De in topconditie verkerende wit onderlegde neusriem met boterzacht leer, inclusief sperriem (en GEEN fantasiebod!!!) welke wegens op-zoek-naar-zwart geruild kon worden tegen een Passier/Stubben van dezelfde kwaliteit *...haalt adem...* blijkt een zwaar gebruikt, slecht onderhouden, slecht gerepareerd ding met een goedkoop (overigens wel nieuw

Het huidvet van het paard zat er nog aan en de kinriem was nog nooit los van zijn maatje de kinbeschermer geweest gezien de hoeveelheid smeer die daaronder zat...
Als ik niet zoveel geld had betaald voor het ding had ik 'm rechtstreeks de container in geflikkerd, zo smerig zag het eruit!
Na een hevige poetsbeurt blijkt ie wel gewoon goed bruikbaar (het zwarte leer is nog heel goed, dat heeft het misbruik goed overleefd zal ik maar zeggen) en ik ben maar op zoek gegaan naar een originele sperriem, ik zal hem maar zwart laten verven (ja, dat waren mijn topics

Ik heb de verkoopster een boze mail gestuurd uiteraard, maar ik kan natuurlijk op mijn vingers natellen dat ik hier nooit meer wat van weer hoor. Ik denk wel overigens dat ik achter haar adres kan komen, maar dat heb ik uiteraard van te voren niet opgevraagd, (want in mijn beleving is iedereen nog eerlijk). Weer wat geleerd...
Maar feit is dat de werkelijkheid wel HEEL erg van de voorgestelde kwaliteit afwijkt, kan dat zo maar of ben je als koper verplicht zelf beter onderzoek uit te voeren door bijvoorbeeld een detailfoto te vragen? Maar dan kan ze bijvoorbeeld toch alsnog een oude foto sturen?
En is er nog wat te verhalen? Ik denk het niet of ze moet zo eerlijk zijn dat vrijwillig te doen zeker?
Wie heeft er iets soortgelijks meegemaakt? Dat je wel je spullen krijgt, maar dat het gewoon veel slechter is dan je verwacht had afgaande op de beschrijving?