Ik zal eerst het hele verhaal even uitleggen.
Ongeveer 2 maand geleden heb ik bij dressuurhof J en A in Langerak een haflingerruin Midas gekocht.
Hij is gekeurd, maar had daar al korte stukken manen. Hun zeiden dat het kwam doordat hij onder het draad door ging.
Midas werd goedgekeurd en ik verwachte dat dit dus klopte en hij geen manenexceem had.
Ik heb voor midas 1500 betaald + 220 euro reiskosten.
Toen Midas 2 dagen thuis was begon hij gelijk met schuren. We hebben de stal opgebeld en het probleem uitgelegd, hun zeiden dat we even moesten afwachten en anders maar moesten ruilen.
Het ging maar door en uiteindelijk zijn we afgelopen dinsdag er naar toe te gegaan om haflinger te bekijken die we konden ruilen tegen Midas.
We kregen ons geld niet terug ( klopt dit dat je nooit je geld terug krijgt?)
Toen heb ik een haflingerruin Rocky gekocht zonder papieren maar wel erg mak. Met een bijbetaling van 300 euro. Ik vind het zoizo allemaal erg K*T geregeld maar ik had zoiets dan is het opgelost en zijn we ervanaf. Nu belde ik ze de volgende dag, wanneer ze Rocky kwamen brengen. Maar ze gingen op vakantie naar Indonesie tot begin januari. Omdat ik al 220 euro reiskosten voor Midas had betaald, ga ik niet nog een keer dat bedrag betalen.
Vandaag werd ik gebeld, wanneer we Rocky op kwamen halen want hij moest weg omdat ze te weinig plek hadden.
En of we er wel rekening mee hadden gehouden dat er 200 euro reiskosten bij opkwamen.
Ik ging er dus gelijk tegen in en dat ik zeker niet nog een keer reiskosten ga betalen. Hun vonden dit onredelijk en zeiden:
Dan moet je maar zien hoe je hem ophaald maar hij moet hier weg!
Dan zou ik dus op een bedrag komen van:
1500 euro + reiskosten Midas = 220 + 300 bijbetaling + reiskosten Rocky= 2220. Hier kan ik wel een kampioen haflinger voor kopen

Ik ben nu zover dat ik rocky niet neem en er een rechtszaak komt!
Ik ben 16 jaar en verdien 2,70 pu dus zoveel geld kan ik never nooit nog een keer erbij betalen.
Heeft iemand ervaring met Dressuurhof J en A in Langerak?
Of hetzelfde probleem, tips enz? Laat het me aub weten!
Liefs Chantal