Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 14:12

Ik heb gisteren een advertentie voor een bijrijder geplaatst op internet.
Nu krijg ik erg veel mailtjes, ook met de vraag wat er als vergoeding gevraagd wordt.
Het gaat bij mij om 1 a 2 keer in de week rijden en een heel enkele keer de stallen uitmesten, maar dat alleen als wij bijv. een weekendje weg zijn (2 keer perjaar) of als we echt niet zouden kunnnen.
Als de ervaring genoeg blijkt en het klikt goed, ook tussen paard en ruiter kunnen ze ook naar buiten de bossen in.
Verder kan de ruiter beschikken over een longeercirkel, 1 dressuurbak, 1 springbak en 2 gewone rijbakken.

Wat zou ik hier eventueel als vergoeding kunnen vragen?

Anoniem

Re: Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:14

Van onze bijrijders vragen we niks. Je bewijst elkaar beide een dienst dus ik snap niet waarom jegeld moet vragen.

gr [***]

goudbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:16

hai.
Als de combi klikt en ze kan waarde toevoegen aan de training dan zou ik niet veel ervoor vragen.
Rijd deze bijrijdster puur voor plezier en buitenritjes enzo dan zou ik vragen of ze als vergoeding de smid wil gaan betalen??
groetjes

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:17

Ik vind het onzin om geld te vragen voor iets waar je mee geholpen wordt.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:18

nielsd schreef:
Van onze bijrijders vragen we niks. Je bewijst elkaar beide een dienst dus ik snap niet waarom jegeld moet vragen.

gr niels

hier ga ik in mee, ik vraag ook geen bijdrage aan mijn verzorgster, ben allang blij dat ik haar gevonden heb Haha!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:19

Ik zie niet in waarom je een vergoeding moet vragen aan iemand die jou een dienst bewijst?
Zelf zou ik niets vragen. Een bijrijder rijdt en verzorgt omdat jij dat niet kan op die dagen, als je een betrouwbaar en goed persoon kan vinden mag je daar al blij mee zijn.

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:20

Denk dat je voor 1 á 2 dagen per week geen vergoeding moet vragen. Ze helpt jou immers uit de brand. Misschien als ze hem vaker zou doen, dan misschien wel. Denk dat je al blij moet zijn als je iemand vindt die je vertrouwt en die je paardje lekker goed verzorgt. Af en toe wat lekkers voor je paardje meenemen als vergoeding? Knipoog

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:24

Opzich vind ik juist wel dat je een vergoeding mag vragen, want jij betaalt toch ook stalling, voer, tuig voor je paard.
Zij maakt daar gebruik van, dus vind ik best dat je er wat voor mag vragen.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:24

Ik ben het wel met de bovenstaande reacties eens. Toen ik zelf verzorgde zagen de eigenaresse en ik het zo: zij had geen tijd en ik wilde graag verzorgen, dus je hebt er allebei profijt van. Zo doe ik het nu ook met de verzorger die ik nu zelf heb. Ik ben heel blij dat ik een goede bijrijdster heb gevonden, het is moeilijk om een serieus en betrouwbaar persoon te vinden (merk ik ook in de omgeving) dus ik ben zeer tevreden!

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:27

Altijd lastig. Aan de ene kant helpt een bijrijder je. Er is iemand die voor je paard zorgt als je er zelf niet bent. Dus dan zou ik geen vergoeding vragen. Maar aan de andere kant mag de bijrijder je paard gebruiken. Hij hoeft dus geen lessen meer te betalen op een manege. En spaart zo geld uit. Van dat 'uitgespaarde' geld zou hij een (klein) deel aan jou kunnen geven.
Ik zou het per persoon bekijken. Misschien is het iemand die echt super is voor je paard, maar absoluut geen geld heeft om paard te rijden. En als dat niet zo is zou ik een klein bedrag vragen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 14:33

Mensen, wel goed lezen!
Ik vraag hier iets over een eventuele vergoeding... omdat dat zo vaak in mijn mailtjes gevraagd werdt, hoe hoog die vergoeding dan zou zijn!
Ik heb helemaal niet gezegd dat ik het wil vragen.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:35

grappig om alle reacties te lezen,ik ken namenlijk zo ontzettend veel mensen die vinden dat je als bijrijder maar blij moet zijn en vragen dan veel geld. Ikzelf zou niets vragen. Ik kan me welvoorstellen dat zij/hij bv de hoefsmid een keertje betaalt of een keer een zak voer haalt. Aardig compromis toch?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:38

Ik vind dat een bijdrage vragen helemaal niet vreemd is,mist het geen absurde bedragen zijn
Ik doe het meer voor een stukje verantwoording.
Verzorger gaat heel serieus met mn paard om, belt niet af etc
Ze betaald een kleine bijdrage per maand, en lest eenmaal per week en rijd zelf meestal ook 1- 2 keer per week

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:38

Ik zou bijvoorbeeld 10 euro per maand ofzo vragen voor het eten. Als ik een bijrijder zou hebben zou ze ook wel zelf de lessen dat zij neemt moeten betalen. Wilt ze meedoen aan wedstrijden met jou toestemming ook zelf het startgeld betalen maar hij/zij mag de evt. prijs wel houden !
Dit moet je allemaal afspreken. Ik word zelfs betaald voor een paard te rijden. Dat is echt heel verschillend allemaal.
Greetz en ik hoop dat je een betrouwbaar persoon vind

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 14:41

Dank je, dat hoop ik ook!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:46

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 28-02-24 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:47

Ik betaal €50 voor mijn bijrijpaard. Ik mag komen wanneer ik wil, met haar doen wat ik wil en alle spullen gebruiken. Ik vind dit geen te hoog bedrag.

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:54

Ik heb (nog) nooit betaald voor het bijrijden van paarden. Ben het ook eens met bovenstaand reacties dat je elkaar een wederzijdse dienst bewijst als het goed is. Wel vind ik dat de bijrijder evt. lessen en wedstrijden zelf moet betalen! Ook stallen mesten en tuig schoonmaken hoort er gewoon bij vind ik. Zelf nam ik altijd liever een keer in de zoveel tijd een leuk dekje / paar beschermers of een ander cadeautje mee, dan dat ik bv 10 euro per maand betaal. Ik ga er van uit dat als iemand een eigen paard heeft hij /zij dat paard ook wel zonder die bijdrage kan aanhouden.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:58

Om maar even te reageren op bovenstaande: ik kan mijn paard prima onderhouden
En toch vraag ik nu bewust een bijdrage!
Mijn verzorger betaald 20 euro per maand, en lest dus eemaal en rijd zelf
Tuig onderhouden etc doe ik allemaal zelf, dat heeft zij nog nooit gedaan.
Door wat ervaringen in het verleden ben ik er helaas anders tegenaan gaan kijken.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:59

Een symbolisch bedrag kan best. Dan weet je ook, dat diegene er voor gaat, zeg maar. Een lesje op eigen kosten af en toe, kan meestal ook geen kwaad. Lachen

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:00

TurdusMerula schreef:
Een symbolisch bedrag kan best. Dan weet je ook, dat diegene er voor gaat, zeg maar. Een lesje op eigen kosten af en toe, kan meestal ook geen kwaad. Lachen

Ja, precies
Daar doel ik dus ook op Knipoog

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 15:03

Dit bedoelde ik idd ook.
Gewoon dat je niet een of andere miep krijgt die het alleen om het gratis rijden gaat in principe... met een klein bedrag weer je over het algemeen toch mensen met slechte bedoelingen...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:03

Myfairytale schreef:
Mensen, wel goed lezen!
Ik vraag hier iets over een eventuele vergoeding... omdat dat zo vaak in mijn mailtjes gevraagd werdt, hoe hoog die vergoeding dan zou zijn!
Ik heb helemaal niet gezegd dat ik het wil vragen.

Je kunt ook aan de potentiële verzorgers zélf vragen hoeveel ze willen (kunnen) bijdragen. Op basis daarvan kun je bepalen wat redelijk is. Iemand met een baan kan meer bijdragen dan een scholier. Het ligt er ook aan in welk gebied je zit: dik of dunbevolkt met paarden/bijrijders.
Het ligt er ook maar aan of je het van de bijdrage wilt laten afhangen... Het is niet gemakkelijk om een goede betrouwbare bijrijder te vinden.
Ik zou de hoogte van het bedrag trouwens niet per mail overleggen (tenzij je bv je paard niet kan houden als je niet minimaal € x,- ontvangt) maar bespreken als diegene komt kennismaken.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 15:07

Ja, het hangt idd ook van allerlei factoren af en nogmaals het gaat me niet om het geld (als is een kleine bijdrage altijd fijn natuurlijk).
Ik dacht zelf ook aan max. € 25,- per maand ofzo, zeker niet meer.
Ik kan het idd wel eens aan de personen zelf gaan vragen dat staat ook gelijk een stuk vriendelijker!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:11

Ik heb geen bijrijder en voor mijn verzorgpaarden ook nooit betaald, wel betaalde ik mee aan de hoefsmid.

Als ik zelf een verzorgster nodig zou hebben vind ik het persoonlijk belangrijker dat ze lief voor hem is, ik altijd op hem/haar kan rekenen en ze met hem omspringt op de manier hoe ik dat graag zie, dan een verzorgster die de 100.000 kan betalen en alleen maar wil rijden..........omdat ze hier toch uiteraard ook voor betaald.

Een kleine bijdrage kan, maar dat mag ook in vorm van een zak voer, dekje, wortels enz.