kosten van een gietvloer in 2 paards trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxappiexx

kosten van een gietvloer in 2 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 21:02

We hebben een trailer op het oog, het enige probleem is dat de vloer rot is. Die willen we dus vernieuwen en daar een gietvloer overheen laten maken.
Weet iemand wat de kosten daar ongeveer van zijn?

xxappiexx

Re: kosten van een gietvloer in 2 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 09:30

Weet niemand wat de kosten van een gietvloer ongeveer zijn?!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:25

Je wil dus een nieuwe bodem en daarover een gietvloer? Of wil je over de oude vloer heen gieten?
Geen idee meer hoe duur het is zo'n gietvloer maar bij mij beviel het toch niet echt. Er ontstonden uiteindelijk toch kleine schertjes en dan gaat het van kwaad tot erger. Wij hebben nu een verlijmde vloer laten zetten en zoals het er nu uitziet gaat ie nog wel 10 jaar mee. Hierbij is het rubber verlijmd met het hout. het is maar een dunne laag rubber en het is niet zo grof als een gietvloer. Het is vrij glad geribbeld en super makkelijk schoon te maken. Doordat het verlijmd is gaat het niet los. enige mogelijkheid tot kapotgaan is dat er ergens een gat in getrapt wordt.
Het monteren + vloer koste bij ons 800 euro (zoiets kan zijn dat er nog wat andere reparatie bij zat)
Misschien een groot bedrag maar wij hebben er voorlopig geen werk meer aan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:43

Ik heb zojuist mijn nieuwe bodem (24 mm betonplex) voor de trailer binnen gekregen.
Mijn man gaat het op maat zagen en dan kan het in de trailer.
Wij twijfelen nu nog tussen een gietvloer (voor 1,5 paardstrailer € 220,- incl btw) en rubberen matten.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 16:30

De bodem moet in zijn geheel vervangen worden. Dus we moeten er eerst een nieuwe bodem in maken (hout ofzo? Ik weet niet) En daaroverheen willen we dus een gietvloer oid laten maken zodat het goed schoongehouden kan worden.

Luuntje, wat is dat betonplex voor spul? en wat zijn daar de voordelen/nadelen van?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:06

Mijn vorige trailer had ook een betonplex bodem, is een soort extra verhard hout oid, die bodem bleef iig erg goed.
Met een gietvloer is het 'gedaan' als er idd scheurtjes in komen. Ook als je een paard hebt dat flink schraapt/klauwt ben je niet blij. Nadeel van verlijmde matten is weer dat er vocht onder kan komen waardoor je bodem gaat rotten, dan zou je het dus echt enorm goed af moeten kitten en da's weer erg lastig. 'Losse' rubbermatten kun je eruit halen om je bodem te laten drogen.
De trailer die ik nu heb heeft een bodem van dikke hardhouten planken, ook prima.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 08:00

Concorde schreef:
Mijn vorige trailer had ook een betonplex bodem, is een soort extra verhard hout oid, die bodem bleef iig erg goed.
Met een gietvloer is het 'gedaan' als er idd scheurtjes in komen. Ook als je een paard hebt dat flink schraapt/klauwt ben je niet blij. Nadeel van verlijmde matten is weer dat er vocht onder kan komen waardoor je bodem gaat rotten, dan zou je het dus echt enorm goed af moeten kitten en da's weer erg lastig. 'Losse' rubbermatten kun je eruit halen om je bodem te laten drogen.
De trailer die ik nu heb heeft een bodem van dikke hardhouten planken, ook prima.

Juist bij een verlijmde bodem kan er geen lucht (en dus vocht) tussen het rubber en de plank komen. De plank zit bij iedere trailer nog onder de schotten en als je hem aan de randen dus goed afdicht is het net een zwembadje.
Ik weet niet precies of je weet wat een verlijmde vloer is? Voor de duidelijkheid is het niet zo dat ze een rubber mat op een stuk plank lijmen. Ze versmelten het houd met het rubber. Dat gebeurt in de fabriek en kan je zeker niet zelf doen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 08:43

Betonplex wordt normaal gebruikt in de bouw. Als bekisting voor beton. Oftewel ze maken van betonplex een frame en daarin gieten ze beton. Het is dus erg stevig en vochtafstotend (zit een speciale laag op).
Voor een trailerbodem heb je minimaal betonplex nodig van 24 mm dikte (is mij door experts verteld).

@Oosterhoff: wat voor bodem raadt jij aan om zelf in je trailer te leggen en waarom?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 08:54

luuntje schreef:
Betonplex wordt normaal gebruikt in de bouw. Als bekisting voor beton. Oftewel ze maken van betonplex een frame en daarin gieten ze beton. Het is dus erg stevig en vochtafstotend (zit een speciale laag op).
Voor een trailerbodem heb je minimaal betonplex nodig van 24 mm dikte (is mij door experts verteld).

@Oosterhoff: wat voor bodem raadt jij aan om zelf in je trailer te leggen en waarom?

Slechte expert dan, de wettelijke eis is namelijk 25mm!
Over betonplex kun je geen gietvloer leggen, die hecht domweg niet. Losse rubber matten zal dus je keuze moeten worden.
Laat je niks wijsmaken over speciale primers en aanverwante onzin, dat vernietigd namelijk de kunststof laag en heb je dus een gewone houten vloer. Weg betonplexvoordeel.........
Oh, en vergeet niet de kopse kanten van je vloer GOED in de lak te zetten, anders rot hij via die kant alsnog vrolijk weg.

Ik heb gekozen voor een meranti vloer in buitenkwaliteit en die drie keer in een hele goede (Sikkens) autolak gezet.
Laatst bijgewerkt door ikke op 06-08-06 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:27

Waarom zet je er niet gelijk een aliminiumbodem in. Dan ben je in een keer ervan af. Wij hadden een gietvloer in de trailer. Nadeel je kunt er niet onder kijken en paard dus een keer door bodem gezakt terwijl bodem 2 jaar geleden vervangen was.Bodem kan rotten door vocht wat via de zijwanden in de bodem dringt.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:40

luuntje schreef:

Tja ik kan een ieder dus aanraden een verlijmde vloer aan te schaffen. Als je hem zelf niet kan zetten dan gewoon laten doen. Even duur maar wel goed en gaat jaren mee.
Ik zou dus zelf nooit meer beginnen aan een gietvloer. Heb er alleen maar gedoe mee gehad.
En zoals gezegt als je toch zelf aan de gang gaat dan betonplex en een gietvloer kan dan alsnog als je er maar rekening mee houd dat zodra je ook maar ergens een gat vind of een luchtbel dat je dan de bol lostrekt en weer een nieuw stuk inzet. Je moet nagaan dat je dan vaak 2 a 3 keer per jaar aan de gang bent (bij wekelijks gebruik)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:34

Oke dank je wel voor je info.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:29

Ik zou toch ook nog eens te rade gaan bij leveranciers van trailers. Ik heb zelf een Heja trailer nieuw gekocht ongeveer 12 jaar terug met gietvloer, daar is echt nog niks mis mee. Nou is mijn paard niet een echte schraper, maar er hebben er wel een paar andere ingestaan. Verder gebruik ik hem gemiddeld 1x per week op lange afstanden. Je wordt alleen maar wijzer denk ik zelf door ook toch even een paar leveranciers te vragen wat hun mening is. Ik kan je zelf Heja aanbevelen. Succes!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:55

Dinopino schreef:
Waarom zet je er niet gelijk een aliminiumbodem in. Dan ben je in een keer ervan af. Wij hadden een gietvloer in de trailer. Nadeel je kunt er niet onder kijken en paard dus een keer door bodem gezakt terwijl bodem 2 jaar geleden vervangen was.Bodem kan rotten door vocht wat via de zijwanden in de bodem dringt.

*proest* dream on. Iedereen heeft het altijd over die "geweldige" alu bodem, maar niemand durft naar mijn auto's te komen kijken. Zijn jullie nu allemaal struisvogels, of doen jullie alleen alsof..............

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:18

Wij zijn nooit te oud om te leren. Bloos Vertel wat is er mis met een aliminiumbodem. Ben geen trailerexpert. Maar dacht dat dat een goede oplossing was. Hebben we net in onze trailer gezet en uit die overtuiging raad ik het iemand aan. Zo vertel me wat er mis is en dan ga ik kijken wat we met onze trailer doen.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:33

een tijdje terug hebben we een gietvloer in de trailer gelegd en dat was 100 euro , ik zou niet weten wat het kost om heel de bodem te vervangen Knipoog

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:43

Mijn gietvloer was 150 euro. Voor het vervangen van de bodem, de gietvloer, rubber op de klep en 2 gasveren op de klep was ik 720 euro kwijt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:56

Dinopino schreef:
Wij zijn nooit te oud om te leren. Bloos Vertel wat is er mis met een aliminiumbodem. Ben geen trailerexpert. Maar dacht dat dat een goede oplossing was. Hebben we net in onze trailer gezet en uit die overtuiging raad ik het iemand aan. Zo vertel me wat er mis is en dan ga ik kijken wat we met onze trailer doen.

Aluminium en ijzer bijten. Het aluminium gaat rotten door het contact met ijzer. Het probleem is alleen dat je dat niet ziet en er dus "opeens" en gat in je bodem zit of de bodem niet meer draagt op de ijzeren rand. Er zijn methodes om dat te voorkomen, maar ik moet de eerste trailer nog zien die DAT heeft. Onlangs was er iemand met een alu Bockmann op stal en die gaat dus in de toekomst dezelfde problemen krijgen (deze trailer was nagelnieuw). Daar waar de stalen constructiedelen in contact komen met het aluminium, daar treed corosie op en omdat aluminium onedeler is als staal, "lost" het aluminium op en verliest het zijn sterkte.

pruyssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:53

Kosten van een rubberen gietvloer bedragen ongeveer 50euro per emmer.
Voor een normale 2 paards trailer heb je 2 tot 3 emmers nodig.
Je kan ze bij veel bedrijven halen die ook trailers verkopen bijv.
www.vanhooffaanhangwagens.nl

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:58

Ikke, wil jij svp nog eens posten wat voor bodem jij adviseert in een (nieuwe) trailer?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:53

Urielle schreef:
Ikke, wil jij svp nog eens posten wat voor bodem jij adviseert in een (nieuwe) trailer?

Meranti buitenkwaliteit verlijmd multiplex.
Op maat zagen, HEEL ERG GOED in de lak zetten en klaas is kees. Natuurlijk wel met RVS moeren en bouten vast zetten, anders gaat het alsnog mis.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:20

het is oud, ik weet hyet, maar moet ook aan ene nieuwe vloer, dus ik "bewaar" dit topic even.

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:54

Ook van mijn kant een vraagje. Onze trailer blijkt ook aan een nieuwe bodem toe. Van de dealer hebben we gehoord dat de bovenkant er helemaal af moet om dat de bodem onder de zijwanden doorloopt. Is dat zo?? Want in dat geval lijkt het mij bijna niet zelf te doen. Wat is jullie ervaring hiermee???

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:33

Balder schreef:
Ook van mijn kant een vraagje. Onze trailer blijkt ook aan een nieuwe bodem toe. Van de dealer hebben we gehoord dat de bovenkant er helemaal af moet om dat de bodem onder de zijwanden doorloopt. Is dat zo?? Want in dat geval lijkt het mij bijna niet zelf te doen. Wat is jullie ervaring hiermee???

Ja dat klopt, maar het maakt het niet moeilijker, hooguit langduriger.
Het heeft mij drie maanden gekost om een trailer volledig te slopen en op te bouwen. Dit was wel een Westfalia Saturnus die volledig moertje-boutje is opgebouwd.

skyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 07:43

wij hebben een bockmann gekocht met aluminum over de bodem heen
er zit dus gewoon een houten vloer in en dan aluminium er over heen
toen ik de trailer ging kopen ben ik eronder gaan liggen, overal tegenaan geklopt, alles was nog hard, nergens zachte plekken in de vloer of muren
we hebben de trailer een klein jaar gebruikt, een stuk of 5 keer ofzo
toen wou een vriendin van me hem lenen, prima zou je denken
krijg ik hem terug, kunnen of de balkjes dicht, of de klep, maar niet meer tegelijkertijd
ik helemaal kwaad op die vriendin....

trailer naar van hooff in drunen gebracht om te laten repareren, bellen ze op....
hele trailer verrot....
ondertussen zijn we weer een jaar veder en groeien de paddenstoelen uit de muur
ik gebruik hem natuurlijk niet meer, maar geld voor vervanging was er niet

nu gaan we vrijdag naar heja garderen, kijken of we de bockmann in kunnen ruilen en een handzaam formaat pony trailertje mee kunnen nemen.

mijn conclusie, niets is goed, geen enkele bodum, alles rot uiteindelijk weg
dat aluminium in contact met ijzer zou gaan rotten is grote onzin, want het enige wat nog goed is aan mijn trailer is het aluminum en het ijzer :P