedankt!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 22:53

Nog meer mensen uit Loenen of omgeving hier op bokt???

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:47

vriendin van m woont in klarenbeek met paarden aan huis.
Je kunt heerlijk rijden bij Busloo. Daar is ook een crossterrein, hindernissen en een rondje buitenrijden daar van ongeveer 1.5 uur.

Verder kun je naar diverse plekken op de veluwe in de buurt om uit te laden.
Weet niet of je3 een trailer hebt of dat je ergens heen moet rijden te paard??

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 14:19

ElCamino schreef:
Je kunt heerlijk rijden bij Busloo. Daar is ook een crossterrein, hindernissen en een rondje buitenrijden daar van ongeveer 1.5 uur.

Vanaf ons nieuwe huis is het 800 meter naar het bos bij de Loenense watervallen. Daar kan ik zo heen rijden, te paard. Ik heb ook een trailer en kan op die manier ook makkelijk ergens anders eens gaan rijden.
Weet jij of er bij Busslo ook een plek is waar je emt paarden te water kunt? En met honden? Is daar een zwemplek voor honden?

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 16:39

Nog meer mensen uit Loenen en omgeving?
ben via Peebee al het een en ander te weten gekomen...maar verhalen van anderen zijn nog steeds welkom!

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:51

geloof dat het niet toegestaan is met t paard het water tebetreden, even als met een hond.
alleen na het zwemseizoen rond december tot februari maart ofzo mogen er wel met honden worden gewandeld. in het hoogseizoen niet.

Mijn moeder woont in Loenen, en kom daar wel geregeld al zou ik niet echt weten hoe t daar allemaal zit qua verenigingen Tong uitsteken

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:39

polly2 schreef:
ElCamino schreef:

Vanaf ons nieuwe huis is het 800 meter naar het bos bij de Loenense watervallen. Daar kan ik zo heen rijden, te paard. Ik heb ook een trailer en kan op die manier ook makkelijk ergens anders eens gaan rijden.
Weet jij of er bij Busslo ook een plek is waar je emt paarden te water kunt? En met honden? Is daar een zwemplek voor honden?

Er zijn twee waterbakken rondom het meer. Het is alleen jammer dat 1 waterbak erg slecht is (kleibodem) Het meer is wel heel erg mooi en ik moet bekennen dat ik er ook meerdere malen met paard doorheen ben geweest Bloos Dit is wel verboden en honden moeten vanaf 1 mei ook aangelijnd worden dacht ik. De crosshindernissen zijn trouwens goed onderhouden en helemaal gratis.

Ik heb wel twee filmpjes van Bussloo, voor het idee Haha!
- http://www.youtube.com/watch?v=4i8EczZBpyI
- http://www.youtube.com/watch?v=6k7Mbt1YDXE

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 14:28

@ viefdepief: leuke filmpjes. bedankt voor het plaatsen. Ook leuke paarden!

Jammer dat er niet een echt hondenstrand is. waar ik nu woon heb je twee hondenstranden en bij eentje mag je ook met paarden komen. Alleen daar hebben we de paarden weer niet bij huis.
Ach...you can't have it all...denk ik dan maar!

kayunta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:42

hay Polly,
Woon ook in Loenen, ongeveer 5 minuten bij de bak van de Loenermarkruiters vandaag. Gezellige club met goede instructie. Helaas is bodem van bak niet altijd even goed. (Ze zijn wel al heel lang bezig om het goed te krijgen maar het wil nog niet lukken).
Verder is het eindeloos buitenrijden hier. In de Veldhuizen (vlak voor de watervallen) is het zomers vergeven van de dazen dus niet echt lekker rijden maar op de Loenermark valt dat erg mee en kan je supermooie ritten maken. Als je een keer een wegwijzer nodig hebt laat maar weten dan ga ik met je mee (Kwpn paard).
Wat Busloo betreft; van half april tot half september is het verboden voor honden, maar buiten deze periode is het vrij en mogen de honden ook heerlijk los. (Is altijd erg gezellig op een zondag met honden in alle soorten en maten). Te paard kan je om de plas heenrijden, ongeveer 1,5 uur. Het water zelf mag je helaas niet in met je paard. Met de trailer ben je in een kwartiertje van Loenen bij Busloo.
Groetjes,
Helen

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 20:19

kayunta schreef:
hay Polly,
Woon ook in Loenen, ongeveer 5 minuten bij de bak van de Loenermarkruiters vandaag. Gezellige club met goede instructie. Helaas is bodem van bak niet altijd even goed. (Ze zijn wel al heel lang bezig om het goed te krijgen maar het wil nog niet lukken).
Verder is het eindeloos buitenrijden hier. In de Veldhuizen (vlak voor de watervallen) is het zomers vergeven van de dazen dus niet echt lekker rijden maar op de Loenermark valt dat erg mee en kan je supermooie ritten maken. Als je een keer een wegwijzer nodig hebt laat maar weten dan ga ik met je mee (Kwpn paard).
Wat Busloo betreft; van half april tot half september is het verboden voor honden, maar buiten deze periode is het vrij en mogen de honden ook heerlijk los. (Is altijd erg gezellig op een zondag met honden in alle soorten en maten). Te paard kan je om de plas heenrijden, ongeveer 1,5 uur. Het water zelf mag je helaas niet in met je paard. Met de trailer ben je in een kwartiertje van Loenen bij Busloo.
Groetjes,
Helen

Dank voor je reactie. Je hebt een Peebee...

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:18

bussloo kun je inderdaad lekker mennen. het ruiterpad is ongeveer 9km. je kunt er eventueel ook nog een paar km bos bij pakken, maar dan moet je wel een stukje over de weg. er zijn op bussloo 2 waterbakken, waarvan 1 niet echt geschrikt is voor menners door de slechte bodem. er zijn ook een aantal vaste menhindernissen (3). op het strand mag je officieel niet komen. parkeren kost tussen de 2 en 4 euro. een jaarabonnement kost 25 euro.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:23

Horsthoekruiters Landelijke Rijvereniging en Ponyclub De Horsthoekruiters uit Heerde.
De Cannenburgh Landelijke Rijvereniging en Ponyclub De Cannenburgh uit Vaassen.
W.W.N.A. Landelijke Rijvereniging en Ponyclub W.W.N.A. uit Wenum Wiesel.
Het Apeldoornsch Gerij Koetsiersvereniging Het Apeldoornsch Gerij, organisator van o.a. de Eper Paardenvierdaagse
O.V.J. De Oost Veluwse Rij- en Jachtvereniging.
Nunspeetse Ruiterclub Landelijke Rijvereniging Nunspeetse Ruiterclub en Ponyclub "Klein Maar Dapper" uit Nunspeet.
Menvereniging Noord Veluwe Menvereniging Noord Veluwe uit Nunspeet.
Marleruiters Rijvereniging Marleruiters uit Hattem.
Heuvelruiters Rijvereniging De Heuvelruiters uit Wezep.
Menvereniging Oldebroek Menvereniging Oldebroek en Omstreken.
Flevoruiters Landelijke Rijvereniging, Ponyclub en Voltigevereniging De Flevoruiters uit Dronten.
Menvereniging Flevoland Informatieve site van de Menvereniging Flevoland. Hier vindt u informatie over de vereniging en over de activiteiten die georganiseerd worden.
NVVR Nederlandse Vereninging van Vrijetijds Ruiters. Leuke en praktische informatie, contacten en tips voor de recreatieruiter.
http://www.dekrommezweppe.nl/

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 23:41

xElienx schreef:
Menvereniging Flevoland Informatieve site van de Menvereniging Flevoland. Hier vindt u informatie over de vereniging en over de /

dank voor je antwoord!
Deze vereniging kennen we...! Haha! Zijn we nu lid van. Vorig jaar dressuurkampioen 2006 geworden! Haha!