Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, maar in overleg of als er wedstrijd is op die dag mag het alsnog
.
(is toch haar paard
). Al koopt de verzorgster dus ook wel eens zelf shampoo, antiklit of iets anders leuks voor het paardje
en heeft ze ook meebetaald toen er iets kapot ging, maar dat hoefde dus niet!
(dus 1 pony brengt €140 op).
--> Wil je iets extra's voor je paard ben je natuurlijk vrij om dat te kopen en dat gebeurde daar regelmatig bv dekje met naam, leuker halster enz enz
. Ook omdat je daar veel gezamelijke spullen had voor de paarden gebeurde dat vaak, maar t hoeft dus niet!
als je ervoor moet betalen noem je het lease
ja dat is zeker geluk hebben Daf schreef:Ik lease zelf een paard in Ermelo en de kosten zijn als volgt:
Volledige lease = € 100,- per maand
Incl.
- stalling
- strooisel
- hoefsmid (bekappen)
- entingen / dierenartskosten
- weidegang
- zadel/hoofstel
- voer
Excl.
- mesten stal/weide
- alles wat ik extra wil: ijzers, dekens, etc.
Verplicht 1x per week les (privé-les) ad € 15,- dus totaal € 160,- per maand.
Niemand anders rijdt er dan op, ik mag buitenrijden, wedstrijden rijden, etc. Dus voor € 160,- per maand heb ik een eigen paard. Zolang ik alles netjes doe, hoef ik nergens verantwoording voor af te leggen, ben ik ziek, dan verzorgt zij Kyra, ben ik op vakantie, dan regelt zij een tijdelijke vervanging, etc.
Volgens mij een uitstekende regeling waar ik onwijs blij mee ben.
_Michelle__ schreef:Ik huur een pony en betaal EUR 70,00 in de maand.
Ik mag er alles mee doen.
)ijslandermir schreef:Ik heb ook een vraag over leasen. Wij kregen de vraag van iemand of ze een paard van ons mag leasen. Ze zou hem dan bij haar thuis krijgen. Hoe regel je zoiets? Wat is dan normaal en redelijk? Wat is een normaal bedrag dat ze ervoor moet betalen en wie betaald wat? Hoe regel je het met aansprakelijkheid? Wat als het paard ziek wordt? Als ze een ongeluk met hem krijgt? Wie weet hoe dit werkt of waar hier iets over op internet staat?
Mirjam
zou ik dus niet snel doen mede al door de vragen die je stelt
--> daar gaan (helaas) vaak moeilijkheden van komen ...
(kun je hem ook beter in de gaten houden en e.e.a. ook op je eigen manier blijven doen
)
€300 vind ik best veel voor lease (op een manege), maar weet niet wat daar normaal stalling/ volpension enzo kost en hoe geweldig t paard is (hoe ver doorbeleerd e.d.)

), vanaf volgend voorjaar krijg ik nog een 3e rijpaard erbij. Ik mag op wedstrijd, mag hun trailer gebruiken. Verder zijn er zadels etc, dekens, alles is aanwezig maar natuurlijk heb ik van mezelf ook veel spullen.