Welke auto voor de 2 paards trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 17:26

Graag wil ik in de toekomst een 2 paardstrailer gaan kopen. En nu vragen mijn vriend en ik af wat voor auto daar dan minimaal voor moet.

Kan iemand mij vertellen hoe dat precies zit met geremde trekkracht en hoe veel je max. mag trekken qua gewicht etc.
Ik snap er namelijk niet zo veel van en heb wel ergens wat gehoord, maar ja... daar blijft het bij Clown

Volgens mij moet je ongeveer rond de 2000 kunnen trekken?? Of is dat helemaal verkeerd gedacht?

Ik hoor het graag! Lachen

mariellede
Berichten: 495
Geregistreerd: 10-11-06

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:29

Wij hebben een Nissan Patrol
Fijne auto mag 3500 kg trekken.
is alleen wel duur in de wegenbelasting

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 17:30

Ja daar zit ik dus ook mee. Waardoor dit ontstaat bij ons is dat mijn vriend ene lease auto rijdt van de zaak. Maar geen SUV oid mag rijden. (hij heeft het wel gevraagd)
Maar dat is natuurlijk wel het meest voordelige als dat zou kunnen...
Anders moet hij goedkopere auto gaan leasen en ik een grote auto gaan rijden. Mijn Seat Arosa komt niet ver Clown

Maar dan zit ik met die kosten idd

Tamara_H

Berichten: 1565
Geregistreerd: 10-05-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:31

Hyudai santa fé

hebben wij ook en wij trekken daar ook graag mee.
mag behoorlijk wat trekken. Knipoog

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:36

Ik denk dat een Volvo een 2-paardstrailer ook makkelijk trekt Suus.

cissy

Berichten: 19854
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:40

als je de zoekfunctie gebruikt kom je er een heleboel tegen, ook staat er bovenaan in de FAQ een heel verhaal over het hoe en wat van E rijbewijs. Want die heb je met een 2 paards echt wel nodig!

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:14

SuuS1981 schreef:
Graag wil ik in de toekomst een 2 paardstrailer gaan kopen. En nu vragen mijn vriend en ik af wat voor auto daar dan minimaal voor moet.

Kan iemand mij vertellen hoe dat precies zit met geremde trekkracht en hoe veel je max. mag trekken qua gewicht etc.
Ik snap er namelijk niet zo veel van en heb wel ergens wat gehoord, maar ja... daar blijft het bij Clown

Volgens mij moet je ongeveer rond de 2000 kunnen trekken?? Of is dat helemaal verkeerd gedacht?

Ik hoor het graag! Lachen

Voor een tweepaards moet je inderdaad 2000 kg kunnen en mogen trekken. Dan kom je eigenlijk altijd uit bij de terreinauto's en bussen.
Op Autotrader.nl kun je van allerlei types auto's nakijken wat ze mogen trekken en nog veel meer interessante informatie.
Voor de rest zijn er al zoveel topics over trekauto's, met de zoekfunctie moet je toch aardig antwoord kunnen krijgen op je vragen.
Enne, mensen die "denken dat" heb je dus niets aan, je moet weten wat er kan en mag.

ikke

Berichten: 37642
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:07

Solide schreef:
Ik denk dat een Volvo een 2-paardstrailer ook makkelijk trekt Suus.

Nee, de meeste Volvo's komen niet verder dan 1400kg en dat is ECHT te weinig voor een geladen 2-paardstrailer.
Voor een volle 2-paards hoort een dikke auto. Doe je dat niet, dan ben je een potentieel gevaar voor jezelf en je medeweggebruikers. Er is in NL geen enkele personenauto die 2000kg aan de haak mag hebben. Met goed zoeken zijn er enkele te vinden die 1800kg aan de haak mogen hebben, maar om nu te zeggen dat dat geweldig rijdt........

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:13

Je moet kijken naar het gewicht wat je wil vervoeren. 2 paards trailer weegt al gauw 650 kilo. Gemiddeld paard 600. 2 paarden 1200. Dan zit je al op 1850.
Ik heb wel een Volvo voor mn 2 paards trailer. Maar zal daar dan ook nooit meer dan 1 paard mee vervoeren.
Zelfs veel suv's in normale uitvoeringen mogen niet genoeg trekken.

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 09:11

wat is er mis met een Volvo?

Afbeelding

Deze kan echt wel een 2-paardstrailer trekken hoor. Maar Suus het gaat idd over gewicht en trekkracht. Ik zou zelf niet kiezen voor een 2 paards, maar 1 1/2 paards. Daar heb je iets minder zware auto's voor nodig en de paarden staan er vaak prettiger in. Tenslotte heb je maar 1 BB, dus de 2e plek zou je altijd open hebben voor een ander. Waarom die moeite als het zo in de papieren gaat lopen.

Mijn Nissan Primera trekt de 1 1/2 paards prima en dat is een betaalbare auto vind ik.

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:16

ikke schreef:
Solide schreef:
Ik denk dat een Volvo een 2-paardstrailer ook makkelijk trekt Suus.

Nee, de meeste Volvo's komen niet verder dan 1400kg en dat is ECHT te weinig voor een geladen 2-paardstrailer.
Voor een volle 2-paards hoort een dikke auto. Doe je dat niet, dan ben je een potentieel gevaar voor jezelf en je medeweggebruikers. Er is in NL geen enkele personenauto die 2000kg aan de haak mag hebben. Met goed zoeken zijn er enkele te vinden die 1800kg aan de haak mogen hebben, maar om nu te zeggen dat dat geweldig rijdt........


onze mercedes E280 (of is het een E320, zou ook kunnen, ben niet zo van de types) kan en mag 2000 kilo trekken hoor!

En dat rijdt echt super. Hij gebruikt dan wel veel benzine, maar het rijdt super, erg stabiel en rustig!
Laatst bijgewerkt door Angela op 23-02-07 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Image_

Berichten: 86
Geregistreerd: 16-12-06

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:18

wij hebben de nieuwste toyota RAF, die trekt een 2 paardtrailer met gemak Lachen

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:19

Image_ schreef:
wij hebben de nieuwste toyota RAF, die trekt een 2 paardtrailer met gemak Lachen


wij hebben hm ook Knipoog zonder enige moeite.
en de auto staat ook nog eens super stoer/chique voor een trailer.
het weleen redelijk zware auto, dus niet heel goedkoop in de belasting.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:23

Onze VW sharan 2.8 VR6 mag ook 2000 kg trekken. Dat is dus een MPV. Ik heb er een tweepaards vol achter gehad en je merkt het niet eens.
Auto is te koop... ivm priveomstandigheden.

Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:42

Een VW passaat heb je ook in 4wd uitvoering. Mag er ook 2000 kg achter. Ziet er verder gewoon uit als een passaat dus lijkt me niet dat die als SUV wordt gezien. Dacht dat Volvo ook wel zulke personenwagens heeft die toch 4wd zijn en veel mogen trekken.
Verder heb ik een 2paardstrailer die 650 kg weegt. Als je geen hele grote/zware paarden gaat vervoeren kom je dan met 1800 kg ook een heel eind.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:42

Fleurtje100 schreef:
Een VW passaat heb je ook in 4wd uitvoering. Mag er ook 2000 kg achter. Ziet er verder gewoon uit als een passaat dus lijkt me niet dat die als SUV wordt gezien. Dacht dat Volvo ook wel zulke personenwagens heeft die toch 4wd zijn en veel mogen trekken.
Verder heb ik een 2paardstrailer die 650 kg weegt. Als je geen hele grote/zware paarden gaat vervoeren kom je dan met 1800 kg ook een heel eind.


wij mochten idd ook met onze vorige Passat een 2 paards trekken.

ikke

Berichten: 37642
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:04

Nou snap ik een ding niet: Als ik roep dat een Range Rover een geweldige trekauto is, dan valt half Bokt over me heen over de onbetaalbaarheid van dergelijke auto's, maar als anderen met net zulke onbetaalbare auto's afkomen, dan wordt dat opeens WEL als normaal gezien.
Een Volvo XC of VW Passat in 4x4 doet inderdaad niet onder voor Range Rover, ze zijn net zo (on)betaalbaar..............

Sjafrane
Berichten: 806
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:14

een mercedes mag veel trekken in het algemeen. Ik heb voor mijn 2 paards trailer een mercedes ml uit 1998 mag 2650 trekken. En mijn vriend heeft een e rijbewijs dus wij laden wel vol hoor.

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 22:19

Dank jullie wel voor de reacties! Fijn om wat meer duidelijkheid te krijgen.. Vriendlief gaat maar eens het lease contract erop na lezen. Vooral van die passat 4wd is een goed tip! Ja

Klien: Ik wil graag een 2paards trailer, in de 1,5 gaat BB niet breed staan en stapt over in bochten... niet echt handig dus. BB maakt ook graag gebruik van de middenstang.. dus vandaar mijn voorkeur voor wel een 2paards! Lachen

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 22:21

Oh en ik ga natuurlijk miujn E rijbewijs ook nog halen.. dit is ter orientatie Knipoog

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:25

Ik heb een Nissan Terrano 2.7 TDI voor mn 2 paards. Kan ie makkelijk doen, mag 2800 trekken dat autootje Haha!

leintje_

Berichten: 4210
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:25

wij hebben een saab 95 dacht ik Tong uitsteken

_Anke_

Berichten: 2400
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Zuid - Limburg

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:12

Wij hebben een Opel Frontera ervoor Ja Hiervoor hadden we een Passat V5 4motion en die trok het met gemak 2 paarden, maar mocht het wettelijk niet Bloos

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:22

ikke schreef:
Nou snap ik een ding niet: Als ik roep dat een Range Rover een geweldige trekauto is, dan valt half Bokt over me heen over de onbetaalbaarheid van dergelijke auto's, maar als anderen met net zulke onbetaalbare auto's afkomen, dan wordt dat opeens WEL als normaal gezien.
Een Volvo XC of VW Passat in 4x4 doet inderdaad niet onder voor Range Rover, ze zijn net zo (on)betaalbaar..............


ik denk dat ongeveer elke auto hier een(nieuw) prijs heeft vanaf 35.000 euro
een vw passat 4wd kost ietsje minder

ikke

Berichten: 37642
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:26

noortje schreef:
ikke schreef:
Nou snap ik een ding niet: Als ik roep dat een Range Rover een geweldige trekauto is, dan valt half Bokt over me heen over de onbetaalbaarheid van dergelijke auto's, maar als anderen met net zulke onbetaalbare auto's afkomen, dan wordt dat opeens WEL als normaal gezien.
Een Volvo XC of VW Passat in 4x4 doet inderdaad niet onder voor Range Rover, ze zijn net zo (on)betaalbaar..............


ik denk dat ongeveer elke auto hier een(nieuw) prijs heeft vanaf 35.000 euro
een vw passat 4wd kost ietsje minder

Kijk, dat bedoel ik. Een goede tweedehands Range Rover is onder de 20.000. Van die 15.000 kun je lang rijden (of een mooie vrachtwagen kopen........)