Opgelicht!? Help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flowie30
Berichten: 32
Geregistreerd: 29-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 10:30

Elisa2 schreef:
Klinkt als een importpaard die niks kent en een ordinaire handelaar inderdaad.

Juridische hulp zoeken lijkt me ook erg belangrijk.

Het beste zou zijn als je dit paard terug kan brengen, zo niet dan op een trainingstal zetten maar niet zelf nu mee beginnen door de eerdere ervaringen je angst.


Ik ga er deze week direct mee aan de slag!

Daantjuh88

Berichten: 1737
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 10:45

Wat een rotte appels lopen er toch ook rond. Maar het kan dus maar zo dat ts een paard gekocht heeft van een bokker die een rechtzaak heeft gewonnen en een paard heeft terug gedaan.

Ik zou idd een goede jurist/advocaat in de hand nemen en voor je eigen veiligheid hem even als grasmaaier laten lopen.

pien_2010

Berichten: 43659
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 11:02

BigOne schreef:
Ik lees : Alleenstaande moeder, dan kan ik je maar 1 advies geven , kies voor je kind en dus je gezondheid en neem afscheid van dit paard .


Beste advies. Sneu vind ik het . Sterkte!

imaudy
Berichten: 5084
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 11:04

Ik kan mij niet voorstellen dat je op dat paard naar wens hebt proef gereden. Was het niet een ongeveer hetzelfde paard?

Kijken of hij een klophengst us zou ik zeker doen.

Flowie30
Berichten: 32
Geregistreerd: 29-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 11:06

imaudy schreef:
Ik kan mij niet voorstellen dat je op dat paard naar wens hebt proef gereden. Was het niet een ongeveer hetzelfde paard?

Kijken of hij een klophengst us zou ik zeker doen.


En toch is het zo.. hij was dood braaf. Ik heb er filmpjes en foto’s van en kan het gewoon niet geloven. Hij moet wel iets kalmerends hebben gehad.. dat ga ik na laten kijken.

Flowie30
Berichten: 32
Geregistreerd: 29-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 11:33

Axel_Valerie schreef:
Wij bij opgelicht in de paardenwereld hebben veel ervaring met deze mevrouw en we hebben ook mensen in ons bestand die een rechtszaak van haar hebben gewonnen. Dus als je hulp wilt kun je mij op fb een berichtje sturen dan kan ik je verdere instructies geven.

Kleine edit: Je bent niet de enige die zwaargewond is geraakt door een paard van deze mevrouw.


Ik heb een privé bericht gestuurd

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:00

Flowie30 schreef:
Axel_Valerie schreef:
Wij bij opgelicht in de paardenwereld hebben veel ervaring met deze mevrouw en we hebben ook mensen in ons bestand die een rechtszaak van haar hebben gewonnen. Dus als je hulp wilt kun je mij op fb een berichtje sturen dan kan ik je verdere instructies geven.

Kleine edit: Je bent niet de enige die zwaargewond is geraakt door een paard van deze mevrouw.


Ik heb een privé bericht gestuurd

'e

Top ik heb gereageerd!

Lukasje
Berichten: 11337
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:12

Wat een rotstreek van die vrouw! Ik word daar zo boos om! Dat mens verwoest levens -:(- .

TS: ik vind het erg sneu voor je. Dat je na je verlies van je paard zo belazerd wordt, verdien je niet (niemand trouwens). De beste raad is hier al gegeven: hoe erg voor het paard ook, kies voor je kind en je eigen veiligheid. Ik lees hier al goede tips dus ik hoop dat je het paard terug kan brengen en je geld kan recupereren. Dikke steunknuffel :(:) .

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:48

Hopelijk komt er een goede oplossing voor jou en het paard. Wat een ontzettend sneu verhaal :(

Flowie30
Berichten: 32
Geregistreerd: 29-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 00:34

Lukasje schreef:
Wat een rotstreek van die vrouw! Ik word daar zo boos om! Dat mens verwoest levens -:(- .

TS: ik vind het erg sneu voor je. Dat je na je verlies van je paard zo belazerd wordt, verdien je niet (niemand trouwens). De beste raad is hier al gegeven: hoe erg voor het paard ook, kies voor je kind en je eigen veiligheid. Ik lees hier al goede tips dus ik hoop dat je het paard terug kan brengen en je geld kan recupereren. Dikke steunknuffel :(:) .



❤️

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 00:42

Heb je toevallig een rechtsbijstandverzekering?

Want zo heb ik ooit een groot deel van de aankoopsom terug gekregen voor een dergelijke miskoop. Dat paard kon er niets aan doen, maar bleek zwaar getraumatiseerd en daardoor ook gevaarlijk en dat was niet wat ik had gekocht (beschreven in een contract e.d.). Zijn vorige eigenaresse wilde hem natuurlijk ook niet meer terug (zo diep zat haar zogenaamde liefde blijkbaar) en ik had inmiddels meerdere bewijzen uit zijn verleden gevonden (door nrs uit zijn paspoort te bellen), dus dat werd gedoe, die ik uit handen heb gegeven aan mijn rechtsbijstand.

Sterkte, hoor, want dit is zo heftig!! Jij bent de dupe, net als dat arme paard.

Nyaleti

Berichten: 6296
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 00:47

Flowie30 schreef:
Axel_Valerie schreef:
Wij bij opgelicht in de paardenwereld hebben veel ervaring met deze mevrouw en we hebben ook mensen in ons bestand die een rechtszaak van haar hebben gewonnen. Dus als je hulp wilt kun je mij op fb een berichtje sturen dan kan ik je verdere instructies geven.

Kleine edit: Je bent niet de enige die zwaargewond is geraakt door een paard van deze mevrouw.


Ik heb een privé bericht gestuurd


Valerie, hoe weet jij zo over wie dit gaat?

Flowie30
Berichten: 32
Geregistreerd: 29-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 01:04

Twiggy2008 schreef:
Heb je toevallig een rechtsbijstandverzekering?

Want zo heb ik ooit een groot deel van de aankoopsom terug gekregen voor een dergelijke miskoop. Dat paard kon er niets aan doen, maar bleek zwaar getraumatiseerd en daardoor ook gevaarlijk en dat was niet wat ik had gekocht (beschreven in een contract e.d.). Zijn vorige eigenaresse wilde hem natuurlijk ook niet meer terug (zo diep zat haar zogenaamde liefde blijkbaar) en ik had inmiddels meerdere bewijzen uit zijn verleden gevonden (door nrs uit zijn paspoort te bellen), dus dat werd gedoe, die ik uit handen heb gegeven aan mijn rechtsbijstand.

Sterkte, hoor, want dit is zo heftig!! Jij bent de dupe, net als dat arme paard.


Ja die heb ik! Ik ga direct na het weekend bellen in de hoop dat ze kunnen helpen.. jouw verhaal klinkt bijna hetzelfde als die van mij denk je gedegen vooronderzoek gedaan te hebben en een keuring + contract en eindig je zo..

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 02:47

Flowie30, succes!!

Ik moest alle correspondentie en het verkoopcontract e.d. opsturen, het werd geen rechtzaak, wegens de hoge kosten en daarom keerden ze dat bedrag maar uit.
Maar heb er nooit een fijn gevoel over gehad, omdat het paard zo de dupe was.... Was een Cruzado en wat een ellende dat beestje achter de rug had, was verschrikkelijk...

Ik hoop dat het bij jou ook zo uitpakt, maar het blijft een verdrietige situatie.

juval

Berichten: 13242
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 04:59

Ik vind het misdadig. Dat zo iemand willens en wetens een gevaarlijk paard verkoopt en er al meerdere slachtoffers, zowel financieel als fysiek, zijn gevallen. Wat moj betreft zou zo iemand strafrechtelijk vervolgd moeten worden.

anjali
Berichten: 15171
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 08:52

Ik vind het ook heel erg. En zoals anderen ook al zeggen, denk aan je gezondheid ts. Probeer hem terug te brengen want dit is niet een braaf paard wat je wilde. Je koopt geen paard om ermee te verongelukken.

juval

Berichten: 13242
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 09:03

anjali schreef:
Ik vind het ook heel erg. En zoals anderen ook al zeggen, denk aan je gezondheid ts. Probeer hem terug te brengen want dit is niet een braaf paard wat je wilde. Je koopt geen paard om ermee te verongelukken.


en dan verkoopt die handelaar hem gewoon nog een keer aan een nietsvermoedende koper, met misschien nog wel ernstiger verwondingen....

Elisa2

Berichten: 37526
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 09:13

Soms zijn paarden wel braaf in ervaren handen he? Dier hoeft niet gesedeerd te zijn geweest, als ik het goed begrepen heb is er bloed geprikt bij de keuring dus zou dat nog na te kijken moeten zijn.

Succes met alles!

Gitana

Berichten: 2713
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 09:19

Mijn merrie gedroeg zich ook heel anders toen ze net verhuisd was. Zich niet laten vangen, dominant gedrag tegenover mij, echt totaal niet haarzelf terwijl ik haar toen al 2 jaar had. Normaliter is ze heel onderdanig en meegaand. Dat is pas na een paar maanden weer rustiger geworden.
Ze kunnen door een verhuizing echt heel erg veranderen en wormen kunnen ineens massaal uitkomen of niet zichtbaar zijn geweest op bijv. een wormenonderzoek.

Staat je paard op het huidige plekje met vriendjes en kan hij genoeg bewegen?

anjali
Berichten: 15171
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 09:29

juval schreef:
anjali schreef:
Ik vind het ook heel erg. En zoals anderen ook al zeggen, denk aan je gezondheid ts. Probeer hem terug te brengen want dit is niet een braaf paard wat je wilde. Je koopt geen paard om ermee te verongelukken.


en dan verkoopt die handelaar hem gewoon nog een keer aan een nietsvermoedende koper, met misschien nog wel ernstiger verwondingen....

Wat vind jij dan wat ze moet doen nu?

Horsie84
Berichten: 552
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 09:39

Jemig wat een verhaal en wat triest voor het paard.

Zoals ik lees zijn er meerdere zaken tegen deze mevrouw geweest?
Ik kan er met mijn kop niet bij dat zo'n mens door kan gaan met wat ze doet. Dat die rustig kan slapen snachts terwijl ze weet dat klant/klanten letsel hebben opgelopen, Door haar leugens.

Sterkte

Mensen zijn tegenwoordig ontzettend achterbaks en smerig. Leugen na leugen, misbruik maken van (emotionele,gevoelige) situatie. Over de rug van dieren.

Flowie30
Berichten: 32
Geregistreerd: 29-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 10:04

juval schreef:
Ik vind het misdadig. Dat zo iemand willens en wetens een gevaarlijk paard verkoopt en er al meerdere slachtoffers, zowel financieel als fysiek, zijn gevallen. Wat moj betreft zou zo iemand strafrechtelijk vervolgd moeten worden.


Inderdaad.. ik ben ook te goed gelovig geweest maar heb wel alles gedaan wat ik kon betreft vooronderzoek, keuren, contract etc.

Flowie30
Berichten: 32
Geregistreerd: 29-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 10:05

Twiggy2008 schreef:
Flowie30, succes!!

Ik moest alle correspondentie en het verkoopcontract e.d. opsturen, het werd geen rechtzaak, wegens de hoge kosten en daarom keerden ze dat bedrag maar uit.
Maar heb er nooit een fijn gevoel over gehad, omdat het paard zo de dupe was.... Was een Cruzado en wat een ellende dat beestje achter de rug had, was verschrikkelijk...

Ik hoop dat het bij jou ook zo uitpakt, maar het blijft een verdrietige situatie.


Dank ❤️

Flowie30
Berichten: 32
Geregistreerd: 29-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 10:07

Horsie84 schreef:
Jemig wat een verhaal en wat triest voor het paard.

Zoals ik lees zijn er meerdere zaken tegen deze mevrouw geweest?
Ik kan er met mijn kop niet bij dat zo'n mens door kan gaan met wat ze doet. Dat die rustig kan slapen snachts terwijl ze weet dat klant/klanten letsel hebben opgelopen, Door haar leugens.

Sterkte

Mensen zijn tegenwoordig ontzettend achterbaks en smerig. Leugen na leugen, misbruik maken van (emotionele,gevoelige) situatie. Over de rug van dieren.


Het is echt schandalig dat er zulke mensen zijn en ze ongestraft door kan gaan terwijl er idd al meerdere zaken zijn geweest met andere mensen die de dupe waren. Het ergste is dat zij vervolgens die paarden gerust weer doorverkoopt. Zo komt er nooit een eind aan

Melzazu
Berichten: 1809
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 10:16

Was er nu wel/niet bloed afgenomen bij het keuren. Dat zou voor mij dan de eerste stap zijn om dat na te laten kijken.