Westfalia trailer tussenschot

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Westfalia trailer tussenschot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 10:31

hoi bokker,

ik heb even een vraagje. ik het sinds een tijdje een 2ehands wesfalia trailer. al wel een oudje geloof ui 1996. maar ben er wel super blij mee, erg fijne trailer!

nu ben ik opzoek naar mensen die er ook 1 hebben want ik zit met 1 ding, namelijk het tussenschot. bij mijn trailer zit er aan de onderkant een vaste pen die recht de grond in gaat maar als je zeg maar vanaf de klep ernaar kijkt zit er aan de achterkant nog een gaatje, en deze zit ook op de vloer. hier hoort dus nog een pen in. want nu kan ik het schot er zo uittillen, hij zit nu dus niet echt vast. hebben jullie een foto van jullie trailer van het tussenschot waar die dus achter de grond in gaat? dan kan ik even kijken of ik zoiets ook kan bij mijn trailer.....

GRoetjes xxx

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Westfalia trailer tussenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:34

Ik heb geen Westfalia dus kan je niet helpen. Ik heb je topic getemd om te verplaatsen naar TAO omdat je daar meer response krijgt waarachijnlijk.

SayaJones

Berichten: 11927
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Westfalia trailer tussenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:56

Omdat deze vraag beter op [TAO]Transport, afspraken en overig past, verplaats ik dit topic hierheen.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Westfalia trailer tussenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:09

Volgens mij kan je je bij alle 2 paards-trailers het tussenschot er zo uittillen zodat je het tussenschot aan de klepzijde breder kan zetten met laden.
Bij mijn oude Westfalia was dit ook en bij mijn huidige trailer ook.
Heb je foto's hoe het eruit ziet?

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 00:01

rumay schreef:
Volgens mij kan je je bij alle 2 paards-trailers het tussenschot er zo uittillen zodat je het tussenschot aan de klepzijde breder kan zetten met laden.
Bij mijn oude Westfalia was dit ook en bij mijn huidige trailer ook.
Heb je foto's hoe het eruit ziet?


Normaal zit er een vergrendeling op het tussenschot, door een haak bovenaan (Humbaur), door het iets te verschuiven in de vloer naar rechts en dan optillen (Henra) of de klep valt er na het sluiten overheen door een opstaand stukje (Atec) Deze trailers heb ik zelf allemaal gehad, vandaar dat ik weet hoe ze sluiten. Het is heel gevaarlijk als het tussenschot niet geborgd is, want dan kan je paard klem komen te zitten onder de achterstang.

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Re: Westfalia trailer tussenschot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 07:41

Dankje voor je reactie. Helaas zitten de genoemde dingen niet in een westfalia.
Snap wat je bedoelt met het vast komen te zitten maar dit valt gelukkig wel mee doordat die met de 2 achterste stangen wel op de grond gehouden word. Maar het idee is het idee is gewoon niet zo fijn

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Westfalia trailer tussenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:09

Wij hebben een tijdje met een westfalia gereden en die had inderdaad nog een metalen ringetje die het tussenschot vergrendelde. (Die in dat gaatje bij de vloer moet)

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:54

suffie schreef:
rumay schreef:
Volgens mij kan je je bij alle 2 paards-trailers het tussenschot er zo uittillen zodat je het tussenschot aan de klepzijde breder kan zetten met laden.
Bij mijn oude Westfalia was dit ook en bij mijn huidige trailer ook.
Heb je foto's hoe het eruit ziet?


Normaal zit er een vergrendeling op het tussenschot, door een haak bovenaan (Humbaur), door het iets te verschuiven in de vloer naar rechts en dan optillen (Henra) of de klep valt er na het sluiten overheen door een opstaand stukje (Atec) Deze trailers heb ik zelf allemaal gehad, vandaar dat ik weet hoe ze sluiten. Het is heel gevaarlijk als het tussenschot niet geborgd is, want dan kan je paard klem komen te zitten onder de achterstang.

Goh, leg eens uit.
Ik heb al in geen 15 jaar dat pinnetje erin zitten, nooit iets van gemerkt.

Maar als je een originele hebt (die heb ik dus niet) dan moet er een pen met een borging in dat schuine gaatje en daarmee zit je tussenschot vast. Lengte van de pen doet er niet zoveel toe, gaatje is door-en-door.
Ik kan je helaas niet aan een foto helpen want ik heb die constructie niet meer vanwege de vervanging van alle hout.