Paard exporteren naar Engeland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

peeky

Paard exporteren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 09:48

Ik vroeg me af hoe het zit als je een paard naar Engeland exporteert. Moet het in quarantaine? Wordt ergens geregistreerd welke paarden er het land ingaan?

wereldhummel

Re: Paard exporteren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 09:51

Wij verkopen veel paarden naar AMerika,,
en daar is het zo,,
een hengst ouder dan 2 jaar moet 30 dagen in quarantaine,,
de rest, dus ruinen, merrie's en hengsten onder de 2 jaar,, 1/2 dagen
Ze krijgen van te voren bij jouw thuis een lootje in de manen,
en dan gaan ze wat dingen noteren,,

Weet niet of hetzelfde is als naar AMerika,, maar zal wel niet zo heel veel verschillen denk ik,,

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 09:56

Ik dacht dat als dieren in het algemeen naar Engeland gingen altijd 2 weken in quarantaine moeten want Engeland doet er volgens mij veel moeilijker over dan andere landen!

Kan je anders niets iets vinden op internet??

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 10:02

Nee, kon helaas zo snel niets vinden via zoekfunctie Bokt en google, vandaar dat ik hoopte dat hier mensen rondsurfden die mij meer konden vertellen over het onderwerp...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:52

je zou het eens aan knots kunnen vragen, die rijden regelmatig wedstrijden in Engeland en zal toch ook met paard en al de plas over moeten Lachen

Kazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:51

Bel de VWA. Zij weten precies aan welke regels je moet voldoen, welke keuring je moet hebben gehad, e.d .
www.vwa.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:37

Contacteer http://www.shelleyashman.co.uk/ of www.johnparkerinternational.com eens Lachen Of je belt Gelissen of Potijk eens, ook zeer goeie transporteurs. Ik dacht niet dat ze in quarantaine moesten nee, maar ik kan het mis hebben.

Verder klopt de info die wereldhummel verstrekt ook niet helemaal. Een ruin moet 3 dagen in quarantaine, een merrie of hengst inderdaad langer. Precieze duur hangt af van naar waar je het paard verhuisd.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:38

Probeer ook de Engelse Ambassade. Die hebben alle info

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:03

Je hoeft alleen een gezondheidsverklaring van de voedsle en waren autoriteit te hebben om Engeland in te komen, volgens mij heb je verder alleen speciale formulieren nodig om Engeland weer uit te gaan maar niet voor de import. Wij zijn in September naar Engeland geweest en dat was geen enkel probleem.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:07

In 2005 hebben wij een merrie naar Engeland verkocht, zij is niet in quarantaine geweest.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:14

ik ben nu ook bezig met een export naar cyprus. ik heb de ambassade in nederland gebeld en die heeft voor me uitgezocht wat ik nodig heb . en dat is voor mij dat de pony bij praces aangemeld moet worden en een gezondheids verklaring 49/26/ecc .. daarna heb de vwa gebeld. en hun doen de dingen die ik nodig heb maar moet ze morgen ochtend terug bellen..
dit is het nummer 070-4484848 en dan moet je vragen om het nummer in jouw omgeving groetjes nicky

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:41

Maya schreef:
.

Verder klopt de info die wereldhummel verstrekt ook niet helemaal. Een ruin moet 3 dagen in quarantaine, een merrie of hengst inderdaad langer. Precieze duur hangt af van naar waar je het paard verhuisd.

Ik had het ook over Amerika Knipoog
En een merrie hoeft normaal niet langer hoor,,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:47

Bron : http://www.ehs.be/nederlands/

Merries en hengsten moeten sowieso naar een CEM-quarantaine, dat is al jaren zo, en zal zeker niet zomaar ineens veranderd zijn. Amerika is daar best streng op. Merries en hengsten moeten dus nog eens langer in quarantaine en opnieuw op CEM getest worden, merries iets van 15 dagen staat me bij, en hengsten langer, maar hoe lang weet ik niet meer.

Citaat:
Moet het paard in quarantaine?

Dit is afhankelijk van de eindbestemming. Paarden voor de Verenigde Staten moeten in ieder geval 3 dagen in quarantaine bij aankomst daar en worden vervolgens nog eens op bovenstaande ziekten getest. Als die testen negatieve resultaten geven zullen de paarden vrijgesteld worden uit quarantaine. Ruinen kunnen verder reizen naar hun eindbestemming. Merries en hengsten worden naar een CEM-quarantaine faciliteit vervoerd. Voor andere bestemmingen kan ook een quarantaine of isolatie vereist zijn vóór vertrek van de paarden (Australië, Canada, Japan, Zuid-Korea, Zuid-Afrika, …).

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:53

Er gaan wekelijks echt enorm veel paarden op Engeland aan (ook veel goedkopere prijsklasse) en voor zover ik weet hoeft er alleen een gezondheidsverklaring bij en hoeven ze niet in quarantaine (weet ik eigenlijk zo goed als zeker, maar je kan idd potijk of gelissen eens bellen)

karlijn_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:58

mijn oom en tante hebben 4 paarden en ze zijn ong. 5 jaar geleden geemigreerd naar engeland. dus de paarden gingen ook mee! Tong uitsteken
de paarden moesten wel een halfjaar in quarantaine! Scheve mond
dan doen ze omdat engeland ook nog een eiland is...

maar veel meer weet ik er ook niet van hoor Knipoog

waarschijnlijk gaat het makkelijker als je de paarden gewoon verkoopt naar een ander land, dan als je zeg maar mee verhuist.. Tong uitsteken

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:46

Voor Engeland is geen quarantaine meer nodig, alleen de gezondheidsverklaring van de VWA.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:55

een halfjaar in quarantaine??? lijkt me een beetje lang..

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:29

Nou dat staat mij ook bij hoor, dat ze een half jaar in quarantaine moeten. Lachen

Stel dat he, denk even mee. Ik wil naar ierland voor bijv. een jaar, en ik wil m'n paardje meenemen. Hoe lang moet hij dan in quarantaine?
Ik kon zo snel niets vinden op google. Nagelbijten / Gniffelen

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:34

Dan bel je met Mirjam Potijk:
Potijk Paardentransport B.V.
Tel: 0546 - 631975

En grote kans dat die het zo kan vertellen.

Ierland is overigens geen Engeland Koe

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:35

Nee maar valt wel onder Groot Britannie, Noord Ierland niet geloof ik maar het ging mij om GB. Knipoog
heeft ze een website?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:55

Nee, Potijk en Gelissen hebben geen websites, gewoon bellen dus Knipoog

Ik ben niet zeker, maar volgens mij moeten ze voor UK / Ierland geheel niet in quarantaine Lachen Dus dat zal wel loslopen, half jaar quarantaine is natuurlijk helemaal broodje aap.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 20:37

En wordt ergens geregistreerd welke paarden er de grens over gaan? Met behulp van levensnummers/chipnummer e.d.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 21:25

Ik heb je een mail gestuurd met wat info van de Defra (engelse ministerie).

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:44

myGentleman schreef:
mijn oom en tante hebben 4 paarden en ze zijn ong. 5 jaar geleden geemigreerd naar engeland. dus de paarden gingen ook mee! Tong uitsteken
de paarden moesten wel een halfjaar in quarantaine! Scheve mond
dan doen ze omdat engeland ook nog een eiland is...

maar veel meer weet ik er ook niet van hoor Knipoog

waarschijnlijk gaat het makkelijker als je de paarden gewoon verkoopt naar een ander land, dan als je zeg maar mee verhuist.. Tong uitsteken

Ben je niet in de war met de honden? Paarden hebben voor Engeland nooit zo'n lange quarantiane periode gehad volgens mij.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:41

In het verleden is Engeland heel erg streng geweest maar dat is het verleden.
Ben zelf een paar jaar geleden met mijn hengst naar Engelang geweest voor een concours.
Heb ik nederland een gezondheid verklaring oplaten maken en toen op reis gegaan.
Wel moest ik af laten leggen waar ik met mijn paard naar toe ging en hij mocht hier het terrein officieel ook niet verlaten.
De terugweg ging net zo gemakkelijk al had ik een kwal van een engelse DA die een gezondheidverklaring af gaf.

Gaat het om een stamboek paard dan is het wel verstandig om alles goed te regelen met het stamboek.
Ik heb het geluk dat we arabieren hebben en elk land een arabieren stamboek heeft, maar hoe dit bij een KWPNer werkt weet ik niet.

Quarantiane zoals we dat kennen hoeft niet, maar ik ben niet helemaal zeker of het paard in engeland verplicht is een x aantal dagen op de invoer stal te verblijven, zo werkt dat wel met paarden die van Engeland naar nederland komen.