Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Concorde schreef:Mijn vorige trailer had ook een betonplex bodem, is een soort extra verhard hout oid, die bodem bleef iig erg goed.
Met een gietvloer is het 'gedaan' als er idd scheurtjes in komen. Ook als je een paard hebt dat flink schraapt/klauwt ben je niet blij. Nadeel van verlijmde matten is weer dat er vocht onder kan komen waardoor je bodem gaat rotten, dan zou je het dus echt enorm goed af moeten kitten en da's weer erg lastig. 'Losse' rubbermatten kun je eruit halen om je bodem te laten drogen.
De trailer die ik nu heb heeft een bodem van dikke hardhouten planken, ook prima.
luuntje schreef:Betonplex wordt normaal gebruikt in de bouw. Als bekisting voor beton. Oftewel ze maken van betonplex een frame en daarin gieten ze beton. Het is dus erg stevig en vochtafstotend (zit een speciale laag op).
Voor een trailerbodem heb je minimaal betonplex nodig van 24 mm dikte (is mij door experts verteld).
@Oosterhoff: wat voor bodem raadt jij aan om zelf in je trailer te leggen en waarom?
luuntje schreef:Betonplex wordt normaal gebruikt in de bouw. Als bekisting voor beton. Oftewel ze maken van betonplex een frame en daarin gieten ze beton. Het is dus erg stevig en vochtafstotend (zit een speciale laag op).
Voor een trailerbodem heb je minimaal betonplex nodig van 24 mm dikte (is mij door experts verteld).
@Oosterhoff: wat voor bodem raadt jij aan om zelf in je trailer te leggen en waarom?
Dinopino schreef:Waarom zet je er niet gelijk een aliminiumbodem in. Dan ben je in een keer ervan af. Wij hadden een gietvloer in de trailer. Nadeel je kunt er niet onder kijken en paard dus een keer door bodem gezakt terwijl bodem 2 jaar geleden vervangen was.Bodem kan rotten door vocht wat via de zijwanden in de bodem dringt.
Vertel wat is er mis met een aliminiumbodem. Ben geen trailerexpert. Maar dacht dat dat een goede oplossing was. Hebben we net in onze trailer gezet en uit die overtuiging raad ik het iemand aan. Zo vertel me wat er mis is en dan ga ik kijken wat we met onze trailer doen.
Dinopino schreef:Wij zijn nooit te oud om te leren.Vertel wat is er mis met een aliminiumbodem. Ben geen trailerexpert. Maar dacht dat dat een goede oplossing was. Hebben we net in onze trailer gezet en uit die overtuiging raad ik het iemand aan. Zo vertel me wat er mis is en dan ga ik kijken wat we met onze trailer doen.
Urielle schreef:Ikke, wil jij svp nog eens posten wat voor bodem jij adviseert in een (nieuwe) trailer?
Balder schreef:Ook van mijn kant een vraagje. Onze trailer blijkt ook aan een nieuwe bodem toe. Van de dealer hebben we gehoord dat de bovenkant er helemaal af moet om dat de bodem onder de zijwanden doorloopt. Is dat zo?? Want in dat geval lijkt het mij bijna niet zelf te doen. Wat is jullie ervaring hiermee???