Tijdens hitte naar kliniek.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 06:31

Met een van mijn paarden moest ik naar de kliniek. En het is erg warm 33 graad.
Dan is zo n trailer niet the place to be.
Ik heb met open voordeurtje gereden om voor de nodige verkoeling te zorgen.
In de opening heb ik een staldeurafsluiting gehangen zodat t niet een te grote opening en winddruk zou geven in de trailer.
Vraag is of dat mag en of iemand van jullie dat ook wel erns gedaan heeft.
Mijn fjord is super trailer mak dat heeft ook meegespeeld met dat ik dat aandurfde want t voelt wel ongemakkelijk.
Afbeelding

Afbeelding

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 06:38

Ik zou dat niet aandurven met open deur rijden. Beterschap voor je pony :(:)

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:09

Ik weet natuurlijk niet hoe ver je moest rijden (en of je dus snelweg mee moest pakken of niet) maar ik zou het niet durven. Daarbij weet ik ook niet hoe fijn het daadwerkelijk voor je paard is, zeker met hogere snelheden.
Maar ik denk dan ook gelijk aan vanalles wat naar binnen kan waaien tijden het rijden zoals zwerfafval wat mensen allemaal uit deauto gooien. Gisteren reed ikzelf nog achter een busje die gewoon een petfles uit het raam gooide. Kwam mooi tegen de zijkant van mijn auto. Wat als die door het deurtje je trailer in was gevlogen?
Overigens snap ik het wel hoor dat je de rit zo comfotabel mogelijk probeert te maken voor je paard!! Beterschap dan ook ermee.

EllyC

Berichten: 8123
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:17

Dit kun je niet menen toch?

Ik zou er nog geen 10 meter mee rijden. Sterker nog als we stil staan laat ik het deurtje nog niet open staan ivm het gevaar dat het paard er door dit gat naar buiten komt.
Daarnaast besef je denk ik niet hoeveel winddruk er op het deurtje komt te staan als je gaat rijden.

Op zijn zachts gezegd vind ik het een bijzondere, niet zo'n bijster slimme actie.

flodske

Berichten: 91
Geregistreerd: 01-04-11
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:25

Hm nee, ik zou dit niet durven, aangezien dit volgens mij niet zo veilig/aangenaam is voor het paard.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:30

ik zou eerder de raampjes van de trailer open zetten zodat daar wat frisse lucht door naar binnenkomt, maar met open deur, nee, ik moet ong 45 minuten rijden over snelwegen, die wind lijkt me niet fijn voor mijn paard.

Als ik het echt te warm zou vinden om te vervoeren zou ik eerder mijn afspraak verzetten.

Froukje
Forever young

Berichten: 10837
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:41

Ik ben gisteren diverse trailers tegen gekomen opweg naar huis, maar als ik dit had gezien had ik toch echt de politie gebeld.

Hoe haal je het in je hoofd?! Je zal de eerste niet zijn waarbij het paard half door het deurtje er weer uit komt. Handig als dat gebeurd terwijl je rijd.. Kun je gelijk doorrijden om het beest af te laten spuiten, dan hoef je er ook nooit meer mee weg.

Mag dan ook hopen dat je een grapje maakt. Al ben ik bang van niet.

Ik snap overigens niet waarom mensen met deze temperaturen nog weg gaan met de trailer. Zoals gezegd kwam ik er gisteren ook weer een aantal tegen, in de file, midden in de zon. En het zeiltje dicht natuurlijk.. Waarom wil je dat je paard aan doen?

Ibbel

Berichten: 49117
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:42

Ik vind het bijzonder verbazingwekkend dat het deurtje open gebleven is. Dat waait hier al dicht bij het minste zuchtje wind als de trailer stilstaat.
Daarnaast is het nergens nodig voor. De ventilatie in de trailer (tenzij je een oud barrel hebt zonder uitzetramen of dakramen) is gewoon voldoende zolang je rijdt. Daar wordt die ventilatie op ontworpen.
Het enige vervelende is als je in een file terecht zou komen.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:44

Dat had ik toch echt niet aangedurfd, levensgevaarlijk! Wat als je paard door het voordeurtje naar buiten was gekomen?

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:46

Dit vind ik toch op zijn zachts gezegd een niet zo slimme actie.. Snap het idee dat je verkoeling voor je paard wilt en dat is ook alleen maar goed, maar dit is wel erg gevaarlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:52

Misschien was het alleen binnendoor?
Rustig aan zeg #)

Jolien87

Berichten: 17412
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:56

VivaLaVida schreef:
Misschien was het alleen binnendoor?
Rustig aan zeg #)


Ook op een rustig landweggetje vind ik dit niet verstandig. :n
Je weet nooit wie of wat je tegenkomt waardoor je paard over de zeik raakt, al is hij nog zo trailermak.

Froukje
Forever young

Berichten: 10837
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:58

VivaLaVida schreef:
Misschien was het alleen binnendoor?
Rustig aan zeg #)

Oh, dus omdat je op een binnendoor weg rijd is het niet erg als je paard er per ongeluk uit komt zetten?

Die deur zit er niet voor niets in. En ook die doorvragen fjorden kunnen ineens besluiten dat ze er genoeg van hebben.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:58

Blijkbaar was je zelf ook bevangen door de hitte door zo'n actie uit te halen :n
Laatst bijgewerkt door IngridM op 20-06-17 08:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Berichten: 28545
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:07

Ts heeft al gereden en er is gelukkig niks gebeurd. Met deze tips denk ik dat ze ondertussen wel doorheeft dat het geen al te bijster slimme actie was en zal ze dit vast niet meer opnieuw doen ...

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:16

Oei ik zou dat zelf echt niet aandurven, gelukkig is het goed gegaan. Maar lijkt me veiliger om het in het vervolg niet meer te doen.
Het blijven vluchtdieren die altijd ergens van kunnen schrikken. Er zal wel opeens iets de trailer in waaiden. Iemand zal maar net een sigaretten peuk uit het raam gooien en in je trailer te recht komen.

Getup

Berichten: 8272
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:20

Hoe is het met je paard, TS? Aangezien je naar de kliniek moest....

Zou het een volgende keer toch niet meer doen.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:24

Snelweg zou ik niet aandurven..stukje binnendoor wel! Mits je paard 100% mak is in de trailer!
Hoe is t met je paard??

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:26

dan ook niet, tussendoor. Ik heb in stilstand een keer een paard naar buiten zien komen. Was afschuwelijk om te zien, zal ik nooit vergeten en deurtje dicht dus. Maar zo heb je allemaal je eigen ervaring waarschijnlijk die je meeneemt

Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:46

Froukje schreef:
. Zoals gezegd kwam ik er gisteren ook weer een aantal tegen, in de file, midden in de zon. En het zeiltje dicht natuurlijk.. Waarom wil je dat je paard aan doen?


Of er stond gewoon een bankstel/hooi/fietsen in. Zeiltje zat dicht, misschien was de trailer zelfs wel leeg. Wat een aanname weer

Froukje
Forever young

Berichten: 10837
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:12

Qimm schreef:
Froukje schreef:
. Zoals gezegd kwam ik er gisteren ook weer een aantal tegen, in de file, midden in de zon. En het zeiltje dicht natuurlijk.. Waarom wil je dat je paard aan doen?


Of er stond gewoon een bankstel/hooi/fietsen in. Zeiltje zat dicht, misschien was de trailer zelfs wel leeg. Wat een aanname weer

Wat een aanname weer dat ik niet weten wat er in zo'n trailer zou staan..
Als ik de oortjes boven de raampjes uit zie komen weet ik vrij zeker dat er iets levendigs in staat. En ja, dat vind ik heel dom met dat warme weer.

Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:18

Maar dan nog weet je niet waarom ze onderweg waren en of er misschien een reden was dat het zeiltje dicht zat. Als je acuut naar de dierenarts moet dan ga je niet wachten tot het wat koeler is bijvoorbeeld.
Als je paard met zeiltje open helemaal over de zeik gaat en met zeiltje dicht wel ontspant... dan zou ik maar voor zeiltje dicht gaan, met deze hitte over de zeik gaan lijkt me nog slechter
Ik zou met dit weer ook niet voor m'n plezier met de trailer op pad gaan, maar soms is het niet voor plezier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:25

Froukje schreef:
VivaLaVida schreef:
Misschien was het alleen binnendoor?
Rustig aan zeg #)

Oh, dus omdat je op een binnendoor weg rijd is het niet erg als je paard er per ongeluk uit komt zetten?

Die deur zit er niet voor niets in. En ook die doorvragen fjorden kunnen ineens besluiten dat ze er genoeg van hebben.


Nee dat is niet erg. Bij n beetje geluk ben je er al, hoef je m niet meer uit te laden. Handig toch? ;)

FemkeVH

Berichten: 101
Geregistreerd: 08-04-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:32

Persoonlijk zou ik de deur dichtgelaten hebben ivm veiligheid. Het bovenste gedeelte van de achterklep kan meestal open blijven staan, wat ook al voor enige verkoeling zorgt.
Liever veilig op pad en wat warmer, dan dat er wat gebeurd.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:38

Als je aangehouden had geworden had je absoluut een boete gehad.
Nee het is niet slim en nee het mag niet, maar dat had je inmiddels al wel begrepen.

Trailer rijden met dit weer kan wel, maar dan voor de ramen open en achter het zeil open en op plek van bestemming paard er gelijk uithalen.

Hoop dat het op de kliniek allemaal goed is gegaan