Achterstang paardentrailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Achterstang paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 21:34

Ik ben in het bezit van een 1,5 paards-trailer. Nu ben ik opzoek naar zo'n soort achterstang die je aan een kant kan laten hangen. Dit heb je ook ik twee paards trailers.
Ik heb al even op internet gekeken (misschien niet goed genoeg) maar ik kan nergens zo'n losse stang vonden voor een 1,5 paards trailer.

Het gaat om een hotra elegance trailer. Iemand een idee waar ik zo'n losse stang kan kopen?

Dit is wat ik bedoel;
Afbeelding

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Achterstang paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:37

Zelf maken?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Achterstang paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:38

Even contact opnemen met een trailerdealer, die kunnen dat zo voor je maken. De aansluiting van stang in de trailer moet ook worden aangepast.

martinev

Berichten: 2589
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Achterstang paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:43

Is je stang daar niet te lang voor? Het lijkt mij dat hij schuin op de grond komt te staan en niet recht naar beneden kan hangen. De stangen van een tweepaardstrailer zijn veel korter doordat het er twee zijn.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:46

martinev schreef:
Is je stang daar niet te lang voor? Het lijkt mij dat hij schuin op de grond komt te staan en niet recht naar beneden kan hangen. De stangen van een tweepaardstrailer zijn veel korter doordat het er twee zijn.

Die ervaring heb ik ook, bij voorstangen (achterstangen geldt natuurlijk hetzelfde voor, maar die zie je niet veel op deze manier. Meestal blijven ze dan op de grond hangen of een soort vreemd schuin naar achteren weggestoken. Als je voorin staat, moet je soms een vreemde beweging maken om de stang weer goed op z'n plek te krijgen.
Ik snap echter de vraag van TS ook wel, want bij 1,5-paardstrailers sta ik altijd te k*tten met de achterstang (vooral omdat dat mijn eigen trailer niet is en de haakjes meestal los zitten en meedraaien).

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:48

Dit heb ik laatst in mijn trailer laten aanpassen door de dealer. Ideaal!
Stang is iets ingekort en aan een kant is een haak gekomen.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 21:56

martinev schreef:
Is je stang daar niet te lang voor? Het lijkt mij dat hij schuin op de grond komt te staan en niet recht naar beneden kan hangen. De stangen van een tweepaardstrailer zijn veel korter doordat het er twee zijn.


Daar heb je een punt. Niet aangedacht maar klinkt idd heel logisch

Samo schreef:
Dit heb ik laatst in mijn trailer laten aanpassen door de dealer. Ideaal!
Stang is iets ingekort en aan een kant is een haak gekomen.


Dat is fijn om te lezen. Ik zal even kijken of hier een dealer in de buurt zit. Ben je je trailer dan lang kwijt?

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:29

Nee kon hem dezelfde dag weer ophalen. Ben er iedere keer nog echt zo blij mee. Paard loopt erin, hop stang erachter. Was eerst veel meer gepriegel, stang moest precies recht erboven anders wilde de pinnetjes niet in de gaatjes vallen en dan kwam Mn paard alweer naar achteren de trailer uit.

Mijn stang kan nu niet vrij naar beneden hangen, daarvoor is hij idd te lang. Hij hangt iets schuin naar achter richting klep.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Achterstang paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 22:31

Samo, dat is precies de reden dat ik het ook wil. Ik sta soms net 3 seconden te lang te klungelen en dan gaat paardlief alweer in de achteruit.

Heb een dealer gevonden hier "in dr buurt", ga morgen meteen bellen :D

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Achterstang paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:26

Heb je er misschien een foto van Samo? Zowel los als vast :)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Achterstang paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 17:52

Weijer heeft dit systeem, in de webshop kan je de wandhouder en bijbehorende haak voor aan de stang bestellen.

De stang hangt inderdaad niet naar beneden, dus je niet wel een paard hebben wat makkelijk laadt en lost.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 10:26

Grappig, mijn 1.5 trailer heeft dit systeem ook en wij vinden het juist lastig. Mijn eigen paard is heel makkelijk te laden en te lossen, maar mijn bijrijdpaard vliegt de wagen af en dan ben je met deze stang te laat weg. De stang valt inderdaad op de klep als je hem los zou laten en je moet hem flink laten scharnieren om het helemaal los te krijgen. Als je paard wat vlug is, dan heb je de stang dus niet helemaal weg.

Foto van internet:

Afbeelding

Ik heb een henra 1.5 paards trailer.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Achterstang paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:24

Ik ben juist zo benieuwd hoe de stang is als die los hangt! Zou je daar ook een foto van kunnen maken?

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:50

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Achterstang paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:59

De mijne is ongeveer hetzelfde. Als je paard van de klep af vliegt, dan heb je kans dat hij in de stang komt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Achterstang paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:06

De stang wipt er wel redelijk makkelijk uit hoor. Ik heb het systeem op mijn trailer. Opzich wel handig in het gebruik, maar ik zou niet het systeem in mijn trailer bouwen als het er niet in zou zitten.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Achterstang paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:50

Dank je wel idd best link als zijn been er tussen komt

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Achterstang paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 21:30

Ik vind het er wel goed uit zien. Mijn paarden gaan beide eigenlijk altijd recht de trailer af dus dit zie ik voor mij niet echt als een probleem. Maar zeg nooit nooit natuurlijk, ongeluk zit in een klein hoekje. :)

Mijn vriend is gelukkig vrij handig en gaat zelf een nieuwe achterstang maken met zo'n systeem.