Tijdens hitte naar kliniek.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
srsW
Berichten: 180
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 17:49

kiwiwitje schreef:
Bullshit. Die reactie is nog dommer dan de actie die je uitgevoerd hebt. Dat paard waar ik over vertelde kende wij ook. Beest stond vanaf 3 jarige wekelijks op de trailer. Jij hebt geen macht over wat het overige verkeer doet. Je maakt het levensgevaarlijk. Als je noodgedwongen uit moet wijken of moet remmen maak je het door zo rond te rijden nog veel gevaarlijker! Als het welzijn zo belangrijk voor je is hou het dan veilig en geef gewoon geld uit.
Bouw een fan in of laat het doen of zorg dat er een caravan airco in komt bijvoorbeeld.


Jeetje, kan het niet wat minder? Een filter voor je mond zou af en toe niet zo gek zijn :(

TS, gelukkig is alles goed gegaan...... alhoewel ik het zelf niet zou doen..... ook niet bedenken overigens...... lijkt het me dat je die keuze gemaakt hebt in een lastige positie.... je gaat natuurlijk niet voor je lol met deze temperaturen naar de kliniek. Hopelijk is inmiddels alles goed met je paardje :)


kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:02

In mijn idee gaat het niet om de absolute temperatuur, als de wind er voor zorgt dat het koeler voelt is het aangenamer voor het paard. Dat is het voor jezelf toch ook?

SrsW ; heel eerlijk, nee dit kan niet vriendelijker. Vanuit mij niet. Het intereseert mij geen hol dat je het leven van je paard in gevaar brengt, kan ik niks tegen doen. Maar doelbewust dat van een ander in gevaar brengen? Dan kan ik daar niet vriendelijk over blijven. ik vind dat echt niet normaal nee. De bestuurder van de combinatie zou gewoon zijn rijbewijs afgepakt moeten worden. Waarom het overige verkeer in gevaar brengen? Omdat je vind dat het te warm is en niet wil investeren? Snap niet dat daar zo luchtig en licht over gedacht word.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Qimm

Berichten: 15152
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:05

Snap niet dat je oprecht denkt dat het NUT heeft om op die manier uit de hoek te komen. Het enige wat je er mee creeert is weerstand en geen begrip. Het is dus contraproductief om zo te reageren

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:18

De vriendelijke reacties hebben net zoveel nut gehad gezien ts haar bericht.
Ze gaat het niet voor niks navragen bij de politie. Dat betekend dat zij het nogsteeds nuttig en dus ongevaarlijk vind.
En dat het hele topic op alle mogelijke manieren roept dat het echt "alles behalve verstandig" is en alle variaties daar op maakt blijkbaar net zo goed geen indruk.
Moet zo iemand echt niet tegen komen op de weg.
En de reactie waar ik mee begonnen ben, heeft blijkbaar ook geen indruk achter gelaten.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

srsW
Berichten: 180
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:25

kiwiwitje schreef:
De vriendelijke reacties hebben net zoveel nut gehad gezien ts haar bericht.
Ze gaat het niet voor niks navragen bij de politie. Dat betekend dat zij het nogsteeds nuttig en dus ongevaarlijk vind.
En dat het hele topic op alle mogelijke manieren roept dat het echt "alles behalve verstandig" is en alle variaties daar op maakt blijkbaar net zo goed geen indruk.
Moet zo iemand echt niet tegen komen op de weg.
En de reactie waar ik mee begonnen ben, heeft blijkbaar ook geen indruk achter gelaten.


Jezelf informeren is nooit dom..... dat is je kennis vergroten ongeacht wat daar uit komt. Daarbij heb je nu al meerdere malen je punt om een hele vervelende manier geuit.... je hebt je plicht als "medemens" allang gedaan kun je met een gerust hart gaan slapen

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:32

En je vind dat wel een normale reactie? :') _O-


Het gaat niet eens om informeren. Er zijn verschillende manieren geweest om te melden dat dit gevaarlijk is, en het word gewoon niet aangenomen en word er aan de politie gevraagd of dat het mag.
Dan vind je dus ondanks alles wat hier geroepen word dat je nog steeds verstandig bezig bent.
Ja dat vind ik niet normaal..

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Qimm

Berichten: 15152
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:12

Als ze niet twijfelde had ze ook geen contact opgenomen met de politie lijkt me

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:19

Qimm schreef:
Als ze niet twijfelde had ze ook geen contact opgenomen met de politie lijkt me

Zo kun je t ook zien. Klopt.
Maar dan nog. Snap niet dat je voor zoiets bevestiging zoekt dat je het wel goed doet als je de verhalen en opmerkingen hier voorbij ziet komen. Je ziet dan dus niet in wat de risico's zijn. Die duidelijk benoemd zijn. Waarom zou je anders willen weten of het mag?
Er zijn echt wel andere opties om het af te koelen in de trailer als je je daar zo'n zorgen om maakt. Maar blijkbaar is minderen in veiligheid interessanter dan investeren. Dat snap ik dan weer niet.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:24

Ik snap de reactie van kiwiwitje wel een beetje vrees ik.. Het mag wat anders geformuleerd worden, maar ik krijg door de reactie van TS nu ook niet direct het gevoel dat ze nu begrijpt hoe gevaarlijk het is.

Daar wordt ik ook wel een beetje gefrustreerd van eigenlijk.
De verzekering dat het paard droog ed van de trailer af komt maak lichtelijk wanhopig aan deze kant.
Dus tja.. het kan anders verwoord worden, maar ik snap het wel van kiwiwitje

Ronduit gevaarlijk deze actie om meerdere redenen, en gewoon ook verboden.
Domme actie die niet goed te praten valt, OOK niet door de temperatuur aan te halen

Sterker nog: ben vandaag met paard en trailer op pad geweest, dertig graden hier. Zijraampjes open, achterzeiltje open en natuurlijk deurtje dicht.
Paard natuurlijk bij aankomst direct uit de trailer gehaald, maar hij kwam kurkdroog en fris op de locatie aan ( trailer voelde ook niet warm eigenlijk..)


Iedereen een Connemara!!


.

se7entje

Berichten: 841
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:29


I hate going to weddings, all the grandmas would poke me and tell me ; you're next.
They stopped that when I started doing it to them at funerals.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:33

Het zal je maar gebeuren!!

BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:36

Ts, of je dit nu wel of niet zo wil doen moet je helemaal zelf weten. Maar weet je waarom het zeker niet verstandig is?? Paarden kunnen niet tegen tocht en wat gebeurt er wanneer dat deurtje open staat en de achterklep?? Juist ja, dus niet weer doen. Gewoon bovenaan het raampje open en het zeiltje, dan overleven ze het ook wel.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Froukje_J

Berichten: 2187
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:00

Afbeelding
Er zijn blijkbaar meer mensen die het doen...enorm domme actie..
Bij dit artikel stond de trailer volgens mij stil...
Laatst bijgewerkt door Froukje_J op 25-06-17 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:02

Manmanman, HOE haal je het in je hoofd. Hoe braaf je paard ook is. Het blijven vluchtdieren, er hoeft maar iets te gebeuren & hij springt uit de trailer. Met alle gevolgen van dien.

Ik heb flink wat ongelukken (4) zien gebeuren met vrachtwagentjes & trailers en ik kan je verzekeren dit wil je niet meemaken als paarden eigenaar.

❥ Esprit

tiwi1969

Berichten: 7623
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:12

Ik snap dat je de trailer warm vindt met 33 graden, maar als je een keer zoiets heb meegemaakt... nooit meer doen!

Dit was bij stilstand bij het bevrijden van een gevallen paard. Foto 1 zit ze nog in de deuropening de ergste foto's zijn te schokkend om te plaatsen

Afbeelding
Afbeelding

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Seraphia
Berichten: 272
Geregistreerd: 07-05-14

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:18

Oei, gelukkig is het allemaal goed gegaan maar ik zou het zelf niet gedaan hebben. Ik zou het risico niet durven te nemen. :)

Bunny: 01-01-2016 ✝ 18-05-2018
Bibi: 01-09-2016 ✝ 25-04-2020
Y;(

Qimm

Berichten: 15152
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:06

Maar dan moeten ze ook nog over de voorstang. Hoe krijgen ze het voor elkaar?!

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

tiwi1969

Berichten: 7623
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:17

In mijn geval was het paard gevallen in de trailer en onder de voorstang door naar buiten gevlogen toen het deurtje werd opengemaakt. Zat klem en is er door de brandweer uit geknipt.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Qimm

Berichten: 15152
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:19

Och, arm beest

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

tiwi1969

Berichten: 7623
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:23

Paard is gesedeerd voordat de brandweer ging knippen, helemaal plat en heeft hier niets van meegekregen. Loopt ook gewoon weer een trailer in.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:28

Er is niet zo veel voor nodig als je een stuntpiloot heb hoor.

Ik heb maar ukken, een van mijn pony's is eens het door voordeurtje gekomen en ben gestopt met tellen hoe vaak hij op z'n kop in de punt gelegen heeft (ik klop het alvast af, het gaat al een tijd goed). 1 touw, 2 touwen, kort vast,lang vast, extreem kort vast (kin op de stang en hij kan koppeltje duiken), het maakt allemaal niets uit. Met een maatje staat hij wel stil. En als hij alleen mee is gaat de voorstang er uit. Hij kan de hele dag rustig staan (of zelfs weken/maanden) en in 1 sprong/onrustig moment zich in de nesten werken. Zijn hele leven kan ik hem al probleemloos in mijn eentje laden. Hij heeft zich beschadigd en zijn bijna 5 jaar later nog steeds niet waar terug op nivo. En ik weet ook niet of dat ooit nog gaat gebeuren.

Ik heb ooit een fries zich om horen draaien in een 2paards trailer, braaf paard maar gaf een grote puinzooi.

Ik ben dus heel voorzichtig. Ook met brave paarden. 1 verkeerd moment en je hebt zulke grote problemen.
Dus nooit meer doen!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:34

Hier ook gewoon onder de voorstang door. 2x dus. aangezien ze hem eerst terug de trailer ingekregen hebben door dat deurtje(lees mijn eerste bericht maar terug).
Debiele is, dat paard had een giga wond op zijn knie(ruim vuist groot, kon er helemaal in) en liep zo op de snelweg dezelfde trailer in zonder moeite. heeft ook NOOIT laadproblemen gehad.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers