Pension klant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LWDaisy

Berichten: 4781
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 15:07

Sizzle schreef:
LWDaisy, ik begreep uit de berichten van TS dat deze klant de OORZAAK is van de nieuwe regel omdat ze blijkbaar ook geen gehoor gaf aan haar taak toen deze nog geen vaste dag was.

Sharmila schreef:
De regels zijn niet veranderd. Het is nooit vol pension geweest. Maar ik zei joh als je er bent vul dan even een hooi bak of schep wat mest. Dat vond ze goed. En vanaf dag 1 is ze er hoogstens 5 minuten en doet ze het eigenlijk niet. Omdat we daar klaar mee waren hebben we voor haar deze regel ingesteld. Vaste dag in de week. Klaar iedereen doet evenveel werk.

Maar ze zwijgt dus alles dood……..



Ooooh oké! Daar had ik overheen gelezen!

Ineke2

Berichten: 33122
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 15:20

Als jullie toch het gesprek met haar aangaan, dan zou ik in de huidige situatie een vaste dag eisen dat ze de werkzaamheden die jullie verwachten dat ze doet gaat doen.
Die dag kunnen jullie in overleg afspreken, maar zal ze wel de afspraak moeten nakomen. Doet ze dat niet zonder afzeggen én een andere dag afspreken wegens een goede reden, dan is aan het einde van de lopende maand daar het gat van de deur.

Niet alleen mondeling de afspraken bespreken, maar zeker ook schriftelijk nog na sturen, zodat dit voor beide partijen duidelijk is.
En hou het vooral zakelijk. Dat is misschien lastig, maar wel nodig als er zo over je grenzen heen gegaan word. Of dat nou bewust gebeurd of niet.

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 15:26

Sharmila schreef:
en toen bleek ik weer helemaal vol te zitten. Nu is het inmiddels zo erg. Dat ik waarschijnlijk 6 maanden tot een jaar te leven heb.


Ik heb dit er even uit gepikt.

Meid, jij moet nog gewoon de tijd die je heb gaan genieten zonder zorgen met mensen om je heen die je dierbaar zijn.


Deze dame kan je missen als kiespijn.

Ik zou haar vriendelijk verzoeken haar jaarling op te komen halen omdat ze blijkbaar alle zorg bij jou legt zonder zich om jouw gezondheid te bekommeren.
Afscheid nemen en gaan genieten van je resterende tijd en ik hoop dat je dat op een fijne manier mag doorkomen want een week is tegenwoordig niets, tijd vliegt....

Daihyo

Berichten: 88049
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 15:58

Mando schreef:
Sharmila schreef:
en toen bleek ik weer helemaal vol te zitten. Nu is het inmiddels zo erg. Dat ik waarschijnlijk 6 maanden tot een jaar te leven heb.


Ik heb dit er even uit gepikt.

Meid, jij moet nog gewoon de tijd die je heb gaan genieten zonder zorgen met mensen om je heen die je dierbaar zijn.


Deze dame kan je missen als kiespijn.

Ik zou haar vriendelijk verzoeken haar jaarling op te komen halen omdat ze blijkbaar alle zorg bij jou legt zonder zich om jouw gezondheid te bekommeren.
Afscheid nemen en gaan genieten van je resterende tijd en ik hoop dat je dat op een fijne manier mag doorkomen want een week is tegenwoordig niets, tijd vliegt....

Hier heb ik niks meer aan toe te voegen. Zulke energievreters kun je momenteel beter kwijt dan rijk zijn.

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pension klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 16:40

Lieve TS

Wat verdrietig om dit allemaal te lezen. Heel veel sterkte voor jullie allemaal.

Ik zou nu echt aan jezelf en je gezin gaan denken. Deze pensionklant kost jou veel te veel (negatieve) energie. Die energie kun je beter aan jezelf en je gezin steken. Hoe leuk dit paardje misschien ook is en dat je er gehecht aan bent snap ik als jullie alle zorg hebben over dit dier.

Maar denk aub echt aan jezelf en je gezin

Koekie73

Berichten: 2671
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Pension klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 16:53

Lieve TS, denk aan jezelf! Dat lijkt me het belangrijkste.
Ik lees dat jullie een gesprek met har hebben gehad waarin je hebt aangegeven dat er nu echt meer van haar wordt verwacht. Vervolgens doet ze dat niet. Dan mag je echt wel duidelijker zijn.
Ze komt vanaf nu 1x per week helpen of ze haalt haar pony op.

Jeetje zeg, als er bij ons iets met de eigenaresse is, is het voor ons allemaal geen probleem dan komen we helpen.

Zoolgangster

Berichten: 9629
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:11

Sizzle schreef:
Jullie zitten echt in een ongelooflijk verdrietige situatie, dan moet je inderdaad ook niet nogeens met zulke zorgen zitten :knuffel:
Ik hoop dat het volgende week geregeld wordt, maar geef haar dat ajb meteen schriftelijk incl, termijn en handtekening en niet enkel in een gesprek.


Mee eens, in jullie situatie telt met elkaar nog leuke dingen kunnen doen, en niet al dat gedoe wat die pensionklant jullie bezorgt, zorg dat dingen op schrift staan, dit heeft jullie al teveel kostbare tijd gekost.

:knuffel:

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:15

Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen, wat een heftig nieuws heb je gekregen.
Onvoorstelbaar dat de pensionklant totaal niet reageert op pogingen om tot afspraken te komen.
Vraag je af waar jullie je beperkte tijd en energie nog aan willen besteden. Vast niet aan iemand die dat andersom niet kan opbrengen.

hwn
Berichten: 4711
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Pension klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:27

In het begin kon ik nog wat begrip opbrengen voor pensionklante, maar nu ik hoor dat ze - ondanks je ernstige gezondheidstoestand - nog steeds niets doet/bijdraagt, dat kan er bij mij niet in. In haar geval had ik ofwel zelf tijd gemaakt om te helpen, zelfs met de andere paarden, of meer/iemand anders betaald, of mijn paardje zelf verhuisd zodat je daar geen zorgen meer mee had bij de weinige tijd die je nog rest. Het lijkt wel of ze de ernst van je situatie niet inziet of wil inzien, weinig empathie en inlevingsvermogen llijkt me. Veel sterkte!

Percy

Berichten: 12077
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:30

Ik heb niets meer toe te voegen aan de voorgaande berichten over de pensionklant maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen. Wat een naar nieuws heb jij gekregen.

Je moet je energie nu steken in de goede dingen.

MissyNr1
Berichten: 135
Geregistreerd: 29-04-20

Re: Pension klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 18:36

Goh wat een nare situatie. Maar als je nog maar zo weinig tijd hebt mag je toch zeker wel 100% van al je tijd en energie steken in jezelf en wat belangrijk is voor jou en voor de mensen van wie je houdt. Niks meer rekening houden met mensen die ook geen rekening houden met jou. Want wat de regels ook waren: het is haar dier, dus uiteindelijk haar zorg. En ze weet van jouw situatie en kiest ervoor om dat naast haar neer te leggen. Niet ok. Kies voor jezelf

Furst
Berichten: 618
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 18:52

Wegsturen en lekker je eigen paarden behouden.

Ik heb hier 3 pensions gehad en aan 1 iemand verhuurde ik een weide, waarvan 3 mij een dikke dolk in de rug hebben gestoken. Bij 1 van de 3 loopt nu een onderzoek door de politie omdat ik het zat was niet voor mezelf op te komen. Ik snap je volkomen dat je weigert te geven. Ik had dat beter ook gedaan.

Getup

Berichten: 8282
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Pension klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:16

Eens met bijna alles wat hier geschreven wordt.

Duidelijk maken dat ivm je ziekte ze of helpt, of een andere plek zoekt ( met ultimatum).
Dit is voor jou niet vol te houden zo , je wilt haar best deze fijne plek aanbieden, maar dat kan alleen onder jouw voorwaarden.

Zoolgangster

Berichten: 9629
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 21:55

Getup schreef:
Eens met bijna alles wat hier geschreven wordt.

Duidelijk maken dat ivm je ziekte ze of helpt, of een andere plek zoekt ( met ultimatum).
Dit is voor jou niet vol te houden zo , je wilt haar best deze fijne plek aanbieden, maar dat kan alleen onder jouw voorwaarden.


Duidelijk! Als ze het dan nog niet wil begrijpen is het klaar.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 07:39

Sharmila schreef:
Nu is het inmiddels zo erg. Dat ik waarschijnlijk 6 maanden tot een jaar te leven heb. Toen we net alles hadden gehoord hebben we met haar een gesprek gehad en toen gemeld dat we nu toch echt verwachten dat ze helpt. Dat ging ze doen.

Vind dit vooruitzicht heel naar voor jullie! Maar met dit vooruitzicht in je achterhoofd zou ik toch ook heel hard na gaan denken of je dit negatieve gedoe om het zo te omschrijven er nog bij wilt hebben zolang je er nog bent? Je hebt geprobeerd om afspraken met haar te maken maar die komt ze tot nu toe niet na. Verwacht je dat ze die straks wel na gaat komen na nog een keer een gesprek?
Persoonlijk zou ik dit gedoe er niet bij willen hebben als het vooruitzicht hebt wat jij wel hebt gekregen. Dan is het zaak om te genieten en niet dit soort onzinnig geneuzel erbij te hebben van een volwassen iemand die op de hoogte is van jullie situatie.

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 08:34

Wat heeft die dame het getroffen bij jullie.
Zo gehecht aan haar paard , dat je er alles voor wilt doen . Klinkt als een perfect plekje voor iemand die het niet continue zelf kan en wil doen. Maar gewoon een mest beurt .

Zo een plekje zou ik van dromen .

Maar dat terzijde , omdat je gehecht bent aan het paard , hoef je toch niet alles over je kant te laten gaan .
En haar toch laten weten dat ze zich aan haar beurt rol moet houden of inderdaad de €75 betalen, per de 1e van de volgende maand.
En doet ze dit niet dat je dan de stalling opzegt.
Op een dag besluit ze misschien toch wel haar paard elders te stallen en is het paard toch weg . Ook al ben jij eraan gehecht .

En dat is lastig , ik heb zo bijna 3 jaar voor een gepensioneerd springpaard gezorgd . De eigenaar betaalde , tot het dier ziek werd , weken moeten zeuren om grondig onderzoek door een arts , en wat gebeurde er ! Kreeg een telefoontje dat het paard die avond opgehaald werdt en zou worden onderzocht door een arts elders . Heb echt paar keer moeten appen om te vragen hoe t ging met het paard . Uiteindelijk de dierenarts die het dier behandelde gesproken .
Paard was / is overigens van een internationale spring ruiter.
Maar ik was er aan gehecht en had het moeilijk dat hij weg was en ik niet wist hoe en wat .
Maar soms moet je gewoon loslaten .

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 10:52

Ik vind dit altijd bijzonder. Je neemt een dienst af, dan moet je daar voor betalen. Net zoals je zorgverzekering of hypotheek, dan kan je ook niet zeggen goh deze maand niet. Bij geen reactie wordt het stilzwijgend verlengd en als je niet betaalt krijg je herinneringen met een incassobureau als gevolg volgens mij als je niet blijft betalen.

Buiten het feit dat ik ook niet snap dat als je een levend dier elders stalt, je er amper naar omkijkt. Je betaalt er toch fors voor. En zeker op een kleinere stal, kunnen dingen makkelijker geregeld worden maar moet van 2 kanten komen. Zo geef ik mijn paard extra hooi, vind de stal dat lastig omdat de mensen ouder zijn, dan help ik ze door het er zelf elke dag/2 dagen uit te halen wat er op de grond ligt. Beetje geven-nemen.

In dit geval zou ik zeggen geef ze ultimatum. Ze moeten zich aan jullie regels conformeren, doen ze dat niet, dan inderdaad opzeggen en dan uiterlijk datum x weg. Je kan het netjes vragen; bij geen reactie moet je echt harder worden. Ik snap niet dat dit soort mensen bestaan, maar zie het vaker voorkomen. Bizar. Vervelend voor jullie.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 11:52

Miss_Mii21 schreef:
Ik vind dit altijd bijzonder. Je neemt een dienst af, dan moet je daar voor betalen. Net zoals je zorgverzekering of hypotheek, dan kan je ook niet zeggen goh deze maand niet. Bij geen reactie wordt het stilzwijgend verlengd en als je niet betaalt krijg je herinneringen met een incassobureau als gevolg volgens mij als je niet blijft betalen.

Buiten het feit dat ik ook niet snap dat als je een levend dier elders stalt, je er amper naar omkijkt. Je betaalt er toch fors voor. En zeker op een kleinere stal, kunnen dingen makkelijker geregeld worden maar moet van 2 kanten komen. Zo geef ik mijn paard extra hooi, vind de stal dat lastig omdat de mensen ouder zijn, dan help ik ze door het er zelf elke dag/2 dagen uit te halen wat er op de grond ligt. Beetje geven-nemen.

In dit geval zou ik zeggen geef ze ultimatum. Ze moeten zich aan jullie regels conformeren, doen ze dat niet, dan inderdaad opzeggen en dan uiterlijk datum x weg. Je kan het netjes vragen; bij geen reactie moet je echt harder worden. Ik snap niet dat dit soort mensen bestaan, maar zie het vaker voorkomen. Bizar. Vervelend voor jullie.


Als jij zelf nog bij wil geven is daarna om de 2 dagen alle overschot gaan weggooien echt geen ‘hulp’ als je dat denkt. Dat is gewoon je eigen gemaakte rommel opruimen, niet meer en niet minder.

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 12:19

Poekkie schreef:
Miss_Mii21 schreef:
Ik vind dit altijd bijzonder. Je neemt een dienst af, dan moet je daar voor betalen. Net zoals je zorgverzekering of hypotheek, dan kan je ook niet zeggen goh deze maand niet. Bij geen reactie wordt het stilzwijgend verlengd en als je niet betaalt krijg je herinneringen met een incassobureau als gevolg volgens mij als je niet blijft betalen.

Buiten het feit dat ik ook niet snap dat als je een levend dier elders stalt, je er amper naar omkijkt. Je betaalt er toch fors voor. En zeker op een kleinere stal, kunnen dingen makkelijker geregeld worden maar moet van 2 kanten komen. Zo geef ik mijn paard extra hooi, vind de stal dat lastig omdat de mensen ouder zijn, dan help ik ze door het er zelf elke dag/2 dagen uit te halen wat er op de grond ligt. Beetje geven-nemen.

In dit geval zou ik zeggen geef ze ultimatum. Ze moeten zich aan jullie regels conformeren, doen ze dat niet, dan inderdaad opzeggen en dan uiterlijk datum x weg. Je kan het netjes vragen; bij geen reactie moet je echt harder worden. Ik snap niet dat dit soort mensen bestaan, maar zie het vaker voorkomen. Bizar. Vervelend voor jullie.


Als jij zelf nog bij wil geven is daarna om de 2 dagen alle overschot gaan weggooien echt geen ‘hulp’ als je dat denkt. Dat is gewoon je eigen gemaakte rommel opruimen, niet meer en niet minder.



Deze opmerking draagt niet bij aan een reactie op dit topic.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Pension klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 12:35

Misschien wel, het toont nog maar eens hoe makkelijk je een verschil in visie hebt tussen twee partijen. En - in uitbreiding - hoe belangrijk harde afspraken dus zijn.

Maar goed, voor TS zou ik zeggen gewoon te stoppen met deze pensionklant. Uit ervaring kan ik zeggen dat dit soort motivatie/communicatieproblemen nooit beter wordt.

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:01

Poekkie schreef:
Miss_Mii21 schreef:
Ik vind dit altijd bijzonder. Je neemt een dienst af, dan moet je daar voor betalen. Net zoals je zorgverzekering of hypotheek, dan kan je ook niet zeggen goh deze maand niet. Bij geen reactie wordt het stilzwijgend verlengd en als je niet betaalt krijg je herinneringen met een incassobureau als gevolg volgens mij als je niet blijft betalen.

Buiten het feit dat ik ook niet snap dat als je een levend dier elders stalt, je er amper naar omkijkt. Je betaalt er toch fors voor. En zeker op een kleinere stal, kunnen dingen makkelijker geregeld worden maar moet van 2 kanten komen. Zo geef ik mijn paard extra hooi, vind de stal dat lastig omdat de mensen ouder zijn, dan help ik ze door het er zelf elke dag/2 dagen uit te halen wat er op de grond ligt. Beetje geven-nemen.

In dit geval zou ik zeggen geef ze ultimatum. Ze moeten zich aan jullie regels conformeren, doen ze dat niet, dan inderdaad opzeggen en dan uiterlijk datum x weg. Je kan het netjes vragen; bij geen reactie moet je echt harder worden. Ik snap niet dat dit soort mensen bestaan, maar zie het vaker voorkomen. Bizar. Vervelend voor jullie.


Als jij zelf nog bij wil geven is daarna om de 2 dagen alle overschot gaan weggooien echt geen ‘hulp’ als je dat denkt. Dat is gewoon je eigen gemaakte rommel opruimen, niet meer en niet minder.

Ik vind een overschot aan hooi nooit rommel. Het verbetert de bodem, of dat nu binnen of buiten is.

Kabayo

Berichten: 14007
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Pension klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:45

Verbeterd de bodem? Maakt de bodem dicht en water gaat niet meer weg

Maar fijn. Daar gaat het niet over

Ts hopelijk kom je er uit. Ik zou niet teveel energie er meer in steken en haar een ander plekje laten zoeken.
Ik wil je enorm veel sterkte wensen :knuffel: