Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Of je belt Gelissen of Potijk eens, ook zeer goeie transporteurs. Ik dacht niet dat ze in quarantaine moesten nee, maar ik kan het mis hebben.
Maya schreef:.
Verder klopt de info die wereldhummel verstrekt ook niet helemaal. Een ruin moet 3 dagen in quarantaine, een merrie of hengst inderdaad langer. Precieze duur hangt af van naar waar je het paard verhuisd.

Citaat:Moet het paard in quarantaine?
Dit is afhankelijk van de eindbestemming. Paarden voor de Verenigde Staten moeten in ieder geval 3 dagen in quarantaine bij aankomst daar en worden vervolgens nog eens op bovenstaande ziekten getest. Als die testen negatieve resultaten geven zullen de paarden vrijgesteld worden uit quarantaine. Ruinen kunnen verder reizen naar hun eindbestemming. Merries en hengsten worden naar een CEM-quarantaine faciliteit vervoerd. Voor andere bestemmingen kan ook een quarantaine of isolatie vereist zijn vóór vertrek van de paarden (Australië, Canada, Japan, Zuid-Korea, Zuid-Afrika, …).

Dus dat zal wel loslopen, half jaar quarantaine is natuurlijk helemaal broodje aap. myGentleman schreef:mijn oom en tante hebben 4 paarden en ze zijn ong. 5 jaar geleden geemigreerd naar engeland. dus de paarden gingen ook mee!![]()
de paarden moesten wel een halfjaar in quarantaine!![]()
dan doen ze omdat engeland ook nog een eiland is...
maar veel meer weet ik er ook niet van hoor
waarschijnlijk gaat het makkelijker als je de paarden gewoon verkoopt naar een ander land, dan als je zeg maar mee verhuist..