Geschikte vraagprijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
bakika
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-08-17

Geschikte vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 11:49

Hoi allemaal!
Een tijdje geleden heb ik een onwijs leuke ruin gekocht, het idee was dat ik hem zelf zou houden voor de sport en dus ook zelf zadelmak zou maken. Echter heb ik er voor gekozen om een nieuwe opleiding te beginnen, en heb ik een nieuwe baan. Helaas moet ik dus 1 van mijn paarden verkopen, en heb ik King het minst lang en denk ik voor hem het makkelijkste een nieuwe eigenaar te vinden.

Nu is dus mijn vraag, wat zouden jullie een geschikte vraagprijs vinden?+

King is een ruin van 2,5 jaar, heeft een heel fijn en meewerkend karakter. Schofthoogte is op dit moment 169. Zijn afstamming is Fairytale x Gribaldi x Rossini en zijn moeder is ster en preferent. Hij is klinisch goedgekeurd en is nooit ziek of kreupel geweest.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door bakika op 24-08-17 12:20, in het totaal 3 keer bewerkt


friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Geschikte vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:51

Je weet je aanschafprijs, lijkt mij dat dat een goed uitgangspunt is.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl

bakika
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 11:56

friesiszwart schreef:
Je weet je aanschafprijs, lijkt mij dat dat een goed uitgangspunt is.


Bedankt voor je reactie, maar aangezien ik hem een jaar geleden heb gekocht kan ik het daar niet op baseren. Toen was hij 1,5 en nu bijna 3.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Geschikte vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:56

Oke ik dacht dat je hem minder lang had.
Geen idee.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:59

Hangt van de correctheid van het exterieur en de kwaliteit van de beweging af, daarnaast maakt het ook uit of hij goed is op de foto's of een bemerking heeft.
Als het een goede lijkt zou ik hem zelf laten keuren voordat je hem te koop zet, dan weet je waar je aan toe bent.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Typhoon

Berichten: 2253
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: makkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:04

gomir schreef:
Hangt van de correctheid van het exterieur en de kwaliteit van de beweging af, daarnaast maakt het ook uit of hij goed is op de foto's of een bemerking heeft.
Als het een goede lijkt zou ik hem zelf laten keuren voordat je hem te koop zet, dan weet je waar je aan toe bent.


Eens!

Joltsje

Berichten: 9020
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:07

misschien handig foto's toe te voegen van de bewegingenen zo.

de kenners zullen op basis van afstamming ook een schatting kunnen maken.
maar dat samen met de beweging is preciezer.

aan de andere kant, het is maar wat de gek er voor geeft

Be your best self

bakika
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 12:13

gomir schreef:
Hangt van de correctheid van het exterieur en de kwaliteit van de beweging af, daarnaast maakt het ook uit of hij goed is op de foto's of een bemerking heeft.
Als het een goede lijkt zou ik hem zelf laten keuren voordat je hem te koop zet, dan weet je waar je aan toe bent.


Bedankt voor je advies! Daar heb je zeker gelijk in, van het keuren is wel een goede tip. Helaas lukt het mij niet om een foto in te voegen zodat jullie een beeld van hem hebben.. (niet zo ervaren op bokt) :=
Over de correctheid van het exterieur en de kwaliteit van de beweging heb ik inderdaad al aan meerdere mensen advies gevraagd, volgens mijn dierenarts is hij correct gebrouwd en heeft hij 3 goede gangen. Ik hoor vooral dat zijn draf uitblinkt.
Stel ik laat hem op de foto zetten, en hij is goed, ik was benieuwd wat dan jullie mening is over een geschikte vraagprijs.

bakika
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 12:22

Joltsje schreef:
misschien handig foto's toe te voegen van de bewegingenen zo.

de kenners zullen op basis van afstamming ook een schatting kunnen maken.
maar dat samen met de beweging is preciezer.

aan de andere kant, het is maar wat de gek er voor geeft


Staan er nu op, lukte niet via de pc ;)

Quir

Berichten: 17345
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Geschikte vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:25

Heb je ook een video van hem?

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:28

Goede bloedlijn, op de foto te zien ruime beweging , maar dat zijn moment opnames, en ruin
Nog niet zadelmak of gekeurd...je vraagprijs kan op het moment tussen de €8000-€10.000 liggen.


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:30

Leuk paard, maar op die leeftijd zou ik hem zeker op de foto zetten en klinisch keuren, dan weet je zeker wat je verkoopt en het je eventueel vraagprijs waard is. En keur je hem helemaal dan haal je dat er meestal bij verkoop wel weer uit. Een goed, gezond sportpaard met deze afstamming is best wel vraag naar. Waarom heb je hem zelf niet rontgen laten keuren bij aankoop??

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

bakika
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 12:35

bigone schreef:
Leuk paard, maar op die leeftijd zou ik hem zeker op de foto zetten en klinisch keuren, dan weet je zeker wat je verkoopt en het je eventueel vraagprijs waard is. En keur je hem helemaal dan haal je dat er meestal bij verkoop wel weer uit. Een goed, gezond sportpaard met deze afstamming is best wel vraag naar. Waarom heb je hem zelf niet rontgen laten keuren bij aankoop??


Ik was op zoek naar een leuk paard erbij voor mezelf, deze stond via via te koop en waren heel wat reacties op. Moest snel beslissen dus heb het gegokt, had zelf wel het idee om hem volledig te keuren voordat ik hem zadelmak zou maken om zeker te weten dat hij gezond is.

Seventeen
Berichten: 1199
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:39

8 tot 10 vind ik op dit moment met deze foto's echt teveel.
Maak even een goede standfoto. Liefst op het harde maar in ieder geval met een gelijke ondergrond. Lijkt een wat beknopt paard op de eerste foto. Zijn formaat is wel een voordeel! En maak een filmpje! Op deze draf foto loopt 'ie redelijk, maar niet direct wauw of enorm aantrekkelijk. Met een filmpje, mooi in de vlechten en netjes opgepoetst, kun je eventueel ook stills halen voor de foto's in de advertentie. :)

Zonder filmpje vind ik het taxeren erg lastig, foto's zijn er allemaal wel geinig uit maar zegt verder niet veel op deze leeftijd.


Mag ik heel erg brutaal zijn en vragen voor hoeveel je hem hebt aangekocht? Mag ook via pb.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:41

Leuk paard. Gewilde kleur, gewilde maat, gewild papier. Als ie X-ray gezond is (iig benen) dan heb je het over de iets hogere prijsklasse. Prijzen voor jonge paarden liggen op dit moment sowieso een stuk hoger dan voorgaande jaren.
Leeftijd is nog niet helemaal gewild - 2,5 jaar is eigenlijk net een jaartje te jong.

De indicatievraagprijs tussen 8 en 10 K kan ik goed volgen. Maar dan moet ie dus wel op de foto's goed genoeg zijn voor de sport. Als ie dat onverhoopt niet mag zijn, dan keldert de prijs ter plekke naar hooguit 2,5K. Het loont dus de moeite om hem eerst zelf te laten keuren, zodat je weet wat je te koop aanbiedt.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

bakika
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 12:45

Seventeen schreef:
8 tot 10 vind ik op dit moment met deze foto's echt teveel.
Maak even een goede standfoto. Liefst op het harde maar in ieder geval met een gelijke ondergrond. Lijkt een wat beknopt paard op de eerste foto. Zijn formaat is wel een voordeel! En maak een filmpje! Op deze draf foto loopt 'ie redelijk, maar niet direct wauw of enorm aantrekkelijk. Met een filmpje, mooi in de vlechten en netjes opgepoetst, kun je eventueel ook stills halen voor de foto's in de advertentie. :)

Zonder filmpje vind ik het taxeren erg lastig, foto's zijn er allemaal wel geinig uit maar zegt verder niet veel op deze leeftijd.


Mag ik heel erg brutaal zijn en vragen voor hoeveel je hem hebt aangekocht? Mag ook via pb.


Dankjewel! Als ik een advertentie van hem plaats ga ik uiteraard meer moeite doen voor mooie foto's en een duidelijk filmpje, wat bedoel je precies met dat het een beknopt paard lijkt?

bakika
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 12:47

Dees schreef:
Leuk paard. Gewilde kleur, gewilde maat, gewild papier. Als ie X-ray gezond is (iig benen) dan heb je het over de iets hogere prijsklasse. Prijzen voor jonge paarden liggen op dit moment sowieso een stuk hoger dan voorgaande jaren.
Leeftijd is nog niet helemaal gewild - 2,5 jaar is eigenlijk net een jaartje te jong.

De indicatievraagprijs tussen 8 en 10 K kan ik goed volgen. Maar dan moet ie dus wel op de foto's goed genoeg zijn voor de sport. Als ie dat onverhoopt niet mag zijn, dan keldert de prijs ter plekke naar hooguit 2,5K. Het loont dus de moeite om hem eerst zelf te laten keuren, zodat je weet wat je te koop aanbiedt.


Hij hoeft gelukkig nog niet weg, hij mag nog een half jaartje opgroeien bij mij in het land. Het is meer dat ik volgend jaar geen tijd heb om hem zadelmak te maken. Na de reacties ga ik hem sowieso laten keuren. Dankjewel

Quir

Berichten: 17345
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:47

Correcte, gezonde paarden verkopen wij voor 15/20k. Onbeleerd, goede gangen (maar niet ver boven gemiddeld, anders gaan ze echt wel stuk hoger in prijs) en helemaal gezond op de foto, bij voorkeur incl rug en hals. Vraag genoeg naar voor 15/20k!

Alleen kan je dit paard op beweging zo niet beoordelen van de twee foto's, heb je minstens een video voor nodig. En ook zijn de stap en draf niet onbelangrijk natuurlijk.

Röntgen niet goed ga je niet meer dan 2,5/3k krijgen.

Vind het op stand wel een aansprekend paard, lijkt goed in elkaar te zitten. Misschien iets kort, maar niet te. Mooi paard om te zien. :)

bakika
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 12:51

Quir schreef:
Correcte, gezonde paarden verkopen wij voor 15/20k. Onbeleerd, goede gangen (maar niet ver boven gemiddeld, anders gaan ze echt wel stuk hoger in prijs) en helemaal gezond op de foto, bij voorkeur incl rug en hals. Vraag genoeg naar voor 15/20k!

Alleen kan je dit paard op beweging zo niet beoordelen van de twee foto's, heb je minstens een video voor nodig. En ook zijn de stap en draf niet onbelangrijk natuurlijk.

Röntgen niet goed ga je niet meer dan 2,5/3k krijgen.

Vind het op stand wel een aansprekend paard, lijkt goed in elkaar te zitten. Misschien iets kort, maar niet te. Mooi paard om te zien. :)


Hier heb ik wel wat aan, bedankt! Als hij verkocht word ga ik in ieder geval een duidelijk filmpje maken waarbij zijn bewegingen goed te zien zijn. En ik ga hem volledig laten keuren, ik wil alleen een gezond paard verkopen

SayaJones

Berichten: 11920
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Geschikte vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:00


Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers